Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 154, views: 49.640 •

Samsung heeft zijn 'reuzentelefoon' Galaxy Mega 6.3 voor de Nederlandse markt aangekondigd. Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'. De telefoon heeft ongeveer hetzelfde ontwerp als de onlangs geïntroduceerde Galaxy S4.

Een verschil tussen beide telefoons is dat de Menu- en Back-knop zijn omgedraaid op Galaxy Mega 6.3: al jarenlang plaatst Samsung de Back-knop rechts van de Home-knop, maar die staat nu links. De Mega 6.3 heeft wel hetzelfde ontwerp als de Galaxy S4, uitgevoerd in plastic en voorzien van een patroontje.

De telefoon heeft een 6,3"-scherm met een vermoedelijke resolutie van 1280x720 pixels, wat leidt tot 233 pixels per inch, even hoog als dat van bijvoorbeeld de eerste Galaxy S en de Galaxy S III Mini. Het paneel is een tft-lcd, dat Samsung niet verder specificeert. Het zou kunnen dat het gaat om een pls-scherm, dat de fabrikant ook gebruikt in tablets. Pls is een variant van Samsung op ips, die ten opzichte van tn-panelen betere kijkhoeken en mooiere kleurweergave biedt.

De telefoon meet 167x88x8mm en weegt 199 gram. Daarmee is hij een stuk groter en zwaarder dan bijvoorbeeld de Note II met 5,5"-scherm. De telefoon heeft werkgeheugen met een capaciteit van 1,5GB. De soc is onbekend, maar heeft twee processorkernen die geklokt zijn op 1,7GHz. Een mogelijkheid is dat het gaat om de Exynos 5 Dual die onder meer ook in de Nexus 10 te vinden is. De Mega 6.3 heeft een 3200mAh-accu, niet veel groter dan de 3100mAh-accu in de Note II. De telefoon ondersteunt 802.11b/g/n-wifi, maar ook de nieuwe ac-standaard. Daarnaast is bluetooth 4.0 aanwezig en heeft de Mega 6.3 naast 2g- en 3g- ook 4g-ondersteuning aan boord.

Met een scherm van 6,3" zal de Mega 6.3 de grootste telefoon zijn op de Nederlandse markt als hij in juni verschijnt. De Ascend Mate van Huawei, die eveneens in de zomer uit zou moeten komen, heeft een 6,1"-scherm. De Mega 6.3 draait op Android 4.2 met Samsungs eigen Touchwiz-skin, aangevuld met sommige features van de Galaxy S4 als S Translator. De adviesprijs in Nederland wordt 599 euro.

Samsung Galaxy Mega 6.3 naast Galaxy S4 en Note II (op schaal)

Samsung Galaxy Mega 6.3 Samsung Galaxy Mega 6.3 Samsung Galaxy Mega 6.3

Reacties (154)

Reactiefilter:-11540144+189+24+30
1 2 3 ... 7
Het moet toch niet gekker worden ? We gaan weer terug naar de 90's :)
Nee, dat waren koelkasten. Koelkasten zijn dik. Dit is een plaat(je). Dat zullen veel mensen vinden.
Goed dat ze waarschijnlijk een ips-variant scherm gaan gebruiken, de kleurechtheid/natuurlijkheid van amoled is meh. Daarbij: de leesbaarheid in direct zonlicht van amoled is meh-.

Jammer dat ze geen hogere resolutie nemen. Het zal 1280x720 of 1920x1080 worden, dat is al in kleinere schermen te vinden. Persoonlijk vind ik dat een gemiste kans.
Het is inderdaad een 720p resolutie. Dat zal inderdaad een gemiste kans zijn. De 5,8" variant krijgt een qHD resolutie, dat is helemaal een drama op dat formaat.

Zie ook hier voor een hands-on. Wat citaten:

"The first question that most people ask about those phones is: “does it fit in pants pockets?”. I’ve tried it (I wear 33/32 Levis jeans, for reference) and the conclusion is: yes it does fit."

"The second question is: does it fit in one’s hand. There too, I would say yes (I wear M-sized gloves — see photo earlier in the review), and it is surprisingly comfortable to hold in relation to its size."

