Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 144, views: 33.104 •

Microsoft heeft te kampen met een storing in zijn Xbox Live-diensten. Microsoft zegt op de hoogte te zijn, maar de oorzaak nog niet te kennen. Door de storing is het onder meer niet mogelijk om via het Live-platform te gamen.

Xbox LiveIn een beknopte reactie op Twitter meldt de supportafdeling van Microsoft dat er een probleem is opgetreden en dat er naar gekeken wordt. De problemen lijken gebruikers wereldwijd te treffen. Uit data van Allestoringen.nl blijkt dat er ook in Nederland mensen last hebben van de downtime.

Op de statuspagina van Microsoft wordt de storing ook bevestigd. De fabrikant stelt dat het inloggen problemen kan geven en dat gamers daardoor problemen kunnen ervaren met het spelen van games voor Windows Live. Ook de Windows Live-platforms voor Windows 8 en de Zune-pc-client zouden getroffen zijn.

De storing komt daags nadat de fabrikant bekendmaakte zijn omstreden drm-programma en always-on-strategie gedag te zeggen, al is niet bekend of dit - bijvoorbeeld als gevolg van een ddos-aanval - met de storing te maken heeft.

Reacties (144)

Reactiefilter:-11440103+141+27+30
Ik trap er even om je grap als argument te laten overkomen.
Dit is inderdaad een voorbeeld waarom always-on zou falen. Als het echt nodig was op je xbox, kon je zolang de storing er was, geen (single player) spelletje spelen (dat je voor multiplayer servers nodig hebt, dat begrijpt iedereen wel).

Gelukkig werd er in een eerder bericht (nieuws: Microsoft schrapt 'always on' en drm bij Xbox One al gezegd dat ze de always-on drm zullen schrappen.

Ontopic: het is fijn om nu MS een beetje uit te lachen maar we moeten niet vergeten dat Sony ook problemen had van gigantische proporties (PSN hack anyone?). Je moet alles dus een beetje relativeren en kijken hoe ze de problemen aanpakken en oplossen.

Wat ik zelf wel prettig vind, en ik denk dat andere consumenten het hier mee eens zijn, is dat we eindelijk, na zoveel jaar, nog eens een serieuze battle hebben tussen 2 titanen. Laat alles maar in de schijnwerpers komen, zowel goed als slecht. Wij als consument zullen de winnars belonen met onze portemonee. (zo, ik kan al bijna in de politiek :) )

@AllSeeyinEye
Het is inderdaad een behoorlijk lijstje maar je moet eens onder je reactie kijken. Het leeft echt wel dus je mag wel spreken van een serieuze strijd.

[Reactie gewijzigd door FireFly op 21 juni 2013 12:56]

Wat ik zelf wel prettig vind, en ik denk dat andere consumenten het hier mee eens zijn, is dat we eindelijk, na zoveel jaar, nog eens een serieuze battle hebben tussen 2 titanen. Laat alles maar in de schijnwerpers komen, zowel goed als slecht.
Een serieuze strijd? Vertel!

- Hardware: gewonnen door PS4
- Prijs: gewonnen door PS4
- Controller: gelijk, want ieders eigen smaak
- Exclusives: shooters: Xbox, overige genres: PS
- Online gamen: Nu Microsoft over gaat op waardering in geld lijkt PS+ goedkoper te zijn
- Game sharing: Was door Sony al beperkt tot 2 consoles, maar wel volledig te delen (en simultaan te spelen). Xbox: niet meer mogelijk.
- DRM: ligt aan de developers, niet aan Microsoft of Sony (zeggen ze)
- Alu hoedje: Xbox heeft de verplichte kinect camera en de directe lijn naar de NSA.

Lijkt me dat (op papier) de PS4 nog altijd mijlen ver voor staat. Dit neemt niet weg dat er ruimschoots voldoende xboxen verkocht zullen worden, ook al is het ding aantoonbaar slechter dan een playstation. De doodsimpele reden is dat 80% van het publiek heel deze fanfare die nu speelt niet mee krijgt en alleen tzt de tv reclames ziet voor de nieuwe consoles. En dan wordt de keuze gemaakt op basis van wat de vrienden hebben, wat goedkoper is en wat men in het verleden gebruikte.
Nette uitleg en je hebt dit goed verwoord!

@off topic De alu hoedjes, erg leuk gevonden O-) O-)
LoL?? Toch blijven een aantal feiten achterwegen.

Sony kan wel betere hardware hebben. Maar nog steeds blijft de implemitatie van het OS doorslag gevend. Laat MS daar nou een stuk op voor "kunnen" lopen.
Dus om nou te zeggen dat PS4 kwa hardware heeft gewonnen? Ja op papier maar wil nog niet zeggen dat de PS4 daadwerkelijk beter en soepeler zal werken dan de X1 vergelijkingingen kunnen we hierop nog niet maken.

Prijs: Ja er zit een kinect in die de prijs 100 euro duurder maakt. Maar gebruikers van PS zullen 150 euro neer moeten tellen voor hun Move camera..

