Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 30, views: 14.784 •
Submitter: 7050

Codemasters heeft op de officiŽle website van het online-racespel F1 Online:The Game aangekondigd dat het de ontwikkeling heeft stopgezet. Volgens de uitgever wist het spel tijdens de open betatest niet genoeg spelers te trekken om winstgevend te zijn.

F1 Online: The Game moest een gratis racespel worden dat in de browser kon worden gespeeld. Gebruikers konden hun voortgang versnellen door in-game-aankopen te doen. Op die manier hoopte Codemasters geld te verdienen aan het spel, zoals vaker het geval is bij free2play-games. Nu heeft de uitgever de ontwikkeling stopgezet: uit de geringe interesse voor de open beta zou blijken dat er niet genoeg spelers zijn om het spel winstgevend te maken.

Het racespel combineerde een racegedeelte met een managementgedeelte. Het racegedeelte verschilde van de andere Formule 1-spellen van Codemasters doordat het racen vanuit een top-down-perspectief gebeurde; de auto werd daarbij bestuurd met de muis. Spelers konden met de officiële Formule 1-teams rijden of zelf een team starten en de auto en de helm zelf ontwerpen. Door te racen en doelstellingen te halen konden de spelers hun team en de auto uitbreiden en doorontwikkelen.

Reacties (30)

Tjah niet echt raar. Had dit dan voor mobile uitgebracht of misschien naar Xbox Live of PSN toe. Dit soort browser-games lijken nu toch wel over te zijn heb ik het idee.
het lijkt mij inderdaad een prima spel voor mobile! Voor op de computer denk ik dat het wat saai is.
En dit is te spelen op mobile hoe?

Gas geven op PC: linkermuis
Remmen op PC: rechtermuis
KERS gebruiken: knop X
DRS gebruiken: knop Y
Reset to track: knop Z
Sturen: muis slepen & afhankelijk van afstand muis-auto flauwe of scherpe bochten.

Nou heb ik mogelijk een smartphone van dik een jaar geleden en een tablet heb ik nog nooit gehad maar ik zie niet geheel hoe je bovenstaande controls allemaal op een mobiel device weet te porten, zeker niet het stuurmechanisme.
er zijn genoeg manieren om dit voor elkaar te krijgen

immers een gameboy kun je ook emuleren op je smartphone en die hebben genoeg buttons
om al die opties op je scherm te voor schijn te toveren
Zo moeilijk is dat toch niet?

Voorbeeld.
Sturen: roteer je smartphone, hoe sneller, hoe scherper de bocht.
Gas/Remmen: kantel voor- of achteruit
KERS/DRS/Reset: 3 knoppen op het touchscreen.

En zo zullen er wel meer mogelijkheden zijn.
Was ook gewoon niet te besturen: denk dat dŗt de voornaamste reden geweest is dat het gros afhaakte.
Dat en ik had hier nog nooit eerder van gehoord. Gezien ik toch wel veel met gaming bezig ben, hebben ze duidelijk niet veel gedaan om dit spel bekend te maken.
Niet zo gek, het was vlees noch vis... Ik heb het de eerste dagen gespeeld maar ik vind dat topdown racen nergens op slaan, ik wil liever alleen managen en dat dan in die (in mijn ogen prachtige) engine terug zien...

Als ik wil racen start ik wel F1 2012, Gran Turismo 5, rFactor of iets dergelijks, niet van die topdown onzin...
Het was het inderdaad net niet.
Ik had me ook aangemeld voor de beta maar na twee avonden spelen kon het me al niet heel erg meer boeien.

Ik had ook inderdaad meer het teammanagement verhaal verwacht en dan de race topdown volgen.

[Reactie gewijzigd door Flex0r op 10 mei 2013 12:02]

Edit: dit was bedoelt als reactie op Martinspire:
Tjah niet echt raar. Had dit dan voor mobile uitgebracht of misschien naar Xbox Live of PSN toe. Dit soort browser-games lijken nu toch wel over te zijn heb ik het idee.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Als ik even snel naar mijn vriendenkring kijk (wat al snel een indicatie is voor de algemene trend is gebleken) zie ik dat geen van hen nog browsergames speelt waar ze dat laten we zeggen 5 jaar geleden wel deden. Wel spelen ze verschillende spelletjes op hun mobiel. Van de mensen die ik ken hebben de meeste meerdere spellen op hun mobiel geinstalleerd staan, zelfs mijn vader (hij die typt met 2 vingers) speelt Angry Birds. Dus ja, ik denk dat het veilig is om te zeggen dat dergelijke browser-games zijn beste tijd wel gehad hebben.

Overigens was het spel ook niet echt geweldig te noemen. Ik heb het even geprobeerd maar haakte al snel af, ik vond het simpelweg niet boeiend genoeg.

