Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 73, views: 14.312 •

De chief operating officer van HTC stopt ermee. Matthew Costello is de hoogste functionaris van HTC tot nu toe die opstapt. De afgelopen twee weken hielden al ten minste vier andere hoge functionarissen het voor gezien.

HTCHet is niet bekend waarom Costello aftreedt. Zijn afscheid is niet officieel bekendgemaakt, maar het financiële persbureau Bloomberg heeft zijn afscheids-e-mail aan collega's in handen gekregen. Costello zal aanblijven als adviseur .Verder komt er een nieuwe afdeling die de kwaliteit van producten in de gaten moet houden, zo blijkt uit de interne e-mail van Costello.

De chief operating officer is voor zover bekend de vijfde hoge HTC-functionaris die in de afgelopen twee weken is afgetreden. Eerder traden de hoofden van de financiële afdeling, de design-afdeling en de marketing-afdeling af. HTC kampt met teruglopende verkopen: het afgelopen kwartaal daalde de winst met maar liefst 98 procent.

Onder meer de HTC One moet het tij keren voor de Taiwanese smartphonefabrikant, die tevens kampt met een dalend marktaandeel, maar het nieuwe vlaggenschip was na introductie een tijd beperkt leverbaar. Sinds de introductie van de One gaat het wel iets beter met HTC: het bedrijf behaalde in mei een omzet van 29 miljard Taiwanese dollar, oftewel circa 740 miljoen euro, tegen 19 miljard Taiwanese dollar een maand eerder. De omzet in mei lag echter nog altijd 3,35 procent lager dan een jaar eerder, terwijl het een jaar geleden ook al slecht ging met HTC.

Reacties (73)

Terwijl ik eigenlijk niet eens vind dat ze het zo erg slecht doen? Misschien is het tijd om meerdere soorten producten te produceren. Klinkt misschien raar maar Samsung heeft bijvoorbeeld tv's, witgoed.. Meerdere inkomsten bronnen. Al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

[Reactie gewijzigd door ibson op 4 juni 2013 13:21]

En waar baseer je dat op? Ik ken weinig tot geen mensen met een HTC. Neemt niet weg dat ik vind dat ze erg mooie toestellen maken.
Als verkoper in een winkel staan. Het is een strijd tussen Samsung, HTC of Apple..

"plat gezegd"
Samsung plastic? -> HTC robuust.. Geen Android? -> Apple.

In Nederland heb je niet echt vele merken.. Naast Android en Apple heb je nog Nokia met Windows Phone. Maar vele mensen kiezen naast Samsung toch voor een HTC hoor vergis je niet.

[Reactie gewijzigd door ibson op 4 juni 2013 13:32]

Denk dat Nokia er ook wel flink van gaat snoepen de komende tijd. Windows Phone 8 is veelbelovend.

Al heeft HTC ook profijt van dat OS, Nokia heeft een sterke troef met hun Here-navigatie.

[@ ibson: hee, je hebt Windows Phone toegevoegd ;) ]

[Reactie gewijzigd door kakanox op 4 juni 2013 13:45]

Nokia heeft een eigen doelgroep. Mensen willen niet snel veranderen. Horen iets en gaan voor diegene die een bekende heeft. Smartphone is nog "vrij" nieuw.. Voor ons natuurlijk niet. :)

[Reactie gewijzigd door ibson op 4 juni 2013 13:32]

Nokia is nu weer relatief nieuw, maar heeft nog steeds de naam knetterdegelijk te zijn. Als die dan ineens een échte smartphone maken met een bruikbaar OS konden ze nog weleens sneller terrein winnen dan verwacht, zelfs met een matig product.

Het mooie is dat het product totaal niet matig is, eigenlijk zelfs gewoon erg goed. Stevig, licht, goedkoop, blijft heel bij een stuiterpartij en zelfs het basismodel is behoorlijk vlot in de dagelijkse dingen.

