Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 58, views: 21.270 •

Een op het internet uitgelekte poster die ogenschijnlijk bedoeld is voor de Amerikaanse gamewinkel EB Games, toont enkele features en de releasedatum van shooter Battlefield 4. Volgens de poster verschijnt het schietspel van Electronic Arts en DICE op 31 oktober.

Op de poster, die door BF4central.com geplaatst is, zijn behalve de releasedatum van 31 oktober ook diverse features te zien die nog niet zijn aangekondigd door Electronic Arts of DICE. Zo wordt de Commander-functie, die naar verluidt in de multiplayer-modus zal zitten, op de poster genoemd. Ook valt te lezen dat gamers die voor een Premium-abonnement kiezen, exclusieve uitbreidingen krijgen, waaronder een zogeheten Drone Strike.

Daarnaast meldt de poster dat er een nieuwe versie van Battlelog beschikbaar komt, waarin de onlinecarrières van gamers nog gedetailleerder bijgehouden kunnen worden. De poster maakt ook melding van de singleplayer van het spel, maar daarover maakte DICE inmiddels zelf al een en ander bekend op het evenement waarop Battlefield 4 voor het eerst publiekelijk werd getoond.

Hoewel Electronic Arts en DICE nog niet hebben gereageerd op het uitlekken van de poster, lijkt de informatie die de poster heeft, op zijn minst geloofwaardig. De Commander-functie kwam al eerder voor in geruchten. Ook de releasedatum komt overeen met de periode die Electronic Arts normaal gesproken kiest om zijn jaarlijkse shooter op de markt te brengen. Mocht de informatie inderdaad kloppen, dan zal daarover waarschijnlijk meer bekend worden op de E3, die vanaf 10 juni in Los Angeles wordt gehouden.

Reacties (58)

de functies waren dan wel niet echt aangekondigd, veel waren wel te verwachten en uit geruchten op te maken.
Ik vind het echt veeeeel te snel na BF3, ik heb al met al 100 euro voor die game betaald (pre order plus premium) en ik heb nog vele uren speelplezier te gaan.

De tijd die tussen BF2 en BF3 zat is misschien wat lang, maar dit is me echt te snel.
I second that.
Het gaat niet zo zeer om het geld maar ben eerder bang dat veel BF3rs die nu online spelen over zullen gaan op BF4 waardoor er een server leegloop zal plaatsvinden.
ik ben banger dat er maar een deel overgaat, waardoor je een kleine playerbase op 4 en een kleine playerbase op 3 houdt
Het is ook snel, maar zolang mensen weer die 100 euro uitgeven zullen zijn zo snel mogelijk een opvolger uitbrengen.
Kortom, bf gaat cod achterna. is cod al lang achterna gegaan.

Helaas is de bf franchise ook niet meer wat het was :/
Ik vind het allemaal wel meevallen. Kijk naar de releasedates van de voorgaande delen:

2002: Battlefield 1942
2004: Battlefield Vietnam
2005: Battlefield 2
2006: Battlefield 2142
2008: Battlefield: Bad Company
2010: Battlefield: Bad Company 2
2011: Battlefield 3
2013: Battlefield 4

Ik zie toch een gemiddelde van elke twee jaar, soms zelfs maar n jaar. Nu ineens klagen mensen dat ze te snel opvolgen. Say what? Daarnaast, 100 euro voor een spel waar ik nu 130 uur in heb zitten, is 100 euro zeer goed besteed en ik ben echt wel toe aan een nieuw deel. En daar geef ik graag 100 euro aan uit. Zolang de kwaliteit er is maakt het me nog niet uit of het elk jaar is. En daar ligt (naar mijn mening) het grote verschil met CoD, die worden elk jaar minder. Battlefield 3 vind ik nog altijd de beste uit de franchise, als niet n van de beste games ooit.

Maar goed, als jullie het te snel vinden, dan kun je nog steeds BF3 spelen, die servers lopen niet ze snel leeg. Bad Company 2 speel ik ook nog regelmatig, zat mensen die het nog spelen.

