Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties
Submitter: Standby

Chris Taylor, developer van de rts-game Total Annihilation, heeft losgelaten dat hij overweegt een nieuw deel in de TA-franchise te ontwikkelen. De oprichter van Gas Powered Games twijfelt echter nog over de vorm van een mogelijke titel.

Hoewel Taylor zegt graag zijn tanden te willen zetten in een nieuw deel in de Total Annihilation-serie, laat hij tegenover de website VG247 weten dat de game geen blinde sequel zou moeten zijn van de 17 jaar oude rts-klassieker. Het spel zou de nodige aanpassingen en updates nodig hebben om volgens Taylor op de huidige markt voor pc-gaming succesvol te kunnen zijn. Toch twijfelt hij of een 'Total Annihilation 2' wel flinke ingrepen in het gebruikte rts-mechanisme zou moeten krijgen.

Chris Taylor stelt verder dat gamedevelopers voor de pc-markt het nog steeds moeilijk hebben, al zou volgens de oprichter van Gas Powered Games het dieptepunt enige jaren geleden zijn bereikt toen het free-to-play-mechanisme populair was geworden. Hierdoor zou het ook lastig zijn geweest om een uitgever te strikken voor de rts-game Kings and Castles waar Gas Powered Games al enige tijd aan sleutelt. Wel heeft Taylor de hoop dat pc-gaming de komende tijd weer een stijgende lijn laat zien.

Gas Powered Games heeft het de afgelopen jaren ook moeilijk gehad. Zo slaagde de ontwikkelstudio er niet in om de crowdfunding rondom de titel Wildman op Kickstarter rond te krijgen. Zijn ontwikkelstudio werd onlangs nog overgenomen door Wargaming.

Reacties (52)

Reactiefilter:-152052+122+27+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Total Annihilation bestaat nog steeds, maar in een iets andere vorm tegenwoordig. Er bestaat een Opensource project (http://springrts.com/) waarin gesleuteld wordt aan een engine waarop een gigantische berg mods draaien die gebaseerd zijn op TA.

Er is ook een thread over op het forum (wel een beetje outdated) : [PC] The Spring Project

Het spel is verder gratis, een account maken kost je slechts een username en een password en de downloads gaan automagisch of zijn te vinden op www.springfiles.com. Veel laagdrempeliger kan het niet :)
Dat ziet er wel tof uit! Vooral de TA lookalikes. Volgens mij is Balanced Annihilation één van de meeste volwassen games gemaakt met die engine?
http://balancedannihilation.org/
Net even geprobeerd, komt heel uitgebreid over, alleen zijn er wel annoying pathfinding problemen. Queue orders worden vaak niet uitgevoerd, omdat de unit vastloopt tegen een heuveltje, of steevast tegen een berg aanloopt ipv eromheen te gaan.
Balanced Annihilation is inderdaad de meest volwassen mod op de engine, al is Complete Annihilation ook heel sterk in opkomst. Ik heb het al geruimte tijd niet meer gespeeld (na 750 uur had ik het wel weer gezien), maar op het moment dat ik stopte was BA de meest gespeelde. Laatst was het CA.

Pathfinding is inderdaad een verschrikkelijk punt, dat is iedereens grootste ergernis (en het gebrek aan multi-threading). Dat probleem met de queue is op te vangen door te programmeren dat je poppetje een specifieke beweging maakt. Je kan in een building queue ook een move instellen, dus bijvoorbeeld [bouwen] --> [bewegen] --> [bouwen].
Dank u wel Alex V,
Ik heb van 20.00 tot 02.00u in de lopen gamen met dat Balanced Annihilation. Ik ging 'even kijken of het wat was'
Oh oh oh wat ben ik roestig geworden. Maar de community is erg enthousiast en erg levendig.
Goed spel man dat TA.
Ik dacht altijd dat Supreme Commander de opvolger van Total Annihilation was. Hoe dan ook waren het beide zeer vette games, ik ben benieuwd naar de volgende game in de serie.
TA heeft al veel eerder een 'opvolger' gehad: TA: Kingdoms. TA in een middeleeuws jasje en 4 kampen. Ook nog een tijdje gespeeld, maar geef mij maar tanks :P

Na C&C ook TA helemaal grijs gespeeld, een pareltje van Cavedog Entertainment. Add-on Core Contingency bracht nog meer mogelijkheden in het spel, maar de community heeft het afgemaakt: hoeveel mappacks en unitpacks er niet zijn uitgebracht is ongekend (Merlin-pack is een aanrader!)

