Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 244 reacties
Submitter: masterpoi

Microsoft heeft de Preview van de eerste grote update van Windows 8 en Windows RT vrijgegeven. De update brengt onder andere betere ondersteuning voor schermen met hoge resolutie naar het OS. Ook is de Windows Store aangepast met de release van de gratis update.

Windows 8.1 Preview is te installeren via de Windows Store; de iso-bestanden zijn op dit moment nog niet beschikbaar. De testversie van de update is gratis beschikbaar. De systeemeisen zijn identiek aan die van de huidige versie van Windows 8: de aanwezigheid van een 1GHz-cpu, 1GB geheugen bij 32bit of 2GB bij 64bit, 16GB opslag bij 32bit of 20GB bij 64bit en een DirectX 9-videokaart zijn vereist. Bij de update voor Windows RT is 10GB aan vrije schijfruimte noodzakelijk.

Er komt nog geen Nederlandstalige versie van de Preview. Wie een Nederlandstalige versie van Windows 8 gebruikt en bijvoorbeeld een Engelstalige versie van de Preview wil installeren, moet er rekening mee houden dat apps en instellingen overschreven worden: alleen de bestanden van de gebruiker blijven behouden. Language interface packs worden verwijderd, zo waarschuwt Microsoft.

Windows 8.1

De meeste verbeteringen die de update moet brengen maakte Microsoft al eerder bekend. Nieuw is wel dat het besturingssysteem ondersteuning voor schermen met hoge resolutie krijgt. Nu fabrikanten zelfs laptops met schermresoluties van 3200x1800 pixels uit gaan brengen, werden de items van het OS vaak aan de kleine kant. Microsoft lost dit op door meer te schalen, op een zelfde wijze als Apple doet met OS X op een MacBook Pro met Retina-scherm. Windows 8.1 kan schermelementen tot 200 procent schalen, waar dat voorheen tot 150 procent was. Het geldt voor de Modern UI en voor het traditionele desktopomgeving. 

Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1 Windows 8.1

Tegelijk met de Preview heeft Microsoft zijn Store een opfrisbeurt gegeven. Onder andere wordt het makkelijker om apps te vinden en hiervoor gaat Microsoft bijvoorbeeld aanbevelingen geven. Microsoft verwacht nog deze maand de 100.000ste app te verwelkomen in de Store. Nieuw zijn onder andere een app voor Facebook en Flipboard. Microsoft maakte ook bekend dat Windows 8.1 direct naar 3d-printers kan printen, waarbij ontwikkelaars hier makkelijk apps voor kunnen maken.

In Windows 8.1 zal verder de 'start tip' standaard geactiveerd zijn. Met de nieuwe startknop linksonder in de taakbalk kan de gebruiker ervoor kiezen niet het Windows 8-startscherm met Live Tiles te tonen, maar een overzicht van alle applicaties op de computer, weergegeven in de Modern UI-stijl. Verder kunnen gebruikers ervoor kiezen om na het opstarten meteen de desktop te zien, en niet de Modern UI van Windows 8. Bovendien kan het gedrag van de hot corners uitgeschakeld worden. Verder zijn een groot aantal apps onder handen genomen, is de zoekfunctie uitgebreid en is het met Windows 8.1 makkelijker om content te streamen naar andere pc's met het OS.

Update, vrijdag 09.30: Microsoft heeft donderdag ook de iso-bestanden vrijgegeven.

Reacties (244)

Reactiefilter:-12440230+1141+214+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
Er zijn schijnbaar al een hoop problemen om 8.1 te verkrijgen. Veel mensen kunnen update Windows8-RT-KB2849636-x64 niet installeren en krijgen de melding "The update is not applicable to your computer". Blijkbaar hebben alle mensen hier last van die de en-UK versie en/of Media Centre versie draaien van Windows 8.

Je kunt het beste deze thread in de gaten houden op het Microsoft forum.