Heeft daarnaast dus een paar sterke plussen (1 specifiek voor Nokia) en dat OS... tsja, ik vind IOS te restrictief en Android wordt behoorlijk rommelig. WP8 doet 't erg erg goed tot nu toe.
Kracht van Apple is eenvoud.
Google heeft het goed gekopieerd..(topman zat zowel in de board van Apple als in die van Google)
Mwah... Niet zo blind achter de Apple-kerk aanlopen hoor. Google kocht Android in Juli 2005:

http://www.businessweek.c...id-for-its-mobile-arsenal

Zo'n aankoop is een stap in een strategie die al jaren eerder is gezet.

Natuurlijk was Apple al ruim voor 2007 (lancering iPhone) bezig met een mobiele strategie. Maar die was eerder toch gefocust op het verkopen van muzien en niet zozeer op een mobiel OS. De eerste iPhone was een co-productie met Motorola in 2005:

"On September 7, 2005, Apple and Motorola released the ROKR E1, the first mobile phone to use iTunes."

Het ging Apple er toen om dat de iPod dreigde te worden weggevaagd door smartphones (of in ieder geval telefoons met muziekspelers, zoals van Nokia).

Maar in die tijd was Google met Android dus al bezig met een mobiel OS. Android zelf (het bedrijf) was overigens al in 2003 door Andy Rubin opgericht.
De reden dat HTC het slecht doet is in mijn ogen. Slechte bouw en crappy onderdelen. De one x werd bloed heet. De desire kraakte aan alle kanten door een zeer slecht ontwerp. De one is traag en slecht afgewerkt.
Dan heb ik mazzel. Heb hem nu 1 1/2 maand en mijn One is lekker snel, zuinig met de accu en ook nog eens goed afgewerkt.

Denk dat geen van de topmodellen traag te noemen zijn.
...One X rant
Kan ik helaas niks over zeggen aangezien ik zelf geen ervaring met het toestel heb.
Samsung is wellicht meer plastic maar presteert boven verwachting op alle vlakken. Dat is waarom de verkopen uitblijven bij de one. ..
Eén woord: marketing. HTC is er nooit goed in geweest, en ik denk persoonlijk dat dat een goede reden is voor eventuele tegenvallende verkopen. Het feit van de (helemaal in het begin) beperkte leverbaarheid helpt natuurlijk ook niet.

Ach, de S4 is ook niet perfect. Heb de topics niet gelezen, maar heb op de diverse fora wel een paar topics gezien waar mensen niet zo blij waren met hun S4.
ook de one x+ binnen een jaar van de one x uitbrengen omdat de one x gewoon klote was is ook voor veel mensen de druppel geweest. Velen zoeken bij een slechte ervaring iets nieuws. En zeker als iedereen er over te spreken is
Dat weet je in de technologie. Vandaag iets kopen betekend dat er morgen een nieuw model aangekondigd wordt.

[Reactie gewijzigd door Martin-S op 4 juni 2013 17:24]

Tjongejonge, overdrijven is ook een vak zeg.

Mijn Desire kraakte helemaal niet en mijn one S is de fijnste telefoon die ik heb gehad, en ik heb er veel gehad.

De one x had die gare Tegra 3 en ja die deed het alleen goed in nvidia ge-optimaliseerde benchmarks, de one-s was regelmatig sneller als dualcoretje dan die gare tegra heethoofd...

Tja beetje design misser dus van HTC en de One S had misschien beter het top model kunnen worden maar Qualcomm had z'n quadcore nog niet af. Om nou gelijk alles af te fikken van HTC gaat te ver. De One traag? Jij bent niet lekker, kijk de benchies er eens op na zou ik zeggen. Komt nog bij dat ie in de praktijk ook nog eens veel soepeler draait dan de S4 bv.

En ja hoor, de One verkoopt enorm slecht met >5 miljoen stuks terwijl het nog veel meer had kunnen zijn als er geen leveringsproblemen waren geweest met bepaalde onderdelen.

