Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Door , , reacties: 56, views: 28.540 •

Er is een video verschenen van de Samsung Galaxy S4 Active, een nog onaangekondigd toestel dat tegen een stootje moet kunnen. Het apparaat lijkt qua vormgeving op andere Galaxy S-toestellen in de reeks en zou draaien op een Snapdragon S4 Plus-soc.

De video is online gezet door MobileTechReview, die zegt het apparaat van een anonieme bron te hebben gekregen. De Galaxy S4 Active heeft een stevige behuizing, waardoor het apparaat tegen een stootje moet kunnen. In de behuizing is een soc uit de Snapdragon S4 Plus-serie ingebouwd met twee cores. Om welk type het precies gaat is niet bekend. Mogelijk gaat het om dezelfde versie die in de vermoedelijke Galaxy S4 Mini wordt gebruikt: de MSM8960.

Volgens MobileTechReview heeft Samsung in de Galaxy S4 Active een 8-megapixelcamera ingebouwd, maar zou de rest van de specificaties gelijk zijn aan die van de Galaxy S4. Dat zou betekenen dat het apparaat een 5"-scherm met resolutie van 1920x1080 pixels zou hebben.

Samsung heeft de Galaxy S4 Active, die het typenummer GT-i9295 lijkt te dragen, nog niet officieel aangekondigd, waardoor een mogelijke releasedatum en prijs ontbreekt. Omdat er een langzamere processor is ingebouwd lijkt het aannemelijk dat de prijs bij introductie lager dan die van de Galaxy S4 komt te liggen.

Reacties (56)

Ik gebruik de S4 nu al dik 3 weken maar ervaar zeker geen lag. Op welk moment zou dat volgens jou voorkomen? Ik zou dat graag willen bekijken

Als er een dualcore in komt ben ik blij dat ik toch voor de reguliere s4 heb gekozen. Ook vanwege de verwisselbare batterij en het SD slot
Sommige mensen kraken dingen af om het afkraken ;). Lag welke ze zelf nooit hebben gezien maar van sommige mensen hebben gehoord.

Iets wat zelfs niet eens waar is, of te omzeilgen. (dubbel klik op de home knop).
Er komt wel af en toe lag op de S4 maar dan moet je wel heel intensief bezig zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Me vriendin gebruikt het al een paar weken, en nog nooit lag gezien. Zelfs met zware apps.

Kan ook aan mij liggen hoor <3

[Reactie gewijzigd door luqa1337 op 22 mei 2013 08:18]

Ik heb zelf de S4 en heb hem vergeleken met de S3. De S3 loopt veel soepeler, het scrollen door het menu gaat veel soepeler. Je merkt dat echt wel. Het navigeren gebeurt allemaal veel smoother op de S3. Zelfs de camera trekt sneller zijn foto's dan de S4 (oké, de S4 heeft zwaardere software wat betreft camera maar heeft wel een processor die twee keer krachtiger presteert). Ook de prestaties in games vind ik soms zelfs beter op de S3, wat ik toch wel teleurstellend vind. Als je soms wil unlocken, dan heb je lag. Als je iets teveel widgets plaatst in je homescreens, dan heb je soms lag bij het bladeren. En zo zijn er nog een aantal zaken waar er lag aanwezig is. Op zich is het geen first world problem, maar ik vind het wel teleurstellend voor een toestel van ¤650 euro. En iets dat er wel niet mee te maken heeft, maar mij stoort, is de wekkerfunctie die soms totaal niet afgaat waardoor ik mij nu al 2x serieus heb overslapen >.>
Is je S4 soms vodafone branded,
Heb hetzelfde gehad, aangepaste rom is herkenbaar aan scherm uitschakel geluid, dit volgt ruim een seconde nadat je het scherm hebt uitgeschakeld.

Na flashen met originele samsung stock rom geen last meer van alle problemen
Neen hij is niet Vodafone branded, en het uitschakel geluidje volgt meteen nadat ik hem lock.
Toevallig niet de energie spaarstand aangezet?
Haha nee die staat uit ^_^
Custom rom misschien heb zelf ook de s4 maar heb niet heel vaak lag hij word wel erg warm hoop dat er gewoon nog wat goede updates uitkomen.
Zouden ze misschien weer express preview modellen met verschillende soc's uitgebracht hebben?
Misschien is de dual wel een budget optie ;)

[Reactie gewijzigd door jappiejaap op 22 mei 2013 06:32]

Dit is denk ik het resultaat van de 1920*1080-resolutie. De iPad 3 had t.o.v. de iPad 2 soortgelijke problemen. Ik geloof ook niet dat anderen hier geen last van hebben, ik gok dat dit gewoon inherent is aan het toestel met zo'n hoge resolutie.