FIX:

1. Place and rename the MSU file in an easily accessible place, e.g. C:\8preview\preview.msu
2. open command prompt in administrator mode.
3. Type: Expand –F:* c:\8preview\preview.msu C:\8preview\
4. Type: DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:c:\8preview\Windows8-RT-KB2849636-x64.cab

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 26 juni 2013 20:27]

Ik heb hier de fix zonder problemen kunnen installeren op de wijze waarop ik het hierboven uit heb gelegd. Krijg nu als ik de store open ook de mogelijkheid om 8.1 te installeren.

http://img600.imageshack.us/img600/7483/wza.png
Je krijgt die melding ook op een Nederlandse installatie
Dat lijkt me sowieso logisch dat je dan een foutmelding krijgt, aangezien er geen Nederlandse versie is van de preview.
Dat betekent niet dat je hem niet kan installeren. En wat nu ook wel leuk is, als de uiteindelijke versie er wel in het Nederlands is, dan kan je die gewoon installeren :-) Vroeger kon dat niet met Service Packs, dus dit is al een enorme vooruitgang!!!
Ik neem aan dat dit geen zin heeft als de InstallLanguage van Windows Nederlands is?
De fix is zonder errors uitgevoerd, maar na restart wordt ik niet naar de store geleid en in de store is niets te zien van de update
Werkt uitstekend! Ik heb de update nog niet ge´nstalleerd, maar hij staat in ieder geval keurig netjes in de Windows Store. Bedankt!
Ik laat ook windows 8.1 aan me voorbij gaan. Ik vind juist dat er niet goed geluisterd is naar de gebruikers. Er waren grof weg twee groepen mensen met wensen:

1. Mensen die de metro interface als een verbetering ervaren, maar wel ruimte zagen voor verbetering binnen deze interface. Deze mensen hebben een mooie upgrade gekregen. Gun ik ze ook van harte.

2. Mensen die juist niks met de metro interface te maken willen hebben. Zij wouden met name het oude start menu terug en een boot-to-desktop zodat ze die metro interface nooit meer zouden zien. Microsoft heeft dan wel de boot-to-desktop mogelijk gemaakt, maar om deze functie gelijk nutteloos te maken een fake startknop geintroduceerd welke naar de metro interface verwijst. Precies wat ik nu niet wil. Ik voel me niet serieus genomen door microsoft. Ondertussen schreeuwt microsoft van de daken dat ze die startknop dankzij feedback hebben terug gezet. Een houding waar ik dus niet echt over te spreken ben, al helemaal niet na het xbox one drama.

En voor degene die nu afvragen wat er mis is met het het metro start menu: Het is enorm onoverzichtelijk. I.t.t. het windows 7 menu zijn het allemaal losse iconen op een lomp groot fullscreen window, inplaats van alles netjes gegroepeerd (boom structuur) in een compact menu. Als je nu bijvoorbeeld een klein sub programma binnen een programma zoekt, werkt dat echt niet tussen al die losse iconen. Ik mis totaal de ordening erin. Je hebt programma's die soms enkele tientallen bestanden in het klassieke start menu zetten. Succes met de metro interface.

Daarnaast vind ik de desktop ook nog eens oerlelijk. De aero was veel mooier en rustgevender. Iets waar ik wel overheen kan stappen als de rest in orde is, maar voorlopig bijf ik bij windows 7. Ben benieuwd of windows 9 beter is. Hopelijk maakt microsoft het dan mogelijk dat de gebruikers zelf kunnen kiezen wat ze willen, en niet dat microsoft bepaald wat gebruikt moet worden.

[Reactie gewijzigd door gastje13 op 26 juni 2013 19:43]

Ik begrijp je wel een klein beetje (gelukkig behoor ik wel tot de eerste groep mensen)

Maar er zijn wel twee kleine aanpassing dat het al iets dragelijker maakt, nieuwe apps/programma's komen niet meer automatisch in het start menu terecht. Waardoor ze dus je start menu niet kunnen volspammen met meerdere icoontjes tegelijk.


De "All Apps" interface is ook aangepast waardoor je beter kunt sorteren en dergelijke dus is ook weer iets dragelijker voor mensen die het echt slecht vonden.

Ik vind het spijtig dat je het niet mooi vind, ik geniet er echt van

[Reactie gewijzigd door manmad op 26 juni 2013 19:48]

Welk start menu? Het homescreen? Dat zal me wat.

