Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 18, views: 8.151 •

Via een serie tweets maakt Alex Ward, creative director van het Engelse Criterion Games, bekend dat de volgende game van de studio geen racegame zal worden. De studio leverde in het verleden diverse games in de Burnout- en Need for Speed-serie af.

"Na meer dan een decennium aan racegames gewerkt te hebben, is het tijd om iets anders te maken. Het is nog vroeg, dus ik kan nog niets aankondigen", stelt Alex Ward in een tweet. De opmerking is onderdeel van een serie recente tweets waarin de creative director van het Engelse Criterion Games zich uitlaat over de toekomst van het bedrijf. Daarin laat hij los dat de studio veel verzoeken krijgt om een nieuwe Burnout-game te maken of een nieuwe Need for Speed-game, maar dat het bedrijf niet aan een racegame werkt. Ward maakt ook duidelijk dat de studio niet werkt aan een opvolger van Black, de laatste niet-racegame van de studio. De shooter voor Xbox en PlayStation 2 verscheen in 2006.

Criterion Games werd in 1993 opgericht. Het bedrijf kreeg bekendheid met Burnout, een racegame voor GameCube, Xbox en PlayStation 2 uit 2001. Het was een van de eerste games die gemaakt zijn met de door Criterion ontwikkelde RenderWare-engine, die ook gebruikt zou worden voor Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas. Criterion werd in 2004 opgekocht door Electronic Arts. Sinds de overname wordt de RenderWare-engine nauwelijks nog gebruikt voor games die door een andere uitgever op de markt gebracht worden. Criterion zou na Burnout nog zes games in de serie maken. Need for Speed: Most Wanted uit 2012 is de meest recente game van de studio.

Reacties (18)

Alles wat niet ''Burnout" heet vernaggelt men bij Criterion Games dus ja... :z
Heb je Black wel eens gespeeld? En NFS: Hot Persuit en Most Wanted waren ook gewoon goed.

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 16 april 2013 14:06]

Black was geniaal, helemaal voor die tijd. De destructie ging best ver en het zag er tof uit, speelde lekker... en was hersenloos. Maar dat paste daar wel vond ik.
Mijn favoriete racegames zijn Burnout : Takedown, Flatout 2 (met dat ventje lanceren en elkaar de lampen eruit rijden) en Test Drive Unlimited 2, vanwege de vrijheid.

Need for Speed ben ik een beetje op uitgekeken sinds Underground, en Burnout Paradise vond ik ook niet om over naar huis te schrijven.
Met Burnout Revenge heb je dan misschien wel het beste deel uit de serie gemist.
@SvenUilhoorn : Die heb ik ook gespeeld maar vond die weer t zeer overdreven. Dat hele takedown systeem bij Revenge was te veel van het goede.
Vergeet het Geluid van de geweren niet! Tjohhhhhh vond ik geweldig als kleine snotneus!
Zoals? Need for Speed die ze van de afgrond hebben gered? Het was misschien niet de gameplay van most wanted, maar meer Burnout Fairhaven/Need For Speed Paradise maar het spel was gewoon goed. Net als Hot Persuit. Iets wat ik na Underground 2 niet meer tegen was gekomen bij een NFS game, Shift daar gelaten maar die was wat serieuzer.
De eerste MW... de versie van de PS2 die was niet goed. Die was geniaal.
Niet eindeloos stickers op je auto plempen maar lekker basic. Urenlang laten achtervolgen door oom agent.

Hot Pursuit en Most Wanted van de PS3 waren leuk. Vermakelijk maar niet extreem.
Een combinatie van die 2 zouden wel fantastisch zijn.

Ik vond (en vind nog steeds) de achtervolgingen vooral van hot pursuit online heerlijk. Dat mis ik in Most Wanted
En Black dan? Die was toch ook van Criterion? Was geen racegame.

Maar, ik kijk met spanning uit naar een nieuwe game van Criterion. Liefst een burnout die verder op Revenge borduurd qua gameplay (bring back Crash mode).

Maar een ander spel mag natuurlijk ook wel weer eens.
Jammer, waarom niet gewoon doen waar je goed in bent ? Leuk om met nieuwe dingen te expirimenteren, maar voor blijven doen waar je goed in bent.
Afgaande op Black zou je kunnen stellen dat ze ook goed zijn in shooters ;)
Een keer iets anders maken is natuurlijk ook wel goed voor de creativiteit.
Ook fijn dat EA ze niet dwingt om maar racespellen te blijven produceren totdat het halve team opstapt.
Laten we niet hun beste game vergeten...Sub Culture !

Heel die game grijs gespeeld vroeger, zoiets zouden ze eigenlijk moeten doen, niet pers deze game, maar gewoon iets met veel vernuft.
balen dat ze geen nieuwe burnout gaan uitbrengen. alle versies (behalve 1) gespeelt. geniale games stuk voor stuk. Paradise helemaal 100% gespeeld en daarna nog lol aan beleefd. Maar een nieuwe paradise zou best leuk zijn, zeker op een next gen console met een nog grotere wereld.

Ben benieuwd wat voor shooter ze gaan maken, dat wel!
Wat bizar dat eigenlijk dat directeuren van spelletjes gelijk zijn aan film directeuren. Na veel succes worden ze gevolgd en zijn ze daardoor aanwezig op de bloggospheer.
Lees titel: woow wat een verassing (ironie)
Leest titel tegoei: valt van stoel.. Deamn ik moet afvallen!
Ik hoop dat ze weer komen met een lekkere shooter!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013