Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 87, views: 36.238 •

Hoewel het nieuwe Xbox 360-model compacter is dan zijn voorganger en minder lawaai zou maken, zijn veel onderdelen die bedoeld zijn voor de koeling, opslag en dataverwerking vrijwel hetzelfde gebleven, zo concludeert iFixit die de console uit elkaar haalde.

Microsoft kondigde het 2013-model deze week aan als opvolger van de Xbox Slim die in 2010 op de markt kwam. De vormgeving is een afgeleide van de Xbox One. De vernieuwde Xbox 360 kwam in de VS per direct op de markt. De firma iFixit besloot de console uit elkaar te halen om te beklijken welke wijzigingen Microsoft in het ontwerp heeft doorgevoerd.

De Xbox 360 E, zoals het model door iFixit wordt genoemd, is betrekkelijk eenvoudig te openen. De knoppen aan de voorkant blijken wel een los printplaatje te hebben gekregen. Verder heeft Microsoft één usb-poort weggelaten, waardoor er in totaal vier usb 2.0-aansluitingen aanwezig zijn. Ook is de oude a/v-poort en s/pdif-uitgangen vervangen door één enkele optische audiouitgang.

Intern wordt door iFixit een nieuwe rf-module gevonden. Het koelsysteem dat Microsoft in de Xbox 360 Slim introduceerde om definitief af te rekenen met het berucht red ring of death-fenomeen, door middel van een nieuw fanontwerp en een andere heatsink, is ongewijzigd gebleven. Als harddisk levert Microsoft in het onderzochte exemplaar een 5400rpm Seagate 250GB, terwijl het optische loopwerk afkomstig is van Lite-On.

Hoewel het nieuwe E-model dus geen drastische wijzigingen in de hardware bevat, en vermoedelijk vooral Microsoft een kostenbesparing oplevert, stelt iFixit dat de console door het modulaire ontwerp prima is te repareren: vrijwel alle kwetsbare onderdelen zijn immers te vervangen. Voor de harde schijf moet wel worden aangetekend dat deze alleen geüpgrade kan worden met een officiële schijf.Microsoft Xbox 360 E

Reacties (87)

Wat zou er gebeuren als ze de HDD van 5400 rpm zouden vervangen door een SSD? Ik neem aan dat de XBOX'360 dan zelfs snel wordt.
Hoe zit dit eigenlijk bij de Xbox One en de PS4? Ik mag toch wel hopen dat ze in de toekomst allemaal overstappen op SSD geheugen. We zien op de PC dat de HDD op een gegeven moment gewoon de bottleneck is.
Een hdd is tijdens het spelen van de game praktisch geen bottleneck.
Tijdens het gamen niet, maar het laden van de game gaat wel sneller (mits het spel op de SSD geinstalleerd is en niet vanaf de DVD afspeelt. Het besturingssysteem wordt zelf ook gewoon sneller en start aanzienlijk sneller op.
Maar tegenwoordig speel je niet alleen maar spelletjes op een XBOX'360. Aangezien het opstarten van de XBOX nogal traag is. Je hebt een breed menu, je kunt games spelen en kopen. Je kunt muziek luisteren en video's bekijken.

De meerwaarde van de SSD zal voornamelijk liggen in het laden van applicatie. En ik denk zelf dat als ze een mooie SSD erin zetten hier een mooie snelheid winst wordt geleverd. (Crucial M4 & Samsung 840 Pro 128GB liggen nu op §90 ŗ §100, dus zo duur is het niet)
Maar waarom zou je er 128 GB inzetten als een 500 GB HDD voordeliger is?
Dat was dus ook half mijn vraag. Alleen dan is dit vanuit het andere punt bekeken.
Misschien levert de SSD wel een grote prestatiewinst op.
Ik weet niet of het al ooit getest is, maar het lijkt me namelijk wel.

En ik heb in mijn laptop liever een 128GB SSD dan 2TB HDD (om zo maar een voorbeeld te noemen)
Maar je 128GB SSD zul je waarschijnlijk als OS partitie gebruiken. De HDD in de xbox word alleen als opslag gebruikt. En alleen bij arcade en DLC worden echt geladen. Rest is allemaal saves files en etc. En om daarvoor een SSD te gebruiken wat veelste duur is voor de hele setup, en de HDD werkt naar behoren. Een SSD zal niet veel winst zijn daarmee. En daarbij, misschien past het wel niet in hun x360 architect. Blijkbaar liggen andere HDDs ook niet goed, laat staan een SSD.

