Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Het Russische Gaijin Entertainment werkt aan een PlayStation 4-versie van War Thunder, een mmog waarin gestreden kan worden met tanks, vliegtuigen en schepen. De PS4-versie verschijnt dit najaar. Er loopt al een bčtatest van de pc-versie van de game.

Gaijin Entertainment kondigt aan dat het dit najaar een PlayStation 4-versie van de gratis speelbare mmog War Thunder op de markt wil brengen. In de aankondiging stelt de Russische uitgever dat de PlayStation 4 ontwikkelaars in staat stelt om head tracking te gebruiken en sociale tools in te bouwen in een game, evenals de optie om gameplay op te nemen en te streamen. Gaijin maakt echter niet duidelijk of het die opties ook zal inbouwen in War Thunder. Van de pc-versie van War Thunder loopt al sinds november een bètatest. Het is niet bekend wanneer die afloopt en de officiële versie van de game verschijnt. Volgens Gaijin zijn er meer dan 1 miljoen spelers actief in de bèta.

War Thunder  speelt in de periode van de Tweede Wereldoorlog tot en met de Koreaanse Oorlog. De game telt vijf speelbare nationaliteiten.

Bèta-trailer War Thunder

Reacties (35)

Reactiefilter:-135033+19+21+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het spel is zeer vermakelijk en goed speelbaar. Ik zou alleen liever zien dat ik een euro of 10 voor het spel moet betalen dan dat het een pay to win spel wordt. Echt geld inbrengen geeft je simpelweg een voordeel. Je kan sneller door de rangen heen, wat opzich geen probleem is want de matchmaking is wel prima, maar je kan ook je piloten een stuk sterker maken zonder je rang te verhogen. Dan zit je dus te vechten tegen iemand die zijn piloten volledig gemaximaliseerd heeft door wat euro's er in te steken terwijl je zelf zonder geld speelt en gewoon flink achter loopt op die persoon.

@ Hieronder: Jullie claimen allemaal dat het geen pay to win spel is maar dat betalen zeker wel ingame voordelen bied. Dan is het toch min of meer pay to win? Meer geld uitgeven zodat je makkelijker kan winnen. Het wegnemen van visuele effecten bij hoge G krachten kan wel degelijk een flink voordeel opleveren. Evenals een veel betere gunner kunnen hebben in je vliegtuig of veel sneller kunnen repareren aan de grond.

Het is enorme onzin om te claimen dat iemand nooit wordt voorgetrokken en het puur skill is als je vervolgens toegeeft dat het daadwerkelijk voordelen heeft om meer te betalen.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 15 mei 2013 18:48]

ik heb je omlaag gemod omdat je het spel afkeurt zonder enige ervaring (zo lijkt het) hierdoor ken je het spel een slecht beeld toe.

het spel is zeer goed op te pakken voor beginnelingen en is zeker maar dan ook zeker niet Pay to win!! het is zeer de moeite om dit spel ui te proberen.

ik heb gevolgen in een vliegtuig waar de crew het maximale level heeft. hierdoor ervaar je minder blurry schermen door de G krachten maar dat heeft niks te maken met de skill van de piloot.

in dit spel word NOOIT iemand die betaalt voor getrokken het is PUUR skill based! de enige dingen die je kan verbeteren door te betalen is minder visuele effecten (G krachten) tevens kunnen reguliere spelers dit ook doen alleen gaat dit wat langzamer!

de "premium vliegtuigen" zijn vaak vliegtuigen van andere landen bijvoorbeeld: een amerikaanse kittyhawk die als premium bij de russen verkrijgbaar is.

sorry voor de over reactie, maar dit spel is zo leuk en zo goed dat verdient niet zo'n instant afknapper als die reactie.
kleine samenvatting waarom:
+ zeer mooi spel
+ goede balans
+ Gave historische gevechten met AI(ook Co-op)
+ vliegtuigen dusdanig historisch correct (geen verzonnen flight models ofzo)
+ Leuke informatie bij de vliegtuigen (denk aan wanneer gemaakt waar zijn ze goed in etc. etc.)
+ veel keuze uit vliegtuigen
+ verschillende niveaus voor verschillende smaken van arcade tot semi arcade tot sim!
+ toekomst plannen ( toevoeging van tanks en schepen)
+ klein aan aantal GB's (geen 39 zoals bf3, maar 7GB)
+ goede optimalisatie voor oude en nieuwe videokaarten

