Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 26, views: 9.617 •

De kleine Australische ontwikkelaar 5 Lives Studios probeert geld in de zamelen om Satellite Reign te ontwikkelen. De studio ziet de game als spirituele opvolger van Syndicate Wars. Mike Diskett, hoofd van het Syndicate Wars-team, werkt nu bij 5 Lives Studios.

Het Australische 5 Lives Studios omschrijft Satellite Reign als 'een real-time, class-based strategiegame die zich afspeelt in een open spelwereld rond een cyberpunk-stad, die gemaakt wordt door de de mensen achter Syndicate Wars'. De kleine studio probeert via Kickstarter geld in de zamelen om de productie van de game te bekostigen. De studio hoopt 245.000 euro op te halen. In de eerste drie dagen van de campagne is daar 82.000 euro van opgehaald. De inzameling loopt nog tot het einde van de maand.

De speler heeft in Satellite Reign controle over een team van vier agenten dat probeert de macht over de stad te krijgen. Dat kan met geweld, maar ook met spionage, infiltratie, hacken en propaganda. De studio probeert in Satellite Reign bovendien een spelwereld te maken die reageert op de handelingen van de speler. Er is daarbij een duidelijk verschil tussen dag en nacht. Overdag zijn er bijvoorbeeld veel mensen op straat, 's nachts heersen er criminele bendes.

Bij 5 Lives Studios werkt Mike Diskett, die voorheen voor ontwikkelaar Bullfrog werkte en aan het hoofd van het team stond dat in 1996 Syndicate Wars afleverde. Syndicate Wars was de opvolger van Syndicate, dat in 1993 verscheen. In 2012 bracht Electronic Arts een nieuwe Syndicate op de markt. Dat was echter een first person shooter, gemaakt door het Zweedse Starbreeze Studios.

Satellite Reign

Reacties (26)

Lijkt erop dat ze een pledge hebben van 350.000 pond, dat is toch beduidend meer dan de 245.000 euro die in het artikel staan !
In ieder geval doe ik mee :D Syndicate was echt een van mijn lievelingsspellen en ik was ook teleurgesteld in de Syndicate FPS van vorig jaar...
Satelite Reign, is dat een ode aan dat supervette wapen waar je tegen het eind van Syndicate Wars beschikking over had, Satelite Rain? Als je de coordinaten opgaf dan moest je een halve minuut wachten voordat de eerste sateliet op de juiste positie was en oeh, daar ging je framerate. :P

Bovenstaand filmpje is een beetje matig, maar het was altijd gaaf om dikke gebouwen ermee te laten instorten.Het

http://www.syndicatewiki.com/wiki/Satellite_Rain

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 1 juli 2013 12:54]

ik had het stiekem over de eerste Syndicate :P
Syndicate Wars was tochal de tweede ? Met 3d engine enzo ?
Want die draaide echt slecht op mijn systeem destijds, en dan nog vond ik de eerste Syndicate (en uitbreiding) het mooiste qua gameplay !
Yep de 2e, ik vond hem erg gaaf. Ik heb Syndicate (1e) nooit gespeeld, en ik ging er stiekem van uit dat die er ongeveer het zelfde uitzag (net zoals Doom2 vs Doom1). SW was een beetje een duistere science-fiction RTS in 3d met een beetje een Blade Runner feel. Er waren zelfs reclameborden in het spel waar stukken van de film Blade Runner werden gespeeld.
Sinds 1966 gebruiken ze Australische Dollars daaro. }:O
Als je er genoeg op een weegschaal plaatst kom je vanzelf aan een pond toch? :+

Altijd jammer dat de meeste projecten op Kickstarter al snel 1 tot 2 jaar nodig hebben om daadwerkelijk klaar te zijn.
Wel begrijpelijk en logisch gezien de vaak net begonnen projecten en kleine teams.. maar toch :)

Dit was naast Dungeon Keeper en X-com toch wel een van de games waar ik echt op een modern vervolg zat te wachten.
Jaja weer een opvolger van een klassieker waar ik vroeger heel wat uurtjes van heb genoten. Goed nieuws!! Ik ga meteen even kijken of ik die kickstarter een kick kan geven :p

net even naar de kickstarter gegeken. Wat ik erg leuk vind is de verschillende rangen die je kunt behalen door te doneren. Zelf een wapen voor het spel ontwerpen!! Moet je wel even $5000,- neertellen 8)7

Wordt wel krap trouwens... nog even ruim 200k (pond) binnen halen in 27 dagen. Kom op mensen, dit spel MOET ontwikkeld worden!!

[Reactie gewijzigd door sc0pe op 1 juli 2013 12:05]

Hoezo krap? Ze hebben al ruim 120k (pond) opgehaald in één weekend. Ik wil niet zeggen dat het ze makkelijk gaat lukken, maar als die trend zich een beetje doorzet halen ze hun doel wel.
Heb maar weinig Kickstarter projecten die "opvolgers" beloven van oude pc games, hun doel niet zien halen. Zeker als er dan nog eens één of meerdere van de originele ontwikkelaars bij het project betrokken is ...

Het valt enorm op hoeveel "oude" pc games, met gemak hun kickstarter bedragen halen ( en erboven ). Heb nog maar 2 grote projecten zien mislukken, en beide waren relatief onbekende games / opvolgers. En als je dan de baas zag schuimen in de mond, hoe de rek er al uit was, uit kickstarter ... Terwijl andere projecten miljoenen binnen halen. Zegt genoeg ...