Om nog on-topic te blijven, lekker schoon schip maken in de management lagen die het de laatste tijd verpest hebben is niks mis mee. Met de One zijn ze weer op de goede weg en ik hoop dat het nog lang goed gaat met HTC, er moet tenslotte wat te kiezen overblijven, anders dan Samsung of Apple that is!
Id dat een nieuw OS ofzo Windows Mobile 8 ;)

[Reactie gewijzigd door Jazzamataz op 4 juni 2013 13:38]

Veel belovend, maar maken het nog niet waar..

Heb er mee gespeeld op een telefoon van het werk; ziet er wel vlot uit, maar als je er net wat dieper in duikt begin jeje te ergeren omdat je niet kan wat je eigenlijk wil (waar kan ik in hemelsnaam de BT naam van dat ding vinden, en kan ik dat ding niet vinden, terwijl hij oip zichtbaar staat..)

Is het toch weer net niet.

Neemt niet weg dat de HTC 8x wel een prachtig design heeft en dat de nokiaś er ook wel mooi uit zien.

Ontopic:
HTC maakt mooi spul, maar je leest toch weer vaak dat ze veel problemen hebben, bijv de accuproblemen bij de One X en bij de One begon het al verkeerd met de weken uitstel (en andere mankementjes), dat is erg jammer. Hopelijk gaat de qualiteit omhoog met de nieuwe divisie en worden ze meer verkocht zodat ze wat meer aandeel halen.
zelf begin ik het idee te krijgen dat sony telefoons ook terrein aan het winnen zijn.

persoonlijk vind ik dat zeker verdient wat ze maken prachtige telefoons. aan de andere kant HTC doet hetzelfde maar glijdt toch telkens weer verder in het gat.

EDIT: schijnbaar doet de one het goed op de markt http://www.nu.nl/tech/3491763/one-trekt-htc-slop.html

[Reactie gewijzigd door coolkil op 4 juni 2013 13:31]

Sony heeft alleen wat meer achter de hand door de andere producten die ze leveren, waardoor mensen meer prettige ervaringen hebben met Sony (door die andere producten) dan met HTC. Genoeg mensen die nog nooit iets van HTC hebben gehad, en al 10tallen producten van Sony....
ach jah wat is nederland op wereldniveau...
Stel dat een merk enorm goed verkoopt in Nederland maar totaal niet in Duitsland, Frankrijk en Italie dan schiet het nog niet echt op zeg maar.... De Nederlandse markt is natuurlijk erg beperkt tov andere landen in Europa...
En als bedrijf heb je natuurlijk een flink capitaal nodig om andere producten te produceren, en dat is juist waar HTC nu mee kampt...
Een vergelijking met Samsung is moeilijk te maken, die zaten al in al die andere markten voordat ze uberhaupt met mobiele toestellen bezig gingen...
klopt. Geef ik je gelijk in :)
HTC heeft 2 jaar geleden zichzelf aardig vastgelopen met de desire en desire HD, door daar veel onduidelijkheid te geven over de updates die zouden komen. Daarnaast waren er veel problemen met de toestellen. Zo branden de PVT1 van de desire door, was de accu matig en soms zelfs problemen met gewoon bellen.

Ik ben zelf groot fan van HTC (heb zelf een one x), maar er zal toch meer drastisch veranderd moeten worden, vooral op reclame gebied.. Hoewel ik de tv reclame mooi vind, is dat de enige plek waar ik veel van de HTC zie...
Ja, ik ken ook veel mensen met HTC-telefoons. En volgens mij is de One op dit moment de populairste telefoon ever! Dat is tenminste mijn indruk.
Zit met drie man op mijn kantoor/werkplaats. Alle drie HTC.
Ik: Sensation, HD2
Collega 1: ONE X, ONE S
Collega 2: Wildfire S

Collega's buiten kantoor/werkplaats hebben Sensation, ONE V, ONE X, ONE(32gb)
En zo zijn er nog meerdere collega's van de buitendienst die ook HTC hebben.