- tot nog toe minder goede support voor 3 schermen
- niet in squads single missions te spelen.( je kan wel manueel bij joinen)
- AI niet super maar ook niet slecht
- het levelen gaat niet op cod/ bf tempo (langzaam)
- wat weinig uitleg je doet er goed aan om even wat filmpjes op youtube te bekijken

zoals jullie wel zien top spel word er iedere dag helemaal enthousiast van
..... waar de crew het maximale level heeft. hierdoor ervaar je minder blurry schermen door de G krachten maar dat heeft niks te maken met de skill van de piloot.
Nee maar wel met de voordelen die je als betalende speler hebt.
Om die redenen speel ik geen pay to win games, in een spel moet iedereen gelijk zijn, en dan spelen. Ik ben ook tegen unlocks. zoals in Battlefield 2 en hoger, In Battlefield Vietnam was iedereen gelijk en je blinkt uit door skill niet door equipment.

Dat is het zelfde als Painball spelen en iedereen een enkel doorlader pistool heeft, maar een rijk persoon een vol automatische, natuurlijk wint hij dan.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 15 mei 2013 12:18]

Ik speel het nu sinds een dag of twee, maar zover ik kan zien is Pay-to-Win niet een gigantische factor in dit spel.
Je kan inderdaad veel geld utigeven aan een groot team, maar je kan het net zo makkelijk winnen. Als het echt pay-to-win was geweest was het bijna onmogelijk om op hetzelfde niveau te komen als de (wat rijkere) betalende mede-mens.

Zelf blijf ik het gratis spelen door mijn krappe budget, wel probeer ik veel te spelen en vooral met vrienden te spelen zodat het leuk blijft. Hierdoor ga je jezelf ook minder snel irriteren aan het feit dat de tegestander zijn arsenaal gekocht heeft ipv gespaard/gespeelt.

Overigens heeft effect van veel spelen als voordeel dat je snel punten krijgt en dus je team kan uitbreiden, en irriteer ik me minder aan verloren gevechten.

[Reactie gewijzigd door Sepantari op 15 mei 2013 12:25]

Als je veel speelt kan het ook eerder wer niets meer aan zijn zoals veel MMO's, kom je eerder de gebreken tegen zeg maar.
Zo een grote invloed heeft dit niet op het spelverloop. Als je een bagger piloot bent zul je niet winnen in dit spel.
Net als dat mensen met premium tanks in World of Tanks niet winnen als ze geen tactisch inzicht hebben.

Speel War Thunder al sinds Closed Beta en moet zeggen dat het een heel goed spel is :)
Vind je het serieus goed? Ik speel met tobo+muis en mijn rudder bleef hangen... gevolg: een schuddend vliegtuig...

Oplossing: geforceerd met rudders moeten spelen, en dus tsja.

Ontopic: de Army en Fleet opties zijn nog niet beschikbaar. Daar wacht ik wel op.
Ik heb een joystick waar de rudder in de steel zit (draaien) dus nooit last vang gehad. Bovendien speel ik ook emt TrackIR.

Ben beniewd hoe de army branch zich vergelijkt tot World of Tanks....
Weet je, das niet waar, zo werkt het systeem niet!

Ik heb de beschikking gehad over een pers account, waarbij je ongelimiteerd geld had.
(nog steeds op dit moment blijkbaar....nog steeds 2miljoen golden eagles of zoiets, dus als iemand vraag heeft, over bepaalde vliegentuigen stel ze gerust, ga er wel vanuit dat de account over paar weken weg is)

Ja sommige dingen kun je verbeteren en je kunt iets makkelijker vliegtuigen kopen., maar andere dingen kun je alleen verbeteren door xp te verdienen met gevechten, voor een groot gedeelte kun je geen geld omzetten in xp.

