Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 47, views: 15.662 •

Mojang maakt bekend dat de Pocket Edition van Minecraft tien miljoen keer verkocht is. Het Zweedse bedrijf maakt verder bekend dat het ondersteuning gaat inbouwen voor high-end smartphones. Bovendien experimenteert het met onlineservice Minecraft Realms.

Mojang houdt de aankondiging kort. Het vermeldt in een verklaring op de eigen website enkel het aantal exemplaren dat verkocht is van de Minecraft Pocket Edition en dat het dankbaar is voor de ondersteuning die het krijgt van iedereen die de game speelt. Daarna gaat de Zweedse ontwikkelaar snel in op zijn plannen met de game. Zo wil Mojang betere ondersteuning voor high-end smartphones gaan inbouwen, al stelt de studio uitdrukkelijk dat het om een experimentele functie gaat.

Verder werkt Mojang aan Minecraft Realms, een cloudservice die ervoor moet zorgen dat spelers eenvoudiger kunnen samenspelen. Zo hoeven spelers niet langer tegelijk online te zijn om aan hetzelfde project te werken. De service wordt al op kleine schaal getest. Mojang verwacht eind mei een update klaar te hebben waarin de omschreven functies zijn opgenomen.

Minecraft heeft een succesvol jaar achter de rug. Zo bereikte de game in januari 2012 de grens van twintig miljoen geregistreerde gebruikers. De game was op dat moment beschikbaar voor Windows, iOS en Android. In mei 2012 verscheen een versie voor de Xbox 360 en ook die was succesvol. Deze versie zou binnen 24 uur het downloadrecord van Xbox Live Arcade verbreken. In oktober maakte Microsoft bekend dat de Xbox 360-versie meer gespeeld wordt dan de games Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3 en FIFA 13.

Minecraft Pocket Edition

Reacties (47)

het kan aan mij liggen, maar ik vind minecraft pocket echt he-le-maal niks aan...
Sluit ik mij bij aan. De game is prima, maar de besturing werkt (voor mij) gewoon niet op een touchscreen. (misschien is het op een tablet beter dan op mijn mobiel). Verder wel mooi dat het zo'n succes is!
het kan aan mij liggen, maar ik vind minecraft pocket echt he-le-maal niks aan...
Wellicht dat je gelijk heb, maar je heb het eerst moeten kopen voordat je daar achter kwam, net zoals de rest van de 10 miljoen kopers.

Leuke verdienste:
$7 x 70% x 10.000.000 = $49 miljoen aan alleen de pocket edition.
Nee hoor, er is een demoversie beschikbaar. Althans, die heb ik al dik een jaar op m'n telefoon staan.

Vind het leuk als gimmick, maar het speelt inderdaad totaal niet lekker weg.
Op de IPad werkt het een stuk beter. De kids van mij verslijten uren met Minecraft.

Echter vinden ze de XBox versie leuker, omdat die versie al veel verder uitgewerkt is.
lego spelen dat is er leuk aan, maar bij gebrek aan creativiteit kan ik voorstellen dat het niets aan is, ik vond het in het begin wel leuk, paar grote bouwwerken gemaakt maar nu al 2 jaar niet meer aangeraakt.
Zo, da's niet slecht: 10 miljoen x $ 6,99 is snel verdiend! Kan mij niet voorstellen dat ze net zoveel aan R&D hebben uitgegeven.
Ik meen me te herinneren dat het spel ook enige tijd in de aanbieding was en voor ongeveer 1 dollar 10 cent te downloaden was, dus het zal uiteindelijk wel wat minder zijn dan 70 miljoen

[Reactie gewijzigd door Bartske op 2 mei 2013 11:21]

Niet iedereen heeft zoveel betaald. Een jaar terug was hij in de aanbieding voor §0,10 in Google Play. Toen gekocht (anders nooit gedaan) en ik denk dat ik niet de enige was...
juist het zelfde

10c en meer moet je er atm echt niet aan geven

nu na een jaar voelt het nog altijd aan als een beta versie

ex gravel valt nog maar van enkele maanden geleden naar beneden
recources die je niet kan ontginnen ...
R&D is in dit geval toch enkel wat je kwijt bent aan salaris, dus nee niet echt.

Het spel laat zich af en toe al lastig besturen met muis en tobo en is hoe dan ook een redelijk intensief ding (je linker muisknop slijt behoorlijk snel), ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dit speelt op een mobile of tablet.
Ze moeten er nu wel rekening mee houden dat alle toekomstige uitbreidingen ook voor dit platform moet werken. Dat houd dus in dat er allemaal extra testen uitgevoerd moet worden.
Ze moeten dus wel iets geÔnvesteerd hebben in een goede continuous integration solution.