Ahh, maar genoeg sentiment :) Hopelijk wijken ze in TA2 niet teveel af van de originele settings, mining metal en wat powerplants is wat makkelijker dan het harvesten in C&C, dus kom maar op met die game!
Aaah, het spel wat ik online speelde toen we nog via de telefoonlijn internet hadden. Ik installeer het spel op elke pc die ik heb.
Core contigency erbij, wat een spel is dat zeg. Opvolger hoeft voor mij niet, gewoon de huidige TA aanpassen of mooier 3d maken ofzo. Opvolgers van goede oude spellen zijn imo vaak niet zo succesvol aangezien de fanbase grote eisen heeft zoals bij simcity 2013

Supreme Commander is natuurlijk geen opvolger van TA, en iedereen die de 2 spellen speelt weet dat. SC is er wel op gebaseerd en is ook wel leuk om te spelen maar is toch anders.

Verschrikkelijke pathfinding bij het spel, als ik mijn vloot op seven islands naar een ander eiland stuurde dan kwamen mijn skeeters aan terwijl de grote kanonnen nog aan het draaien waren.
Ook het metaal dat overbleef als je een unit vernietigde was lekker 'handig', robots die erdoor vastliepen etc.
Allemaal makkelijk op te lossen met een formation dus voor mij een voor die tijd perfect spel.
Volledig 3D en super veelzijdig qua units die ook lekker door jan en alleman aangeboden werden.

Ik weet nog wel dat de tileset van de iceworld en de urban gemixed konden worden omdat het water dezelfde kleur had in die 2 tilesets. De rest was dan weer lichter of donkerder of gewoon een andere kleur (paars). Heerlijke map daarmee gemaakt: caldera's frozen rim.

Ik kan wel uren doorgaan maar ik ga hem gewoon even weer spelen, ik hoop er meer over te horen.
TA is nog steeds te spelen op W7 (W8) niet geprobeerd. Ook de MP loopt, met wat omwegen nog steeds. Wat de oude TA zo steengoed maakt zijn de uitbreidingen uit de community.

Wil je de oude TA nog eens spelen dan is dit de goede installatievolgorde:
1 TA orgineel
2 Core Contengency
3 Battle tactics
4 patch (ta1x-31c)
5 extra cavedog maps
6 no cd patch (laden spellen sneller)
7 TAUCP (unit pack, erg gaaf)
8 5K patch (voor 5000 units per player en ai)

Voor mensen die problemen hebben met het joinen van een TA game in windows 7:
- download forcebindip
- pak de bestanden uit in de total annihilation map
- maak een snelkoppeling naar forcebindip, en pas deze aan zodat hij er zo uitziet: D:\games\ta\ForceBindIP.exe [jouwhamachiipadres] D:\games\ta\totala.exe
Ik weet niet of mensen hier nog op zitten te wachten gezien zijn laatste producties en het feit dat ze al hun centjes al aan planetary annihilation hebben gegeven.
Ik weet niet of mensen hier nog op zitten te wachten gezien zijn laatste producties en het feit dat ze al hun centjes al aan planetary annihilation hebben gegeven.
Naast dat er Planetary Annihaltion (PA) met een paar maanden uitkomt, kan je nu nog prima Supreme Commander: Forged Alliance (SC:FA) spelen (de graphics zijn niet zo oud als in TA) en komt regelmatig terug in een Steam sale (kost het maar een paar euro).

Een Total Annihilation 2 (TA2) zou het niet alleen moeten opnemen tegen het originele Total Annihilation (TA), maar ook tegen SC:FA en PA. Supremen Commander 2 (SC2) was ook niet zo populair omdat het toch een andere formule dan het originele SC:FA probeerde te gebruiken.

Verder is het nogal onduidelijk wie het TA IP in handen heeft, volgens mij is dat momenteel Atari Inc., die zijn nu weer failliet dus het is allemaal nogal onduidelijk.

Chris Taylor werkt momenteel voor Wargaming, dus vraag me erg af of Wargaming zich in het RTS gebied gaat begeven zonder dat het een F2P 'MMO' wordt. Want dat gaat absoluut niet werken voor een TA2. End of Nations is ook nog steeds niet uit, terwijl dit allang het geval zou moeten zijn, ze kunnen de formule gewoon niet goed krijgen voor een F2P RTS.

