Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties, 26.751 views •
Submitter: Lawlbord

SimCity krijgt op 28 mei nieuwe dlc, zo heeft ontwikkelaar Maxis bevestigd. Het contentpakket krijgt de naam Amusement Park Pack en biedt dan ook de mogelijkheid om pretparken met verschillende attracties, zoals een reuzenrad, uit te rollen.

De komst van het Amusement Park Pack lekte uit via gamewebshop Green Man Gaming, dat al snel door EA op de vingers getikt werd en de screenshots verwijderde. Ontwikkelaar Maxis heeft de dlc daarna echter bevestigd op Twitter. "Sommigen van jullie hebben misschien de nieuwe SimCity-content al gezien, die voortijdig verscheen", schrijft Maxis. "Hij komt op 28 mei. We denken dat jullie geamuseerd zullen zijn."

Spelers krijgen de mogelijkheid om hun eigen pretpark in hun stad te bouwen. Ze kunnen daarbij kiezen uit klassieke attracties, zoals een draaimolen, maar ook uit thrill rides, zoals achtbanen, schommelboten en kartingbanen. De dlc biedt veel bouwmogelijkheden voor de pretparken, en geeft spelers de optie geld te verdienen aan bezoekers en lokale economieën een duw in de rug te geven. Maxis heeft nog geen prijs voor de dlc bekendgemaakt.

SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack SimCity  Amusement Park Pack

Reacties (107)

Reactiefilter:-1107095+166+26+30
Dan hoop ik toch dat als je de deluxe hebt gekocht, je dit pakket gratis krijgt.
Hopen mag altijd maar waarom veronderstel je dit? Als ik een Audi koop met alles erop en eraan krijg ik een maand later toch ook niet een nieuw ontwikkelde trekhaak cadeau.
Alleen in dit geval is de trekhaak niet later ontwikkeld maar uit de originele uitgave gelaten.
ohja? die trekhaak was ook al waarschijnlijk ontwikkeld voordat hij die audi kocht, maar was mogelijk nog niet helemaal klaar, en dat is nu dan ook waarschijnlijk het geval..
In dit geval is de hele Audi niet klaar en moet hij wel erg veel gedepanneerd en hersteld worden wegens fabrieksfouten. Wat gratis opties zijn dan niet zo erg om nog enigszins in de gunst te blijven van de klant. Nuja, met auto's vergelijken is altijd wat krom want het loopt nooit 1 op 1 gelijk.
Ze gaan er misschien vanuit dat alles vergeven en vergeten is door een gratis andere game te geven, maar de game die de klant oorspronkelijk kocht en wou spelen staat nog steeds niet op punt zoals het zou moeten.
Het getuigt van lef om dan geld te gaan vragen voor een kleine add-on zoals dit, waarvan het nog niet zeker is of het niet het hele spel weer in de war zal sturen. Een van de vorige "fixes" maakte ook meer kapot dan dat ze herstelden. Toegegeven, update 3.0 is een verbetering.
Nuja, niemand is verplicht om de DLC te kopen, ik zou deze gerust in de game willen maar ik heb er geen cent meer voor over. Ik betaalde immers al voor een game-ervaring die niet aan de beloften voldeed. Vote with your wallet! :)
@ MClaeys

Ja, ik heb de game ook en ik ben het hier dus volledig mee eens. EA heeft stomweg het één en ander goed te maken aan iedereen die de game heeft gekocht, en gratis DLC is niet meer dan een begin hiervan.

De release van Simcity heeft mijn bereidheid ooit nog games van EA te kopen met ongeveer 80% gereduceerd. EA kan hier een deel van terugkrijgen, b.v. met een correcte prijsstelling van DLC's, in dit geval stomweg gratis.

Wat wat mij betreft echt zou schelen:
1) de aankondiging de servers uiteindelijk niet offline te halen maar te licenseren of de serverside software vrij te geven o.i.d.
2) De steden indien mogelijk groter te maken.
3) Een knopje voor de helling van de weg te implementeren zodat overpasses gemaakt kunnen worden.
4) Weghalen van het agent systeem bij dingen die het eigenlijk niet nodig hebben: electriciteit, poep en water. Scheelt weer resources.
5) "Steden" in een regio veel dichter op elkaar zetten, dan krijg je het gevoel dat het wijken of industriegebieden van eenzelfde stad zijn.

ik weet zéker dat het EA management de tweakers frontpage leest en zich wat van mijn mening aantrekt :).

