Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 40, views: 19.696 •

De Mac-versie van de game SimCity is uitgesteld naar augustus. De game had komende dinsdag moeten uitkomen, maar uitgever EA stelt meer tijd nodig te hebben om de game klaar te maken voor de release.

Wat precies de release nog tegenhoudt, zegt uitgever EA bij monde van producent Kip Katsarelis van ontwikkelaar Maxis niet. "We willen zeker zijn dat SimCity een goede beleving is voor spelers en daarom nemen we iets meer tijd." Het bericht van het uitstel komt laat: de game had vanaf dinsdag verkrijgbaar moeten zijn. EA noemde de datum voor de Mac-versie van de game in april nog als releasedatum.

EA benadruktdat het bij de OS X-versie van de simulatiegame niet om een port gaat van de pc-titel, maar om een native uitvoering van het spel die is geoptimaliseerd voor het besturingssysteem van Apple-computers. Ook is de game compatibel met de pc-versie, zodat zowel pc- als Mac-gamers steden naast elkaar kunnen bouwen. Als minimale systeemeis noemt de uitgever een Mac met een Core 2 Duo-processor en OS X 10.7.5 'Lion'.

Naast het uitstel voor de Mac-versie heeft EA ook bekendgemaakt welke wijzigingen zitten in Update 5 voor de pc-versie van het spel. Zo zijn er onder meer zeven regionale missies toegevoegd.

Reacties (40)

Een weekend voordat je een game wil lanceren het uitstellen.
Teleurgesteld wederom door EA :-(

Gelukkig doet SimCity het ook wel via Bootcamp maar hoop(te) toch snel het te kunnen spelen via Mac OS X

[Reactie gewijzigd door RiCk op 7 juni 2013 19:56]

Ik zit inderdaad ook al erg lang te wachten op een mac-versie. Maar het een paar dagen voor de release opeens een paar maanden uitstellen is echt belachelijk. Als je nu een maand van te voren zegt "dit halen we niet" dan heb ik er nog enigsinds begrip voor. Maar maanden van uitstel hadden ze eerder kunnen zien aankomen..
waarschijnlijk zijn ze bang voor soortgelijke problemen als bij de eerste launch,
wss zien ze ineens een spike pre-orders ofzo, en willen ze daarome eerst de tijd nemen omd at uit te breiden, dat of er is op het laatste moment een flinke bug gevonden,

ik snap dat het vervelend is amar ik neem aand at er wel een goede reden voor is dat ze dit doen, want dit kweekt geen verdere goodwill.
Tuurlijk, er zal ongetwijfeld een hele goede reden voor zijn. Maar het neemt niet weg dat EA hier zomaar mee wegkomt. Een deel van problemen oplossen is het probleem zien aankomen. Als ze dat hadden gedaan hadden ze het niet een week van te voren hoeven uitstellen, wat ronduit belachelijk is.
Je kan het ook anders bekijken, want ze hadden de game ook half af kunnen releasen zoals ze voor de pc hebben gedaan en dat heeft ze ook het nodige gekost. Hoe vervelend en kort voor release het ook is, liever dat ze langer de tijd nemen en een goed product lanceren ipv na de release fouten wegpoetsen. Eigenlijk dus niet typisch EA, want dan was de game gewoon uitgebracht.
Om zo kort van te voren dit nieuws uit te brengen gaan de fans niet leuk vinden, ze hebben het na mijn mening al zwaar door al die 'haat' van de fans omdat het niet naar hun wensen uit kwam, en nu ook nog eens dit, ik ben benieuwd
Beter gaan ze eens voor ubuntu ontwikkelen. Veel interessanter dan Mac.

//Waarom -1?? T gaat over mac, t gaat over de game!

[Reactie gewijzigd door Vegettokai op 8 juni 2013 02:16]

omdat ubuntu een nóg kleiner marktaandeel heeft dan osx ?
Omdat Ubuntu een vrij platform is en ondersteuning van de gaming-industrie daar lange tijd achtergebleven is. Bovendien draait een game dan naast Ubuntu ook op bijna alle andere Linux platformen.

Als je het gaming marktaandeel van osx daartegenover zet, dan scheelt dat niet zo veel hoor: Steam geeft aan ~3% osx t.o.v. ~2% Linux. Beiden zeer verwaarloosbaar t.o.v. Microsoft.

