Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 79, views: 29.061 •

Activision kondigt Call of Duty: Ghosts officieel aan. Het bestaan van Ghosts was al uitgelekt, net als de release date van de game, die vanaf 5 november te krijgen is voor Windows, Xbox 360 en PlayStation 3. De game verschijnt ook op de nieuwe consoles van Microsoft en Sony.

Activision kondigt aan dat Call of Duty: Ghosts gemaakt wordt door Infinity Ward, de studio die in 2003 ook het eerste deel uit de serie afleverde. De studio gebruikt een geheel nieuwe engine voor de game, maakt Activision bekend, al laat het verder geen details los over de nieuwe technologie. Eric Hirshberg, directeur van Activision Publishing stelt in een persbericht dat Ghosts niet alleen een nieuwe engine bevat, maar ook een geheel nieuw verhaal, geheel nieuwe personages en zelfs een nieuwe Call of Duty-wereld. Mark Rubin, executive producer bij Infinity Ward, stelt dat de overgang naar een nieuwe generatie consoles een 'perfect moment' is om aan een nieuw hoofdstuk binnen de Call of Duty-serie te beginnen. "Iedereen verwachtte dat we Modern Warfare 4 zouden maken, wat ook de meest veilige keuze zou zijn, maar we willen niet op onze lauweren rusten."

De game verschijnt op 5 november, voor Windows, Xbox 360 en PlayStation 3. De game verschijnt ook voor de nieuwe generatie consoles, al is van de al aangekondigde PlayStation 4 nog niet bekend wanneer die op de markt verschijnt. Hetzelfde geldt voor de opvolger van de Xbox 360, die Microsoft op 21 mei aan gaat kondigen. Tijdens die aankondiging zal Activision ook meer details bekendmaken over Call of Duty: Ghosts. Het evenement zal live via internet te volgen zijn.

Het bestaan van Call of Duty: Ghosts lekte een week geleden al uit. Twee Amerikaanse winkelketens zetten verwijzingen naar de game online, inclusief een afbeelding van de verpakking en de vermelding van Infinity Ward als ontwikkelaar. Ook de release date was op de sites van beide winkelketens al terug te vinden. Als de game, zoals Eric Hirshberg stelt, inderdaad geheel nieuwe personages bevat, lijkt dat eerdere geruchten te ontkrachten. Al in 2009 doken er geruchten op dat Infinity Ward aan een game zou werken rond het personage Ghost uit Call of Duty: Modern Warfare 2.

Call of Duty: Ghosts

Reacties (79)

Dan zou ik je aanrader de trailer nog eens te kijken en het geluid aan te zetten zodat je de voice-over kan luisteren. Want die geeft de context ;)
Ik zou je geluid even wat harder zetten, dan snap je em wel denk ik ;) .
ghost zat toch ook al in cod4?
Ghost zat in Call Of Duty Modern Warfare(Weet niet zeker maar dacht het) En Call of duty Modern Warfare 2 Maar ging in Cod MW-2 Dood Door General Shepherd

[Reactie gewijzigd door rapptor13 op 1 mei 2013 22:06]

In Modern Warfare 2.
Ghost kwam alleen voor in MW2, inderdaad neergeschoten door Gen. Shepherd na de vlucht uit de Russische villa van Makarov.

In COD4 kwam hij niet voor, wel een ander personage met de naam Gaz..
Klopt. Gaz en Ghost zijn wel door dezelfde persoon ingesproken, namelijk Craig Fairbrass. Hij sprak o.a. ook in MW3 Sgt. Wallcroft in.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_Fairbrass
En ironisch genoeg gingen ze beide (Gaz en Ghost) dood. Je zult maar een personage in moeten spreken dat telkens de pijp uit gaat :9
Ohhh zo spannend, ik ben benieuwd of ze de gameplay na 4 jaar huilen met de pet op weer eens omhoog gaan krikken naar een grote mensen niveau. Dat modding weer wordt toegestaan, de dedicated servers min of meer terug komen, en dat het spel weer gebalanceerd en volwassen is. De afgelopen COD games waren voor mij na een dag al saai, enkel de singleplayer speel nog.
Vraagje: ben jij werkelijk in staat om door de singleplayer van COD heen worstelen. Daar zou ik namelijk behoorlijk van onder de indruk zijn. Ik had laatst de singleplayer van Black Ops II geprobeerd (na het bekijken van een zeer vermakelijke review van Flabber) en dit viel mij vies tegen.

In de review verwoorde men het perfect. Het verhaal is totaal niet te volgen en slaat nergens op. Het is gericht op 14-jarige Call of Duty spelers met een attention span van een 14-jarige. Leuk als je er van houdt, maar aan mij is het niet besteed. Ik verbaas me daarom erover dat jij meer houdt van de singleplayer dan de multiplayer. Ik zou eerder zeggen dat dit bij de multiplayer veel minder storend zou zijn als bij de singleplayer.

