Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties, 30.982 views •

SimCity krijgt aanstaande maandag met Update 2.0 zijn eerste grote update, zo heeft ontwikkelaar Maxis aangekondigd. De update moet een groot aantal problemen aanpakken, zoals de issues met casino's, verkeer en educatie.

"Omdat dit onze eerste significante update is, willen we jullie van tevoren waarschuwen dat we maandag alle servers een paar uur down halen terwijl de veranderingen worden doorgevoerd", is de mededeling van Maxis-communitymanager Michael Donahoe. De ontwikkelaar zegt dat Update 2.0 een aantal bugs verhelpt en verbeteringen brengt die bovenaan de klachtenlijst van gebruikers stonden. 

Onder de aanpassingen bevinden zich verbeteringen aan de winstgevendheid van de gokspecialisatie bij casino's, een fix voor het crashen van recyclecentra, een verbetering met betrekking tot het spontaan verschijnen van luchtvervuiling, een update die moet voorkomen dat sommige spelers te vaak door rampen werden getroffen en meerdere verbeteringen aan het verkeer. Daarnaast zouden uitnodigingen sneller verzonden en ontvangen moeten kunnen worden. Ook zijn er toevoegingen aan de Mayor Mansion, de hud en de datamap.

Problemen met het stoppen van de verwerking door steden is nog niet opgelost, maar de update zou hier desondanks wat verbeteringen moeten laten zien. Deze bug is vooral frustrerend: gebruikers konden alleen terugkeren naar een eerdere staat van hun stad of de stad compleet verlaten als ze dit probleem tegenkwamen. SimCity kampt al sinds de verschijning met een groot aantal problemen en spelers hebben hun hoop op updates van EA gevestigd.

Reacties (65)

Reactiefilter:-165063+141+29+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
–]MaxisToast 39 punten 1 dag geleden
This isn't "the big patch". It's "a big patch". Still more to come.

http://www.reddit.com/r/S...20_to_be_released_monday/

Hopelijk hoeven we op die echte grote patch niet weer weken te wachten maar zetten ze er goede vaart achter en hopelijk komen er dan ook echt grote veranderingen die het spel weer interessant maken!

[Reactie gewijzigd door Brainstorm84 op 21 april 2013 15:48]

de game opzich is goed te spelen (oke er zitten een paar bugs in)
maar als je 2/3 uur in een stad hebt zitten en een beetje industrie hebt draaien verdien je bakken met geld..

aan andere steden geven opbouwen is nog maar 30 min voor nodig en op naar de volgende.
allemaal leuk maar ik mis een beetje de voortgang zelf.

ik heb een tijd gespeeld zonder anderen (waren er wel maar zijn rustig 2/3 week offline voordat ze weer eens een uurtje inloggen) aangezien ik een leuke economie opgezet had hebben zij zonder de hulp van mij zo een stad op kunnen bouwen die nog beter en groter was.

vooral het punt van de te kleine maps stoort mij enorm.
het focusen op een cultuur/casino stad zit er niet bij (omdat je ook ruimte moet gebruiken voor fabrieken)

in mijn ogen zou het gewoon super geweest zijn als steden aan elkaar vast zouden zitten.
hier heb je een X stuk grond trek je een weg naar links kom je in de buurman zijn gebied uit (die hier op aan kan koppelen)

zo kun je ook gebieden gaan maken zoals in het echt ook mogelijk is met dorpen/industriegebieden enz

al met al ben ik blij dat er een update komt.
nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk effect heeft op je steden :D
DRM hoort natuurlijk always on te zijn, met een degelijke redundantie die ervoor zorgt dat je een patch 'klaar kunt zetten' en die vervolgens middels rolling restarts kunt uitrollen. Steeds 1 node tegelijk.

Ik vraag me wel af hoe EA zich tegen downtime heeft ingedekt, staat daar iets over in de algemene voorwaarden van deze game? Is er een SLA, die hoort met een 'always online' drm-game eigenlijk wel gewoon erbij...

als gebruikers verplicht worden 'always online' te zijn, moet dat vice versa natuurlijk ook gelden en moeten servers ook 'always online' zijn.
Mijn grootse ergenis is dat openbaar vervoer en gezondheidszorg alleen maar geld kost en niks opbrengt.

Dat politie en brandweer geld kosten en dit verdient moet worden door belastingen is ok, maar je zou ook inkomsten voor de veerpond, trein, bus, tram, zorginstellingen, scholen moeten krijgen en eventueel nog wegenbelasting o.i.d.