"When I tried it, it felt extremely comfortable to use, not only for text or image-related apps like movies, ebooks, web pages etc… but more importantly in terms for productivity purposes, since the virtual keyboard is bigger as well."

"Resolution aside, the image quality of the display is excellent, just check the photo above. I’m not quite sure that this display is as good as the best IPS displays out there, but the view angle etc was quite reasonable, so we’ll have to compare side by side before reaching any conclusion, but regardless, differences should be subtle anyway."

"We wouldn’t be surprised if in the future, Samsung would press harder if the success is as great as the company hopes it will be. The Galaxy Mega may not be a “specs” phone, but for most cases, when it comes to large display smartphones, the Samsung Galaxy Mega is the new king of the hill."

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 11 april 2013 12:04]

Technical highlights
Two display sizes: 6.3″ and 5.8″, both are “HD”, which means 720p
Bron: Ubergizmo.com

Resolutie lijkt me meer dan prima, als je ogen (gericht op ouderen) al minder waarnemen waarom dan über scherp beeld?

@rgeerolf

En toch vind ik soms internetten op mijn Galaxy Tab 2 7.0 met slechts 1024×600 fijner als 1280×720, het scherm kan je gewoon op een fijnere afstand houden.

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 11 april 2013 12:07]

Je bent nog niet op het lumineuze idee gekomen om de textscale wat hoger te zetten?
Dit ligt nogaal aan je (spijker)broek. ik heb spijkerbroeken waar mijn Xperia Z (5 inch) in verdwijnt. maar heb ook spijkerbroeken waar die net niet lekker inpast. zodra ik ga zitten prikt het toestel me, en zit het duidelijk klem.

Ik zie de labels al voor me op de spijkerbroeken: Compatible with Galaxy Mega
Ik denk dat het vooral vrouwen zijn die last gaan hebben van de grootte, die dragen veel strakke broeken met kleine zakken. En ondanks dat het merendeel vaak een tas mee heeft wil je niet afhankelijk willen zijn van een tas voor je telefoon. Ook hebben vrouwen kleinere handen dus is het lastiger om het toestel in 1 hand vast te houden. Ik denk dat dit een punt is wat niet vaak naar voren komt in reviews omdat die meestal door mannen gedaan worden.
Toch blijkt in de US de galaxy note onder vrouwen vrij populair? Waarschijnlijk omdat ze m in een tasje stoppen. Dat doet mijn moeder met dr Nokia ook al, dus dat zal niet veel verschil maken :)

bron: http://www.youtube.com/wa...&v=1gUQhN5joSQ#t=126s
Het is inderdaad een 720p resolutie. Dat zal inderdaad een gemiste kans zijn. De 5,8" variant krijgt een qHD resolutie, dat is helemaal een drama op dat formaat.
Inderdaad geen Full HD, maar voor velen is HD Ready hoog genoeg. de iPad mini heeft ook niet zo'n hoge PPI. Ik vermoed dat Samsung dit bewust gedaan heeft om de kosten wat lager te houden. Een 6,3 inch scherm met Full HD is waarschijnlijk een stuk duurder.
Wat een hoop gezeur om resolutie.
1280x720 lijkt me meer dan genoeg op dit scherm. De meeste computerschermen die meer dan tweemaal zo groot zijn hebben 1280x800.
1920x1080 op een S4 vind ik zware overkill.
begrijp echt niet dat jij dat zware overkill vindt... :z

Heb je het wel eens in je handen gehouden?
Als je de kans krijgt kan je dit al meemaken op de Xperia Z.
mocht even rondpielen en tot mijn verbazing kon ik alles heerlijk lezen op tweakers zonder dat ik onnodig elke keer mocht inzoomen.