Ik ga nooit meer een niet-multi-platform game kopen in ieder geval, dus helaas zit SimCity er voor mij voorlopig nog niet in. Deste blijer ben ik met mijn Indiegames van Humble. De Tripple-A titels gaan er nu in ieder geval via Steam langzaamaan wel komen.
Dat is het aantal Steam gebruikers. Het Mac aandeel is zelf iets rond de 10% dacht ik. Linux 3%.
Omdat Ubuntu een vrij platform is
En ontwikkelaars die geld willen verdienen geven daar ook maar iets om?
Omdat een discussie op starten over een game geschikt maken voor Ubuntu of Linux in het algemeen een off-topic reactie is.
Het gaat over het uitstellen van de Mac versie zodat een discussie over andere platformen niet relevant is.

EA bewijst met deze last-minute uitstel zich nog verder te diskwalificeren en respectloos naar diegenen die hier naar uitkijken.
Als je dit ruim van te voren meldt kan ik mij nog voorstellen dat je dat zonder precieze redenen kan doen maar nu zo kort voor de release geen duidelijke opgave doen grenst aan arrogantie.
Ik vind het eigenlijk echt zonde als ik zie wat er met deze top-reeks is gebeurd...
Gebeurt met alles wat EA aanraakt.
Gebeurt met alles wat EA aanraakt.
Helaas wordt je negatief gemod, maar je hebt wel gelijk. De jongere generatie die hier komt zal dat misschien niet echt door hebben, maar qua gaming waren de games vroeger gewoon écht veel beter, ook de games uit de stal van EA waren vroeger veel beter dan alles wat nu (soms overduidelijk) gerushed en / of geport de markt op komt. De eerlijke consument betaalt toch wel.

[Reactie gewijzigd door CptChaos op 7 juni 2013 20:31]

Heb al 1,5 jaar geen game van EA gekocht.
Voelt goed.

Na aanraden van mn neef 2 weken na lancering SimCity gekocht.

Ligt bij mij in de lijn der verwachting dat de termijn opgeschroeft gaat worden van 1,5 naar 15 jaar.

Stem met je portemonnee zou ik zeggen. EA heeft al genoeg gameseries opgekocht en kapotgemaakt.

Mijn hart lag bij Westwood, om maar een voorbeeld te noemen...
Ken het gevoel, ondanks dat ik weinig meer game op de PC, laat ik al jaren de games van EA links liggen zelfs op de Xbox.

Ik heb niets met het ship now, patch later beleid van ze en tot op heden weet EA van elke franchise waar ik in de jaren 90 mijn hart aan had verpand een horror product te maken met launch-problemen of bugs van hier tot Tokio.
Titel leest wel heel vreemd om eerlijk te zijn. Alsof SimCity iets uitstelt. Beter zou zijn: Mac-versie SimCity uitgesteld tot augustus
EA is lekker bezig met Sim-City |:( . Op het laatste moment uitstellen zeer spijtig.. Als het dan weer een 'niet-af' spel is zoals de PC versie... Dan heb ik daar geen woorden voor.

Hoop ook dat ze hiervan leren en toekomstige spellen (BF4 ect.), wel 'klaar' op de markt brengen.
ook fijn dat er vanmorgen nog groot op de site stond: available for mac on june 11; het lijkt me voor een bedrijf als EA nou geen hogere wiskunde om een game naar OS X goed te porten en al helemaal niet om goed te communiceren ipv ff 2 maanden uitstellen
Zoals duidelijk in het artikel staat, wordt het geen port, maar een compleet herontwikkelde, native versie.
staat nu nog steeds op origin vanaf 11 juni 2013 beschikbaar
Fijn om nog even last minute te melden dat het nog 2 maanden duurt.
Zucht. Wat een streek weer van EA. Was ik al bijna helemaal afgeknapt op EA maar wou SimCity toch proberen omdat ik gewoon erg goede herinneringen aan de eerdere delen in de serie had. Nu dit weer.Van mij mogen ze het daar stoppen waar de zon nooit schijnt. Ik hoef het niet meer, kan al maanden zonder dus altijd zal ook wel lukken.
Gewoon erg goede herinneringen aan de eerdere delen.....

Begin dan AUB niet aan deze want het wordt geheid een afknapper!! Het is geen opvolger van maar een geheel nieuw idee met een lekker bekende naam zodat veel mensen het aanschaffen.

Was misschien wel een succes op zich geworden maar omdat het zo ontzettend slecht gemaakt is gaat zelfs met een frisse blik op het gehele idee van een nieuw spel met nieuwe spelregels dit gedrocht ongeloveloos op je hartspieren werken...

Niet doen is mijn suggestie, lekker bij SC4 blijven met een hele zwik geweldige mods nog steeds een eindeloos goede simulatie

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.