Ik zie bijna alleen maar steden die verlies draaien en puur op de recyle centers/handel center en chip fabrikanten geld maken.

Daarnaast is de online play met anderen een minpunt, mensen die naar een uur spelen weggaan en niks meer doen. Je zou alle steden van een hele map moeten kunnen verbinden om dit probleem een beetje op te vangen.

Het zou tof zijn als je inderdaad het gebied kon upgraden/researchen zodat je de stadsgrenzen kunt vergroten.

Daarnaast de Nukepowerplant en scholings niveau's al een paar keer gehad dit dit van veilig opeens naar onveilig ging en meteen explodeerde zo vaag.
De belangrijkste bug laten ze alleen ongemoeid.

-De veel te kleine maps!
Modders beginnen dat probleem al op te lossen hoor: zie hier bv:

http://www.reddit.com/r/S..._in_scs_lifetime_modders/

Met een mod kunnen we al straten en gebouwen plaatsen buiten de beschikbare land. Zoning werkt nog niet en de camera is ook lastig (ook geen automatische terraforming). Maar de modtools gemaakt door de community zijn dan ook nog niet heel doorontwikkeld.

Hier kan je de modding tool vinden: http://community.simtropo...-simcitypak-modding-tool/
Tja ik heb in een van de reddits over Simcity (kan hem niet zo snel vinden) een dev het volgende horen uitleggen:

Ze wilden een bepaalde performance (fps?)bij bepaalde pc specs, dan kreeg je als dev gewoon een bepaald maximum aan wat je kon doen (polygonen per vierkante simmeter?), en daarbij stond dan de mapgrootte dus vast. Als de map groter wordt moet de hreuarrrwgh "content per m2" lager anders valt de performance onder wat EA/Maxis als acceptabel ziet voor een bepaalde pc. Dus, voor grotere maps moet het aantal polygonen oid per m2 omlaag.

Nou is er een hoop spin en marketinggepraat op de wereld en ook bij EA, maar dit klinkt op zich allemaal toch wel geloofwaardig, dit is natuurlijk de realiteit van het maken van games.

Als je dit gelooft dring zich een aantal vragen op:
- Als je bv cheetah speed helemaal weg haalt, zou dat dan grotere maps mogelijk maken volgens genoemde criteria (was in SImcity 4 ook zo, hij haalde cheetah gewoon niet meer op een matige pc in de allervolste steden)?
- Zou een aangepaste minimum/aangeraden systeemconfiguratie per mapgrootte soelaas kunnen bieden?

En dan nog een idee dat ik ergens tegenkwam, als de afstand tussen de "steden" in een regio teruggebracht zou worden (tot nul?) zouden naburige "steden" meer als een geheel gaan voelen. Noem een stad van nu een kwartier ofzo, een conglomeratie van 4 oid een stad en alles daarboven een regio. Wat daarvoor denk ik dan nog aangepast zou moeten worden is is vooral het autoverkeer de stad/kwartier in, dat is echt een te grote bottleneck ... een stoplichtloze Y splitsing.

Allemaal aannemende dat de rollbacks/"unable to load" city wordt opgelost. Dat is m.i. echt het grootste issue van dit moment, volledig onacceptabel.

edit: ik had het erbij moeten zetten, maar het niveau van detail staat bij deze berekening ook vast natuurlijk. Je wilt een bepaalde performance bij een bepaalde mapgrootte, bij eeen bepaalde systeemconfiguratie bij een bepaald detailniveau (wat veelal het aantal polygonen per simmeter regelt)

[Reactie gewijzigd door abacaxi op 21 april 2013 17:13]

Performance is redelijk simpelweg gezecht,. "slap gelul",. De vroegere sim city games hadden hier ook geen moeite mee.
Zoals hierboven aangegeven, waarschijnlijk willen ze extra grond aan gaan bieden voor geld.

En dan is er altijd nog https://www.youtube.com/watch?v=yHPOiOr94L8
Echt Ge-ni-aal die gozer. Een plezier om naar te luisteren, en hij geeft ook zonder pardon aan wat er mis is met EA en de nieuwste Sim city.

Het is geen kleine lijst.