Ook heeft de SSD geen nut bij de nieuwe generatie en BR, waar games instant worden geladen en veel on the fly kan doen met de OS. Daarbij moet je bij de nieuwe console games wel iets installeren. Dus 128GB zit zo vol. Mijn xbox360 zit er al ver over heen volgens mij.

[Reactie gewijzigd door luqa1337 op 13 juni 2013 20:36]

Dit is al eens getest ja, dan wel in een Playstation 3, maar de Xbox zou vergelijkbaar kunnen zijn. Het hangt waarschijnlijk af van het moment waarop de game zijn textures/data inlaad vanaf de disk.

In het geval van Rage worden er veel textures on-the-fly ingeladen en heb je baat bij een SSD/Hybride disk, als het 'poppen' van de textures je stoort.
Hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=MxReZLdSxcg
In het filmpje is ook bij de SSD te zien dat textures vertraagd geladen worden. Verschil is minimaal. Gezien er mogelijk ook data nog in het geheugen van de machine staat.
Niet echt, wat jij bedoelt is de hybride schijf, die inderdaad ook nog een kleine vertraging laat zien maar die al aanzienlijk korter is. Maar als dan de SSD aan de slag gaat, is die laadtijd van de textures volledig verdwenen (niet meer waarneembaar) Zou je willen adviseren om nog een keer aandachtig naar het filmpje te gaan kijken.
Het ligt er ook nog aan welke aansluiting de moederbord van de xbox gebruikt.

Als deze simpelweg Sata 2 is zal een SSD alsnog weinig uitmaken.

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 14 juni 2013 01:50]

Beiden gebruiken zelfs Sata 1 zover ik weet. Dus het gebruik van een SSD in zowel de Xbox 360 als de PS3 zal nooit erg veel snelheidswinst opleveren, vandaar dat beide ook met een conventionele schijf verkocht worden.
SATA draagt maar een microseconde bij aan de latency; de latency van een 5400 RPM is >10.000 microseconden en van een SSD <1.000 microseconden.

Er zijn wel bandbreedteverschillen tussen SATA-1 en SATA-2, maar bandbreedte is niet de belangrijkste reden om voor een SSD te kiezen.
90§ voor 128GB tov 45§ voor 250GB is het 4-voudige en dan spreken we nog over winkelprijzen.

de huidige 360 kost amper 200§ met een paar spellen bij en voor de fabrikanten zal de snelheidswinst geen reet uitmaken als dat betekend dat ze hun eigen geldelijke winst drastisch zien dalen
Die hele Xbox heeft minder dan 90 euro aan componenten.
Die 250GB disk koopt microsoft in voor hooguit 5 dollar per stuk.

Inkoopsprijs van een 3 TB schijf zit al zo rond de $30 per stuk.

Het is heel lastig om SSD's massaal goedkoop in te slaan echter, daar de productie ervan heel prijzig is. Oude harddisks wil echter niemand meer hebben...
SSDs zijn nog steeds vele malen duurder dan een HDD en voor fabrikanten die een console bouwen is het van uiterst belang alles zo goedkoop mogelijk te houden om de totale prijs te drukken.
Zolang een 500GB SSD veel duurder is dan een gewone HD, zullen consolefabrikanten de goedkoopste optie blijven gebruiken. Als je zoveel waarde hecht aan SSD-performance, kun je bij de PS4 overigens zelf de interne HD verwisselen. (Kan niet bij de Xbone)
Klopt, maar het is nog steeds duurder dan een HDD. En aan 128GB bij de PS4 en X1 ga je zeker niet genoeg aan hebben. Daarnaast zou de prijs van de consoles flink omhoog gaan wanneer er standaard een SSD geleverd wordt in plaats van een HDD.
Hoezo ga je er niet genoeg aan hebben? Op me pc red ik me met 80GB prima.
De 'gewone' consument ziet alleen maar: 500gb in plaats van 128gb en zullen dus allemaal voor de 500gb variant kiezen, verschil is wel dat deze vele malen trager is dan de 128gb ssd.
De vraag is of consoles goed overweg kunnen met SSDs en of dat dus niet problemen gaat geven. Ik denk zelf van wel namelijk.
Dan wordt 'ie een stuk duurder.....
Natuurlijk zou die dan vele malen sneller zijn, echter is de prijs van een SSD op het moment nog vrij hoog waardoor het een dure upgrade zou worden (in verhouding tot de kosten van de console) mocht je 256 of 512 GB erin willen prikken.