[Reactie gewijzigd door abacaxi op 17 mei 2013 15:45]

Haha wel een goed voorbeeld,

Ontopic;

Ben benieuwd wat dit gaat opbrengen, weer uitmelkerij? Net zoals The sims 3?,
In de eerste instantie was dat wel het plan van EA neem ik aan, maar gezien de massa negatieve publicicteit en de servers die niet echt meewerkten zullen ze bewuster zijn met wat en wanneer ze iets releasen voor Simcity. Het doel is nu vooral om Simcity terug positief in het nieuws te brengen.

Ik hoop echter dat ze ook met echte expansiepacks komen ipv deze kleine toevoegsels. Ik moet het alvast niet hebben, als ik pretparken wil speel ik wel Rollercoaster Tycoon.

Zo kijk ik echt wel uit naar iets zoals Rush Hour voor Simcity 4: een echte uitbreiding die het spel verdubbelt in waarde en fun. Voor Simcity denk ik dan aan grotere mappen, meer regios' (die meer dan 4 steden met elkaar laat verbinden), meer transportmogelijkheden (metro!!), wegdrukte aantonen door het pad van het verkeer aan te tonen met aantal (idem zoals in Simcity 4), meer monumenten en het belanrgijkste: een grote bugfix die eens korte metten maakt met al die kleine ergernissen. (bijvoorbeeld het feit dat hulpdiensten braafjes voor het rode licht wachten en in het verkeer blijven steken).
Hopen mag altijd maar waarom veronderstel je dit? Als ik een Audi koop met alles erop en eraan krijg ik een maand later toch ook niet een nieuw ontwikkelde trekhaak cadeau.
In tegenstelling tot DLC bij een game, ben je met een auto juist goedkoper uit als je dergelijke zaken achteraf laat doen. De trekhaak telt dan niet mee in de waarde van de auto waar je BPM over moet betalen.
Een kale auto kopen en die na aankoop door de dealer gelijk laten opleuken met wat extra's kan je zo honderden euro's schelen.

Hier hebben we een game die eigenlijk ondermaats presteert, nog altijd dik 40 euro kost en dan is er dus ook nog DLC, die zo op de screenshots te zien dusdanig triviaal is dat het eigenlijk gewoon in die 40 euro inbegrepen had moeten zijn.

Gezien wat EA in het verleden vroeg voor dit soort kleine DLC pakjes bij Sims games, zal het ook nu wel weer een 15 euro kosten voor dit pretpark "pakket".
Ik denk dat je met je vergelijk met Audi hier mank gaat!
Ik moest lachen :')
Waarom veronderstel jij dat hij het onderstelt als hij alleen over hopen spreekt?
Nee - dit is EA. Wat denk je zelf? :)

https://www.youtube.com/watch?v=yHPOiOr94L8

[Reactie gewijzigd door bbr op 17 mei 2013 16:14]

En waar ga je 'em laten dan? Geen ruimte. Ben blij dat ik dit spel nog niet heb gekocht. Prachtig, maar de maps gewoon te klein.
Echter EA blijft een commercieel bedrijf en ook daar zullen ze vast wel geld voor vragen.

Wat ik jammer vind is dat het spel bij lange na niet af is en ik flink heb betaald voor iets wat nog steeds niet helemaal werkt.
In het vervolg dus wachten met kopen tot *na* de reviews, en niet in de pre-order ;)
ik snap niet waarom je -1 krijgt. ik zou nooit iemand durven aan te raden wat dan ook via pre-order te bestellen.. je koopt toch ook geen huis zonder die eerst te bekijken?
bij nieuwbouw doe je dat wel :-) dan beginnen ze als er genoeg verkocht zijn
Heb de game zelf niet, maar is dit verantwoord? Zijn de bugs er al uit? Komt persoonlijk op mij redelijk schandalig over om DLC te leveren (die natuurlijk al lang af was ruim voor de release) als het spel nog amper speelbaar is.