[Reactie gewijzigd door bbr op 21 april 2013 16:53]

Kleine maps is gewoon een design keuze, natuurlijk kan je het er behoorlijk mee oneens zijn maar goed het is een keuze geweest. Ze hadden ook de systeemeisen hoger kunnen leggen of het spel minder mooi kunnen maken voor zwakkere machines maar dat hebben ze niet gedaan. in plaats daar van hebben ze voor kleinere maps gekozen. Dit past overigens goed in de filosofie van meerdere steden in een regio die allemaal een specialisme hebben en waarbij het schaarse land goed geoptimaliseerd moet worden. Persoonlijk ben ik het ook niet met deze keuze eens maar ik zou het ook geen slap gelul noemen.

[Reactie gewijzigd door qlum op 21 april 2013 22:09]

geweldige link!
Bullshit omdat je met verschillende levels of detail kan werken natuurlijk.
Eerder de hoeveelheid pathfinding nodes lijkt me. Geometrie hoeft geen probleem te zijn.
Kom kom, nog nooi van zoomen gehoord: als je van een grote stad een overview wilt hebben moet je niet alle Sims laten zien die voorbij wandelen... ongeacht of je PC dat aan zou kunnen heb je maar zoveel pixels, dus boven een zoomniveau voetgangers eruit, de het overige verkeer en veel kleine animaties.... dan kun je New York vrolijk op een 386 draaien.... het ebste bewisj zijn daarvoor de vroegere Sims versies.

Ik heb SimCity op mijn iPhone draaien....met een veel grotere stad en nog verbazingwekkend veel detail en animaties. het argument dat dat op een standaard PC niet zou draaien is echt onzin. Daar geloof ik meer in de besparing die EA op zijn servers wint....

Dusvolgens mij hebben ze bij EA gedacht: spel moet met always internet lopen, anders piraten =verloren omzet....maar dat mag vooral niet teveel kosten (we verdienen niets aan abbonnementen a la WoW).... weet je wat, we maken de steden kleiner en de modellen simpeler....verkopen doet het toch wel.
Da's geen bug maar een feature (of designflaw, maar net hoe je het wilt noemen).
De belangrijkste bug laten ze alleen ongemoeid.

-De veel te kleine maps!
Dat is geen bug, maar een keuze van de makers. Bij BF3 was er toch ook geen sprake van een bug omdat er kleine maps in het spel zaten? Significant in de titel vind ik trouwens wel wat overdreven, het is een grote patch die hopelijk de meeste problemen oplost.
Lol groot gelijk! Een uur game time en je map zit al hartstikke vol. Gaat echt nergens meer over.
Dan bouw je dus a la SimCity 4.. dit moet je juist NIET doen omdat je zo veel efficienter gebruik kan maken van je mappen, ookal zijn ze kleiner, Het vereist wel een gedachte wijziging qua bouwen, en DAT is erg lasting voor veel mensen
DAT is juist een van de redenen waarom het zo anders aanvoelt dan wat simcity was en DAT is gn verbetering :(
Het is een reboot van de serie, en geen opvolger, en het hoeft dus ook niet beter te zijn..

de game markt is in die 10 jaar tijd flink veranderd, en daar worden reboots op aangepast... (Sterker nog: dit zal de reden zijn dat er een reboot plaats vind en niet opvolgertje nummer zoveel)

ik zal niet bewerken dat het perfect is, verre van zelfs, maar met de verandering van de focus qua gameplay t.o.v. 4 snap ik de gemaakte keuzes grotendeels wel..

[Reactie gewijzigd door mschol op 22 april 2013 01:11]

Je kunt echt niet beweren dat de designkeuzes die in SimCity gemaakt zijn, komen doordat het een reboot moest worden.

De designkeuzes zijn eerst en vooral ingegeven door financiele motieven. Perverse motieven, want het zijn juist deze aspecten die de game onspeelbaar maken, en de problemen veroorzaken waar spelers het over hebben.

Een voorbeeldje, over de grootte van steden bijvoorbeeld. Want dat werd hier aangehaald. Wat een ONZIN dat de grootte van een stad gerelateerd is aan een bepaalde spec PC. PC games staan zich er juist op voor dat ze flexibel zijn in het toepassen van benodigde rekenkracht. De enige reden dat dit is toegepast, is omdat het anders problemen oplevert met de always Online DRM. De communicatie met de server wordt namelijk expontentieel groter als men de limieten op grootte van steden opheft. Er is meer op te slaan. De enige reden dat jij als speler beperkt wordt, is omdat EA jou een maximum per stad toewijst aan beschikbare ruimte.