Alles natuurlijk IMHO...
Toentertijd met BF2 en de aankondiging van BF2142 werd er ook steen en been geklaagd dat er te weinig tijd tussen zat. Ik keek het in eerste instantie ook met argusogen aan. Uiteindelijk bleek dat er een redelijk gescheiden userbase vormde, sommigen vonden 2142 leuker, en anderen 2. Dus het is zeker niet iets van deze tijd :)
BF:BC is nooit op de pc uitgekomen. En BF2142 was zo anders qua opzet dan BF2 [in den toekomst namelijk, wat ik 3x niks vond] dat hij weinig spelers zoog van BF2.

En dan zit er al 5 jaar tussen twee serieuze, nieuwe battlefields. Vrij veel.

Wat ik vooral mis bij BF3, is het samenwerken, het is 1 groot frag en lintjes feest. BF2 had dat veel minder en samenwerken was stukken belangrijker.
Ik ben van PC naar console gegaan, dus voor mij tellen de Bad Company's wel mee. Vond het wel belachlijk dat deze niet naar PC kwamen.

Maar is vijf jaar dan veel, of twee jaar dan weinig? De uitgever kan het toch nooit goed doen. PC gamers klagen dat ze geen BC hadden en dat de consoles BF3 (en waarschijnlijk BF4) naar onder halen en console gamers klagen dat je op de PC een betere ervaring hebt. Dan is het weer te lang, daarna is het weer te kort. Zelfs al is een spel perfect, fans klagen altijd.

Ik ben in ieder geval blij dat ik na twee jaar BF3 spelen nu met deel vier aan de slag kan... :)

Samenwerken ligt inderdaad wat minder dan bij BF2, maar daardoor kan ik wel makkelijker even een potje spelen. En die lintjes, ik heb er ook niks mee, maar ze storen me ook niet. Als mensen ritmisch pols verzwikken op de lintjes, leuk voor hun, toch? :+

Edit: En klagen maak ik me ook vaak genoeg schuldig aan. :)

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 25 april 2013 19:34]

Lars_jj

Jij bent een mens zoals die hoort te zijn :*)

Dacht precies het zelfde
BF3 ook al enkele uren gespeeld en blijft inderdaad veel beter dan alle COH en MOG spellen bij elkaar.
server leegloop is er al... dit omdat er teveel maps zijn, teveel spelmodus en dat alles mag dan NOG eens worden opgedeeld in hardcore en normal mode..

gezien ik enkel hardcore speel.. naja met goed geluk vind je een squad rush server...
Zolang mensen als schapen naar de winkel rennen om het te kopen zal EA nieuwe battlefield games uitbrengen, en je achteraf vragen een abonnement af te nemen.

Voor mij is sinds BF2 de lol er wel een beetje van af met de battlefield franchise. Het is niet meer wat het was en sinds BFBC2 koop ik de meuk ook niet meer. Het lijkt steeds een meer op een dertien in een dozijn cod-like shooter te worden. Non stop actie en minder nadruk op teamplay (regenerating health, 3dspotting, autorepair voor vehicles, en zo kan ik nog wel even doorgaan).
...om maar niet te spreken over client-side hitdetection. Pfffff epic fail
Ik kan aan je commentaar merken dat je BF3 dan ook niet echt een kans hebt gegeven.
Het spel leent zich prima voor het betere teamwerk, het ligt aan de mensen die het spelen imho.
Ik kan aan je commentaar merken dat je pas sinds BFBC2 bent begonnen met het spelen van battlefield games.

- 4 man squads, waarbij je op iedereen kan spawnen
- 3d spotting, dat meer gebruikt word als wallhack dan teammates te informeren
- geen commander, geen coordinatie.. van vlag naar vlag rennen en weer terug
- autoheal, je kan prima zonder medic in je squad spelen
- autorepair, engineer ook overbodig
- geen voip.....

Ik kan nog wel even doorgaan met deze lijst, maar ik denk dat je mijn punt wel begrijpt. Tuurlijk kun je samen spelen in BF3, maar het komt niet eens in de buurt bij de nadruk op teamplay die je zag in de oudere BF games. DICE heeft zelf ook herhaardelijk gezegt dat ook lone wolfs het goed moeten kunnen doen in BF. en daarom al deze "training wheels" in het leven heeft geroepen.