Ik doe "startknop -> typerdetyp -> enter" (**) en gauw weer weg uit die smerige kinderspeeltuin. Al staat er een kilometer aan icoontjes, dat zal me echt jeuken. Dat kan ik trouwens ook over het Start Panel zeggen (behalve dat het lelijk is dan) - het zal me jeuken hoeveel icoontjes en mapjes erin staan, ik gebruik die browse-functie praktisch nooit.

(**) maar in Windows 8 werkt dat dus alleen met applicaties. Niet meer met control panel achtige dingen en andere zaken die niet in je "all programs" directories staan.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 26 juni 2013 19:54]

De zoekfunctie is in windows 8.1 aangepast zodat het niet meer van die vervelende onderverdeling heeft, dus ik denk dat het vanaf dan wel werkt met control panel achtige dingen!
De zoekfunctie is in windows 8.1 aangepast zodat het niet meer van die vervelende onderverdeling heeft, dus ik denk dat het vanaf dan wel werkt met control panel achtige dingen!
Nou de oude zoekfunctie beviel mij beter, enige dat ze hadden moeten doen is de settings & apps (en wellicht Documents) categorieen samenvoegen. Nu krijg je standaard de categorie 'Everywhere', met ongeveer 3 resultaten op je pc per zoekactie, en alleen in een balk aan de zijkant. De rest van de resultaten zijn Bing suggesties..

Voorbeeld, ik wil de VS2012 Developer Command Prompt openen, ik typ dan 'command prompt' of zo en krijg 2 resultaten, waar hij niet bij zit?! als ik 'developer' typ krijg ik hem wel. In de 'oude' zoekfunctie krijg je gewoon meer resultaten te zien, desnoods je hele scherm vol. Je typt verder tot je een acceptabele hoeveelheid (bijv 1) resultaten hebt en klaar.

Meer dan de helft van de zoekresultaten zijn nu links naar Bing-searches |:(

[Reactie gewijzigd door fdm391 op 26 juni 2013 21:32]

Het weergeven van Bing-resultaten in je search kan je toch gewoon uitschakelen onder pc-settings -> Search and apps
Het weergeven van Bing-resultaten in je search kan je toch gewoon uitschakelen onder pc-settings -> Search and apps
Dat klopt, maar dat veranderd niets aan de hoeveelheid non-Bing resultaten, er zit dan gewoon een leeg vlak onder 8)7


Wat ik wel heb ontdekt is dat de 'oude' zoekfunctionaliteit om door applicaties te zoeken wel in de apps-view zit. Ik begrijp er echt geen drol meer van, ik heb nu dus twee keuzes die niet ideaal zijn:

1. Startscherm laten beginnen op apps-view, dan kan ik gewoon een app starten door Winkey te drukken en te typen. Die apps-view ziet er alleen niet uit en om bij de tiles te komen moet je dan weer op een knop drukken.
2. Startscherm laten beginnen op tiles-view, maar dan moet ik eerst op een knop drukken om bij de apps-view te komen om fatsoenlijk te kunnen zoeken.

Beide zijn onhandig en ik zie niet in waarom het voor mensen die niet met windows 8 om kunnnen/konden gaan het nu beter is geworden?
Het is ook nog steeds een preview/beta/.... Ik zou zeggen maak gebruik ervan en geef feedback hierover (en niet enkel erover praten op tweakers ;) )
Mooi, nu alleen de shutdown-knop nog. Die weghalen heeft alleen maar tot gevolg dat mensen de powerknop ingedrukt gaan houden (wat overigens een common use-case is op tablets, maar de Surface tablet doet dan gewoon *plop* uit |:()
Naar het schijnt kan je je laptop afsluiten door rechterklik te doen op de nieuwe start knop!