[Reactie gewijzigd door Zenomyscus op 9 mei 2013 12:30]

In mijn vriendenkring is dat wel anders. Daar spelen ze massaal Candy Crush Saga. Dit spel had waarschijnlijk veel meer succes gehad als Facebook-app vermoed ik zo..
Ik vind het er toch erg leuk uitzien. Misschien met juist
een meer arcade inslag dat het wel aanslaat.
Niks mis met deze top down view...
Ik vind het er toch erg leuk uitzien. Misschien met juist
een meer arcade inslag dat het wel aanslaat.
Niks mis met deze top down view...
An sich niets mis mee, wel de gare controls. Sturen door met de muis naar links of rechts te gaan, gas geven met linkermuisknop en remmen met de rechter... 8)7
Same here, ook ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt omdat het weinig bijzonders was. Op zich lijkt een leuke browserbased management game me wel tof, maar het racen vond ik matig.
Het idee klinkt geweldig eigenlijk, alleen dingen versnellen met online aankopen is een beetje jammer. Geef daar dan andere dingen voor die niet direct voordeel opleveren in de game (extra inhoud, designs)
Zoals met veel free2play-games: je moet niets kopen en de extraatjes waren wel erg duur. Bijvoorbeeld een gebouw bouwen in 2 dagen i.p.v. 6 kostte je pak 'm beet 5 Euro. En daarna moest je nog 4 andere gebouwen en 2 andere technologieen om een betere auto te kunnen bouwen.

Als je dan ook nog weet dat er 6 klassen auto's zijn met tot wel 30 verschillende onderdelen, is het natuurlijk enigszins van de gekke om daar misschien wel meer dan 1000 Euro aan te besteden.
Vond het opzich wel grappig. Het duurde alleen "jaren" voordat je eindelijk in een andere divisie zat. Was gewoon 1 grote grind of betalen.
Jaren? Toen de beta was afgelopen, werden alle stats gereset. Met een beetje planning vanuit de beta, kon je binnen 48 uren (real time) in de volgende klasse zitten en binnen nog eens 96 uren in de klasse erna. En dit terwijl je niet meer dan 4 uurtjes per dag eraan hoeft te besteden; geen rare hoeveelheid als je kijkt naar andere games/gamers.

En daar hoefde je echt niet veel voor te doen; zelfs met gemiddeld 30% van mijn targets niet halen, was het relatief simpel om klassen hoger te komen. En daarna kreeg je zelfs opdrachten voor meer geld/punten om in lagere klassen een paar races te gaan rijden.
niet meer dan vier uurtjes 8)7

Ga je uit van twee uur, meer reeel lijkt me, ben je pakweg drie weken bezig om in een andere klasse te komen.
Weet niet waarom je omlaag gemod word. Dit kan je dus niet vergelijken met andere games zoals WoW, LoL etc etc, waar je makkelijk 4 uur in kan steken.

Paar dungeons in WoW en je bent 4 uur verder.
Paar potjjes in LoL en je bent 4 uur verder.

Hier duren de races redelijk kort. Ik haal altijd mijn doelstelling maar het schoot gewoon niet op. En dat weet je zelf ook MAX3400. Elke divisie duurde langer, Dus terwijl 1 en 2 nog haalbaar waren werd het toch steeds duidelijker dat Codemasters liever had dat je gewoon ging betalen zodat er wat geld in het laadje kwam.
@Madrox: 4 uur per dag gamen? Er zijn hele volksstammen die gemiddeld op veel meer uit komen voor hun games. Ik weet niet precies hoe jij rekent maar in mijn voorbeeld was het nog 6 dagen x 4 uur spelen voor 2 klassen. Dat is minder dan een week. Halveer je je speeltijd, hoe is dat dan ineens 3x zoveel doorlooptijd?

@Trixh: ja, elke divisie duurde langer maar met een beetje effectief racen en je doelstellingen behalen (zoals gebouwen, xx races rijden etc) alsmede planning van bepaalde technologieen was het redelijk simpel. Daarnaast heeft CodeMasters tijdens het spel erg veel perks weggegeven gratis, puur en alleen als je op bepaalde dagen mee reed of omdat ze een storing hebben gehad. Hierdoor kon je bij elkaar iets van 24 echte uren racen en 100% extra aan geld en XP behalen. Zo uit mijn hoofd heb ik bij elkaar iets van 70 werkelijke uren aan het spel besteed en heb ik alle eerste 4 klassen unlocked en competitief kunnen rijden.
Geef me liever nog eens een echt Management game a la Grand Prix Manager van Microprose...
Het idee was zeer goed.
Maar het grootste deel van de mensen zit op laptops.
En sorry maar dit was niet speelbaar door dat je het met een muis moest bedienen.
Klinkt stom, maar persoonlijk lig ik vaak in bed of de zetel met mijn laptop en was dit spel niet leuk voor mij.

Besturing via de pijltjes was al leuker. Of enkel management kunnen kiezen was mss ook leuk.
Het had zeker veel succes gehad als dit succesvol op een tablet zou gemaakt zijn.
Misschien moeten ze die route eens bekijken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013