Ik hoop dat ze het niet veel afwijkt van het orgineel anders is er grote kans dat updates vertraagd worden.
Ik zou denken dat een groot deel van deze verkopen is gedaan tijdens de 1cent dagen van Google Play destijds. Minecraft PE deed aan die actie mee ;)
nou, het is ook niet bedoelt om te spelen om te spelen, maar het spel is bedoelt voor als je even niks te doen hebt.
ik vind minecraft PE leuk als ik een bus reis van 2 uur moet maken. :P
maar om nou de je heledag er aan te geven is niet voor mij weg gelegt.
de controls Mogen wat mij betreft wel wat soepeler.
maar nu mojang eventjes 69900000$ binnen heeft gehaald kunnen ze toch wel eventjes aan de ondersteuning werken niet dan? :?
Inderdaad - wacht al een eeuwigheid op de mogelijkheid om redstone te kunnen minen.

Het concept is leuk, maar ik vind Terraria op de PC nog altijd leuker. Jammer dat die game niet voor Android uitkomt.
het beginstadium van minecaft heeft de oprichter niks gekost.
Het was een hobbyproject van hem voor zijn school, die steeds verder uitgewerkt werd.

(het schoolproject is nog steeds gratis online speelbaar)

Toen uiteindelijk bleek dat zijn AlphŠ populair werd vroeg hij er §4,95 voor, en beloofde hij aan toekomstige updates te gaan werken.
De beta werd vervolgens voor §9,95 verkocht en had geen grote verschillen met de uiteindelijke versie (op wat bugs na), op dat moment heb ik de game leren kennen (helaas net een week te laat voor de goedkopere Alpha).

en uiteindelijk de Final voor §19,95.

De game had in het begin echt mijn twijfels, je hebt geen doel, de grapics zijn ondermaats....
maar dat juist de kracht van deze game. (naast het toegankelijke mod-systeem) Zeker de jonge generatie vind deze game zeer vermakelijk omdat die over het algemeen een iets rijkere fantasie hebben.

Ik verwacht dat wanneer Minecraft Realms uit komt, er nog veel meer gespeeld zal gaan worden.
en de mond op mond reclame er nog meer op los gaat barsten, waardoor de verkopen nog weer verder zullen gaan stijgen.
Alpha was § 9.95 en beta § 14.95
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat Notch Minecraft als school project begonnen is, maar dat klopt helemaal niet. Kijk voor de echte history op de website van Minecraft of de Wikipedia pagina van Minecraft.
Het hele concept heeft ie gewoon gejat van anderen. Het spel steekt bar slecht in elkaar. De enige reden waarom ik tot de dag van vandaag nog steeds Minecraft speel, zijn de vele mods die toevoegen en aanpassen aan Minecraft wat hij zelf met zijn inmiddels miljoenen bedrijf had moeten doen. Hell, alle toevoegingen die nog worden toegevoegd hebben ze ook niet zelf bedacht maar komen uit de vele mods.
Een idee is niets waard. Het is de uitvoering die belangrijk is.
En juist dat heeft Notch zeer goed gedaan ;)
Geen concepten en ideeŽn overnemen van anderen is bijna onmogelijk in een markt waar bijna alles al gedaan is en daarnaast was dit zijn hobby project waarmee wij blijkbaar graag willen spelen en sommige zelfs betalen. Waarom hierover klagen? jaloers?

En omdat hij nu geld heeft moet hij tig man in dienst nemen die hetzelfde werk moeten gaan doen wat 100den modders doen wat dus gewoon onmogelijk en zakelijk een heel slecht idee is.
Geef mij maar Lego blokjes. Ik heb Minecraft een aantal maal geprobeerd, maar ik zie er echt geen lol in. Zelfde geldt voor Gary's mod. Zie ik ook geen lol in.

Ik heb echter wel zwaar respect voor de bouwwerken die sommigen ermee maken. Zag laatst iemand die met triggers complete valkuilen en weet ik het gemaakt had.

Maar 10 miljoen keer verkocht is wel een aantal wat aantoont dat er toch heel veel mensen zijn die het wel leuk vinden. Nu nog maar hopen voor de makers dat de userbase het leuk blijft vinden.
Valkuilen? Wat dacht je van een functionele calculator?
No way dat dat bij hand is gemaakt, of in 'building mode' waar je onbeperkt blokjes hebt. Daar is denk ik een stukje code voor geschreven wat zo'n level genereert. Desalniettemin, props! Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
Je zult verbaasd staan wat voor kompleet gestoord grote projecten mensen met de hand hebben gemaakt. Mind blowing. (ik zeg niet dat specifiek die calculator in die categorie valt though)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013