Maar goed ik verwacht eigenlijk niets anders van EA.

Edit. Spelling.

[Reactie gewijzigd door Notlupus op 17 mei 2013 12:51]

Als ik de plaatjes zo bekijk (plaatje #5) lijkt zo'n pretpark, als die een beetje groot is, ook een best groot deel van de map in te nemen. Dat lijkt me ook een probleem aangezien je zo wel heel weinig ruimte woongebied, commercial en/of industrie overhoudt.
ofwel net zoals in reallife, ook daar moet je rekening houden met de beschikbare ruimte.. dus totaal geen probleem..
ofwel net zoals in reallife, ook daar moet je rekening houden met de beschikbare ruimte.. dus totaal geen probleem..
Dat ligt er maar net aan, wil jij Los Angeles nabouwen of een nederlands dorpje :)
De Efteling ligt bij kaatsheuvel. Dus een groot pretpark bij een klein dorp:P
idd. walibi is toch ook best groot van formaat maar ligt wel 5 km naar biddinghuizen wat maar paar duizend mensen mischien aan inwoners heeft.
Nou de mappen in het echt zijn toch wel iets groter. Wordt echt tijd dat ze iets gaan doen aan de extreem kleine mappen van simcity
De mapsize in deze game heeft niks met real life te maken ;)
Volledig mee eens maar helaas vertellen we als community niets nieuws.
We blijven onszelf herhalen met dezelfde zinnen: De mappen moeten groter.

Een stad heeft vaak meerdere districten zoals bijvoorbeeld een uitgaansdistrict, een fabrieksterrein, een shopping area en een woongebied.
Het huidige probleem bij Sim City is dat het vrijwel onmogelijk is om alle districten tot een interessante grootte uit te bouwen zonder dat je daarmee een ander district 'lastig valt'.
Je wil immers geen fabrieken bouwen naast een shopping mall.

Je kunt nu zeggen dat dat juist de uitdaging is van Sim City maar dat is in mijn ogen toegeven aan een gebrek van het spel.
Het moge duidelijk zijn dat een pretpark enigszins buiten een woon- en/of werkgebied gebouwd word. In Sim City zal daar geen mogelijkheid toe zijn omdat je je ruimte meer dan 100% nodig hebt om enkel de belangrijke voorzieningen te plaatsen.

Laat ik het anders zeggen:
Elke stad is een potpourri van gebouwen aan het worden in het huidige Sim City.
Ik mis aparte districten die gescheiden worden met grote wegen en een hoop bos en ruimtelijkheid. Er is onvoldoende ruimte om er ook nog eens een pretpark in te drukken, het wordt simpelweg gewoon te druk en onoverzichtelijk.

We willen als Sim-fan toch allemaal een mooie gestructureerde en slim opgezette stad bouwen? Nu maken we ons enkel zorgen of we alles wel kwijt kunnen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Leuke uitbreiding maar door huidig ruimtegebrek helaas nu al een blok aan m'n been,
gelukkig zijn ze bezig met een mod waardoor dit geen probleem meer is in simcity
http://www.reddit.com/r/S...er_than_yours_damn_right/
Zou mooi zijn, maar EA lijkt dit al tegen te werken:

Vanaf het youtube kanaal:
"Update 15-05-2013: Maxis put out 3.1 which removed the "bug" that allowed us to go beyond the box which once again makes it a little tedious building outside. "
EN tuurlijk weet jij dat die toen al lang af was.... genoeg DLC is nog in ontwikkeling voordat de game gereleased is, en het komt ook voor dat er al DLC op de disc staat..
Leuk, nog minder ruimte om je stad te maken. Ziet er wel leuk uit, maar dit heb je nodig op een grote plot, niet 1 waar zelfs RollerCoasterTycoon 1 meer ruimte voor had.
Nu moet je de keuze maken pretpark of inwoners. Ik zie echt een probleem als je alles wilt bv tourisme, pretpark veel inwoners en casino's, enz, enz.