Zie hier voor een screenshot!

http://content.hwigroup.net/images/articles/w81update13.png

[Reactie gewijzigd door manmad op 27 juni 2013 10:10]

(**) Als je control panel dingen wil zoeken druk dan 2 keer op de pijl beneden toets om in het control panel te zoeken (of klik op de betreffende knop onder het zoekveld)
Koel, boot to desktop zit erin dus dat is mooi.
search is verbeterd, dat is ook mooi.
en er zijn 3rd partij start menu's, dat is dus ook mooi

je vergeet voor het gemak dat microsoft alleen bepaald waar Windows mee,uit het doosje komt.
wat je er verder mee doet en aan aanpast moet je helemaal zelf weten.
je kunt dus gewoon gebruik maken van de vele verbeteringen onder de moterkap en de rest naar eigen wens aanpassen. Dus waarom niet upgraden, 8.1 is gratis.
Helaas is de preview niet beschikbaar in het nederlands, wat betekend dat een full reinstall nodig is. bron

Nu hopen dat de final releas snel komt, want ik zou 8.1 graag installeren op mn 2 windows 8 pc's.

[Reactie gewijzigd door 2pietjuh2 op 26 juni 2013 19:35]

Je kan wel je persoonlijke bestanden behouden maar niet je apps en settings. Betekend dit dat je al je programma's kwijt bent of alleen de apps uit de windows store?
lekker dan ... dat word dan maar vm ware want heb echt geen zin in een format c
Zojuist Windows 8 Pro NL met mediacenter geupdated, met het downloaden heb ik geen problemen ondervonden op deze vage tekens na.

Zo een uur later en na enkele automatische herstarts kreeg ik dan het installatie scherm van Windows, hier werd ik verplicht op mijn lokale account te koppelen aan een microsoft account, gelukkig kreeg ik hier een error en is dat feest niet doorgegaan.

Tijdens het installeren viel mij al op dat het touchpad van mijn XPS 15 niet meer werkte, pas na herinstallatie van de driver kreeg ik deze weer aan de praat.

Nu maar eens kijken naar wat de veranderen zijn, wat ik wel al erg blij mee ben is dat ik nu wel 6 tiles verticaal kan instellen op mijn laptop (15,6" 1920x1080). Voorheen was dat nog 5 omdat tiles op elk apparaat even groot moesten zijn (ooit artikeltje van gezien).

Edit: Ik merk zojuist dat Kaspersky van mijn laptop verdwenen is, merkwaardig.

[Reactie gewijzigd door NSG op 26 juni 2013 23:57]

Staat duidelijk in de waarschuwingen dat virusscanners niet kunnen werken onder 8.1, dus zo merkwaardig is dat niet...
Ook staat er duidelijk in de FAQ dat je moet inloggen met je microsoft account na de update.
Voor een uitgebreidere "Changelog":

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_8.1

Is wel niet officieel maar toch redelijk accuraat


De zoekfunctie is ook sterk verbeterd, deze was zeer slecht vroeger met die verschillende onderdelen enzo. Dit vind ik vooral fijn

[Reactie gewijzigd door manmad op 26 juni 2013 19:29]

Waarom wordt er steeds zo nadrukkelijk bij gezegd dat het een gratis update is? Alle Windows updates en Servicepacks zijn toch altijd al gratis? Alsof dit een 'nieuwe versie' van Windows is... Dit is toch niks meer dan een Servicepack? Nog eerder een halve Servicepack is ik het lijstje veranderingen zie.
Het enige wat ik hoop, is dat je ergens de Metro-interface uit kunt schakelen. En er dan via omwegen niet telkens weer in gegooid worden. Er moet eenduidelijke lijn liggen tussen een desktop en een tablet omgeving, hoe snel en goed die ook naar elkaar toe groeien.
Dit is geen Service Pack. Windows heeft ook nog nooit een gratis .0 release gezien, dit is de aller eerste keer dat Microsoft dit doet. En met hun aankondiging dat ze al hun producten op een snellere release cyclus gaan zetten, zal het ook wel niet de laatste keer zijn...
Bij Windows 98 SE (Second Edition) moest je ook extra betalen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_98#Second_Edition

Deze versie heeft zelfs een andere naam heeft gekregen: 8.1. Hij heette eerst zelfs Windows Blue. Alleen een Service Pack krijg je gratis, dat is dit dus niet.