* Fan basis
* Nostalgie
* Goede project omschrijving / al in ontwikkeling / demo / renderings enz
* Originele ontwikkelaars

En je hebt 100% kans dat je het bedrag haalt ( of je moet een enorm zot bedrag vragen, voor wat je wilt realiseren. Mensen zijn ook niet dom ).

Ik denk de volgende paar jaren, dat we tijd te kort gaan hebben met het aantal games dat nu in ontwikkeling zijn: nieuwe "oude" pc games, indi ontwikkelaars dat hun eigen klonen/versies maken, enz enz ...

Gans het 4x, avontuur, enz genres zijn uit de slop gehaald met een ganse serie projecten, dankzij kickstarter.
Ik vind het zo mooi dat al die oude games opnieuw worden gemaakt met de bedoeling trouw te blijven aan het origineel. Dat is nog eens wat anders dan al die grote publishers die denken met dezelfde naam een slechte FPS kunnen uitbrengen oid. Waarom trekken zij hier toch geen lessen uit?
omdat FPS meestal beter verkopen en het dus qua investering een lager risico is

het resultaat is uiteraard tig gelijkaardige games :r
(maar ja, de massa hé)

ik ga niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar het genre games was een stuk breder dan nu
het probleem met de huidige publishers is dat ze op een zo kort mogelijke tijd een zeer groot team een project willen laten uitwerken, waar men vroeger eerder met een klein team langer werkte aan een project

zolang echter gfx bijna recht evenredig zijn met verkoop, vrees ik dat we in deze situatie gaan blijven steken: de "massa" heeft helemaal geen interesse in veel diepgang, als het er maar zeer goed uitziet en wat snel vermaak opleverd
Die trend zal zich wel blijven doorzetten vanwege de bekende 'massa', de grote groep gamers welke ik de playstationgeneratie noem (mijns inziens is t met de Playstation 2 begonnen, welke uiteindelijk erg veel shooters en sportspellen uitgebracht heeft).

Er is niks mis met een voetbalspelletje of een shooter, maar de originaliteit is tegenwoordig natuurlijk ver te zoeken in dat soort genres. Het enige wat je dan nog kan verbeteren zijn de graphics, de rest is teveel gedoe en risico om te doen in een groot project. En sja er zijn er af en toe wel die het proberen, maar die falen dan ook vaak.

Wil je echt originele spellen, zoek je het IMHO beter bij kickstarterprojecten als deze, of op indie games. Gelukkig zijn die vaak voor een zachter prijsje te koop dan de blockbustergames, dus mij hoor je uiteindelijk niet klagen!

Overigens hoor ik vaak uiteindelijk maar weinig van die Kickstarter games die hun target halen, net zoals Carmageddon. Heeft iemand iets te melden over of de projecten uiteindelijk wel voortgang boeken?
Heb het origineel veel gespeeld. Ga hem zeker kopen als hij ook daadwerkelijk wordt gemaakt.
Gaaf! Het doet me denken aan het spel Deus Ex: Invisible War. Wat ik zelf een super spel vond.

Heb dus gelijk de kickstarter een "kick" gegeven 8-)
Huh, DEUS ex?

De fps syndicaten wars leek inderdaad heel erg op DEUS ex, mag toch wel hopen dat dit meer op het origineel lijkt, dus top down view enz (kan filmpje nu niet kijken)

Niet dat Deus ex een slecht spel was, in tegendeel maar Sydicate wars vond ik echt verschrikkelijk vet vroeger, dus kan niet wachten
Blijft tof dat oude franchises weer nieuw leven ingeblazen krijgen. Misschien ook maar ff een donatie toezeggen. Wel jammer dat het op Syndicate Wars is gebaseerd, de originele Syndicate vond ik toch toffer. Stukje minder futuristisch en lichter qua setting. Dat deuntje als er vijanderlijke elite agents aan kwamen: tudududududuumduumduuum.... :) Nostalgie <3
Nog niemand die heeft opgemerkt dat die man Mike Diskett heet? Come on guys! :P
Jammer dat je bij de kickstart alleen met creditcard kan betalen. Amerikaanse kickstarters werken met Amazon Payments. Amazon en Paypal mogen m'n creditcard hebben, maar verder liever niet.
Amazon en Paypal mogen je creditcard hebben, maar verder liever niet ... Maar ze gebruiken toch juist Amazon? Dat zeg je notabene zelf :P
Als het via je creditcard gaat is er in principe geen verschil tussen Paypal en Amazon.

[Reactie gewijzigd door anandus op 1 juli 2013 13:39]

Ze gebruiken geen Amazon Payments omdat ze niet in de VS zitten.
Ah, bedankt. Ik dacht dat alle Kickstarter via Amazon Payments ging.
PayPal was al direct een punt die ze aankaartten, deze komt er asap nog bij.
Heb ze gebacked en als dankjewel zal mijn naam aan 1 van de NPC worden toegekend :-) Leuke gimmick voor de 1ste 200 vind ik zelf.

Tip: Voor 3 dollar kan je het origineel http://www.gog.com/gamecard/syndicate_wars aanschaffen, werkt onder windows

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Gamecontrollers Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles Besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013