de tekst was goed en prettig leesbaar, overkill?
imho een must! zeker voor het browsen op je iDevice als je het met één hand wilt bedienen (lees: je telefoon verticaal in je handen houden).
Daar komt de discussie. Tussen de Xperia z en de Xperia s, met een 720p resolutie, zit vrijwel geen waarneembaar verschil. Ja, het scherm is wat kleiner, maar dan nog blijkt dat een 1080p resolutie wel degelijk onder 'overkill'' kan worden verstaan.
Tekst ziet er wel veel rustiger uit, wrm printen we anders met 600 DPI en hoger
Wat een hoop gezeur om resolutie.
1280x720 lijkt me meer dan genoeg op dit scherm. De meeste computerschermen die meer dan tweemaal zo groot zijn hebben 1280x800.
1920x1080 op een S4 vind ik zware overkill.
Als je een telefoon in die prijsklasse plaatst dan verwacht je inderdaad een hogere resolutie. Overkill of niet, hier hoort gewoon minstens een full HD scherm in te zitten.
Ik zie dit toestel wel zitten, maar dan eerder als een mini-tablet dan een maxi-phone. In dat geval is de kijkafstand wat groter, dus mag iets minder resolutie geen probleem zijn.
Waarom zou je hoger dan 1920x1080 willen gaan. "Wow de pixeldichtheid is zo groot dat ik het tegen mijn neus aan kan houden zonder scherpte te verliezen". Wat is de gemiste kans.
Ultra hd op je 6 inch telefoon, nou nou overdrijf niet he.
Ik vraag me ook serieus af hoe het gebruiksgemak van een dergelijk toestel is. Je hebt wel wat meer ruimte voor een onscreen toetsenbord, maar ik denk dat ie niet in alle broekzakken meer zal passen. Bij tablets is het nog niet erg om hem op te moeten bergen, maar een smartphone wil je toch wel mee kunnen nemen en dat is met deze minder. Ook het vasthouden en bedienen met een dergelijk oppervlak lijkt me niet echt handig. Dan zit je al snel met een tablet-interface en die werkt wat minder prettig voor als je snel even iemand wilt bellen of andere snelle taken wilt doen. Eventueel tijdens het lopen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 11 april 2013 12:09]

Gebruikersgemak is inderdaad ver te zoeken met zo'n Mega afmeting. Het lijkt wel of de Aziaten hun lengte willen compenseren...
Wel of niet in een broekzak passen, dat is per persoon verschillend. Die discussie is met de Note ook al vaak genoeg voorbijgekomen en achteraf viel het wel mee met die grote afmetingen. ;)
Voor jou misschien niet nee.
Ik ben zelf super blij met mijn note 2 en wil geen telefoon van kleiner dan 5" meer hebben. Dat is voor mij echt het minimum geworden omdat ik dat het prettigste vind werken.

Ik vraag me wel af of die mega met 6.3 nog echt goed in de broekzak past maar het is een kwestie van proberen.
Daarnaast heeft de Note 2 nog erg dikke randen. Ze zouden meer scherm in de zelfde behuizing kunnen krijgen als ze het wat slimmer ontwerpen. Dus meer scherm zonder dat het toestel groter wordt.
Sorry maar dit kan ik geen telefoon maar noemen, er is vast wel een markt voor. Maar de note is naar mijn mening al groot genoeg om als 'telefoon' bestempeld te worden. Als je dacht dat een note er raar uit ziet naast je oor, hoe moet dit dan niet lijken?

Trouwens ook vrij lage resolutie...
er is vast wel een markt voor.
Volgens mij is de telefoon groter dan zijn markt ;) .
Ik neem aan dat er eerst iets anders in het artikel stond, want er staat nu:
Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'.
Frisbee app installeren en voila 2 in 1.
In ieder geval vind ik het niet fijn om met zon grote telefoon op zak te lopen. Vraag me ook af of dat ding in mijn broekzak past.
quote :

Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'.

dit zou zomaar full HD kunnen zijn..
Zou kunnen maar neem aan meer. Een retina achtig scherm zou een enorm pluspunt zijn. Zeker voor die prijs van ¤599 dat is namelijk niet mis.
Full HD op dit formaat zou je kunnen bestempelen als "Retina", als je Apple's bewoordingen erop nahoudt.
Hij zegt toch 'zomaar' en niet 'meer dan'?
De tablet markt is groeiende maar niemand neemt een tablet dagelijks in de binnenzak mee op pad. Een gewone 4" telefoon begint bij veel websites en en een steeds langer gebruik te klein te worden. Een goed compromis tussen een tablet en een smartphone is wenselijk en ook bij veel mensen geldt nog steeds: bigger=better.
De Note 2 is heerlijk, en ik zie hem zelf al niet meer als "grote" telefoon. Alles went, al moet ik zeggen dat de note 2 voor mij perfect nog in me hand of broekzak past. Veel groter zal niet beter zijn, maar er zal vast wel een markt voor zijn ( koeriers ofzo ?)
Volledig mee eens. Als ik de Note 2 naast mijn Galaxy S1 Galaxy S3 leg, wil ik alleen de Note 2 nog gebruiken. Het ligt ook bij mij goed in de hand en in mijn broekzak heb ik er geen enkel probleem mee.