En dat terwijl we allemaal ook een zakelijk mobieltje hebben van Samsung, Nokia.


Dus er is geen pijl op te trekken of er veel mobieltjes om je heen worden gebruikt. In mijn geval zeer zeker, het jouwe niet.


Wij doen iig ons best HTC erbovenop te helpen :)
Ben benieuwd of er nog veel gaan vertrekken daar. Of dat er veel gedwongen ontslagen gaan komen..?
Terwijl ik eigenlijk niet eens vind dat ze het zo erg slecht doen? Misschien is het tijd om meerdere soorten producten te produceren. Klinkt misschien raar maar Samsung heeft bijvoorbeeld tv's, witgoed.. Meerdere inkomsten bronnen. Al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit vind ik dus ook mischien eens proberen een extra markt erbij te paken ik moet eerlijk zeggen zou HTC met een HTC tv komen zou ik er een gaan halen. iets wat net als met samsung gekoppeld gaat aan een mobiel zou fijn werken met mijn HTC One ! haha
Media link van HTC? Werkt beregoed!
Bij de grote multi-national waar ik werk was HTC in een peroide tot vier jaar geleden de standaard. Echter door de kwaliteit van de producten die in die periode werd geleverd, is het bedrijf op Android en IOS overgestapt.

Persoonlijk komt bij door die ervaringen er ook geen HTC meer in. Ik vermoed ook dat niet een van mijn collegae nog ooit een HTC wil. Jee wat waren er toen toch een hoop problemen.

Wellicht heeft HTC last van het verleden en teveel klanten zoals mij en mijn collega's gehad.
Jammer dat het zo slecht gaat met HTC hoop persoonlijk dat ze snel alles weer netjes krijgen want ik vind hun toestellen echt super mischien poging wagen tussen een andere markt nog te komen is een slim plan.
Het gaat helemaal niet zo slecht met HTC, al is het opstappen van deze topman natuurlijk geen goed teken. De nieuwe One doet het juist erg goed en is al meer dan 5 miljoen keer verkocht.
Zie ook: http://www.nu.nl/tech/3491763/one-trekt-htc-uit-het-slop.html
Verkocht aan wie? Die verkoopcijfers zeggen niet zo heel veel. Als zij verkopen aan het kanaal meetellen, dan kom je nogal snel op 5 miljoen. Wellicht komen er op dit moment geen nieuwe bestellingen bij, omdat het kanaal nog volzit. Reden voor een topfunctionaris om het zinkende schip te verlaten.
Samsung heeft een erg groot marktaandeel weten te veroveren sinds de komst van vooral de Galaxy SI/SII en nu uiteraard SIII/SIV, dit heeft een grote klap gegeven aan HTC wat erg jammer is om te zien.

Persoonlijk vind ik HTC de enige waardige tegenligger van Samsung en indirect van Apple's iPhone.
Zou erg jammer zijn om een bedrijf als dit weg te zien vallen in de concurrentie van Smartphones.
Toch geef ik de nieuwe One serie een grote kans van slaging, het design en de specificaties zijn er, en de kwaliteit voelt een stuk beter aan dan zo'n plastic galaxy'tje.
Samsung heeft een erg groot marktaandeel weten te veroveren sinds de komst van vooral de Galaxy SI/SII en nu uiteraard SIII/SIV, dit heeft een grote klap gegeven aan HTC wat erg jammer is om te zien.

Persoonlijk vind ik HTC de enige waardige tegenligger van Samsung en indirect van Apple's iPhone.
Zou erg jammer zijn om een bedrijf als dit weg te zien vallen in de concurrentie van Smartphones.
Toch geef ik de nieuwe One serie een grote kans van slaging, het design en de specificaties zijn er, en de kwaliteit voelt een stuk beter aan dan zo'n plastic galaxy'tje.
Sommigen weten nog niet eens het verschil tussen HTC, Samsung of Apple..
Ze hebben elders de naam een keer gehoord (in de vriendenkring) en met aller geweld moet men dan ook exact hetzelfde merk en model cq. type hebben.