We moeten echt eens stoppen met die excuusredenatie hier op tweakers. Realiseer je nou toch eens dat eerst en vooral de beweegredenen achter beperkingen altijd om geld gaan. Waarom zou je anders zo'n beperking opleggen? Een goede gamebouwer maakt namelijk niet dit soort designkeuzes als dat niet wordt opgelegd door een publisher, die eerst en vooral bezig is met winstmaximalisatie.
ik snap je punt wel, maar ik ben sinds de release date ongeveer 4 weken geleden gestopt met de game omdat je niet verder kan. ik heb alles gebouwd wat ik wilde bouwen, ultra geld verdient,...maar meer dan 150.000 man in je stad is het wel zo n beetje.

edit: en waar wil je al die coole landmarks laten? als je een wolkenkrabber sloopt kost t je al gauw 5 a 10.000 inwoners,...nou laat die landmarks maar zitten. (dus je kan niet eens alles bouwen in je stad er is simpel weg geen ruimte genoeg voor)

de recycle bug heb ik ook meegemaakt, alles weg mikken op een andere locatie weer bouwen, stad openen en niet meer inkomen ook....kan je de game opnieuw beginnen en verkeer is een kwestie van veel wegen neer leggen. enige probleem is als ze de stad in willen via een 2 baans snelweg,...terwijl je een 6 baansaansluiting hebt.,....en over die 2 baans aanvoer weg heb je geen controle....dus.

ook geprobeerd, alleen maar millieu onvriendelijk shit, (behalve nuclaire ellende), veel fabrieken, geen scholen, alleen voor de money. kreeg ik meer inwoners dan dikke politie buro's, ziekenhuizen, brandweerwagens, dure parken enz.

dus er zitten duidelijk een paar kronkels in, neemt niet weg dat ik het met veel plezier gespeeld heb,...zolang er geen grote levels komen is mijn uitdaging weg. Typisch gevalletje, gewoon wachten, bij EA gaat vanzelf de zon schijnen....

en toen kwam de update; electrische nissan autos,....:+ YES...daar heb ik altijd al op zitten wachten... :P

[Reactie gewijzigd door itlee op 22 april 2013 22:54]

Maak je maar geen zorgen, extra grond zul je later kunnen kopen voor een schappelijke prijs per vierkante kilometer :)
Komt eraan, dat heet een DLC bij EA. ;)
Inderdaad, helemaal mee eens. Het beperkt je teveel....
ik snap nog steeds niet waarom de beta maar 1 uur was. de meeste problemen komen pas naar boven na langdurig spelen. Dit is heleml een feit bij (city) simulators. Dit duidt alleen maar op het feit dat de game gewoon nog niet klaar was maar EA een release heeft ge-pushed. Tevens een marketing strategie; Mensen lekker maken i.p.v. de kans te gebruiken om je product te verbeteren. De beta gebruikers werden totaal genegeerd in de forums waar bugs etc. gerapporteerd konden worden. Wat ben ik blij zeg dat ik het niet gekocht heb. cash grabbing en meeliften op een succesvolle franchise noem ik dit. Diep triest...
De beta was 1 uur omdat bij 2 uur de gigantische problemen van deze game te goed voor het voetlicht zouden komen. EA, Maxis, ze hebben dit gewoon geweten maar die release datum moest gehaald. Dat dat ten koste gaat van de gamer/klant en dat daar dan als 'goedmakertje' een gratis baggergame tegenaan gegooid wordt kun je als een bevestiging zien van deze stelling.

Serieus, je kon al van mijlenver zien aankomen dat SimCity een wanproduct eerste klas ging worden. Zelfs het interview op tweakers met een van de devs, was 1 lang excuusinterviewtje waarin vragen over Always Online op de meest knullige en opzichtige manier ontweken werden. En, dat verbaast me nog het meest, ook toen waren er hele volksstammen die dat gelul gewoon voor waar aannamen. Vrijwel elk nieuwsbericht dat daarop volgde werden we getrakteerd op verdraaide waarheden en een 'andere realiteit' van wat we in de game konden verwachten.

Jongens, je wordt keihard genaaid - sterker - je BENT keihard genaaid als je hier een euro in hebt gestoken want dit product gaat nooit echt van jou zijn. Je bent elke dag overgeleverd aan de grillen van EA/Maxis, want 'mark my words': zodra SimCity uit de schijnwerpers is, of de budgetbak in gaat, stopt de development compleet en ga je die grote patches echt niet meemaken.