Ik vermoed dat het bij de nieuwe generatie consoles makkelijker zal worden om de harde schijf te vervangen voor een ander medium. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat dit zonder problemen te doen is bij de nieuwe PS4 :)

[Reactie gewijzigd door Axon op 13 juni 2013 19:40]

Misschien dat het met behulp van hddhackr kan? http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=11813.0 misschien dat dat ook wel werkt met ssd.
Een SSD levert enkel voordeel op als je je Xbox360 laat ombouwen en je al je spellen op de interne harde schijf zet. Het zal in ieder geval vlotter zijn als een traditionele harde schijf; echter betwijfel ik of de Xbox360 krachtig genoeg is om je SSD maximaal te belasten.

Of het in dat geval nut heeft of niet hangt er van af hoe groot je budget is en of je spellen liever legaal koopt (zoals het hoort) of illegaal van het internet af plukt.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 13 juni 2013 21:21]

Ik weet niet wanneer jij voor de laatste keer een xbox360 hebt gezien,
maar het is toch al vrij lange tijd mogelijk om een game volledig op de harddisk te installeren. Alleen bij het starten van het spel leest hij even de disc en dan gaat hij verder op de harddisk. Ombouwen is dus niet meer nodig.

Zit je alleen nog met het probleem dat Microsoft geen SSD's levert voor in de xbox

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 14 juni 2013 07:53]

Plus met dat zowel de Xbox 360 als de PS3 slechts over een Sata 1 connector beschikken voor de HDD.
SSD is nog te duur.
Ik vraag me af of een SSD wel zin heeft. Ik neem aan dat ik het kader van kostenbesparing er geen super duper sata600 controllertje in zit en mocht dat goedkoper zijn zelfs een sata150, al dan niet een PATA doorvoer met een 'doorlus' naar een sata verbinding.

Stop je er een 'supersnelle' SSD in, wordt er nog maar 10% gebruikt en is het wellicht nauwelijks sneller dan een normale hardeschijf.

Een theorie, maar ik ga er maar van uit dat er op geen enkel punt rekening mee is gehouden dat de doorvoersnelheid hoog moet kunnen zijn.
Pata, kan niet eens meer op die chips volgens mij.. Ben er wel overtuigd dat er minimaal sata 150 op zit. Daarbij, Ja een SSD heeft zin, als is het maar voor de IOP's
Voor de harde schijf moet wel worden aangetekend dat deze alleen geŁpgrade kan worden met een officiŽle schijf.

[Reactie gewijzigd door JT888 op 13 juni 2013 23:21]

Niet helemaal waar, je kan ook van bepaalde typen Western Digital HDD's de firmware "aanpassen", dat kan ook prima werken. Geen garantie natuurlijk maar ik ken niemand die daarmee geband is.

Overigens is dit geen hack of mod ofzo (tenminste niet in de zin van bijv. gekopieerde games draaien), je kan er niets mee behalve hem als een officiele HDD gebruiken, het enige voordeel dat je er mee behaalt is het omzeilen van de exorbitante HDD prijzen van Microsoft.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 14 juni 2013 00:53]

Mijn vraag is dan: hoe krijg je de XBOX-OS (en andere data) van de oude "originele" hdd op de nieuwe hdd???
Daar zijn speciale transfer kits voor te koop. of je krijgt hem bij een nieuwe hdd die je koopt.
http://xbox360media.ign.c...20070426021943688-000.jpg
zelfs al zou dat kunnen en zou je ook bij het RAM kunnen,
dan nog blijft het een 360.
met de huidige componenten kan de 360 ook prima zijn spellen spelen.
Gewoon even googlen ;)

Dit is meerdere malen getest door hobbyisten. Wat ik weet van de ps3, is dat het weinig winst geeft, alleen het installeren van downloaded games gaat een stuk sneller, zo'n 2 tot 3 keer.
Nee, tweakers kopen spelletjes in de plaats van shampoo en kleding.
Of kopen shampoo en kleding en downloaden spelletjes illegaal van het internet. Kan ook natuurlijk. Je kunt een euro maar 1x uitgeven tenslotte. Iedereen heeft andere prioriteiten in het leven. Daar hoort ook een houding bij omtrent het aanschaffen (legaal of illegaal) van games.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 13 juni 2013 21:25]