Controller. is persoonlijk en niet met elkaar te vergelijken. Maar er zullen ook 3e partijen zijn die controllers maken waardoor het veschil kleiner wordt.

Exclusives: Ook dat is afhankelijk van wat je als gamer zoek. De een wil forza de ander GT

Game Sharing: De vorm zoals PS laat zien is mooi. Maar er zitten ook kanttekeningen Ik zou niet willen dat mijn account bij een andere op zijn console staat inc wachtwoord en cc gegevens.

DRM: Niet weer!!! Afhankelijk van de implemitatie is het zelfs zo mogelijk dat de gebruiker er niets van hoeft te merken. Alleen veel mensen zijn arlegiesch voor de term DRM zonder eigenlijke inhoudelijke kennis te hebben.

En Alu hoed wat bij veel mensen speeld. let wel: in de eerste dagen van de console zal er heel veel monitoring worden gedaan op het netwerk verkeer van beijde consoles om zo de bandbreedte te meten maar ook wat er precies over de lijn gaat.

Daarnaast vergeet niet de grote faals van PS zoals CC hack terwijl dat makkelijk verkomen had kunnen worden. Of Crash van de console.. Het uren duurende updates van de PS3 dus ja. om nou aan te geven dat PS als winner er uit gekomen is weet ik niet. We zullen het wel merken op de launch.
Volgens mij gaat de Move camera $69 kosten. Verder goed verhaal ;)
Je haalt nu software aan ivm het OS. En mijn ervaring is dat de eerste versie van de Xbox360 OS tergend langzaam was al je meerdere XBLA games had en een lijst van games op wilt halen.

PS. Ik heb beide consoles, geen fanboy hier.
Maar we hadden het over de next-gen, en op papier heeft, vind ik, PS4 een voorsprong. Ik gok met de aquisitie van Akamai dat ze een aardig pakket hebben. En kost die camera niet 69 euro ipv 150?
Xbox One heeft 3 OSen, wat ik zelf wel een erg matige oplossing vind om meer functionaliteit toe te voegen :/

Ik laat even in het midden midden welke console sneller is maar de Xbox One oplossing is zeker geen mooie oplossing...

[Reactie gewijzigd door Noppie1991 op 21 juni 2013 09:33]

Effectief 2 OS'sen en een hypervisor.
Door gebruik te maken van een extra Windows kernel OS kan Microsoft een bijvoorbeeld volledige snelle volwaardige desktop browser meeleveren op de Xbox One.
Sony kan wel betere hardware hebben. Maar nog steeds blijft de implemitatie van het OS doorslag gevend. Laat MS daar nou een stuk op voor "kunnen" lopen.
Onzin.Het os is zowat het minst belangrijk voor een game console. Het moet vooral slank en gericht zijn. Compleet anders dus dan de alleskunners die microsoft gewend is uit te brengen.
Wat wel enorm in het voordeel van microsoft speelt is dat ze bakken met ervaring hebben wat bertreft development tools.
heeft er overduidelijk geen idee van :')
net niet, want zowel de DRM en de Game Sharing zijn herzien
Aantoonbaar is ook een mening... ligt er maar net aan wat je belangrijker vindt.

Overigens even een correctie: game sharing werkt net als op de 360[1]. En hoewel die verplichte kinect camera en directe lijn naar NSA waarschijnlijk een grapje zijn, lijkt het me zinvol om toch even te melden dat dat natuurlijk niet waar is.

[1] http://majornelson.com/20...tters-update-on-xbox-one/
Mag ik zeggen dat ik een beetje de ps4 te makkelijk laat "winnen" heb je er een toevallig besteld? :P
- De hardware van ps4 en xbox liggen vrij dicht bij elkaar.... daarnaast was de ps3 hardware matig velen malen beter dan de 360 en dat verschil zie je niet terug in de games...
- de ps4 is inderdaad goedkoper maar maakt dat zoveel uit? Met het prijs verschil kun je 1,5 game kopen of een keer een luxe diner... als je echt goedkoop wilt gamen koop je een pc en koop je alle games tijdens de steam summer sales... ben je uitendelijk toch goedkoper uit denk ik...
- ...
- de exclusives om eerlijk te zijn is daar geen winnaar in... ik wil graag de nieuwe halo spelen dan moet ik toch echt een xbox hebben als iemand anders graag killzone wil spelen dan moet hij met een ps gaan...
- de kosten tussen ps+ xbox live zijn vrij minimaal en ik denk dat het veel belangrijker gaat worden hoe beide presteren...
- aangezien het net voor de xbox is weggehaald hebben ze nog niet ech de tijd gehad om iets nieuws op te zetten. Maar dit is niet meer dan speculatie...
- ...
- ANTI ALLUHOEDJE; microsoft heeft aangegeven dat alleen jij de "eigenaar" bent van wat de camera doet en jij toestemming moet geven als het wordt gedeeld...... en ik betwijfel of de nsa nu echt geintereseerd is in mensen die als zombies nu een kant op kijken...... denk nu niet dat een paaar haatbaarden nu hun plannen gaan bespreken tijdens het xboxen of wel?
Mijn enige probleem met de xbox is de privacy hoe voorkomt men dat mijn zombie-gestaar (en eventueel een woede uitbarsting…) op het internet komt…
- En je bent de voordelen van kinect vergeten… :/ de kinect kan dingen die de move en cameras van de ps4 niet kunnen. Hoewel tot nu toe de kinect niet echt revolutionair is gebruikt zijn er veel meer dingen mee mogelijk…
- en de cloud? Microsoft zet veel in op de cloud. Bijv. met die drivatar voor de nieuwe forza… er zijn best wel wat ontwikkelaars die er over te spreken zijn… Sony heeft dit weer niet…