Als ik deze informatie allemaal al van te voren heb, waarom zou ik dan alsnog BF3 kopen om het een kans te geven? Ik weet toch dan al dat het nog meer van hetzelfde word als BFBC2.. Dan beloon ik EA er dus voor dat ze een richting in slaan waar ik het zelf niet mee eens ben. Vandaar dat ik mijn geld ook in Kickstarter projecten heb gestoken voor games die wel de diepgang zoeken die oudere games hebben.
- 4 man squads, waarbij je op iedereen kan spawnen
- 3d spotting, dat meer gebruikt word als wallhack dan teammates te informeren
- geen commander, geen coordinatie.. van vlag naar vlag rennen en weer terug
- autoheal, je kan prima zonder medic in je squad spelen
- autorepair, engineer ook overbodig
- geen voip.....

Ik kan nog wel even doorgaan met deze lijst, maar ik denk dat je mijn punt wel begrijpt.
Hardcore heeft spawn op squad leader, geen 3d spotting, geen autoheal, geen autorepair. VOIP heb je zelf in de hand (TS op veel servers, of gewoon met vaste vrienden spelen en Skypen) en een commander mis je dan ook niet echt.
Het blijft een probleem dat je speelt met schapen die hun eigen ding doen, maar dat gaat echt niet over zijn met de commander erin. Lone Wolfs worden beloond, bijvoorbeeld door de medic oneindig medkits te geven terwijl recon en engies wl afhankelijk van support players zijn om hun classes aan de gang te houden. Je hebt feitelijk twee spellen: infantry mode waar je medic moet spelen om mee te komen en temaplay niet zinnig is enerzijds en vehicle mode waar alle andere classes boeien en teamplay ook weer telt anderzijds.
Hardcore is dus ook wat ik meestal in BFBC2 speelde. Alleen heb je hier het probleem dat je nog maar 2 schoten nodig hebt om iemand te killen. Dat betekend dat degene die het eerst de ander ziet in 99% van de gevallen gaat winnen, en dat snipers super annoying zijn met hun one hit kills.

Ik snap sowieso niet waarom DICE het hardcore noemt terwijl dit eigenlijk gewoon de klassieke BF gameplay is met kleine maps en one hit kills.

De training wheels die DICE heeft toegevoegd in BFBC2 en BF3 zorgen er alleen maar voor dat er minder word samen gespeeld. Bij BF2 zag je veel meer teamplay.
250+ uur geen kans?
Doodgaan nadat je al 2 seconde achter een muur staat??
Teamwerk is fantastisch, grafisch gezien is het spel ook mooi.... alleen het hele hitdetection systeem klopt voor geen meter. Misschien heb jij er geen last van, maar heeeel veel mensen wel. Tube maar eens op BF3 hitdetection
Hoe zou jij hitdetection dan willen maken? Als je server-side hitdetection zou gebruiken, krijg je BF2 taferelen - je moet voor de speler schieten, met alle nadelen van dien: jij ziet iemand rennen? Je schiet op hem maar in werkelijkheid rent deze het hoekje om waardoor jij je positie hebt verraden.

Nee, client-side hitdetectie is niet het beste, maar wel beter als server-side hitdetectie. Ik weet ook niet hoe het zou moeten aangezien je altijd last van latency hebt.
Bij BF2 moest je achter je tegenstander schieten, je reactie gaat dus nergens over en ik snap eigenlijk niet waarom hij een +2 krijgt..

Hitreg is trouwens altijd al brak geweest in battlefield games.

http://www.youtube.com/watch?v=MPTwGSrjsgo
Heb eens gekeken op youtube inderdaad. Voornamelijk filmpjes over lui die denken dat een muis op een mannetje zetten en mouse1 inhouden altijd een kill is. Of mensen die zogenaamd om de hoek zijn en dood gaan. Maar goed, je krijgt gewoon damage door muren heen.