De laatste hoop voor SimCity is nu een totale overname door de mod community met een always offline, gepirate versie. There is no other way out.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 april 2013 09:57]

volgens mij zijn veel spelers, waaronder ik en mijn vrouw en kinderen, al compleet afgehaakt. SimCity is met de online DRM, het ontbreken van enige vorm van intelligentie in de 'simulatie', het kwijtraken van je steden en voortgang en de vele andere bugs, fouten, de belachelijk kleine maps, de cut corners qua development en de algehele houding van EA in deze een spel die het gewoonweg niet waard is te spelen (laat staan te kopen). Het is een enorme gemiste kans om een van de beste games ooit een nieuwe impuls te geven en de game doet de naam Simcity werkelijk geen eer aan.
Onzin, je zeurt. :) Game heeft af en toe een glitch maar werkt al stukken beter dan in het begin. EA heeft hard gewerkt aan de verbeteringen, servers om in te loggen zijn er nu genoeg + je kreeg een gratis game ter compensatie + een hele rits updates + nu komt er een major update significante update a.s. maandag.

Een grote stad bouwen en veel $$ verdienen is geen kunst, die kleinere maps zijn juist een uitdaging want het maakt het een stuk lastiger.

[Reactie gewijzigd door Cr0N op 21 april 2013 16:08]

Ja er is al een hele rits updates geweest maar deze hebben de grote problemen niet gefixed (dat zou deze update uiteindelijk moeten doen).
De gratis game klinkt leuk maar het waren (mijn mening) allemaal ruk games waar ik nooit geld aan uit zou geven.
En de enige reden dat EA dat uberhaubt gedaan heeft is omdat ze echt van alle kanten (terecht) kritiek kregen.
De kritiek van Danny is gewoon volledig terecht.

Met de kleine maps is het nog steeds dood eenvoudig om veel $$ te verdienen en dik winstgevend te zijn maar jammer genoeg zijn er vanwege de bugs vaak niet veel verschillende manieren om dit te behalen.

Ik zelf stoor me ook flink aan de kleine maps simpelweg omdat het je beperkt in de variatie wanneer je meerdere steden gaat bouwen, uiteindelijk gaan ze allemaal toch wel op elkaar lijken omdat de maps zo klein zijn en er geen terraforming mogelijk is.

SimCity was en is tot nog toe gewoon verre van af en deze patch zal echt niet alle dingen die niet af zijn fixen.
Ze zeggend at deze patch het verkeer zal fixen en ik vraag me af hoe.
Want de files worden gewoon veroorzaakt door de absurd slechte AI. Bussen en vuilniswagens die gewoon achterelkaar rijden.
De burgers die gewoon elke dag ergens anders wonen en werken en daardoor eigenlijk de hoofdreden zijn van het verkeers probleem.

Ik betwijfel dat ze nu in deze patch eindelijk de AI fixen. Ik ga er vanuit dat ze gewoon weer een shortcut nemen en het aantal auto's gewoon verlagen.

Voor wie het niet weet:
In SimCity gaat een persoon s'ochtends de deur uit en vertrekt naar de dichtstbijzijnde werkplek die aan zijn $$ voldoet. Het probleem is dat er nog heel veel andere mensen naar dezelfde werkplek gaan en pas bij aankomst weet de persoon of de plek nog vrij is. Is deze niet meer vrij gaat hij naar de volgende dichtstbijzijnde samen met de rest van de horde.
Aan het einde van de dag begint de hele ellende opnieuw met de mensen die van het werk naar het dichtstbijzijnde huis vertrekken etc.

[Reactie gewijzigd door Deadsy op 22 april 2013 00:00]

Kleine maps die je in een uur volgebouwd heb zoals je het wilt een lastige klus? nee niet echt.

AI is nog steeds een drama (als in niet aanwezig). Uiteindelijk krijg je ter compensatie voor de ongelooflijke bagger werk dat er is geleverd een gratis game uit de kortings lineup ter compensatie.
Vervolgens worden een paar dingen 6 fucking weken later pas gefixt wat eigenlijk zo makkelijk opgemerkt wordt dat je je afvraagd wat ze hebben gedaan tijdens testing. Dan nog zit het vol bugs die niet opgelost zijn.
30-40 politie wagens voor een stad van 2x2 kilometer? Het nog steeds dichtsbij gelegen bedrijf/huis gaan. Powergrid/riool etc etc werken random. vuilniswagens die de helft van de stad niet afgaan.
Het zo simpel te maken dat elke knuppel het kan.