Ik vind het wat vroeg om te zeggen dat de ps4 al gewonnen heeft, ja hun e3 presentatie is beter maar een goede presentatie maakt het ding niet beter… Ik geef toe dat ik misschien een beetje de xbox voor kan trekken… ik heb (voorlopig) een xbox besteld (kan hem nog altijd annuleren)...
Ik blijf het apart vinden hoe vaak ik dezelfde comments zie terugkomen. Maar goed, nog een keer mijn lijstje.
  • PS3 en Xbox360 hadden zeer andere architecturen en daardoor moeilijk te vergelijken. PS4 en XBone zijn veel beter te vergelijken en daarbij is PS4 op papier gewoonweg beter door de grafische kaart en het geheugen. Jawel, het is aan de games hoe goed/slecht ze gebruik maken van de hardware maar dat betekent niet dat de hardware van PS4 dus sterker is
  • Ik vind 100 euro een best groot verschil. Je kunt hoog en laag roepen dat het voor jou niets is, maar haalt niet weg dat de PS4 objectief goedkoper is
  • De games en exclusives zijn puur subjectief. Als je Halo, Forza of Titan Fall wilt ga je XBox, als je Infamous, Killzone of Gran Turismo wilt ga je voor PS4.
  • Persoonlijk denk ik wel dat PS4 een voordeel heeft in het gebied van de indies. Ze hebben hier meer van vertoond dan bij de XBone, en het anti self-publishing beleid van microsoft zal vermoedelijk veel indies wegjagen.
  • Online lijkt vrij vergelijkbaar tussen PS4 en XBone. Het voordeel ligt lijkt mij bij PS4 omdat zij niet een boel features zoals netflix e.d. achter de pay wall van het betaalde membership zetten, en omdat PS+ goedkoper is en je uiteindelijk meer krijgt.
  • Controllers maken vermoedelijk weinig meer uit, als we de rapportages van E3 mogen geloven.
  • XBone heeft een voordeel voor mensen die van Kinect houden. PS4 heeft wel de move, maar die is optioneel dus minder sterk ondersteund.
  • XBone heeft een voordeel als je sterke integratie voor de TV wilt (en dat in jouw land ondersteund wordt).
  • Cloud is een term die meestal nogal vaag gebruikt wordt om gewoonweg dingen online gehost te hebben, ik zie niet wat de XBone hiermee zou kunnen doen wat de PS4 niet zou kunnen.
  • Er zijn nog wat console features die misschien doorslaggevend kunnen zijn, maar waarvan we momenteel weinig kunnen zeggen, zoals: Video streaming, Gaikai, Controller Shoulder Button rumble, Dashboards, Multiple OSes.
  • ALUHOEDJE: Feit dat je de kinect niet kan loskoppelen en altijd luistert (ja, het zou enkel moeten triggeren op bepaalde termen, maar daarvoor moet het wel altijd luisteren), staat mensen toch tegen. Persoonlijk denk ik echt niet dat microsoft iets zal durven doen ermee, maar ik zou ook fijner hebben gevonden als je gewoon de optie had om hem los te koppelen
Ten slotte is het niet een argument dat in de lijst van PS4 vs XBone hoort, maar ik vind het erg sterk van PS4 dat ze juist zo sterk alle zwakke punten van de PS3 hebben verbeterd voor de consumenten (specifieke chip voor het snel afhandelen van updates, ontwikkelaar vriendelijke architecture, betere shoulder buttons, goedkopere prijs etc), terwijl de XBone met een boel features kwam die gericht leken te zijn op TV kijkers en publishers en niet een verbetering lijkt te zijn voor de gamer.
Zelfs het altijd luisteren van de Kinect kun je uitzetten. Dus die alu hoed kan wat mij betreft weer af :)

Tevens is het nog steeds niet zo dat de PS4 objectief goedkoper is. Dat zou alleen zo zijn wanneer je exact hetzelfde krijgt bij beide consoles, wat gewoon niet het geval is. Dat de Kinect voor veel mensen geen ¤100 waard is kan ik me echter wel voorstellen... voor mij is hij dat wel :)
@Egrimm

En zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om ons de bron te geven waarin jij gevonden hebt dat je de Kinect met zijn microfoon niet verplicht moet aansluiten als je wil spelen op je XboxOne?
Dat zei ik niet toch? Alleen dat het luisteren uit kan. Of je gelooft dat Microsoft dan niet alsnog luistert is aan jou...
@Egrimm

Nee dat is niet aan mij, alles wat technisch mogelijk is, zal gebruikt worden. Het is allang bekend dat zelf vroeger al de oude PTT de veiligheidsdiensten toegang gaf tot de telefoons van haar klanten en dat die zelfs met de hoorn op de haak afgeluisterd konden worden. Tegenwoordig is hetzelfde bekend van je mobieltje, ook die camera en microfoon kan van afstand gewoon gebruikt worden, al staat je telefoon uit (tenzij de accu eruit is, maar dat terzijde).