Hit detection in BF3 is vrij weinig mis mee zolang je ping <40 speelt.
Als je de network slider helemaal naar links zet heb je daar geen last van. Ik speel persoonlijk geen BF3 meer vanwege dat achterlijke suppression mechanisme en de overheersing van jets. Grote mappen zijn daardoor irritant om te spelen als je in een jet zitten saai vindt(zoals ik). Infantry Only servers zijn er wel, maar dat is na een tijdje ook vrij saai.
Vergeet twee zaken niet:

- Veel mensen verwarren de suppression met slechte hit detection.
- Vooral quickscopers klagen hierover. Ze hebben juist in een patch dingen aangepakt om quickscopers te weren. Is wederom geen slechte hit detection.

Soms klopt het inderdaad niet goed. Maar clientside is nog altijd beter dan serverside.
Ik vind het echt veeeeel te snel na BF3, ik heb al met al 100 euro voor die game betaald (pre order plus premium) en ik heb nog vele uren speelplezier te gaan.

De tijd die tussen BF2 en BF3 zat is misschien wat lang, maar dit is me echt te snel.
1. 100,- is veel te veel, dan heb je te veel betaald voor je pre-order (rond de 70,- voor een game die 40,- is voor de PC). Sowieso is pre-orderen dom omdat je dan betaalde voor Back to Karkand terwijl die gratis bij Premium zat. En omdat je nog niet eens zeker weet of de game wel goed is. Pre-orderen heeft geen nut in deze tijd van digitale distrubutieplatformen zoals Steam.
2. Jij hebt "nog vele uren te gaan", dus ze mogen niet met een andere uitkomen, want? Je kan gewoon BF3 blijven spelen. Bovendien is de game al sinds oktober 2011 uit, dus twee jaar later mag men wel met een nieuwe komen hopelijk. De techniek heeft niet stilgestaan, en DICE hoeft dat ook niet te doen. De rest van de fans hoeft van mij niet te wachten tot jij eindelijk uitgespeeld bent.
3. End Game, de laatste uitbreiding, zal zeven, bijna acht maanden uit zijn tegen de tijd dat Battlefield 4 op je deurmat ligt. Vergeet niet dat er elke twaalf maanden een nieuwe CoD uitkomt, dus ook in relatieve zin is dit niet te snel
tl;dr - niet valt in te zien waarom het "te snel" na BF3 zou zijn, wel dat je te veel hebt betaald.
Hier wil ik toch even op inhaken, destijds toen BF3 uitkwam was er nog helemaal geen sprake van een premium subscription ernaast. Dit kwam pas later! lekker dus als je even de limited edition hebt gekocht!

Ikzelf was voor premium + pre order 60,- kwijt wat bijna het gemiddelde is van een nieuwe game.
Vind het ook opvallend... en vermoed dat het gewoon BF3+ is.

Ik neem echter alles terug als ze iets aan de K$#%E netcode hebben gedaan.

Ben het na-2-sec-alsnog-om-de-hoek-doodgaan zo zat.

Maar ja... tis EA, dus vrees het ergste
Als het goed is 31 oktober, maar er kan nog van alles gaan gebeuren :) Hoe vaak worden games niet uitgesteld ?
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik ben zeer tevreden met de frequentie van de updates, het is echter aan de vlotte kant(maar daar mogen we niet over klagen)

Voor mij wordt het dus geen pre order dit keer....maar blij ben ik zeker wel
dat is 2 jaar tussentijd
vind ik niet erg kort
neen, 2 jaar is niet erg kort, maar wel het melkritme van zo'n grote uitgever. Je ziet het bv bij COD, daar zijn het 2 studios die elk 2 jaar hebben om een nieuwe game uit te brengen.
Dus lijkt het voor EA wel "logisch" om datzelfde ritme voor BF te brengen.
Misschien niet heel kort, maar de games zijn waarschijnlijk vrijwel identiek.
Voor console gamers is het wel fijn dat zij dadelijk op de next gen consoles meteen een volwaardige BF kunnen spelen en geen afgeslankte versie zoals nu op de PS3 en 360.