Waar HTC mee moet stoppen om elke 2 maanden een nieuw model uit te brengen.
Je presenteerd gewoon elk jaar een flaggenschip (op high end en premium niveau) en hiervan een paar aftreksel ervan..... dus bijvoorbeeld een

HTC ONE, HTC ONE (M) HTC ONE (V) enz bijvoorbeeld. (kleinere schermen, andere kleuren, enz)

Kun je alle energie steken in een goede ontwikkeling en marketing !!

PS. Apple heeft ook geen 100 modellen ;)

[Reactie gewijzigd door Mystery1976 op 4 juni 2013 13:46]

tja
en samsunng heeft wel 1000 modellen.
Dus wat is wijsheid?
Ik werk in een Internationale (private) school in Jakarta. Je weet wel, zo'n plek waar alleen de newly rich komen om hun kinderen een opleiding te geven waarmee ze kunnen patsen naar anderen.

De moedertjes, uiteraard van het leven genietend (lees:werkloos) zitten daar de hele dag niets te doen, en op hun gadgets te spelen.
Drie keer raden wat die gadgets zijn. Apple spul, of als Android...S4.
Omdat ik ook bekend sta daar als degene met enig verstand van IT (dus ook meteen telefoons :s ) word ik nog wel eens gevraagd door collega's/mommies, wat een goeie phone is.

Ik raad dan pertinent de HTC One aan. Maar nee hoor, samsung is "it", so Samsung it is.

Daar kan HTC weinig aan doen.
Ze hebben gewoon een ijzersterk product, maar het is niet "hot" genoeg.
Iig 1 collega heeft een One S gekocht.
En omdat de Galaxy Nexus hier nog te koop is (voor minder dan 300 pleuro) is die ook nog steeds popi.

Ik zie het hard in voor HTC, zeker met de mooie Chinese modellen (Jiayu G4 anyone?) in "opkomst".

Voor mij ook G4 (hopelijk zeer binnenkort).
Misschien niet het monster wat de One is, maar wel voor veeeel minder en gewoon erg goed.

Succes HTC. Je blijft onze favo, zeker.
Even heel erg offtopic, maar ligt het aan mij of is het comment-systeem op Tweakers.net aangepast? Heb hier nergens over gelezen :\
Staat gewoon in het overzicht (mits je dit niet zelf hebt uitgezet) plan: Development-round-up - Iteratie #35
Nee, had ik niet gezien. Goed te lezen dat het verbeterd is :)

En om toch maar ontopic te gaan: raar om te zien dat er topfunctionarissen opstappen net nu HTC weer succes boekt met de One. Of zaten deze mensen in de weg van het succes van de One en wilden zij een andere weg in slaan?
Ik denk dat HTC er nog wel bovenop gaat komen... de HTC One X is een prachtig toestel en met de nieuwe HTC One is dit alleen nog maar veel beter geworden.
Misschien stappen de hoge functionarissen wel op omdat ze teveel verdienden?
Kan HTC met een uitgeklede top met lager salaris verder werken aan hun comeback.
Net een nieuwe HTC One X nog gekocht. Ook maar nieuw om ze nog wat te steunen. Ben helemaal fan van mijn Desire Z. Samsung is zo lelijk goedkoop voelend plastic... Hoop echt dat HTC er weer beetje bovenop komt want de toestellen zijn gewoon erg mooi.
De one X is ook gewoon plastic nochtans.
Het probleem is dat de toestellen gewoon niet goed genoeg zijn. Er zijn eigenlijk drie echte toppers geweest: de HTC Desire, de HTC One X en de HTC One X.

De overige toestellen zijn gewoon niet aansprekend geweest. Vaak is het design matig (DHD, Sensation), de camera is bijna altijd matig (zelfs bij de HTC One) en HTC Sense vinden ook weinig mensen fijn. Verder zijn de toestellen weinig herkenbaar en hebben ze veelal geen aansprekend design.