Mijn probleem is dat MS verplicht om de Kinect aan te sluiten, ook al wil je zelf gewoon een offline spelletje spelen zonder gebruik van de microfoon. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dat verplicht zou moeten zijn.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door wiseger op 21 juni 2013 14:20]

- Ik bedoelde alleen maar dat de verschillen klein zijn en dat we nog maar moeten zien of je de verschillen terug kunt zien…
- Ik zeg alleen maar dat die 100 euro veel lijkt maar als je games koopt is het niet zoveel 1,5 game.. ik betwijfel of die 100 euro zoveel uit gaat maken voor de meeste mensen…
- …
- Geen menings verschil… (ik had inderdaad de indies erbuiten gelaten maar ik verdedig de xbox alleen (het was niet de bedoeling om een in-depth vergelijking te maken… (maar als we alle post bij elkaar nemen kun je er een mooi artikeltje van maken…)))
- PS+ is ietsje goedkoper daar ligt het voordeel voor hun, en hoezo maak je een nadeel dat xbox live netflix etc heeft ... :l en hoezo krijg je meer met ps+ bij de een krijg je het ene bij de andere wat anders…
-…
-…
- …
- Microsoft zet meer in op de cloud… meer servers etc. er zit toch echt een verschil in…
- …
- ANTI-ALUHOEDJE: Het altijd luisteren kun je gewoon uitzetten… bovendien weten we niet in hoeverre hij dan aanstaat als het een simpel loopje is die luistert naar “XBOX ON” en verder niets zijn de afluistermogelijkheden toch beperkt… maar ik heb ook toegegeven dat voor mij de privacy het enige punt wat een probleem puntje vind ik zou er meer over willen eten...
Het nadeel met netflix (en soortgelijke services) op Xbox Live is dat Microsoft deze enkel beschikbaar maakt voor Xbox Live members om mensen naar hun betaalde versie te pushen. Als een service gratis is zetten ze het niet eens op Xbox Live (zie BBC).
Sony heeft deze services ook, maar zijn gewoon beschikbaar voor iedereen (hoewel je natuurlijk eventueel nog wel aan netflix zal moeten betalen voor hun diensten).

Tsja en dat cloud gebeuren, ik zie toch echt niet hoe we daar momenteel iets over kunnen zeggen. Microsoft roept een boel over 'Cloud!' en dat ze 300,000 servers hebben, maar wat betekent dit? Zijn deze servers dedicated voor de Xbone of wordt het door alles van microsoft gebruikt? Hoeveel servers heeft Sony dan in vergelijking? Wat is het voordeel van meer servers?
Persoonlijk vind ik dit toch meer iets wat we maar moeten afwachten wat ermee gebeurt, net als Gaikai, Twitch.tv e.d.

ALUHOEDJE: Technisch gezien hebben ze volgens mij gezegd dat je kunt uitzetten waar de Kinect op triggert. Het kan dan dus zijn dat hij eigenlijk altijd luistert maar er (hopelijk) nooit iets mee doet. Je kunt hem niet loskoppelen of de power uitschakelen.
Oke goed ik had het niet helemaal begrepen... zelf gebruik ik het niet...

Over het cloud gebeuren... beide hebben cloud storage en streaming... maar alleen de xbox heeft cloud computing als je het eff googled is men in het algemeen er toch wel positief over... meer mogelijkheden etc...

ANTIALUHOEDJE; als je xbox uitstaat dan kan het gewoon zijn dat het dan niet het vermogen heeft om dingen op te nemen en te verzenden daarnaast heeft ms gezegd dat jij bepaalt wat er gebeurt met de data...
en anders kun je desnoods gewoon de stekker eruit sjorren... ik ben er ook niet de allergrootste fan van maar we zullen zien het ding is nog niet uit we zullen nog wel meer info krijgen...
Ik zie nu al een aantal keer "omdat PS+ goedkoper is en je uiteindelijk meer krijgt". Laten we dit even met feiten kapot maken:

- Kosten PS+: $10 per losse maand, $60 per jaar (Sony verkoopt abo)
- Kosten Xbox Live: $10 per losse maand, $40 per jaar (MS + retail verkopen abo)
- Beide services doen nu twee games per maand cadeau
- Xbox Live is beter. Nu niet zeggen dat dit een kwestie van smaak is, want dat is onzin. Ik heb zowel Xbox Live als PS+ en Xbox Live werkt vele malen beter. Stabieler, sneller, gebruiksvriendelijker en meer functies.

