Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 27, views: 19.366 •

De ceo van Ouya, Julie Uhrman, heeft laten weten dat de introductie van de console met een aantal weken is vertraagd wegens de grote vraag naar de console. Ook werd vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf een investering van 15 miljoen dollar heeft ontvangen.

Eind maart begon Ouya met de uitlevering van apparaten aan mensen die het project via Kickstarter hadden gesteund. Daarbij werd aangegeven dat klanten die dit niet hadden gedaan tot vier juni moesten wachten. In een interview met Polygon heeft de ceo van het bedrijf bekendgemaakt dat die datum is verschoven naar 25 juni. De vraag naar de console is groter dan verwacht en het bedrijf heeft volgens Uhrman die paar extra weken nodig om bij de introductie aan de vraag te kunnen voldoen.

Daarnaast werd vanochtend bekendgemaakt dat verschillende partijen samen in totaal vijftien miljoen dollar hebben geïnvesteerd in het bedrijf. Het geld zal volgens Ouya gebruikt worden voor de ondersteuning van game-ontwikkelaars. Zo wil het bedrijf de ontwikkeling voor het platform stimuleren en zorgen dat er meer exclusieve content voor de Ouya wordt uitgebracht.

Reacties (27)

Denk dat deze vertraging ook te maken heeft met een fout in de controller die opgelost is.

Zie: http://www.joystiq.com/20...oller-defect-being-fixed/

Om te quoten:
Uhrman also addressed one of Ouya's stickier issues, notably that the controller's buttons can get stuck underneath its faceplate. The problem has already been fixed, she says, and is being implemented in production. The solution: larger button holes. "I don't know what the exact millimeter is, but we've increased the size just a little bit, so now the buttons don't stick under it. We made that change very early so all the units are being produced with those larger button holes." The corrected controllers will ship alongside Ouya's retail launch units.

[Reactie gewijzigd door boelensman1 op 9 mei 2013 17:25]

Ik moet zggen dat ik zeer teleurgesteld ben in met name de communicatie vanuit OUYA over de status van verzenden. Ik ben geen backer, maar wel een vroege pre-orderer en meer dan een bevestigingsmailtje heb ik to nu toe niet gehad.
Juist een innovatief project als OUYA zou dit veel beter voor elkaar moeten hebben, met een duidelijke roadmap en verzendschema. Of, als ze dat niet kunnen leveren, in ieder geval een datum waarop ze dat wel verwachten te kunnen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds met veel spanning zit te wachten op mijn unit om er direct XBMC op te gaan knallen! :D
ja ben ook benieuwd, dit met xbmx en netflix (zit in Canada) en dan nog wat gaming erop kunnen doen en surfen op het web, lijkt me wel wat :)

dat of ik haal een tablet die naar mijn TV kan streamen, ook een leuke optie :)
Er moet nog wel gewerkt worden aan de XBMC hardware acceleratie. Op dit moment lijkt die er namelijk niet te zijn voor Tegra 3. XBMC frodo 12.2 android loopt alles behalve soepel bij een 720p netwerk stream op mijn nexus 7 (tegra 3). Dezelfde video speelt probleemloos via bijvoorbeeld MX Player af.

(De ouya gebruikt een tegra 3 chip.)

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 10 mei 2013 16:04]

Mijn Asus Transformer Prime (ook met Tegra 3) draait soepel 1080p series via XBMC
(XBMC 13.0-ALPHA2 Git 20130403)
Ik ben wel een backer.. en ze laten per mail zien wat de status is van verzending
bijv hier http://www.ouya.tv/wp-content/uploads/2013/05/thechart4.png
Dit is alleen voor backers, begrijpelijk dat ze dat niet naar alle pre-orders sturen.
Ik ben wel een backer en krijg elke week een email van hun met de status tot nu toe.
Misschien concentreren ze eerst op de backers en dan op de preorders?
Volgens mij las ik zo iets, dat backer voorrang krijgen.
Ik ben ook een backer, nummer 15722 om precies te zijn, maar ik heb tot op heden nog niets vernomen over het verzenden van mijn console. Dit komt denk ik omdat ze de internationale consoles later versturen en omdat ik ook nog de limited edition heb met een extra controller duurt het nog langer.

