Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Uitgever Perfect World Entertainment maakt bekend dat Neverwinter, de gratis speelbare mmog van Cryptic Studios, vanaf 20 juni speelbaar is. De game speelt zich af in Forgotten Realms, bekend van Dungeons & Dragons. Cryptic werkt bovendien aan twee uitbreidingen.

Perfect World Entertainment kondigt aan dat de lopende open bètatest van de gratis speelbare mmog Neverwinter doorloopt tot de officiële start van de game op 20 juni. Vanaf dat moment kunnen spelers bovendien Gauntlgrym betreden, de eerste uitbreiding voor de game. Gauntlgrym is een Dwarven-stad en bevat een grote battleground, die gericht is op spelers van het maximale level 60. Het bevat onderdelen voor zowel player versus environment als player versus player. Ontwikkelaar Cryptic Studios heeft al een tweede uitbreiding in voorbereiding. Fury of the Feywild verschijnt in de zomer. In de uitbreiding proberen Fomorian Giants de Elven-stad Sharandar te veroveren. Wat de rol van de speler daarin is, maakt Cryptic nog niet bekend.

De game is gebaseerd op Dungeons & Dragons, de klassieke rpg van Wizards of the Coast. De naam Neverwinter is afgeleid van de gelijknamige stad, die centraal staat in de game. De stad ligt in de Forgotten Realms, een populaire setting voor rpg's, waar zich ook klassieke rpg's als Baldur's Gate uit 1998, Icewind Dale uit 2000 en Neverwinter Nights uit 2002 afspelen. Neverwinter is gratis speelbaar, wat wil zeggen dat Perfect World geld probeert te verdienen via microtransacties. Spelers kunnen in de game kiezen uit zes rassen en zes classes. Bijzonder is dat Cryptic bij de mmog een editor meelevert, waarmee spelers zelf nieuwe quests en zelfs compleet nieuwe zones aan het spel kunnen toevoegen.

De bètatest-video van Neverwinter

Reacties (34)

Reactiefilter:-134034+112+25+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik heb de beta met een groep vrienden gespeeld en me erg vermaakt, tot het max lv, daarna was het voornamelijk niet uitdagende dungeons die na twee keer al saai worden, en pvpen

Het pvp gedeelte kwam erg pay-to-win over; je kunt enchantments combineren met 1% kans op success, of een item voor 100% kunt kopen, waarbij je bijvoorbeeld tot malle enchantments kunt komen voor 30% kans op AoE stun on hit, veel geklaag op de forums

Het is jammer dat de 20 v 20 pvp nog niet gereleased is, en de dungeons op het moment geen uitdaging zijn. ( dodgeroll elke X seconde bij bosses, en heb control wizards voor adds en je bent klaar.. )
"De klassieke RPG van Wizards of the Coast". Hhmm, tja, zo lijkt het net alsof D&D altijd heeft toebehoord aan Wizards of the Coast, terwijl D&D pas veel en veel later (1997) door Wizards of the Coast opgekocht, nadat de oorspronkelijke uitgever TSR failliet was. De game zelf stamt al uit 1974.
Hmm, heb het gespeeld.

Op zich leuke game, auto tom tom voor quests is wel erg makkelijk. Skill Tree's in combinatie met Paragorn powers zijn erg leuk maar..

Spel is sinds open beta behoorlijk geplaagd door bugs en andere dingen:

Je kon op de auction house dingen verkopen met een negatieve waarde, als je dit dan kocht dan kreeg je en het item en de currency. Hierdoor kwamen er biljoenen Astral Diamonds in omloop.
Op een gegeven moment hebben ze dit 7 dagen terug gedraaid, wat niet weg neemt dat de hele market verpest was.

Spelers die een founders pack hadden gekocht, bleek dat hun Astral Diamonds gewoon weinig waard was. Aangezien ze sinds de open beta geen wipe meer hebben gedaan, houd dit automatisch in dat de market behoorlijk verpest is.

Vooor de rest: ze hanteren teveel currencies, er zaten te veel leveling bugs in waardoor mensen binnen 1-2 dagen max level waren.

Enige waarde voor gold was potions.

Boss fight mechanics: Enige manier die ze kennen om een gevecht harder te maken is: Add more adds ! waardoor de boss fights voor de healer (lees:tank) aardigg eentonig werden. Ren voor je leven of ga dood.

Enige manier om op hoogste level door de dungeons heen te komen was 2x healer, die een spell casten waardoor ze ' onsterfelijk' werden, en alle adds + boss tankden.

dps bugs, waardooor GW, bazen konden 1 shotten.