Oh, en als we nu toch bezig zijn met de feiten:

- Kinect kan volledig uit gezet worden. Bevestigd door Microsoft.
- Gaikai kan niet vergeleken worden met Azure van Microsoft. Is alsof je de buurtsuper vergelijkt met Ahold.
- Hardwarematig zou het verschil tussen de PS3 en Xbox 360 vele malen groter moeten zijn dan het verschil tussen de PS4 en Xbox One. Daar hebben we weinig van gezien. Niets eigenlijk. Dus ook aankomende generatie zal er nul verschil zitten tussen de twee consoles. Kan ik je garanderen. Bovendien, als je echt graphics wilt, koop dan lekker een PC ;)
@klaw

Sorry maar in deze tijd kan je echt niet langer spreken over 'ALUHOEDJE'. De mensen die afgelopen jaren hier op Tweakers hebben gewaarschuwd hebben inmiddels wel hun gelijk gekregen.

NSA verzameld alle data die ze maar kan krijgen. Al die data wordt softwarematig onderzocht en gebruikt om profielen te maken van iedereen. Die profielen worden opgesteld aan de hand van allerlei ctriteria, van het eten van een vegatarische maaltijd in een vliegtuig tot het laten staan van een baard. En jij, wie er bij jou thuis binnenkomt, vinden ze heel interessant als aanvulling op al die andere sociale data die ze al van jou verzamelen via Facebook etcetera. En vergis je niet, automatische gezichtsherkenning speelt daarbij een steeds grotere rol. Van ftotś tot filmpjes en wellicht straks jouw Kinect camera, ze willen het allemaal hebben.

Denk je trouwens dat jouw ´haatbaarden' ook hun plannen wel op Facebook bespreken? Toch wil de NSA ook al die data hebben.

Je mag het blijven bagetaliseren, maar de overheden willen gewoon alles van iedereen weten. Hoe je reist, waar je naar toe gaat, wat je met je geld doet, met wie je omgaat en ook graag wie je thuis ontvangt.
Inderdaad erg triest om te zien dat mensen die al jaren gelijk krijgen nu ondanks dat het min of meer bewezen is nog steeds hun gelijk niet krijgen en nog steeds voor alu hoedje(s drager) uitgemaakt worden...
Om te beginnen begon iemand anders over alluhoedjes... daarnaast niet helemaal serieus en ik ben zelf daarnaast ook niet helemaal serieus...
het zou allemaal kunnen maar dan moet de nsa daar toch erg veel tijd in steken om dal die footage te kunnen verwerken... om nu tekst te verwerken is veel makkelijker...
Daarnaast heeft microsoft garanties gegeven dat er niets met die footage gebeurt wat jij niet wil...
Even een tussendooropmerking.

Microsoft heeft (helaas) niets te willen als de regering aanklopt

Dus ze kunnen alleen maar zeggen dat het niet hun intentie is.


Overigens geld dit natuurlijk ook voor de PS4.

:)

[Reactie gewijzigd door gwayne op 21 juni 2013 14:24]

@klaw

Ja maar dezelfde garanties kregen we van iedereen. De directeur van Facebook ontkende zelfs een dag voor de publicatie nog dat alles naar de NSA ging.

Ik denk dat jij de technologische ontwikkeling behoorlijk onderschat. Men is al heel ver met automatische gezichtsherkenning. In Londen kunnen ze tegenwoordig al alle cameraś volautomatisch inzetten om iemand te volgen.

En daar zit meteen mijn angst. Wanneer ik door een mens zou worden doorgelicht, slaag ik met vlag en wimpel. Blanco strafblad, betaal keurig mijn belastingen, ben geen extremist, ben niet gelovig etcetera. Echter volautomatische systemen nemen zelf beslissingen die grote gevolgen voor een individu kunnen hebben. Beslissingen die jou niet eens meegedeeld worden maar wel grote invloed op je leven kunnen hebben.

Klein voorbeeldje, van een kennis van me was ooit zijn paspoort gestolen en de dief heeft getracht deze te gebruiken. Sindsdien staat hij overal gesignaleerd, men krijgt het niet uit de systemen. Gaat hij naar het buitenland, dan wordt hij standaard aangehouden. En geen ministerie kan daar wat aan doen, er is geen delete knop die over alle wereldwijde systemen heen gaat.
@wiseger & gwayne
Hmm had ik misschien inderdaad iets langer over moeten nadenken voordat ik het poste...
Klopt als ze het door willen geven dan kunnen ze het...
Ik onderschat de techniek (denk ik tenminste) niet echt, en ja er is gezicht herkenning is er en allemaal foefjes maar eerst moet de nsa die beelden krijgen…
Waarom zou microsoft alles opnemen wat in jouw huiskamer is? Trekt dat niet allemaal bandbreedte weg als je alle beelden naar MS stuurt? En in geval van facebook had facebook alle informatie al op zijn servers staan daar draait FB namelijk om… Als microsoft in de eerste plaats niet opslaat wat je kinect ziet kunnen ze het ook niet geven. Dan moet de nsa dit ook vragen of ms zo vriendelijk is om voor hen te spioneren…
Maar mijn enige zorg over de xbox is dan ook de kinect en privacy… als die uitstaat lijkt mij niet zo’n probleem je bent wel wat vermogen nodig om geluid en beeld op te slaan en of te versturen en ik betwijfel of dat dan kan… (en je hebt altijd nog de stekker)
Maar wat uitleg van de techniek erachter zou fijn zijn… hoe en wat precies… en hoe zit het met hacken men kan de boel misschien hacken… ik zou er graag meer over willen weten… maar dat de nsa meteen live beelden vanuit jouw huiskamer kan zien vind ik een beetje overdreven…
Onmogelijk. Correct me if I'm wrong, maar 1080p beeld en geluid opslaan van miljoenen Kinect-cameras... no way. Zelfs als Microsoft de ruimte heeft om al die informatie op te slaan, dan hebben mensen daar de uploadcapaciteit niet eens voor. Technisch gezien gewoonweg niet mogelijk.