Ja, crew kun je verbeteren, echter je wilt niet weten, hoe ontzettend veel geld het gaat kosten, voordat van de kleine bonus echt iets merkt. Zelfs op maximum is het maar een kleine bonus.

Nog iets anders: je hebt een spelmode en een realistische mode, in de realistische mode speelt het keihard als een best goede combat flight simulator, dan komt het toch op je eigen skills aan.

Enige pay to win is dan misschien, dat sommige mensen TRACKIR en goede joysticks/peddles hebben...... (TrackIR of iets soortgelijks kan ik mensen echt aanraden)

[Reactie gewijzigd door bangkirai op 15 mei 2013 12:54]

Gelukkig denkt Sony nu ook aan de wat kleinere uitgevers/developers.
En gaan zich echt richten op de gaming-industrie. Hier zullen indy-ontwikellelaars echt goed benut worden, en kunnen er nog geld mee ook verdiene.. Top zet Sony..
[MMO] War Thunder

WarThunder link naar het forum.

Er is een ground troups trailer online gekomen... Alleen nog niks te zien

http://warthunder.com/en/news/144/current/
Ik speel het spel al een tijdje, ben nu lvl 9 met de russen en lvl 4 met de amerikanen. Het bevalt erg goed, in het begin was ik een beetje huiverig voor de game wegens alle pay to win verhalen maar dat vind ik wel heel erg hard meevallen.
Weet iemand of het spel ook beschikbaar zal zijn op de ps3?
Ik zou er niet van uitgaan, wel heel mooi dat de ps4 veel ruimte lijkt te bieden aan MMO's en FTP is helemaal mooi!
Of je nou een spel koopt voor 50 euro of voor een gratis game 50 euro aan in game dingen koopt..
Mompelt iets over basis spel is gratis
Dat is het leuke van dit spel, het is zeker geen pay to win, je kan iedereen met goede tactiek gewoon kapot schieten, mits je een gevoel heb waar je richten moet.
wanneer brengt warthunder de naval en ground troups uit?
Speel het op de pc, maar daar heb ik geen tanks of schepen gezien die bestuurd worden door spelers (laatste keer dat ik speelde wel weekje terug patches ook niet in de gaten gehouden)

Maar als tanks/schepen erbij komen word het wel een echte allround oorlogs mmo
Ik wacht wel op die tanks/schepen. Vliegtuigen zijn niet echt mijn ding. maar lijkt me erg leuk om een game te hebben waarin de combi zit.
Kijk eens naar de battlestation games erg vermakelijk en combineren vliegtuigen met schepen
Ik heb het een paar potjes geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik de matchmaking toch minder vind.

Op de Arcade mode vind ik het niet prettig vliegen, al kan dat liggen aan het feit dat ik niet heel hard geprobeerd heb om alle irritante flight-assists uit te zetten. Ik stoorde me mateloos aan het feit dat het spel je dan geen maneuvres laat maken die het toestel in een stall laten raken of dingen die eigenlijk voorbij het randje zijn van wat het airframe aankan qua structurele stress.
Ik had telkens het gevoel alsof het een FBW toestel is met een boordcomputer die je gewoon tegenwerkt op punten, terwijl je soms bewust uit de lucht wil vallen, of bewust het risico wil nemen dat je een vleugel breekt om niet tegen een berg aan te vliegen.

Op de meer realistische modes was dat echter weg, wat het een stuk prettiger vliegen maakt, maar toen stond ik telkens 10 a 15 minuten te wachten op een potje. En dat is ook niet leuk om voor een potje van 30 minuten bijna een kwartier te moeten wachten.

Verder is het een prima combat flight sim, maar goed ik had van de makers van het excellente Wings of Prey ook niet anders verwacht.

Maar goed het blijft gewoon jammer dat er relatief weinig animo online is voor de realistische modes, terwijl het arcade gebeuren uitpuilt van de spelers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Websites en communities

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True