Ik ga er dan ook vanuit dat de Mega 6.3 nog steeds goed in de hand ligt. Toch blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur. Heb je relatief kleine handen? Dan kan de Note 2 al lastig werken, laat staan de Mega 6.3.
Wat een ongelofelijk lage resolutie voor dit display ... Voor deze prijs verwacht je een high end smartphone maar krijg je een verschrikkelijk lage pixeldichtheid. Erg jammer!
Zoals ik al zei we gaan terug naar de 90's dus ook met de resolutie :9

[Reactie gewijzigd door Diclotrexin op 11 april 2013 11:49]

Ik zie nergens staan wat de resolutie is?
Klopt, er stond net een resolutie in het artikel in de eerste alinea :) (960 x 540)
Wat het artikel op engadget bevestigd

[Reactie gewijzigd door Bezer op 11 april 2013 11:55]

Nee, dat is voor de 5.8". De grotere 6.3" heeft 1280x720.
Waar lees jij iets over resolutie?
Ik zie alleen een nog onbekende 'hd-resolutie'.
Ik weet niet waar jij die resolutie ziet staan. Er staat
een nog onbekende 'hd-resolutie'
, dus dit hoeft niet per se 720p te zijn.

Maar als je inderdaad de afmetingen van dit toestel bekijkt, lijkt het mij eerder een tablet waar je mee kan bellen, dan een telefoon. Echt praktisch kan dit toch niet zijn, stop dit maar even in je broekzak.
Echt praktisch kan dit toch niet zijn, stop dit maar even in je broekzak.
Volgens mij heb ik nog wat ruimte daar inderdaad naast mijn Nexus 7 die in mijn doodnormale (niet wijde) broek gewoon past :)

Stop dat ding is in je zak als je in winkel bent ipv zeuren als een kip zonder kop. Mensen die daarover zeuren kunnen het namelijk niet geprobeerd hebben, want dan waren ze er achter dat het gewoon past (enkele uitzondering voor de mensen met skinnyjeans), of het lekker zit is een 2de maar passen doet het gewoon...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 april 2013 14:15]

Dat iets past wil nog niet zeggen dat het comfortabel is natuurlijk. Als ik mijn Nexus 7 is mijn broek stop kan ik de rest van de dag blijven staan, want er mee zitten kan ik niet.

Er zal vast een grote markt voor deze grote telefoons zijn, ik ben zelf alleen niet de doelgroep. Een device waar ik de hele dag mee rond loop moet vooral handzaam zijn, en in mijn situatie is een device van 5 inch dat al niet meer, laat staan 6.3.
"of het lekker zit is een 2de maar passen doet het gewoon.................... ipv zeuren als een kip zonder kop........."

Als je de moeite neemt om te lezen wat hij zegt had je inderdaad niet hoeven zeuren als een kip zonder kop.

Nog niet zo lang geleden was 5" belachelijk....de markt zoekt de grens op. Ik heb daar geen problemen mee.