[Reactie gewijzigd door Johan tb op 17 mei 2013 12:58]

Ik blijf het nog steeds onvoorstelbaar vinden dat we zo weinig speelruimte krijgen.
De eerste maand na de release heb ik wel flink gespeeld, maar het wordt gewoon vervelend om je stad niet meer te zien groeien omdat daar simpelweg geen ruimte meer voor is.

Deze DLC lijkt me een leuke en waardevolle toevoeging voor de 'amusement' stad. Dit in combinatie met casino's en bezienswaardigheden moet een aardig lopende stad opleveren! :)
Ik had dat ook in het begin. nu heb ik gewoon een region geclaimed en daarin een ijzer stad, gokstad, resident stad en tourist city gebouwd. je hebt dan in de region de verschillende elementen.

Alles in 1 city is inderdaad niet te doen.
Ziet er wel leuk uit, maar dit heb je nodig op een grote plot, niet 1 waar zelfs RollerCoasterTycoon 1 meer ruimte voor had.
Precies ja.

De postzegel die je hebt om een stad te bouwen is nu al te beperkt om het spel meer dan een paar uur interessant te houden. En die postzegel beperkt de replay waarde ernstig omdat je door de beperkte ruimte weinig mogelijkheden hebt om dingen "anders" te doen.

De ruimte is al veel te beperkt. Elk stukje postzegel dat je opoffert aan dat pretpark zal ten koste gaan van andere belangrijke zaken zoals diensten, handel, bebouwing.

Dan daarbij, laat ze eerst maar eens de bugs en brakke features en gameplay van deze "Simcity" repareren. Bijvoorbeeld: die ene toegangsweg die je stad heeft naar de regio heeft, heeft nu al in geen velden of wegen genoeg capaciteit om het verkeer dat een beetje ontwikkelde stad in een beetje ontwikkelde regio genereert aan te kunnen. Laat staan als je een groot deel van je postzegel in een pretpark verandert.

Als ik een pretpark wil bouwen dan speel ik wel rollercoaster tycoon. Meer ruimte, meer mogelijkheden, géén slechtere ai, véél minder domme bugs, etc.
Komt die DLC nog eerder dan de Mac versie (11 juni)...
Ben benieuwd of die daarna ook meteen voor Mac beschikbaar wordt.
Mac versies van games zijn geen prioriteit voor developers en dat zullen ze ook nooit zijn. Als je per se wil gamen installeer dan gewoon Windows op je device.

zelfs kans dat Linux groter wordt dan Mac voor gaming is groot!
Aangezien valve momenteel bezig is met al hun games te porten naar Linux, en zelf met een steam box op de proppen willen komen die op linux draait, is een stijgende populariteit voor linux een mogelijkheid. Ook zegt volar dat er een kans is. Hij geeft geen garanties.
Ik ben benieuwd of ze het voor elkaar hebben gekregen dat er in de draaimolen ook verkeersopstoppingen ontstaan.
Het zou EA (en maxis) veel goodwill opleveren als ze deze DLC gratis zouden 'weggeven' na alle tramalant in het begin met de servers. Helaas zal het waarschijnlijk anders lopen en dan maakt EA het naar mijn mening echt gewoon te bont. Ik (en vele met mij) hadden graag uren besteed aan het bouwen van steden in simcity, alleen dit werd bruut de kop ingeslagen door falende servers, uitgeschakelde features, corrupte steden, etc. Zou graag zien dat deze content mij weer aan het spelen doet slaan, alleen ik ga geen 5 euro of meer betalen als ik niet eens weet of ik SimCity nog wel wil spelen...