Ik had toch wel de hoop dat ze de LE voorrang zouden geven.
Helaas niet inderdaad. De productie is ondertussen wel gestart waardoor ze binnen nu en een paar weken wel verzonden zouden moeten zijn.

Zelf kijk ik zo af en toe een keer op http://isouyashipping.com/ Er komen steeds meer verzendbevestigingen bij :) Ondetussen ook voor internationale backers!

Halverwege Juni zou het meeste wel binnen moeten zijn lijkt mij :)
En wanneer zou de 2e versie dan uitkomen? juni 2014?
Jammer dat de hardware inmiddels dusdanig gedateerd is, dat veel games die wel op nieuwe telefoons/tablets draaien, niet fatsoenlijk op de Ouya zullen draaien. Verder zijn zo ongeveer alle reviews die ik heb gelezen negatief over het eindproduct en vermelden ze dat er nog een boel moet gebeuren wil de console echt "klaar" zijn als deze retail gaat.
wel zonde dat hij nog later uitkomt en nog steeds met een tegra 3. Ze hadden er echt een tegra 4 in moeten stoppen. Omdat deze veel minder teruggeklokt zou hoeven worden omdat er betere koeling in zit zal deze dan aardig in de buurt komen van een x360 of een andere hedendaagse console.
Ja en ik wil een Ferrari voor de prijs van een Fiat.....

Dit was juist een low budget console gericht op indie-developers en modders/hackers. Toen ie geïntroduceerd werd was de Tegra 3 nog state of the art maar inmiddels is dit al achterhaald. Maar je snapt zelf toch ook wel dat ze zo tegen het einde van het traject niet nog even de tegra 3 door een tegra 4 kunnen vervangen.

Wel vreemd dat ze aangeven dat ze niet kunnen beginnen met leveren omdat er zo'n grote vraag is. Ja kan toch gewoon de eerste paar batches maken en in de verkoop gooien (cq verzenden). Zou de prijs van de hardware dan toch nog niet ver genoeg gedaald zijn om winstgevend Oyua's te kunnen verkopen en dat ze daarom de boel ophouden?

Wel jammer dit nieuws. Eindelijk een kickstarter project dat de lat behoorlijk hoog had gelegd en het nog bleek te gaan halen ook....

[Reactie gewijzigd door sys64738 op 9 mei 2013 20:07]

Waarom uitstellen om aan de vraag te kunnen voldoen; dan lever je toch uit wat je hebt ?
Je wil graag een spectaculaire launch met ineens een hele zwik units in de winkel. Dit moet dan gepaard gaan met wat aandacht in de media. Als mensen dan naar de winkel gaan dan moet er wel wat liggen om te kopen naturlijk. Als je steeds kleine batches levert dan kun je geen gebruik maken van de media aandacht die met een launch gepaard gaat... hoogstens de eerste batch maar dan kan dus bijna niemand hem nog kopen.
Dat is een manier om er naar te kijken. Het feit dat ze uit zijn verkocht is over het algemeen ook goede reclame. Dat is altijd de tactiek geweest van Apple: lage voorraden, ben je gelijk uitverkocht. Weinig risico en goede reclame.

Maar ik zou me vooral als backer genaaid voelen : ik geloof in je product, investeer in je. En vervolgens hou jij je niet aan de afspraak.
Ik vind het jammer van de lijst van games die er op de Ouya komen. Ondanks alle speculaties lijken developers niet geinteresseerd.

Voor mij is het apparaat niet de moeite om als console te gebruiken, maar ik koop hem wel voor XBMC functionaliteit voor in de slaapkamer.
/care

Een console die minder rekenkracht heeft dan een telefoon. Moeten we dat nou echt serieus nemen? Je kunt beter je telefoon op je TV aansluiten, als je een beetje recent apparaat hebt.
Waar baseer je dit op ?

De Tegra 3 in de Ouya is niet onder geclocked in vergelijking met de Tegra 3 die in telefoons gebruikt word.