- afk honor farmers in pvp
- group leader die de rest kicked uit zijn party tegen het einde zodat alleenhij de rewards krijgt

Voor de rest is hun f2p model nog niet goed uitgedacht:
- respec kost behoorlijk wat geld.
- loot chests met rng
- veel pay 2win (snellere mounts in pvp, etc)

Proffesions kosten heeeeeeel veeeeel tijd, en de enige nuttige is leadership waar je Astral Diamonds mee kon krijgen. Gewone crafting proffesions waren waardeloos.

Ik vond het een leuke game, maar gewoon nog niet volwassen genoeg. Dit spel is alleen leuk voor de echte dungeon & dragons fanaten die veel houden van role playen in combinatie met de foundry.
Ik speel het spel nu een maand en ik moet zeggen dat ik me erg vermaak. Één van de leukste dingen aan dit spel vind ik de user generated content (Foundry). Dat heb ik in een MMO nog niet eerder gezien. Sommige Foundry content is slecht, maar ik heb ook veel leuke content gezien.

Ze hebben veel dingen (goed) gekopieerd van andere MMO's en zijn er weinig dingen waar ik me aan erger. Het levelen gaat best wel snel, zelfs als je alleen maar pvp't. Er mogen wel wat meer pvp varianten geintroduceerd worden, want met twee maps wordt het wel saai. Het enige pay to win wat ik gezien heb zijn de snellere mounts die je kunt kopen. Alhoewel het kopen van keys voor chests ook als pay to win gezien kan worden.

Verder vind ik het spel er mooi uitzien en speelt het prettig. In de dungeons heb je ook echt wat te doen en heb ik het idee dat wat ik doe een verschil maakt. Dat heeft denk ik ook te maken met de actieve dodge die je veel zult moeten gebruiken.

Ik vind het een erg leuk spel dat niet voelt als een herhaling van al die andere MMO's en het is (zo goed als) gratis om te spelen. Het is zeker de moeite waard om er eens naar te kijken.
AFK Farmers in pvp is true. Ik level mijn laatste levels met PvP maar heb het spel compleet opgegeven na een aantal dagen te queuen voor PvP omdat het gewoon niets aan is. Het is gewoon AFK farmen en met de genen die over blijven even snel je objectives cappen voor die extra paar glory die je dan krijgt.

Gratis MMO's zijn gewoon verdoemt door de spelers en brazilianen "Huehueh"
In het begin was het onzettend leuk om te spelen, heb inmiddels 2 characters (het maximale aantal wat je gratis krijgt, andere 'slots' moet je kopen) op level 60.

Voor mij het allergrootste nadeel, er zijn geen EU servers, en die komen ook niet! Je kan dus - want niet elke speler uit de EU heeft er last van - behoorlijk last hebben van lag/rubberbanding, ikzelf speel continue met ~180 ms, en dat merk je in PvE al en in PvP is het heel erg (slecht :( )

In het begin, nu steeds minder, waren er zeer veel exploits waardoor de economy totaal verziekt is.
Het is nu een open beta waarbij er geen character/item wipe plaats vind (een soft launch gewoon dus).

Inmiddels is er dus een hoop opgelost, ook gaan ze zeer veel proplemen oplossen met een toekomstige patch (die nu eerst op een PTR server/shard komt).

Verder wordt je heel erg 'gepushed' tot het kopen van 'Zen' waarmee je dan of direct items kunt kopen (mounts, bags, character slots en het belangrijkste respecs). Verder kun je met Zen dan weer 'Astral Diamonds' (AD) kopen waarmee je items op het Auction House kan kopen. In game kun je dan ook weer AD verdienen met o.a. dailies en daarmee kun je dan ook weer Zen kopen.

Maar, zoals hierboven ook al staat, om enchants van een hoog level te krijgen (en bijna elke item op lvl 60 heeft een enchant slot) moet je deze gaan 'fusen' en hoe hoger het enchant hoe groter de kans dat het mislukt en je een enchant verliest. Om dit te voorkomen moet je 'wards' gebruiken. Deze 'wards' kun je soms in-game krijgen maar in feite ben je aangewezen op het AH of de shop. En die enchants zijn op hoger level ook ontzettend krachtig, als je mee wil doen in PvP dan moet je deze hebben.