En zelfs als het mogelijk is... wat zou de NSA in hemelsnaam moeten met die beelden. Paar nerdjes (let's be honest) die praten over welke telefoon op dit moment het beste is. Ik zie niet in hoe dit bruikbaar zou kunnen zijn voor de NSA.
4.45 is inderdaad buggie maar 100 pct uitval bij installatie heeft deze zeker niet. Overdrijven is ook een vak.
4.45 Vind ik persoonlijk erger dan een uurtje offline. Meer dan een week met een gebrickt apparaat, hopen dat het goed gaat komen, Doet me een beetje denken aan de hack van enige tijd geleden. Wat dat betreft sla ik MS iets hoger aan dan Sony wat betreft betrouwbaarheid.
Nou goed.. dit is dus exact de reden waarom een verplichte verbinding met internet (Xbox Live) niet handig is...

Nou ja.. dat hadden ze dus zelf ondertussen ook al door.
Je zou denken dat de wereld al geleerd zou hebben van Simcity, zag je dat al bij de Xbox One gebeuren? :p Dat kwam Microsoft niet te boven.
En waarom niet? PSN is weken offline geweest. er is gezwegen en er zijn persoons en credit card gegevens gejat.

En toch roept iedereen dat ze een PS4 gaan kopen?

Ik denk dat een paar uur niet kunnen gamen daar niet tegen op kan.

Iets met prioriteiten.

O ja, en Sony heeft meer dan eens updates gepushed die je PS3 killen.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 20 juni 2013 21:37]

Toch iemand met wat gezond verstand en die niet enkel naar het eenzijdige nu kijkt...
Verschil is echter wel dat je de PS3 gewoon nog kon gebruiken zonder PSN. Dat had met de oude plannen van Microsoft dus niet gekunt op je Xbox One.
Ja leuk. Uncharterd spelen terwijl je creditcard gegevens misbruikt worden op hetzelfde moment. Nou dan kies ik toch liever voor een paar uur niet gamen.
Maakt me niet uit, daar ben ik via mijn creditcard voor verzekerd, het kost mij niets behalve wat moeite.
alsof steam nooit plat ligt...
De laatste keer dat ik mij kan herhinneren dat Steam plat lag was met de Spring sale elke avond van 7 tot half 8 maarja dat krijg je als je met een paar miljoen man dezelfde pagina wilt ophalen ;)
Beetje appels met peren vergelijken lijkt me. Oude generatie tegen de nieuwe generatie wegzetten.
Het is wel erg ironisch dat de storing juist komt op het moment dat MS en Sony zo druk elkaar aan het bestoken zijn met console geneuzel. En helemaal omdat MS het er zo dik bovenop legde dat ze een heel stabiel netwerk hebben met wel 300.000 servers.... Lekker stabiel..... :/ En dan ook nog twitteren dat ze geen idee hebben waar het aan ligt. Did you try turning it off and on again?
De huidige XBOX live omgeving draait nog niet op 300.000 servers. Dat is straks pas wanneer XBOX One op de markt is.
reken er maar niet meer op, dat was het plan toen allways on nog op tafel lag, toen dev's een deel van de content (bv een giant open world) op de servers konden plaatsen.

Nu dit plan van tafel is geveegd zullen de meeste devs wel blijven kiezen voor full content op disc uit veiligheid (groter marktsegment), en is die extra serverkracht pure verspilling...
Wat een onzin. Net of jij op de hoogte bent van de strategie van de meeste developers :+. Of dat MS had beloofd dat een deel van het spel op de servers van MS kon draaien....

Gezien de meeste games multiplatform zijn kun je zulke plannen nooit maken. Tevens heeft Sony en Microsoft aangegeven dat ze niemand in de weg staan. Dat wil zeggen dat als games altijd online vereisen dan kan dat gewoon. Wil je dat niet dan moet je de game niet kopen..
O ja wel hoor.. ook multiplatform games kunnen op servers draaien :) vraag is alleen of een developer een eigen server wil plaatsen voor PS4. Of dat Sony dat idee toch wil overnemen van MS en servers beschikbaar stellen voor dev's
Microsoft heeft ook meer dan genoeg lekken gehad.

En daarbij, ik zie geen enkele reden om mijn creditcard gegevens op te geven. Sterker nog, ik héb helemaal geen creditcard. Nooit nodig gehad, ga er waarschijnlijk ook nooit een nodig hebben.