En wat Chris Taylor heeft gemaakt is zeer zeker niet allemaal zonneschijn. SC2 voor Square Enix, Space Siege voor SEGA, Demigod voor Stardock en Dungeon Siege 3 voor Square Enix. Nu zou iemand kunnen zeggen, ja maar dat ligt aan de uitgever, SC:FA werd namelijk uitgegeven door THQ! Maar dan zeg ik, Dungeon Siege 1 & 2 werden ook uitgegeven door Square Enix... Chris heeft verschillende redenen onderhand opgegeven voor het niet uitkomen van Kings and Castles, maar als de man dat nu eens had geprobeerd te Kickstarten ipv. het 'Meh' Wildman, dan was de kans veel groter geweest dat de KS gelukt was.

Sorry Chris Taylor, maar too little to late! Uber Entertainment was je acht maanden voor met een veel beter concept dan 'TA2, maar dan anders'.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 14 april 2013 11:14]

Dungeon Siege 1 en 2 waren uitgegeven door Microsoft, en uitbreiding Broken World van deel 2 was uitgegeven door 2K.
weet iemand waar ik dit spel kan krijgen. ik heb het helemaal kapot gespeeld totdat mijn cd het begaf, maar ik kan het spel maar niet vinden. help!
weet iemand waar ik dit spel kan krijgen. ik heb het helemaal kapot gespeeld totdat mijn cd het begaf, maar ik kan het spel maar niet vinden. help!
http://www.gog.com/gamecard/total_anihilation_commander_pack
Ik had hem laatst van 2,99$ geloof ik, nu is hij 5,99$. Maar nog steeds geen gekke prijs.
Top! hij is aangeschaft!
(ik heb 'm wel op een CD-R ergens, maar die ligt 1000Km verderop :D )

[Reactie gewijzigd door Menesis op 15 april 2013 13:39]

17 jaar oud alweer? Ik speelde dit spel dus op mijn 11e al :)...

Lekker je hele basis volstampen met metaal en energy collectoren, 5 rijen dik aan raket-afweergeschut en maximaal aantal units op de kaart en dan een keer de vijand aanvallen.

3 uur bezig voor een missie die 10 minuten had moeten duren :).
Ja joh, voor die tijd vond ik het toch wel helemaal geweldig!

Kan me er niets meer van herinneren, maar ik weet nog wel dat ik na Red Alert direct mijn tanden in deze game zette!
Oh wat een heerlijke herrineringen. Ditt spel was in mijn ogen zoooo goed en mooi. Ik kan niet wachten op een vervolg.
En nog steeds is het leuk om dit spel te spelen. Nog niet zo lang terug heb ik dit nog met mijn broertje zitten spelen haha!
Het grote probleem is het goedwerkend te krijgen op windows 8
TA is en blijft een van de beste RTS games ooit gemaakt! Ik krijg er spontaan weer zin in ;)
Total Annihilation was toch wel een van de betere RTSen toen deze net uitkwam. Een goed vervolg, dat zich kan meten met z'n voorganger lijkt me dan ook echt en game die ik echt graag zou willen spelen.
Laatst de eerste versie nog gekocht voor 3 dollar op gog.com en me er nog heel goed mee kunnen vermaken zonder eigenlijk echt het idee te hebben dat ik een hele oude game aan het spelen was. Ten opzichte van de andere grote RTS van die tijd, Command & Conquer, had je gewoon een stuk meer geavanceerde mogelijkheden, zoals het reclaimen van resources en het queuen van units en gebouwen.

En niet te vergeten de geweldige soundtrack die erbij zat.
Ik persoonlijk koop helemaal nooit meer iets waar Chris Taylor zich mee heeft bemoeid. Die man heeft zo ontzettende schijt aan zijn klanten, en heeft zo een bord voor zijn kop.... echt ontzettend jammer.

Supreme Commander had nog iets kunnen worden, maar helaas support voor de game was bijna vanaf het opleveren niet bestaand. Na veel zeiken kreeg de community eindelijk tools om zelf alle bugs eruit halen. En de ontzettende frustratie van de forum moderators die Chris op handen droegen AAAAAAAHHHRHRRGGG
En terecht ook als ik zo al jouw redenen lees!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Microsoft Windows 10 Pro EN

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True