24 players op de Armored Kill en End Game maps is gewoon een stuk minder leuk als de 64 players die je op de PC hebt.
Ik snap niet dat tegenwoordig alles via winkelketens ''uitlekt'', zo was CoD: Ghost ook al soort van aangekondigd en konden we de villians van Batman: Origens bekijken aan de hand van een winkel ''stand''. Er gingen vandaag ook nog weer geruchten over een nieuwe Halo die eind dit jaar zou uitkomen, wat van een webshop kwam.

Momenteel vraag ik me af met BF4 of ik hem max kan draaien met m'n GTX 670.
Momenteel worden de huidige games zo gemaakt dat deze op de Consol en PC kunnen draaien. Waarbij de Grapichs van een PC x keer beter zijn dan de huidige consoles. Dus ja ik denk wel dat je alles op max zou kunnen draaien. Tenzij de games gemaakt zijn voor de neg gen consol. dan zou ik het echt niet weten..
2 jaar na Battlefield 3, en het is ook weer een Modern Warfare shooter :( Had liever weer scifi of WW2 gehad, maar dat trekt niet genoeg 12-jarigen aan blijkbaar.
uitgelekt. oftewel een slimme marketing man bij EA die dit heeft geregeld om de hype een beetje aan te wakkeren.

Net als het per ongeluk laten liggen van een iPhone in een willekeurig caf en het per ongeluk online zetten van een website en die een dag later pas weer offline halen.
Allemaal marketing trucjes.
Helemaal mee eens. Een poster is tegenwoordig in no-time gedrukt. Dat hoeft niet een halfjaar van tevoren gedaan te worden. Dus dit lijkt me inderdaad een bewuste lek.
Kan best zijn dat ze al zo ver van tevoren gedrukt zijn. Je moet het tenslotte ook nog distribueren naar alle locaties. Daar gaat ook nog tijd in zitten.

Maar dan nog. Ik geloof gewoon niet meer in het 'lekken' van games, telefoons en gadgets.
Nee hoor, vaak worden die dingen lokaal gedrukt of door de landelijke distributeur. Daar gaan echt geen maanden overheen.
Drone strike voor premium spelers?? dat klinkt als pay to win... dan maar weer piratebay, want bf4 gaat het echt niet worden zo snel, laatste uitbreiding is nog maar half jaar uit??
Bij iedere DLC wordt er alleen maar meuk toegevoegd om de casual gamer tevreden te houden.
Gunships, artillerie, airdrops etc., suffe gamemodes, ik heb liever strakke maps (zonder irri zon) met rush of conquest dan al die extra voertuigen die de balans verstoren.
BF4 gaat hem denk ik ook niet meer worden voor mij.
BC2 vond ik qua maps leuker dan BF3 als infanterie speler.
Same here, BC2 lijkt op fora vaak vloeken in de kerk maar die maps waren echt wel goed. Nu ben je vaak twee minuten aan het lopen als infanterie en als je het slecht treft kan je meteen weer aan het lopen omdat je midden in een vuurgevecht loopt.

Veel maps zijn vehicle oriented op de CQ en de sommige andere mappen (bv. Seine crossing) na. Zeker als je een overskilled heli of jet rond hebt vliegen is de lol er snel af als infanterie.
Begin eigenlijk een beetje FPS moe te worden.

Afgelopen jaren nog trouw elke CoD, BF, MoH en Crysis gekocht maar ik mis de vernieuwing een beetje. Begint allemaal 13 in een dozijn te worden wat mij betreft.

Ik speel dan nog liever een potje DayZ of Planetside 2, grafisch achterhaald misschien maar qua gameplay vernieuwender dan CoD, BF en de rest bij elkaar is mijn mening
Op de poster staat alleen xbox 360 en ps3, pc staat er niet bij. Zal de game misschien later op de pc uitkomen?

Ik laat BF4 lekker in de winkel liggen. De gameplay in de filmpjes ziet er hetzelfde uit als BF3. En BF3 was weer hetzelfde als BC3. Dit is nu de derde BF game die vrijwel hetzelfde is als de voorganger(s). Alleen de combinatie van scope en iron sight is een vernieuwing...

Voor de liefhebbers van meer realistische militaire shooters is Arma 3 een aanrader.
Ja, ik maak er lekker reclame voor! :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013