Daarmee praat ik natuurlijk niet goed dat Sony kritieke gegevens op heeft geslagen in plain text, maar als je je gegevens geeft aan een bedrijf, kun je er natuurlijk op wachten dat er zoiets gaat gebeuren. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf en moet je gewoon zélf je zaakjes goed op orde hebben.

Edit: Ik heb het gevoel dat iemand hier zijn of haar modrechten kwijt gaat raken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je elke reactie -1 mod als het je niet aanstaat wat er gezegd wordt.

[Reactie gewijzigd door Ryangr0 op 20 juni 2013 22:07]

Ja, PSN was offline en gelukkig deed Netflix het nog bij mij, ook al kon ik mij niet aanmelden bij PSN. Dus behalve online play had ik er verder geen last van en ben al helemaal niets kwijtgeraakt.

Qua updates ben je werkelijk een ehhh... niet goed wijs als je automatic updates aanzet, op welk systeem dan ook, maar HELEMAAL daar waar het om firmware upgrades gaat. Het enige waar je dit eigenlijk wel moet doen is bij je anti-virus databases, en daar zijn ook al genoeg voorbeelden van desastreuze gevolgen.

Als je slim bent wacht je een dag met updaten van firmware, en dan eerst goed zoeken of er problemen mee zijn. Dat heeft me o.a. bij de recente PS3 firmware upgrade gered, maar ook met WD Live waren er problemen met een firmware.

On-topic bewijst het wel dat Xbox One bezitters goed dwarsgezeten konden worden als ze zich eens per 24 uur moesten "Ausweissen" bij Onkel Microsoft of anders het scherm op zwart ging.

Verstandig van MS om hier maar van af te zien. Aangezien mijn belangrijkste spel "The Pinball Arcade" is laat ik het er dus even van afhangen welk systeem de beste versie krijgt, want het DRM argument is opgelost.
Ik ben van mening dat dit toch erg kortzichtig is. Alsof dit niet bij MS had kunnen gebeuren.
O ja, en Sony heeft meer dan eens updates gepushed die je PS3 killen.
Noem dan ook even de updates die Microsoft heeft gepushed die de Xbox brickten:
November 2006.
Oktober 2006 nog een keer.

Een netwerkstoring kan nou eenmaal gebeuren. Of Microsoft nou 300.000 servers heeft draaien of niet, dat maakt het niet per definitie bedrijfszekerder. Nu is het weer eens mis bij Xbox Live, de volgende keer is het wellicht PSN, en wie weet is het daarna een keer de beurt aan Steam, EA, Ubisoft, Activision of wie dan ook.

Storingen komen helaas voor. Hoe het bedrijf er mee om gaat is wat voor ons belangrijker is. Na het grote hack incident van PSN heeft Sony de boel dicht gegooid en pas weer open gedaan nadat ze er zeker van waren dat het probleem was opgelost. Daarnaast werden de PSN gebruikers tegemoet gekomen met, als ik me goed herinner, 3 games. Dat is voor een dienst waar je niet direct voor betaald toch een behoorlijke tegemoetkoming als je het mij vraagt.

Ben benieuwd of Microsoft voor deze storing hun betalende gebruikers tegemoet gaat komen of dat ze iets hebben van: dat hoort erbij, sorry, volgende keer beter.
Tegemoet komen voor een kleine panne? Dat denk ik niet. Het zal er vanaf hangen hoe lang de panne duurt en hoeveel mensen er last van hebben natuurlijk. Normaal tellen ze gewoon de tijd dat het down is bij je abonnementstijd bij (eens gelezen).
Eerst en vooral garanderen ze geen 100% uptime, net als een ISP. Dergelijke zaken kunnen gebeuren, zeker nu er ter voorbereiding van de Xbox One release een en ander van een update zal voorzien worden.
Zelf ben ik nog maar een kwartier offine en heb niks gemerkt alleszins. Xbox Live is best stabiel te noemen dus dan is een panne al eens geen ramp. Zo is het bijvoorbeeld nooit down voor onderhoud, wat bij PSN wel het geval is/was (ik zeg niet dat PSN daardoor slecht is, ik zeg enkel dat Xbox Live in mijn gebruikservaring een pak minder down is).
Ik zie dit dus door het grote aantal updates en extra servers die er aan zitten te komen nog wel een paar keer gebeuren. Zolang het niet te lang duurt valt er weinig te klagen :)

Edit: het is inmiddels zelfs al weer opgelost

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 21 juni 2013 01:02]

En waarom niet? PSN is weken offline geweest. er is gezwegen en er zijn persoons en credit card gegevens gejat.

En toch roept iedereen dat ze een PS4 gaan kopen?

Ik denk dat een paar uur niet kunnen gamen daar niet tegen op kan.
Er is gezwegen? Sony was juist ontzettend open daarover. Het is trouwens nooit zeker geweest dat credit card gegevens zijn gestolen, er waren geen aanwijzingen, maar ze zeiden dat ze verder ook geen risico konden nemen.
Daarnaast bood Sony destijds zelfs gratis bescherming tegen identiteitsfraude en diefstal (van geld) aan wat normaal ook een flink smak geld kost.
Tot op de dag van vandaag zijn er geen zaken bekend van PSN gebruikers waarbij geld van creditcards is gestolen.