Het heeft ze 6 weken geduurt om feitelijk de pathfinding een beetje op orde te krijgen.

Sorry maar de cityplanners zijn ze allang weer kwijt aan SC4 en Cities XL.
Onzin, je zeurt. :)
Hier maar gestopt met lezen, ik denk dat Danny nog akelig in de buurt komt. De groep waarmee ik een region zou spelen met SimCity is ook compleet afgehaakt en dat was een region met 16 man die dan helemaal vol zou komen te zitten.

Dus nee, ik kan me voorstellen dat er alleen maar meer mensen gaan afhaken als ook deze patch ontzettend gaat tegenvallen.

Sterker nog; ik ga de moeite niet eens nemen. Maandag moet ik toch werken en ik ken genoeg die dan de patch allang en breed hebben gespeeld. Als de patch tegenvalt, dan deinstalleer ik SimCity en heb ik spijt, dat ik deze game gekocht (via een key site weliswaar, dus was wel goedkoper uit, maar dan nog...). EA laat echt keer op keer zien dat ze hun geld niet waard (meer) zijn. Met BF4 kijk ik ook wel ontzettend uit, omdat ze toch langzaam in de CoD-koers gaan ermee. ;)

[Reactie gewijzigd door CptChaos op 21 april 2013 19:19]

Zou dat EA of Maxis echt uitmaken? Je hebt het immers al gekocht, en hoe langer jij doorspeelt, hoe meer server capaciteit ze nodig hebben. Is dus alleen maar goedkoper!
Ik denk dat dit EA echt wel uitmaakt.
Want als iedereen kapt met spelen wie moet dan de uitbreiding kopen die er waarschijnlijk ooit aan zal komen?
En je hebt dan ook nog de kans dat deze mensen een opvolger van de game ook niet kopen.
Tja heb SimCity nog niet, wel via steam Simcity 4 Deluxe gekocht. Lekker simpel en klaar.. draait goed en okay sommige iden uit Simcity zijn interresant. Maar.. grote maar.. de kleine leuke dingen die interresant zijn wegen niet op tegen de belachelijke situatie van nu.

Ik kan wachten.. ik heb de tijd .. en simcity 4.

Het idee van een beter gestroomlijnde samenwerken tussen steden is interresant. Maar.. grote maar.. niet tegen de nadelen die er nu liggen.
Brace yourself ! Server overloads are comming ! :D

Ben benieuwd. Ben blij dat ik het spel niet gepreorderd heb en direct gekocht bij de release, want ik hoor eigenlijk meer negatieve punten over het spel als positieve :(
Hopelijk dat de update toch de spelervaring wat verbeterd, anders ga ik hem echt wel aan me laten voorbij gaan.
Zelfde hier. Ik koop spellen van ea allang niet meer 'blind' (oftewel: preordered). Ik wacht op de budgetbak voor deze...
Daar zou ik in dit geval mee oppassen. Aangezien dit spell een online authenticatieserver vereist, is het (vooralsnog) onwaarschijnlijk dat je het 'eeuwig' kunt spelen. Vroeg of laat zullen die servers daarmee stoppen, bv. omdat nog maar weinigen het spelen. En als je dan dit spel koopt terwijl daar geen workaround voor is heb je er niks aan. Maar het heeft je in ieder geval dan maar weinig gekost ;) (nog afgezien van juridische verhaalbaarheid)
Klinkt voor mij alsof er nog steeds een aantal bugs in zitten die opgelost moeten worden. Of beter gezegd opgelost zouden moeten zijn voor de release.

Hopelijk krijgen degene die het spel gekocht hebben een deel van het plezier terug.
Dat heb ik gekregen in de vorm van BF3. Daar heb ik inmiddels al meer uurjes in zitten dan in Sim City lol.
Ik heb het spel ook sinds kort, en ondanks de hoeveelheid klachten heb ik er veel plezier van.

Alleen de bug dat brandweerwagens etc elkaar volgen kost heel veel simleons en ook mensen die lopen klagen. Deze bug wordt gelukkig ook met deze bugfix opgelost :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True