Wie zegt dat ik een Xbox One wil ? Ik haal de PS4, maar niet bij de release. Ik wacht eerst even tot de prijs ietwat gezakt is en er meer speltitels beschikbaar zijn. Zoveel haast heb ik er niet mee; ik heb tenslotte al twee PS3 consoles die het nog prima doen.
Nee.. wij investeren teminste nog :-)
@jaccobrand

Je koopt een Xbox 360 slim voor +-200 euro en de nieuwe Xbox One voor +-500 euro. Als dit bedragen zijn die jij als maandsalaris overgemaakt krijgt dan zou ik naar een andere baan zoeken.

Zoals hierboven wordt aangegeven heeft iedereen andere prioriteiten. Als je de aanschaf prijs van een spelconsole vergelijkt met naar de film gaan, dan kun je niet anders concluderen dan dat een spelconsole enorme goedkope apparaten zijn.(in ieder geval voor de entertainment/euro value)

Uitspraken als het is crisis en ze kopen het wel is alleen maar media praat. Ik hoop dat jij de media meer kritisch kan bekijken dan je op dit moment doet.
Precies. Daarbij is de 4GB versie van de Xbox360 al voor zo'n § 160,- te krijgen. Nu wil ik niet zeggen dat ik een vet maansalaris heb, maar mij valt toch meer uit de portemonnee als ik een bus na ren :-)
Gebruik je toch je vakantiegeld volgend jaar? Er zijn genoeg mensen die al een jaar aan het sparen zijn omdat ze weten dat die uit komt. Als je PERSE 1 van de eerste wilt zijn, moet je meer betalen. Ik heb mijn 360 ook pas vorig jaar Aug gekocht omdat ik daarvoor andere prioriteiten had. Games heb ik 2de hand gekocht of in de uitverkoop.

In principe heb ik nu hetzelfde gekocht voor een paar §100 minder dan andere die het in het begin kochten. Blijft toch dezelfde spelcomputer :)
je kan veel zeggen, maar een console is een product dat elk jaar in waarde daalt, kan je moeilijk een investering noemen
Je investeert in gameplezier en de lol die je ermee hebt, niet zozeer een investering die meer waard wordt...

Ik zou er ook nooit een kopen, maar dat is weer een ander verhaal.
Het OS van de X360 staat toch niet op de HDD? Het opstarten gaat dan ook niet sneller en een SSD zal alleen handig zijn bij het inladen van data voor een speelsessie.
Nuja je hebt gedeeltelijk gelijk.. Tegenwoordig worden er wel een deel van de files op de hardeschijf opgeslagen (naast de NAND dus) dit zijn voornamelijk NXE dingen (zoals avatars en codec spul).

Als je meer info wilt mag je me altijd een pm sturen
Het OS staat inderdaad niet op HDD en heb je gelijk qua opstarten. Daarna staat alles wel op de HDD waaronder de skin van je homescreen, je profiel & kleding, wat bits & bytes die later door het OS nodig zijn, je savegames, eventuele apps die geinstalleerd zijn etc.

Ik moet zeggen dat het homescreen, sinds de release van de 360, een stuk trager is geworden ondanks dat ik in de tussentijd wel geupgrade heb van een "gewone" Elite naar de Slim 250GB. Microsoft heeft gewoon erg veel content toegevoegd, al dan niet dynamisch, en dat merk je wel degelijk.

Grotere HDD, snellere HDD/SSD zou een oplossing zijn maar als ze het cache-geheugen nou hadden vergroot in de nieuwe 360E, denk ik dat dat veel meer geholpen zou hebben om de console levensvatbaar(der) te maken.
Helder! Bedankt Icekiller2k6 en MAX3400 voor de extra uitleg.

Uiteindelijk is het voor Microsoft natuurlijk het kostenplaatje wat doorslaggevend is. Dat ze de X360 blijven 'vernieuwen' en ondersteunen vind ik een goede zaak. Daarbij zorgen ze natuurlijk wel dat de X360 op het randje balanceert van het houdbare om de wens naar beter (in dit geval de Xbox One) aan te wakkeren.
Zie het nut van een SSD niet zo in een console, als je een paar games er op zet en wat DLC zit hij zo vol! Heb dan toch veel liever 500GB.