Het grote verschil tussen Samsung, Apple en de rest is dat de eerstgenoemden een uniforme stijl uitrollen over hun producten waardoor ze herkenbaar zijn. Daarnaast onderscheiden de toestellen zich meer, bijv. met AMOLED-schermen. Ook is Samsung beter in staat gebleken om aan de hoge vraag te voldoen terwijl HTC vaak kampt(e) met leverproblemen.

Al met al is HTC gewoon teveel net niet. Sinds ze zich zijn gaan focussen op een kleiner aanbod aan toestellen is het helemaal downhill gegaan omdat ze dan veel te afhankelijk worden van één specifiek toestel.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Samsung en Apple besteden enorme bedragen aan marketing en daardoor behalen ze grote verkopen ten opzichte van anderen. Samsung Galaxy staat voor velen bijna gelijk aan Android.
Daarnaast is AMOLED nu niet echt onderscheiden, het is op punten beter maar op andere punten weer slechter. Het is dus gewoon een andere techniek. Het scherm van de One X werd niet voor niets als beste scherm naar voren gebracht.
HTC heeft dit budget niet en heeft dus een mindere injection in de samenleving.
Echter zie je de laatste tijd wel wat tegengas want mensen raken uitgekeken op IOS, het blijft hetzelfde en voegt niet veel meer toe en Samsung lijkt hetzelfde patroon te gaan volgen met de Galaxy S4 wat eigenlijk een verkapte 3S is beetje beter in nagenoeg hetzelfde jasje.

[Reactie gewijzigd door Rubman op 4 juni 2013 13:41]

Daarnaast is AMOLED nu niet echt onderscheiden, het is op punten beter maar op andere punten weer slechter. Het is dus gewoon een andere techniek.

Dat is zo ongeveer de definitie van onderscheiden. Dat het niet echt beter is is niet relevant.

BMW onderscheidt zich van Mercedes en Audi door ook premium te zijn, maar zich vooral te willen presenteren als sportief merk ("Freude am fahren"). Niet beter, niet slechter, gewoon anders.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door kakanox op 4 juni 2013 15:46]

Kreeg het idee dat onderscheiden hier werd bedoeld als beter dan de rest zijn, wat in het geval van AMOLED niet het geval is.

In die trant onderscheidt HTC zich juist weer door unibody behuizingen en metaalgebruik in de telefoons. Niet per definitie beter, maar wel anders. echter is dit wel duidelijker te zien dan een ander type scherm en dus eigenlijk meer onderscheidend dan Samsung

[Reactie gewijzigd door Rubman op 4 juni 2013 14:25]

Sorry hoor, maar om de Desire HD nu matig te gaan noemen? Het was gewoon een van de beste smartphones van zijn tijd. De Galaxy S1 vond ik net niet telefoon, was op alle fronten minder dan de Desire HD. Het was pas bij de Galaxy S2 dat samsung echt naam begon te maken omdat de Sensation inderdaad een tegenvaller was.

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 4 juni 2013 13:50]

Naar mijn mening klopt jou mening op veel punten niet. HTC's design vind ik over de gehele product range al jaren een stuk mooier en beter dan die van vele anderen en zeker mooier dan Samsung. Misschien is dit voor de massa ook meteen een probleem, het is moeilijk een HTC te herkennen als iemand hem aan zijn oor houd doordat het geen eenheidsworst is.

Qua Sense ken ik enkel mensen die er erg tevreden over zijn. Meerderen hebben zelfs juist daarom opnieuw een HTC aangeschaft. Mijn omgeving met een Samsung is minder uitgesproken tevreden met die schil.
Ik moet wel toegeven dat 'mijn omgeving' afwijkt op de gemiddelde consument, dus mijn ervaring zal ook wel afwijken.

Het grote voordeel voor Samsung is dat zij enorm veel geld kunnen investeren in reclame. En aangezien de consument, die weinig verstand heeft van techniek, daar vooral gevoelig voor is is Samsung groot geworden.