Toch spijtig dat er nog geen enkel Android-toestel is dat echt 100% vloeiend en natuurlijk scrollt en swipet.
Dit is denk ik het resultaat van de 1920*1080-resolutie. De iPad 3 had t.o.v. de iPad 2 soortgelijke problemen. Ik geloof ook niet dat anderen hier geen last van hebben, ik gok dat dit gewoon inherent is aan het toestel met zo'n hoge resolutie.

Toch spijtig dat er nog geen enkel Android-toestel is dat echt 100% vloeiend en natuurlijk scrollt en swipet.
Nou ik weet niet hoor maar ik gebruik de sgs3 privé en die loopt heerlijk soepel nooit geen last van lag, dit terwijl ik nu met grote moeite dit bericht type via de iPhone 5 die momenteel barst van de lag...
Dat Android niet vloeiend is is allang verleden tijd, tenzij zoals bij de sgs4 de software niet optimaal is afgesteld.

Door verhalen ben ik van de galaxy tab2 overgestapt naar de ipad4 ivm lag. Dat is op de iPad net zo erg... Dat iOS Ohzo soepel is klopte een aantal jaar terug. Momenteel loopt Android op alle vlakke voorop hoor..
Ik geloof je gewoon niet. Een iPhone 5 is qua specs beter dan de SGS3 en ook iOS staat er om bekend vloeiender te zijn dan Android. Daarnaast geven alle reviews aan dat de iPhone 5 zeer snel en vloeiend is. Tot slot is ook mijn eigen ervaring dat de iPhone 5 vele malen vloeiender is dan de SGS3. Dat bij elkaar opgeteld maakt het onmogelijk dat de iPhone 5 'barst van de lag' en jouw SGS3 'heerlijk soepel' loopt.

Ook mijn ervaring met iOS/Android en de iPad 4 zijn compleet tegenovergesteld aan wat jij beweert.

Ik heb ernstig het vermoeden dat je dingen anders voorstelt dan ze daadwerkelijk zijn om geforceerd een punt te maken.
Een iPhone 5 die barst van de lag? Komaan hé zeg verzin gauw iets anders. Je post lijkt keihard op die van die door Samsung betaalde studenten. De iPhone heeft totaal geen lag dus één ding is wel heel duidelijk in je post. Je hebt gewoon geen iPhone 5. Ik wil best geloven dat Android geen lag meer heeft maar kom niet af met bogus verhalen dat de iPhone 5 lag zou hebben. Of het moest zijn dat je je samsung verwart met een iPhone dat is iets dat wel regelmatig voorkomt :)
ik heb een htc one, en zelfs met de energiebesparing aan (lagere cpu clock) heb ik nog geen lag ontdekt in de GUI. enige lag die ik gezien heb is in 1 spel, en ik gok dat dat aan het spel ligt.
Inderdaad. Heb zelf ook een android, maar als je het vergelijkt met apple hebben zij het qua efficientie een stuk beter voor mekaar. Een iPhone 5 heeft een tragere processor en een half zo grote batterij, maar loopt soepeler een gaat een stuk langer mee op een batterijlading.
Ik heb zelf ook de S4 maar mijn wekker gaat!!
download Alarm extreme en voeg daarbij toe dat je rekensommen moet invoeren voordat je kan "dissmissen" (verslapen is verleden tijd!!)

maar over lagg gesproken kan ik je geen ongelijk geven, helaas ervaar ik dat zo nu en dan ook nog( niet erg of zo) , maar soms wel een beetje storend,

hoop met een goede update dat het verholpen word, daar ga ik echter wel vanuit,
want de specs liegen er niet om,

BTW ik kom net van een S4 pro soc uit de HTC one S, en ik heb hier nooit lagg ervaren dus ik zie het als een kwestie van tijd...
Niet om mezelf nou als iPhone fanboy te presenteren, maar dit is nou net de reden dat ik Android nog steeds links laat liggen.
Quadcore doet niks met android op je samsung. Er is volgens mij ook geen 1,9/2 Ghz dualcore processor dus men moet wel de quad nemen. De S4 heeft wel last van lichte lag met de verschillende gimmicks maar dit heeft meer met opstarten te maken of een verwerking dan met lag heb ik het idee, maar je kan het wel lag noemen. Gimmick van bada worden erbij gehaald zoals Chat on en je merkt dat er geen innovatie is.