[Reactie gewijzigd door StephanVierkant op 26 juni 2013 20:00]

Omdat consumenten naam nu de daadwerkelijke kernel versie is.
Windows 8.1 is niet kernel 8.1
Windows 7 kernel is nt 7.0. Dit hebben ze 6.1 genoemd vanwege backwards compatibiliteit met vista(voornamelijk versielocks in drivers).
Windows 8 draagt de nt 8.0 kernel, ook vanwege dezelfde rede maar ipv vista drivers, Windows 7 drivers.
Windows 8.1 krijgt een minor nt kernel versie upgrade. Namelijk nt 8.1.

ik zit op me tel, maar op msdn Windows blogs ten tijde van de win7 rtm release staat hier een mooie uitleg onder.
ook in die periode ervoor dat ze gingen kappen met die rare release namen en het bij versie nr gingen houden
volgens mij werd er eerst gesuggereerd dat er betaald moest worden voor 8.1. voor sommige mensen is het nog altijd niet helemaal duidelijk.
Ik had eigenlijk gehoopt hier te lezen wat de ervaringen zijn tot nu toe met Windows 8.1, maar na enkele meters standaard voor-en-tegen geleuter ben ik maar gestopt met lezen.

OPROEP: Is er iemand die al ervaring heeft met Windows 8.1 en hier iets over weet te melden?
Ik heb nu enkele uren ervaring met Windows 8.1, zowel op PC als op tablet. De installatie verliep vlot, op de vage tekens in de store na dan. Na de installatie kreeg ik gewoon weer de schermen voor mijn neus die we gewent zijn van Windows 8: account instellen, etc. Daarna ging ik door naar het startscherm. Het eerste dat opvalt zijn de nieuwe tile formaten en nieuwe apps. Op mijn tablet toonde het startscherm nu 4 ipv de voormalige 3 rijen, even later sprong deze vanzelf terug om naar 3. Dit blijkt een nieuwe instelling te zijn.

Op mijn PC loopt Windows 8.1 gewoon vlot, op mijn tablet had het in het begin een beetje moeite met wat dingen, maar dit lijkt zichzelf opgelost te hebben. Wat me wel direct opviel was dat Windows 8.1 veel minder ruimte verbruikt. Waar mijn Windows 8 installatie op mijn tablet 17GB in gebruik nam (32bit), heeft hij nu genoeg met 10GB een zeer welkome verbetering. Ook mijn PC heeft minder geheugen nodig. Een andere prestatie verbetering zie ik bij het geheugenverbruik. In Windows 8 was dit bij mij 1GB, in 8.1 is dit teruggelopen naar 750MB.

Nog een welkome verbeteringen is Internet Explorer 11 welke opnieuw duidelijke prestatieverbeteringen heeft ondergaan. Ik vind de nieuwe Modern versie van IE11 ook een mooie verbetering. Al bij al, hoewel het een wankel begin was, loopt nu alles vlot en heb ik besloten het te houden als primair besturingssysteem. :) Net als ik deed met de Windows 8 bŔta's trouwens.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 juni 2013 15:38]

Klinkt goed allemaal! ik overweeg nu ook om het op mijn Acer Iconia W700 te gaan installeren!
Bedankt voor de korte review, ik ben hem meteen aan het installeren :)

Edit:
Installeren ging vrij vlot en zonder problemen, maar toen hij Windows 8.1 voor het eerst probeerde op te starten deed hij het niet, hij bleef hangen op een zwart scherm met een pijltje die nog wel wilde bewegen door mijn muis.
Na een harde reset zette hij automatisch Windows 8 weer terug, dus gelukkig geen gezeur om de boel weer aan de praat te krijgen.
Helaas, maar ik wacht dus nog even tot hij officieel gereleased word...

[Reactie gewijzigd door broadbeanprop op 28 juni 2013 10:01]

is het ook een buglist beschikbaar? gezien dit in feite een "beta" is.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/preview-faq:
De beste manier om feedback te leveren is door deel te nemen aan het Windows 8.1 Preview-forum. Je deelt dit speciaal hiervoor bestemde forum met duizenden andere Windows-enthousiasten die ook het product testen, hun ervaringen plaatsen en onderdeel zijn van de Windows 8.1 Preview online community.
Helaas geen aparte 8.1-lijst.