Tevens worden de games GEMAAKT voor de Ouya, dat betekend dus dat ze de maximale prestaties uit de Ouya kunnen halen.

Helaas blijven kids zoals jij altijd in de buurt voor dit soort dom zinnige opmerkingen.
Hij heeft ergens wel een punt. De soc zal beelden op een groot scherm moeten weergeven, het blijft echter een soc voor telefoons/tablets die ondertussen verouderd is. Ik ben benieuwd wat voor games we gaan krijgen en hopelijk valt het allemaal best mee, maar, ik vrees ervoor...
Gamen gaat niet om de hardware, gamen gaat om de games. Games, maken een console. De programmeurs/developers van games zorgen voor goede games. Daar hebben de 'beste' graphics niks mee te maken, noch de 'beste' hardware.

Sommige populaire spellen (b.v. een Angry Birds, of nog beter - een console als de Nintendo Wii) hebben niet deze 'super-graphics', en toch vergaren ze de meeste inkomsten en populariteit.

Ook de Ouya moet een game library opbouwen met exclusives waar je 'u' tegen zegt en voor vernieuwing zorgen.

Zonder dat, is de Ouya niet meer dan een comfortablere manier van mobile gaming. Overigens ben ik ook iemand die een retail Ouya wil gaan kopen :)
De grootte van het scherm is 100% irrelevant voor de benodigde rekenkracht. De benodigde rekenkracht is immers afhankelijk van de gebruikte resolutie.

Aangezien een tv tegenwoordig hd-ready (1280x720) of full hd (1920x1080) is zal dit geen probleem opleveren. Zeker niet bij een 1.7 GHz geclockte Tegra (normaal 1.2 GHz).

Er bestaan immers ook tablets met een full hd scherm en een tegra3: http://nl.hardware.info/r...ndroid-opgevoerde-tegra-3

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 10 mei 2013 16:41]

Ja tuurlijk. En de arbeidsintensieve games draaien er dan ook perfect op. Ik zeg maar, GTA 4, call of duty, ow nee, de chipset kan alleen foon en tablet games "berekenen".
Absoluut niet. Op een groter scherm kun je veel beter details onderscheiden, ongeacht de pixeldichtheid, zelfs als je de afstand tot een TV meeneemt. Op een TV kun je meer detail zien, maar met telefoongames komen die er niet.

De rekenkracht is het probleem niet met dit soort games. Maar op een TV-console verwacht je meer. Mijn mijn statement blijft trouwens overeind, huidige telefoons zijn sneller.

Daarbij komt ook dat een cpu alléén niets zegt over de snelheid van een apparaat - dat zouden we ondertussen wel moeten weten. En, Tegra3 is geen Tegra3 is geen Tegra3. Iedere fabrikant kan em op zijn manier implementeren waardoor ie slomer kan worden zonder een lagere kloksnelheid.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 12 mei 2013 00:11]

Het ding is dat de huidige telefoons gelimiteerd worden door hun batterij.
Dit heeft de OUYA niet, aangezien deze aan het netstroom hangt.

Daardoor kan de hardware op maximum capaciteit draaien en dus zwaardere games aan.

Tuurlijk de hardware wordt outdated, maar zeg eens welke console dit niet heeft?

Ook is het niet eens de bedoeling om er AAA games op te spelen, het is vooral voor de indie developer bedoeld om simpel zelf console games te maken.

Indie games hebben (meestal) niet de beste graphics, maar over de gameplay is enorm goed nagedacht. Hierdoor zullen er zeker pareltjes tussenzitten die nooit op andere consoles of zelfs smartphones gaan draaien.
Bwo, die console specifieke optimalisaties is een veel gehoord argument. Maar op huidige consoles wordt daar enkel bij triple-A titels echt zwaar op ingezet (wegens tijdrovend, veel expertise nodig en dus duur). Ik vraag mij af hoeveel games er voor de ouya het maximum uit de console zullen halen, degene die ik tot nu toe gezien heb waren 99% van die casual games die je op je telefoon vindt.

Trouwens een zeer intressante video hierover:
http://ocw.mit.edu/course...tion-to-game-development/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Samsung Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013