De usp van de S4 is specs op gebied van processor en gimmicks en dat is het. De S3 doet
niet onder qua ervaring en gebruik en dus geen innovatie of vooruitstrevend.

Je kan de snelste computer kopen met 8 Gb geheugen en beste videokaart maar je gebruik als internet, lezen en emails gebruik zal niet anders zijn dan een pentium 4 2 Gh met 4 Gb geheugen.

De S4 is overkill voor android 4.2.2 welke ook netjes draait op 1 Ghz met 512 Mb Ram.

Je betaalt gewoon extra voor quadcore en duurder scherm waarbij ze stunten met 441 ppi terwijl je niet meer dan 350 kan waarnemen en het design outdated en niks vernieuwend.
Het scherm van de S4 is net als S3 scherp.

Zou zelf gaan voor de S3 , hoewel ik de blackberry Z10 gebruik.

[Reactie gewijzigd door nlb op 22 mei 2013 07:15]

Er is inderdaad geen Quadcore optimalisatie, maar ik merk wel degelijk verschil in snelheid tussen mijn S2 en de Note 2 van mijn vrouw. Dan draait de S2 nog een snelle rom en de Note 2 stock TW.

De mens kan wel degelijk meer PPI waarnemen, het is een hardnekkig fabeltje dat Steve Jobs de wereld in heeft geholpen: http://wolfcrow.com/blog/...olution-of-the-human-eye/
Ik heb de S3 met de S4 vergeleken, maar het scherm van de S4 is toch echt wel weer een stuk scherper, de kartel randjes door de pentile layout zie ik op de S3 wel, maar op de S4 niet.
Als het er al is dan zal het met deze beter zijn dan met de normale. Want de enige tijd dat ik zelf lag ondervond of gewoon een geheel tragere telefoon (weliswaar S3) was toen het buiten -17 graden was, erg koud dus, en/of in vochtig weer (kou/damp/regen). En laat deze daar nu net beter tegen kunnen...

Maar om bovenstaande reden is mijn volgende echt een waterdichte camera. Dus dan maar de volgende waterdichte Xperia.
In de behuizing is een soc uit de Snapdragon S4 Plus-serie ingebouwd met twee cores. Om welk type het precies gaat is niet bekend. Mogelijk gaat het om dezelfde versie die in de vermoedelijke Galaxy S4 Mini wordt gebruikt: de MSM8960.
Lijkt mij niet als je kijkt naar de foto van GSMArena, daar zie je Adreno 320 en quad core.
Bron: http://cdn.gsmarena.com/v...e-photos/gsmarena_002.jpg
En je ziet het typenummer als GT-I9295
gek wel, volgens androidpolice is het ook een s4-plus soc, wat dus enkel een dual core zou kunnen zijn.

linkje: http://www.androidpolice....ragon-cpu-and-8mp-camera/

overigens: als de afbeelding van GSMArena klopt, dan zal waarschijnlijk de grootte van het scherm ook niet kloppen, aangezien voor 5inch de dpi 440 zou zijn.
Niet waar. Voor 5 Inch is de DPI 480. Net als bij de S4 en Xperia Z bijvoorbeeld.
Hoe reken jij dan?
Volgens http://members.ping.de/~sven/dpi.html is het 440.58.
Zucht. Nogmaals, de 440,58 die jij hier noemt is de PPI, niet DPI. DPI is een instelling en dus niet te berekenen. Je kunt de DPI ook zelf veranderen met root access.

[Reactie gewijzigd door cordonbleu op 22 mei 2013 11:56]

Het ziet eruit alsof hij na een val van een meter op beton nog steeds kapot is.
Ik had wel iets meer verwacht, rubber hoesje of weet ik wat.
Ja, als je wil dat het beton stuk gaat dan moet je een Nokia 3310 hebben he.
ik denk niet dat deze veel goedkoper wordt, ik zou denken zelfde prijsklasse.
Want de processor en cameramodule worden iets goedkoper, maar de behuizing iets duurder. Wat me een vrij evenwichtige operatie lijkt (elk wat wils).