10GB van fallout
20GB van GT5
10GB van BO2

(niet exact)

Zit je toch gauw aan je 128GB SSDtje. Ja je kan er 512GB in stoppen maar dan ben je 100 euro van nog een PS4 vandaan.
Wat dacht je van die hybrid schrijven?

Opzich vind ik de nieuwe 360 er gelikt uit maar ik blijf het bij m'n oude 360 houden.
Die heatsink doet mij een beetje denken die bij de P4 Prescott zat (socket 478 model, niet de 775).

"Voor de harde schijf moet wel worden aangetekend dat deze alleen geŁpgrade kan worden met een officiŽle schijf"

Dat blijf ik nog steeds een beetje flauw vinden. Als je dat zo ziet zit er gewoon een laptop HDD in (net als de PS3). Maar bij de PS3 mag je die wel vervangen door een willekeurig ander exemplaar en bij MS moet je dus een officiele (en meestal duurdere) HDD aanschaffen....(grapje willen ze ook weer bij de Xbone toepassen).
Zover ik begrepen had kan de hd van de Xbox one niet vervangen worden maar kunnen alle handelingen die op de interne harde schijf gedaan kunnen worden ook gedaan worden op een externe schijf via de usb3-poort.. Games installeren, dlc, Multi-media...
Je kon met de oudere xbox360 consoles toch ook een model zonder HDD nemen, lijkt me niet dat de HDD noodzakelijk is voor het gebruik.

En wat is er zo speciaal aan? Als het een stukje software is die op de HDD moet staan kun je dat toch wel ghosten of op een andere manier namaken dat een andere HDD/SDD wel wordt herkent?
Op de nieuwe xbox1 is een hdd wel noodzakelijk.
Of ben je de slechte performance van de ps3 vergeten bij het spelen van spellen? Laadtijden waar je zwaar ongelukkig van wordt.

Een bluraydisk is te langzaam, dus een hdd is noodzakelijk.
Dit werd dan ook een doorn in het oog van de ontwikkelaars voor de 360. Elke game moest ook op een 360core kunnen draaien dus je kon de HDD niet voor caching gebruiken(wat bij de eerste xbox wel kon, en ook gebruikt werd).

Uiteindelijk moest je wel storage nemen voor een update te kunnen installeren, en MS had toen zelfs gratis USB-sticks ter beschikking gesteld voor de mensen die een 360core hadden, die nog overleefd had, en zelf nog geen losse HDD erbij hadden gekocht.
Deze nieuwe 360 ziet er wel prima uit, maar ik heb op dit moment nog een prima werkende originele uit 2009. Grote vraag is nu tot wanneer Microsoft deze apparaten zal blijven uitdraaien. De games die we nu op de 360 draaie zullen niet compatible zijn met de Xbox One. Ik sluit niet uit dat mijn huidige 360 ergens in de toekomst een rrod zal vertonen (of een E74, waar ik m'n eerste 360 aan ben verloren).
Ik zou nu nog een nieuwe kunnen kopen van dit design, want de slim (ook de vorige) heeft idd een grote verbetering verzorgt voor de warmteafvoering. Ik hoop dat deze het nog 10 jaar volhoudt na aanschaf zodat ik op mijn incidentele LAN party of feestje toch mijn multiplayer halo zou kunnen opstarten.
Spelletjes op next gen spelcomputers, volgt u het nieuws niet?
Jacco, als je alleen maar negatief commentaar gaat leveren, ga een ander topic zoeken. Dan is dit blijkbaar niks voor jou, dat kan. Anderen vinden dit wel interessant en willen er normaal over praten, zonder heel de tijd nutteloos commentaar te hoeven lezen van iemand die dit niet eens interesseert.
Ach, ik heb mijne pas sinds Aug 2012 en de eerste xbox kan ik in principe ook nog steeds gebruiken. De games ansich veranderen niet en wat is er nu leuker om wat oude games nog eens te spelen met alle ergernissen die er bij horen. Stel hij gaat kapot en je hebt §200 over.. Why not? Of koop ene 2de hands tzt :D
slaat nergens op....
de prijs en levensverwachting van een console valt reuze mee.
voor bijv. de xbox one blijven ze wss een jaar of 10 spellen maken die je daarop kan spelen,
als je een pc koopt. zal je deze moeten upgraden/vervangen na een paar jaar (5-10?) omdat deze de nieuwste games niet volgens joun settings trekt.
(miss beetje overdreven voorbeeld mja..