Aan de andere kant is het wel zo dat HTC een aantal missers heeft gehad. De kwaliteit was niet altijd even goed van bepaalde modellen en de support qua updates is bij een aantal modellen ook niet gegaan zoals werd verwacht. Maar toch heb ik het idee dat dit bij een enkel toestel is geweest. Samsung heeft ook nog een hele range galaxy modellen die gemaakt en vergeten worden, daar kijkt niemand naar.

Maar ja, uiteindelijk is het een persoonlijk iets, welk merk je jezelf toe voelt aangetrokken. Voor mij heeft Samsung helemaal geen aantrekkingskracht.
Het is gewoon naamsbekendheid. 90% van de mensen die een nieuwe smartphone willen gaat echt niet zitten kijken of er een AMOLED of een IPS paneel in de smartphone zit. Die zien gewoon reclames van Samsung en niet van HTC. Met de S1 en S2 heeft Samsung gewoon een voorsprong genomen op HTC, omdat die toestellen mooier en beter waren dan dat HTC te bieden had. Echter heeft HTC met de One serie zich gewoon kwalitatief gelijk getrokken met Samsung (en met de HTC One t.o.v. van de S4 i.m.o. erboven). Het probleem is dat Samsung die naamsbekendheid nu heeft & niet zomaar kwijtraakt aan HTC en waarschijnlijk wat cooler 'klinkt'.

Je zegt trouwens dat er 3 toppers zijn geweest. Echter kan je de One S, One V bijvoorbeeld niet tegenover de Galaxy S3 zetten, maar dat zijn wel goede telefoons. En het design is zeker niet matig.

Juist het aanbieden van een kleiner aanbod, maakt het voor de meeste consumenten duidelijk. Al die namen die ze hadden, zoals Wildfire, Sensation, Incredible, Hero, zorgt voor verwarring. Dat ze nu alleen de HTC One als model in 2013 hebben legt ze geen windeieren.
Wel opmerkelijk dat ook het hoofd van de design afdeling is opgestapt. De One is qua design ongeevenaard, daar zijn de meesten het wel over eens.
Wel opmerkelijk dat ook het hoofd van de design afdeling is opgestapt. De One is qua design ongeevenaard, daar zijn de meesten het wel over eens.
Misschien vanwege de vele problemen met de productie van de One. Kan me voorstellen dat dat niet echt wordt gewaardeerd. Dacht dat de zwarte versie nog steeds niet beschikbaar was.

Ergens wel zonden dat ze weg moeten voor dat het duidelijk is of de one een succes is of niet. Maar goed tegen het marketing budget van Samsung kunnen ze toch niet tegen op. Dus vrees dat ze altijd relatief klein zullen blijven

[Reactie gewijzigd door Nafets op 4 juni 2013 13:47]

Inderdaad een designer is verantwoordelijk voor de produktie |:(
En de zwarte is al lang beschikbaar.
Product design heeft zeker verantwoordelijkheden tegen over productie. Het is geen graphics designer die knopjes in PS maakt. Zij zijn verantwoordelijk om een produceerbaar design af te leveren en zullen zeer nou samen werken met de genen die de fabrieken in regelt. het is niet geheel ongebruikelijk dat de eerste productie gedaan wordt door de R&D afdeling. Als de reden van productie vertraging in het design liggen, bijvoorbeeld een te moeilijk design kan dit een reden van vertrek zijn.
Yep, totaal mee eens, maar niet iedereen heeft het budget om zo'n mooie en goeie tel te kopen.
Misschien krijg je in NL mooie deals met lousy abonnementen voor tig jaar en zo, maar hier niet.

Dan droolen we bij de One, in de winkelschappen, maar gaan voor de L9 of G4.

Hier koop je een telefoon...punt. En dan koop je een sim van een provider, of je propt er je ouwe (met schaartje bewerkt) in
Design van de HTC ONE vind ik zelf erg mooi,

Hoop dat het over een tijdje weer top gaat met HTC, ze maken erg mooie phones

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013