Tenzij er natuurlijk ook op andere vlakken toegevingen worden gedaan, hoe dan ook zal de prijs waarschijnlijk redelijk ver boven de xcover liggen, welke ondanks 4inch, veel lagere resolutie, single core, 5MP, ... al ver de ¤250 kost.
"Want de processor en cameramodule worden iets goedkoper, maar de behuizing iets duurder."

De prijzen van deze telefoons hebbrn weinig met de kosten te maken, er zit in deze klasse een grote winsmarge op (en niet alleen bij Apple)-
En als je dus dezelfde marge wilt halen draait het wel degelijk om de kostprijs...

Want kostprijs + marge (+ beetje marketing) = prijs

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 mei 2013 09:30]

Nee. Prijs wordt bepaald door wat er voor een product vragen kunt. Zo kun je voor een auto met metallic-lak, chroomlijsten en lichmetaalvelgen veel meer geld vragen dan voor dezelfde auto zonder. Zodoende worden deze extra's met een enorme winstmarge verkocht.

Je wil niet een marge van x % halen, je wilt zoveel mogelijk verdienen. Zoveel mogelijk is max(marge * stuks). En de voor de klant acceptabele prijs voor chroomlijsten zorgt ervoor dat de marge hiervoor enorm is.

Tegelijk kost dezelfde auto in Nederland (zonder belasting) duidelijk minder dan in Duitsland. Hier neemt de producent genoegen met een mindere marge, omdat anders de verkoopte aantallen te zeer inzakken.

Zie bijvoorbeeld ook videokaarten waar van goede chips de helft wordt uitgeschakeld om een low-end model te maken. De producent neemt voor de low-end-markt dan ook genoegen met een mindere marge, terwijl je voor dezelfde chip met alle pipelines ingeschakeld (=precies even duur) veel meer betaalt.
Ik denk niet dat de Galaxy S4 Active als typenummer GT-I9505 heeft, deze is al gebruikt voor de Galaxy S4 met Snapdragon core
De galaxy S4 met Exynos core heeft als typenummer GT-I9500
Aangezien Samsung zijn typenummers altijd per toestel uniek heeft gehouden lijkt het me onwaarschijnlijk.
het type nummer in het artikel klopt sowieso al niet aangezien er in het filmpje het zelfde nummer als op der gsm arena foto word weergegeven
zouden de foutieve serienummers op de foto's van gsm arena niet kunnen komen doordat ze mischien nog een beta rom draaien die geport is vanaf de s4?
Ik vind hem veel mooier dan het origineel. Jammer dat ze de 13mpixel cam er uit gehaald hebben. En er een veel minder krachige soc in zit.
Anders was het een clear win geweest tov de normale S4.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 22 mei 2013 00:19]

Als ze nou ook meteen de telefoon waterdicht hadden gemaakt, net als de recente sony toestellen. Dat zou ik wel logisch hebben gevonden bij een 'active' productlijn.
Staat misschien niet in het artikel maar dat is deze wel.
"5"-scherm"... |:(

trouwens, waarom in het artikel "die het typenummer GT-I9505 lijkt te dragen" vermelden en een filmpje laten zien met GT-I9295??????????

[Reactie gewijzigd door chimnino op 22 mei 2013 01:08]

Voor de snooze functie kun je bij het alarm onder "meer" de functie "sluimeren" aanzetten, hierbij krijg je drie keer een 5 minuten snooze
1. Heb je uberhaubt wel gezocht naar de snooz button? lijkt me lastig te missen, maar goed.

2. MIschien ligt het aan je telefoon? Note 2 hier doet het al 6 maanden prima, geen last van bugs.
Ik probeerde duidelijk te maken dat niet iedereen hier last van heeft...
Ik denk dat jij net die ene bent waar samsung speciaal een wat slechter toestel voor heeft gemaakt gewoon gewoon omdat het kan.
Het toestel is net een paar weken uit (S4).
Er komen vast nog updates

[Reactie gewijzigd door jappiejaap op 22 mei 2013 13:50]

Samsung en updaten. niet echt een gewilde combinatie. S advance ofzo met iets van 2.3.6?
Mischien moet je eens een ander merk telefoon proberen met Android
Koop dan gewoon de oppo find 5, dat is een hele sterke telefoon.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013