Saillant detail: er zijn wel meerdere keren gegevens van Xbox Live gebruikers gestolen, waarbij sommige slachtoffers ook financiële schade hebben geleden.
Zo wel MS als Sony hebben erg veel ervaring betreft houden van CC gegevens. Daarnaast verplicht de CC maatschappijen bepaalde beveiligingen. Zoals versleuteld de gegevens opslaan.

Pas bij een bepaalde status bij de CC maatschappij mogen de CC gegevens automatisch incasseren om een dienst te verlengen e.d.
Dus ja het was best wel vreemd dat dan bij Sony ineens een hoop accounts op straat lag inc CC gegevens.. en best kwalijk te nemen wat mij betreft.
Wel ironisch: met dat hele altijd online gebeuren zou het dus zo kunnen zijn dat niemand meer geleende spellen kan spelen (mits de storing langer dan een uur duurt). Ook mensen wiens 24-uur controle op dit moment zou zijn, zouden eraan moeten geloven.

Gelukkig dat de Xdoos 1 er nog niet is en dat de controle niet wordt doorgevoerd :9
Dat is nu juist het punt het wás helemaal zo'n slecht idee nog niet. Tuurlijk zaten er slechte punten aan, dat zal ik niet ontkennen. Maar je kon al je games op iedere console overal ter wereld spelen zolang je inlogde, en je games delen met 9 "familie"leden.

En als je daarvoor 1x per 24 uur gamen online moet zijn om dat te verifieren, tsja... Daar heb ik op zich geen probleem mee hoor. De Kinect is een ander verhaal, maar dan nog. Stop die ergens in een donker hoekje (een lade miss) en ook opgelost.
Hmmm, weer een nadeel aan de nieuwe xbox. Bij een dergelijke storing kan niemand nog een spel spelen, aangezien een gelijkaardige storing misschien wel de dienst waartoe je je dagelijks moet inloggen kan blokkeren.

(Heb geen idee of de nieuwe playstation ook iets gelijkaardigs doet, in ieder geval ben ik niet tevreden met dit systeem)

Net als bij films (waar de persoon die een film legaal aankoopt gepest wordt met anti-piraterij advertenties) worden hier de mensen die het wel goed doen door hun spel te kopen door maatregelen die in mijn ogen zelfs geen oplossing bieden voor wat ze willen bereiken.
Ik weet niet of jij de berichtgeving nog gevolgd hebt, maar die verplichte 24 uurs online check is dus van de baan. Je kan gewoon offline je games spelen.
Bovendien: Deze storing is nog (lang) geen 24 uur aan de gang. Je had dus nog gewoon door kunnen gamen.
Je hebt duidelijk het nieuws van gisteren gemist: nieuws: Microsoft schrapt 'always on' en drm bij Xbox One.

Dat elke 24 uur online zijn hoeft dus niet meer.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 20 juni 2013 22:00]

@ pinna_be

Het klopt niet meer helemaal wat je zegt.
Microsoft heeft nu juist in de koerswijziging aan gegeven dat het online moeten zijn 1x per 24 uur van de baan is evenals andere zaken, zie het artikel op tweakers:

reviews: Xbox One: Microsoft maakt rare sprongen
Woensdagavond maakte Microsoft plotseling bekend het volledig over een andere boeg te gooien. Onder andere de drm-beveiliging en de verplichting om eens per 24 uur online te gaan met de console zijn van tafel geveegd.
Over de PS4 , je hoeft niet online te zijn om games die geen verbinding nodig hebben te spelen.Ook kan je bij de PS4 gewoon je games blijven verkopen zoals het nu is met de PS3, zie bv dit filmpje en dit tweakers.net artikel:

http://www.youtube.com/watch?v=20l5KrQYVDk
nieuws: PlayStation 4 wordt regiovrij en krijgt vervangbare hdd

Dan over het plat liggen van Live,of de uitval een hack aanval is van mensen die het nu juist weer oneens zijn met de koerswijziging dat denk ik eerlijk gezegd niet, maar wellicht dat we dit binnenkort te horen gaan krijgen.
Daarbij kan er altijd een keer iets aan de hand zijn waardoor je even niet(online) kan gamen, dat heeft Sony wel eens gehad en Microsoft idem dito.

[Reactie gewijzigd door pino85 op 21 juni 2013 01:46]

Dit kan gebeuren, al is het wel vreemd dat echt alles plat ligt (redundantie anyone?). Ik hoop voor Microsoft en de gebruikers dat dit snel opgelost is.

Afgelopen week Sony al met de Playstation 3 Firmware 4.45 die vast kon lopen, zouden ze zo met de nieuwe consoles bezig zijn dat de aandacht verslapt is voor de huidige generatie consoles en diensten in stand te houden. ;-)

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 20 juni 2013 21:13]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013