Ontopic: ze beginnen alweer met het maken van beloftes. Ik denk dat het wel eens vies kan gaan tegenvallen, gezien het feit dat ze ook nog voor de oude consoles gaan ontwikkelen.

Ben ik overigens de enigste die me kapot zit te ergeren aan deze matige teaser? Ik ben allesbehalve een expert, maar is de belichting hier niet totaal verkeerd? Het lijkt wel of die gasten er lukraak bij deze achtergrond zijn gemonteerd.
@Furydante, totaal mee eens, ik vond de single players van cod altijd fantastisch
bij mw3 kwam ik er opeens niet meer doorheen omdat het me totaal niet meer pakt ,
normaal gesproken heb je in shooters van die momenten waarin alles een hoogte punt bereikt en je een euforisch gevoel moet geven , in dat deel was het alleen maar van die totaal over de top momenten waardoor je dat gevoel niet krijgt en alleen maar het idee krijgt (ik teminste) dat het te chaotisch word .

in blop 2 vond ik het meest irritante al die rare roze kleurtjes in de zogenaamde militaire menu`s ,dat was voor mij echt de druppel. blop2 had ik al met tegenzin gekocht , eigenlijk alleen omdat veel van mijn vrienden het spelen . ik heb het 2 of 3 keer gespeeld en toen gedeinstalleerd . wat een bout spel is dat zeg . voor mij geen cod meer . ik speel nu veel liever battlefield
Ik speel de SP gewoon om het verhaal mee te krijgen, en de game te reviewen. De verhaallijn is langs niet meer zo sterk als dat hij was in COD:MW(1).
Dedicated servers als in: een linux (of desnoods windows) binary, en dus geen vendor-lockin . Dat ranked servers alleen bij geselecteerde syndicaat-leden te huur zijn is prima, maar geef ook de kans aan de community/clans/guilds/... om hun eigen systemen op te zetten voor hun matches.
Geheel nieuwe engine? Zeiden ze dat ook niet bij MW2/3? Bleek uiteindelijk ook weer een opgepoetste CoD4 engine te zijn. Het kan een nieuwe engine wel gebruiken (en naar mijn mening nog wel meer, maar goed, dat is zoals eerder gezegd, mijn mening)
Nee, ze hebben nooit gezegd dat ze een heel nieuwe engine hadden..
Unreal Engine 4 is een geevolueerde versie van Unreal uit 1998. Wil niet zeggen dat er niets verbeterd is. De enige reden waarom CoD er zo uit ziet is niet omdat hun engine oud of slecht is, maar gewoon omdat het op 60FPS moet draaien op een 7 jaar oude XBox of Playstation. Geef ze nieuwe hardware en dan kunnen ze veel meer, maar omdat ze 60FPS willen zal het altijd visueel achterlopen op andere console games.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 1 mei 2013 22:57]

Je kunt voortborduren op wat je hebt (Call of Duty) en dat tot in den treuren, of je kunt complete stukken herschrijven (Unreal Engine) en dan ook daadwerkelijk een moderner exemplaar hebben.

Die 4 in Unreal Engine betekend dat er serieus wat in gewijzigd is. Die draait echt niet meer op de core van Unreal 98,
Ook in CoD werden er steeds kleine wijzigingen gemaakt, maar je mag me ook technisch gaan uitleggen met voorbeelden wat er precies herschreven moet worden uit de CoD engine.
Wat mensen ook vergeten is dat de IW engine nog steeds draait op de ID Tech 3 engine, waar RTCW en Quake 3 op zijn gebouwd. Dat zie je nog steeds terug. Een nieuwe engine MOET er komen. Maar dan wel wat betere kleuren dan in de voorgaande call of duty's. MW3 was te zwart en groen, MW2 was te bruin, COD4 te groen.
je hebt een punt. Ik erger me dan ook aan het feit dat developers niet voor de PC ontwikkelen en dan downscalen naar console, wat de logische manier van werken zou moeten zijn. op deze manier had COD op de pc nog wel iets meer met de tijd mee kunnen komen. BF3 is wel voor de PC ontwikkeld en gedownscaled naar Console. okay... het loopt niet op 60 fps, maar er zit een wereld van verschil in gfx.
Dat is natuurlijk een zwak excuus die iedere CoD fan gebruikt, PC gamers krijgen ook deze oude engine.
De hoofdreden is natuurlijk easy $$, wat maps maken en klaar: nieuwe CoD.
En waarom ook niet, als het verkoopt met weinig inspanning zou je gek zijn om het niet te doen.
"Maar we willen niet op onze lauweren rusten." :+ ;(
Hahahaha, wie dat ook verzonnen heeft, die mag wel een held genoemd worden.
Degene die dat verzonnen heeft, doet het intussen al zo een 10 jaar lang. (Sinds CoD 4)
Call of Duty als naam bestaat amper 10 jaar. CoD4 komt uit 2007.
Call of Duty kwam uit ergens in oktober 2003 ofwel hij bestaat bijna 10 jaar.