Eerlijk gezegd vind ik het thema van dit pakket wel erg 'amusant' :P . Maar serieus, dit vind ik best een goede aanvulling op de bestaande content.
iedereen heeft al compensatie gehad in de vorm van een gratis spel. dus deze DLC gratis weg geven zou niet echt toepasselijk zijn onder het mom van goodwil
Je kritiek is terecht wat mij betreft maar je vergeet dat EA al een gratis game heeft weggegeven voor de storingen. Waarom dan ook nog de DLC gratis weggeven..
Oftewel, ik koop games van EA en dan heb ik er een keer eentje die het niet doet dus dan krijg ik een gratis game die ik of niet wil of al heb... Terwijl DLC wel altijd bruikbaar is voor mensen die een bepaald spel hebben waar het op wordt toegepast, vandaar dus :) .
Het zou EA (en maxis) veel goodwill opleveren als ze deze DLC gratis zouden 'weggeven' na alle tramalant in het begin met de servers.
Een stukke fiets leveren, deze niet maken en dan gratis een paar toeters en bellen leveren gaat geen goodwill opleveren, wellicht minder consternatie. Verder komt de circus/kermis/pretpark DLC heel erg gimicky over en ik denk geheel niet hoog op het lijstje van DLC voor de oude SimCity fans die toch de duik hebben genomen in dit EA debacle. Volgens mij had EA het veel beter "The Sims: City" kunnen noemen, dat had beter de doelgroep verwoord...
Inderdaad de beschikbaar ruimte is nu al te weinig..

Daarnaast zijn alle bugs er nog niet eens uit! Maxis is wel aardig op weg, veel bugs zijn er uit. Maar ik ben toevallig 3 dagen geleden (na 3 maanden wachten op patches) weer is een nieuwe stad begonnen een veel werkt nog steeds niet!

Ik moet eerlijk zeggen dat het inmiddels wel speelbaar is maar ik irriteer me nog regelmatig aan dingen die allang hadden moeten werken.

Maar nee extra geld verdienen gaat natuurlijk voor..

@ Renzo89, zeker

- Rankings/ internationale statistieken werken nog steeds niet
- Naar buur steden gaan voor scholing, werkt gewoon voor geen meter
- Mijn halve stad loopt leeg omdat mijn sims geen geld hebben. (Ja dit is een bug, zie EA forum. Ik heb namelijk genoeg banen, ik heb vrijwel geen verkeer, ik heb geen sims die geen baan hebben en ze hebben allemaal tijd genoeg om erheen te gaan.
- Mijn fabrieken gaan continu faliet omdat ze nergens vracht heen kunnen sturen. Even ter info, ik heb 100.000 inwoners met 2 fabrieken. Reden dat ze nergens vracht naartoe kunnen sturen? Omdat alle comercial buildings automatisch vracht krijgen vanuit.. letop.. nergens. Ja nergens, maak maar is een nieuwe stad aan zonder steden in de regio. Maak commercial, vracht komt van nergens. Daardoor kunnen mijn fabrieken niet goed leveren aan m'n winkels..
- Brandweer commandant zit vast op de stoep van een gebouw voor inmiddels een paar jaar ingame tijd.. Dus gebouwen worden niet gecontroleerd op brand veiligheid en er vormt daardoor sneller brand..

Kan nog wel ff doorgaan..

Maar.. Het is minder als eerst :D

[Reactie gewijzigd door schiphauwer op 17 mei 2013 14:03]

Ik heb zelf Simcity al lange tijd niet aangeraakt. Kan je mij misschien invullen aan welke dingen je voornamelijk stoort die al hadden moeten werken?
Alles, maar dan ook alles, wat over/onder de weg gaat heeft nog steeds het IQ (of AI equivalent) van een stoeptegel.

Je bent dus meer bezig met een stratennetwerk te verzinnen waar de AI niet in vast loopt dan een fatsoenlijke 'realistische' stad.
Het lijkt mij in ieder geval een hele leuke uitbereiding op de huidige content. Stiekem hoop ik wel dat het gebied voor je park bovenop de huidige ruimte om te bouwen komt, en het niet een of/of situatie gaat worden :)
Als ik een pretpark wil bouwen, pakken in RCT3 wel. Wil ik sim city spelen zonder online en vage onzin, pak ik de vorige serie wel. Wat is nu nog de meerwaarde van de nieuwe sim city?
tja, wat is de meerwaarde van elke nieuwe versie van een gemiddeld spel?
Kijk naar de vorige series, zowel SC als RCT, elke versie was beter en uitgebreider dan zijn voorganger. Maar in dit geval wordt je zo'n beetje op alles gelimiteerd, mapgrootte, alwayson, bugs, mechanics, dat voelt toch niet als vooruitgang buiten dat het wat leuke nieuwe graphics hebben gekregen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True