[Reactie gewijzigd door Kjell! op 14 juni 2013 00:02]

Ik heb daar al eens heel erg lang over na zitten denken en aan het eind van de rit valt zo'n console best tegen.

Er van uitgaande dat je niet 80x een nieuwe console koopt vanwege rode ringetjes enzo (prik prik :P) heeft de Console natuurlijk de aanschafprijs mee.
De console word echter in het meest optimale geval gebruikt voor gaming en films, meer doe je er in de praktijk gewoon niet op, dus je hebt er hoe dan ook een pc/laptop naast, een minder krachtige weliswaar, maar veel goedkoper dan 400~500 euro word een fatsoenlijke niet.

Een bescheiden game PC die voorlopig gewoon alles draait wat er uitkomt op de hoogste settings kost ongeveer 2x tot 3x wat de PS4 gaat kosten (afhankelijk van je toeters en bellen en hoe high end je wil gaan) en zal je op den duur moeten upgraden wil je persť alle balkjes naar rechts blijven schuiven in de grafische settings maar daar heb je verder niets naast.
Voor de rest ligt het balletje eigenlijk vooral in PC land, nieuwe games zijn standaard 10 euro goedkoper, meer als je creatiever en geduldiger bent, en als je even wacht word dat verschil nog veel ernstiger. (betaal zelf gemiddeld 10 tot 15 euro voor een game)
Ook heb je backwards compatibiliteit tot het einde van de wereld, en die 3 games die niet werken worden door hobbyisten werkend gemaakt, bij consoles is dat bij elke generatie weer janken geblazen.

Kortom voor het geld hoef je ze niet te kiezen als je een serieuze gamer bent. Je kan het beter af laten hangen van andere argumenten.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 juni 2013 01:23]

@jaccobrand
En je geniale onderbouwing hiervoor is? Je word wel overal -1 gemod.

[Reactie gewijzigd door sfranken op 14 juni 2013 09:09]

Ik haal er eentje als ie stil genoeg is en onder de 100 euro denk ik... Voornaamste reden dat ik steeds minder ben gaan spelen op de 360 was het lawaai van mijn classic...
Ook is de oude a/v-poort en s/pdif-uitgangen vervangen door ťťn enkele optische audiouitgang.
Is dit niet gewoon kut? Niet iedereen heeft een DAC in hun versterker, zo'n AV uitgang kan je prima gebruiken om je audio via je versterker te laten lopen.
Ja joh alles om weer een kwartje aan inkoopkosten op het "moederbordje" te besparen :)
Kwartje x vele xboxen = veel geld
Als er 1 iemand dit model niet koopt vanwege het gebrek aan die aansluitingen kan je op het verlies heel veel xboxen wel voorzien van die componenten.
Ik vind het weghalen van Analoge output een domme zet. Dat is het afkappen van features meestal overigens, vooral als het in feite een nieuwe revisie is van een bestaand product die dat van oudsher wel heeft is dat gewoon dom.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 juni 2013 13:32]

Een beetje reciever op vandaag heeft HDMI in.
Misschien wel, maar ik sluit mijn 360 af en toe nog wel eens aan op mijn monitor via de av aansluiting zodat ik mijn speakerset kan gebruik ipv de crappy ingebouwde speakers van mijn monitor (Ik heb een stuur voor Forza die ik aan mijn bureau vast klem)
Als je er nu een koopt ja, maar die dingen vervang je niet zomaar even "omdat het kan" zoals computers en TV's omdat featuresets niet zo snel vernieuwen en ze meestal wel gewoon blijven werken. Vooral als je met dure losse componenten werkt koop je niet zomaar even een nieuwe voor dingen als een aansluitingkje. Een nieuwe Amp of een losse DAC kopen welke allebij makkelijk meer kosten dan heel die Xbox, alleen om fatsoenlijk geluid te hebben is natuurlijk gewoon ruk. :') Had microsoft die Xbox 10 cent duurder moeten maken hadden ze die dingen er gewoon op kunnen laten.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 juni 2013 13:22]

Ik heb zelf nog een 360 van het eerste uur. Die met 20GB. …ťn keer een RROD gehad en opgestuurd naar Microsoft, maar draait nu perfect.

Het enige waar ik me aan erger is het hoge stroomverbruik (lag dat niet rond de 200watt?) en de herrie die eruit komt. Als deze console redelijk geprijsd is, is het zeker het overwegen waard.