[Reactie gewijzigd door StephanVierkant op 26 juni 2013 20:04]

Windows 8.1 Preview Direct Link (both versions, x86 and x64) - 6.09 GB - ENG

Windows 8.1 Preview (x64) - DVD (English)
File Name: en_windows_8.1_preview_x64_dvd_2358761.iso
Languages: English
SHA1: D8076E029292FBC933792D215793045031255FF6

Windows 8.1 Preview (x86) - DVD (English)
File Name: en_windows_8.1_preview_x86_dvd_2358833.iso
Languages: English
SHA1: 447CCD24EB3DC6CFD9A42E62A5F6418B578E3CBF

[Reactie gewijzigd door Ferenc1971 op 26 juni 2013 22:46]

Deze ISO is NIET voor upgrade's, alleen voor clean installaties.

Voordat iemand straks erg enthousiast gaat upgraden en als resultaat een schone Windows ziet :)
18MB/s :P , via store niet tedownloaden krijg die rare tekens en daarna in rare tekens error.

Raar dat MS zo'n fuckup van maakt, dit was met vorige previews nooit een probleem.

Dank voor link Ferenc1971
Servers zijn gewoon een beetje overbelast ;)
Daar krijg je toch geen rare tekens van bij install?
Die rare tekens komen als je niet EN-US als primary taal hebt. En hij lijkt ook alleen in de US te downloaden nog.
Bij de update voor Windows RT is 10GB aan vrije schijfruimte noodzakelijk.
Een apparaat van 32GB heeft maar 14GB bruikbare ruimte... Hiermee hou je dus helemaal geen drol meer over -_-
1GB geheugen bij 32bit of 2GB bij 64bit, 16GB opslag bij 32bit of 20GB bij 64bit
Nog raarder. De 64-bit versie verbruikt dubbel zo veel geheugen als de 32-bit versie? Sorry hoor, dan hebben ze echt keihard prutswerk zitten afleveren. En 4GB meer opslag voor de 64-bits versie is ook wel ernstig veel. Wat zit daar allemaal in??

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 26 juni 2013 19:57]

Je hebt 10gb nodig voor tijdelijk de update op je tablet op te slaan, dit wil niet zeggen dat windows 8.1 10gb extra zal innemen...


Het is wel een zeer grote hoeveelheid dat je moet vrijmaken! Zeker voor tablets met lage opslag


*edit*

En als de minimum requirements van 1GB naar 2GB gaat wil dit niet direct ook zeggen dat het dubbel zoveel verbruikt...

Het zal een klein beetje meer verbruiken waardoor het net niet meer soepel draait op 1gb ram.

[Reactie gewijzigd door manmad op 26 juni 2013 20:03]

Je hebt 10gb nodig voor tijdelijk de update op je tablet op te slaan, dit wil niet zeggen dat windows 8.1 10gb extra zal innemen...
Ik heb de update op de normale versie van W8 geinstalleerd (dus niet RT) en voor de download was 2,4gb nodig (althans, dat was de melding), na de installatie heb ik wel 4gb meer vrije ruimte dan ervoor. :)
Dat is toch alleen maar nodig om de update uit te kunnen voeren :)
En als je die ruimte, die Windows zelf ook al voor de helft opslokt, nou al gebruikt had?
De oude Windows RT installatie wordt opgeruimd, en zou dus meer geheugen moeten overhouden dan nu het geval is.
De 64-bit versies van Windows hebben ook een 32-bit "Windows on Windows"-omgeving.
Dat betekent dat van de meeste libraries zowel de 32-bit als de 64-bit versie geinstalleerd moet zijn. Er is naast de 'system32' directory dan dus ook een 'syswow64' directory, welke de 'virtuele' system32 is voor 32-bit applicaties.
Daarnaast heb je ook in de registry aparte delen voor 32-bit en 64-bit.
Daarom is een 64-bit versie van Windows dus altijd een stuk groter dan een 32-bit versie, en gebruik je iets meer geheugen.
Dat is niet dubbel zo veel, maar Microsoft heeft het netjes naar boven afgerond. Een getal van bv 1.4534 GB zou een beetje raar staan. Systemen worden gewoon met 1 of 2 GB verkocht, niets ertussen.
1 2 3 ... 6