Verder ben ik benieuwd of ze het spel zelf eens op de schop hebben genomen. Niet alleen grafisch maar ook op het gebied van features. Waar de Battlefield series nu destructablity heeft gekregen zou ik ook bij Call of Duty iets interessants en innoverends willen zien.
Ik heb Call of Duty 2/4 erg veel gespeeld en ook World at War heb ik nog liggen, maar verder dan die ben ik eigenlijk niet gegaan. Dit omdat er in de spellen niet veel innovatie meer te vinden was behalve dan een ander verhaallijn en wat opgepoetste beelden.

Ik ben benieuwd!
Als ik het me goed herinner is ghost al wel langer van de partij idd. Meende alleen dat ie dood was, maar dat zal dan wel niet :9

Ben benieuwd in hoeverre ze vernieuwend gaan zijn en ze van hun 'lauweren' zullen afwijken.
Meende alleen dat ie dood was
In MW2 is hij neer geschoten, maar je hebt altijd prequels nog.
Hij is in MW2 neergeschoten, dat verklaart de naam misschien.
Ik hoop dat ze wel een nieuwe engine gebruikt hebben. Call of Duty Black Ops II zag er wel leuk uit, maar de engine is al wel erg verouderd.
"De studio gebruikt een geheel nieuwe engine voor de game, maakt Activision bekend, al laat het verder geen details los over de nieuwe technologie."

Lezen is een kunst, blijkt wederom.
als ik het artikel mag geloven wel.

zou dit dan een ECHT nieuwe COD worden? in mijn mening zijn ze sinds cod 4 allemaal identiek aan mekaar. moet dan alleen wel eerlijk toegeven dat ik niet echt een "geroepen" gamer ben wat betreft deze reeks. ;)
Als ze de gameplay maar niet teveel aanpassen, dat is namelijk het USP van deze game-serie.
Eindelijk een nieuwe engine!

Ik hoop dat er daadwerkelijk eens iets wordt gedaan aan de audiovisuele aspecten van Call of Duty, want dat is hard nodig.

het hoeft van mij echt geen Crysis 3 of Far Cry 3 te zijn, maar bijvoorbeeld graphics als in Far Cry 2 of S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat zouden niet misstaan.

Graphics is natuurlijk niet alles, maar het is bij CoD toch wel tenenkrommend. Van het verhaal heb ik sowieso geen hoge verwachtingen.
Ik denk dat als ze nu een nieuwe engine pakken ze wel gelijk gaan voor iets in de richting van cryengine 3. (of iets gelijkwaardigs) Niet een engine gelijkwaardig aan die van farcry 2 wat toch ook al behoorlijk oud is en weinig beter kan zijn dan de huidige engine van de cod reeks.
Ik denk niet dat ze voor pure graphics zullen gaan. Als ze slim zijn houden ze vooral de gameplay goed, eventueel zelfs ten koste van graphics. Het zijn immers niet de geweldige graphics die ervoor gezorgd hebben dat ze al 10 jaar games in deze serie kunnen verkopen.
Woo, nieuwe engine. Nog steeds een leuk spel, speel eigenlijk enkel COD momenteel. Maar je merkt wel dat het vanaf MW1 dezelfde engine is.
als ik wikipedia mag geloven sinds call of duty 2...

maar misschien dat ze versie 3.0 volledig opnieuw hebben opgebouwd.
http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine
Versie 3.0 verschilt redelijk veel met 2.0 maar daarna is het eigenlijk alleen nog de engine oppoetsen. Fourdeltaone (MW2 mod) heeft met een boel reverse-engineering een master server weten op te zetten en de client aan te kunnen passen. Het is dus ook mogelijk om COD 4 wapens te importeren in MW2, maar dat is niet het enige. Na een update van DirectX zijn dezelfde grafische effecten als nieuwere Call of Duties te bereiken en het is dus ook gelukt om mp maps (nuketown) en singeplayer maps te porten naar MW2. Ook wapens (zoals de peacekeeper uit BO2) zijn inmiddels geimporteerd in MW2. Het project laat goed zien dat de engine nauwelijks is aangepast en dat het vanaf COD 4 bijna hetzelfde is.
En eigenlijk merk je ook wel weer dat het niks anders is dan een opgepoetste Quake III engine . Daar zijn ook een boel mooie spellen op gemaakt (waaronder dus ook weer de originele CoD ;) ).
Call of Duty heeft zijn kansen om populair te worden op de PC al verschoten, ik verwacht hier wederom niks van en spendeer liever mijn geld aan andere innovatievere games. :)
COD is al 10 jaar populair op de PC ;) Hordes mensen kopen de games, inclusief de dure DLC's

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Laptops Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013