Maar het is gratis dus ik kan het liefhebbers (van MMO's en/of D&D) zeker wel aanraden om eens te bekijken, heb mij in het begin zeker wel vermaakt!
daarop is het wel gebaseerd toch? ^^
Staat in de tekst:
De game is gebaseerd op Dungeons & Dragons, de klassieke rpg van Wizards of the Coast. De naam Neverwinter is afgeleid van de gelijknamige stad, die centraal staat in de game.
Dus niet op Neverwinter Nights zelf, maar op Dungeons & Dragons.

Ontopic: op zich een leuke game, questen voelt niet eentonig aan. Combat zit ook lekker in elkaar! Microtransacties vind ik persoonlijk veelste duur in Neverwinter!

Enne check ook het Neverwinter topic op GoT!
ik las neverwinter, en dacht gelijk aan een online neverwinters night xD!

helaas helemaal fout.
Het speelt allebei (alledrie) in dezelfde wereld af. Dus je hebt het niet helemaal fout.
Ik las NeverWinter en vroeg me af of het een Game of Thrones spel zou zijn.
Nee dat is Always Winter :D
Of EverWinter ;-)
Zal dit spel ook speelbaar zijn op OS X?
Er wordt geen OS X download aangeboden op hun downloadpagina. Dus neen. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.

http://nw.perfectworld.com/download
En diezelfde editor was al massaal misbruikt om asap richting lvl60 te komen.

Zeker leuke game, al is het niet zo accuraat als action combat MMO als Vindictus of sortgelijk, maar ook niet zo 'RPG groot' als Tera. Zones zijn redelijk doch wat klein, maar wel behoorlijk uniek vormgegevens (je ziet niet snel dezelfde tileset/map nog een keer langskomen).

De microtransacties zijn niet zo micro, de bekende 'keys' voor de lootable chests, companions en hopelijk binnenkort ook training tomes voor je companions om ze hogere rank te krijgen.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 6 juni 2013 17:45]

een mindere zet van PWI ivindt ik is dat ze de studionaam gekoppeld hebben aan hun eerste MMOG: Perfect World.
prima game, maar levellen duurt veel te lang, en je moet erg lange afstanden lopen voor questes.
ze hebben daarna nog een game uitgebracht, en nu dus ook Neverwinter.
dan doet die naam niet veel eer aan.
maar ach, what's in a name?
Het probleem is inderdaad dat ze hun naam gekoppeld hebben aan hun eerste game en dat is maar goed ook, zodat de mensen weten wat hun te wachten staat:

Perfect World duurt helemaal niet lang om te levelen. Integendeel, je vraagt een hoger level om je in een exp-rijke dungeon (Frostcovered city heet dat daar) mee te nemen, en je bent lvl 100 op een paar dagen. Daarbij is de game volledig P2W geworden. Ik heb me jaren aan dit spel vermaakt, maar nadat ik telkens opnieuw "microtransacties" van honderden euro's moest maken om bij te blijven wat betreft gear, werd het me na een rekening van ¤2000+ te veel. Helaas is dit nu nog altijd zo en blijven ze bij elke game die ze hebben, volhouden aan deze smerige politiek. Ook nu weer zal Perfect World hun nieuwe game Neverwinter gebruiken om hun spelers tot op de bodem uit te melken. Zeer jammere zaak, want de games hebben allemaal zeer veel potentieel...

[Reactie gewijzigd door Wixed op 6 juni 2013 21:57]

Hm krijg een security error bij de vid.
Hm krijg een security error bij de vid.
Komt door je adblocker
Je kunt dit oplossen door op de driehoekige Play knop te drukken.

Ik heb video's gezien van de beta en vond het er erg anders uitzien dan deze video doet tonen.
Namelijk een stuk minder mooi met een relatief lelijke omgeving die doet denken aan "top-down" spel. Zijn er veel veranderingen doorgevoerd?


Ook vraag ik me af waarom de rollen in de video, in bijna elk deel van de video hetzelfde eruit zien, met dezelfde wapens en kleding.

Misschien is dit alsnog een leuk spel om af en toe samen te spelen met vrienden, aangezien het Free to Play is. Ik wacht al langer op een MMO waarbij de wat klassiekere groepsrollen (Tank, healer, damage, support) goed uit bus komen.

De micro-transacties zijn mijn grootste schrikpunt. Vond dat in Guild Wars 2 al echt een gamebreaker. Ik speel graag een MMO waarbij mijn inzet voor zich laat spreken, niet geld.

[Reactie gewijzigd door Arcticwolfx op 6 juni 2013 19:00]

Same. Nog een keer op afspelen klikken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Economie en maatschappij

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True