[Reactie gewijzigd door ikkuh61 op 11 april 2013 17:14]

Ja, lekker iets in je zak stoppen dat niet lekker zit. "Maar het past hoor jongens". lekker nuttig :')
"Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'" hoe kom je erbij dat het een ongelooflijk lage resolutie heeft?

als het net als de S4 een full-HD scherm is heb je inderdaad een lager aantal pixel per inc ja. maar dat is niet meer dan logisch gezien het scherm een stuk flinker is.

en nu 1920 bij 1080 pixels de standaard lijkt voor alle (duurdere) top modellen dit jaar (en dit nog steeds een hoog aantal ppi geeft) vind ik niet dat je mag klagen... 8)7
"Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'" hoe kom je erbij dat het een ongelooflijk lage resolutie heeft?

als het net als de S4 een full-HD scherm is heb je inderdaad een lager aantal pixel per inc ja. maar dat is niet meer dan logisch gezien het scherm een stuk flinker is.

en nu 1920 bij 1080 pixels de standaard lijkt voor alle (duurdere) top modellen dit jaar (en dit nog steeds een hoog aantal ppi geeft) vind ik niet dat je mag klagen... 8)7
Het is 960 x 540. Lang niet wat je verwacht van een telefoon voor die prijs
De resolutie is nog niet helemaal bekend, Samsung kan nog verrassen.
Volgens mij zijn deze niet als ultra high end bedoelt. En als het een 720P scherm is met dezelfde pixel indeling als de Note 2 heb je nog best veel subpixels per inch.
Ik maar denken(lezen) dat de 6.3 inch een budget versie zou worden, qua specificaties wel maar prijs alleen niet. Uitstekende toestel voor slechtziende :)

Inmiddels is de tekst aangepast er stond eerst een sub HD resolutie
"De telefoon heeft een 6,3"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels, wat leidt tot ongeveer 175 pixels per inch. Dat is veel lager dan de 441 pixels per inch van de Galaxy S4."

Met een HD resolutie wordt het wat aantrekkelijker maar dan nog (zal wel 720p zijn anders hadden ze allang 1080p neergezet) vind ik de verkoop prijs te hoog.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 11 april 2013 11:57]

Ik vind dat een beetje te groot om nog telefoon genoemd te mogen worden - begint meer op een tablet te lijken met dat formaat.
En het lijkt me ook wel erg onhandig om zon apparaat, in je broekzak, makkelijk mee te nemen.

[Reactie gewijzigd door calsonic op 11 april 2013 11:50]

Klopt, het is geen telefoon en geen tablet maar een phablet. En ik moet eerlijk zeggen dat ik deze groot, groter, grootst rage ondertussen ook wel wat lachwekkend vind worden.
Voor de komst van de smartphone was er een klein, kleiner, kleinst race aan de gang. Daar werd je soms ook niet blij van. Die kleine knoppen op sommige modellen waren alleen nuttig voor kinderen. Maar nu is de trend compleet de andere kant op doorgeslagen.
Zelfs Apple heeft z'n scherm vergroot. Ik heb zelf een iPhone 4S en zou geen grotere willen. Hoe groter, hoe minder draagbaar. De tijd dat ik een laptoptas overal mee naartoe sjouwde wil ik niet meer terug.
Als je nu een horloge met telefoon erbij krijgt. Dan kan voor het lezen van berichten en handsfree bellen je MEGA foon in je tas of koffer blijven. Misschien is het dan nog best oke.

En misschien is dit DE ultieme vrouwen telefoon (sorry vrouwen, ik bedoel er niets mee) want zij hebben vaak een bijpassend handtasje. Zonder handtas is deze telefoon niet te vervoeren.

[Reactie gewijzigd door MorgothG op 11 april 2013 12:03]

Voor iemand als mij is zo'n apparaat gewoon niet te vervoeren. Ik heb geen tas mee naar m'n werk, want ik heb alleen de desktop nodig die daar aanwezig is. In m'n broekzak past ie niet.
Vrouwen hebben weer gemiddeld kleinere handen, waardoor het bedienen van de telefoon niet gebruiksvriendelijk zal werken. De bediening is wat mij betreft een stukje belangrijker dan het vervoer.

In theorie zie ik het vervoeren van de telefoon ook niet als een probleem. De meeste mensen dragen altijd wel een jas met een grote binnenzak.

Zelf ben ik de eigenaar van de Note II. Ik heb enorm grote handen (om een beter beeld te schetsen: ik kan een basketbal met één hand vasthouden wanneer ik mijn hand bovenop de bal leg). De Note II is echter nog steeds niet comfortabel te bedienen met één hand. De formaten zijn als volgt:

Samsung Galaxy Mega: 167x88x8mm
Samsung Galaxy Note II: 151x81x9mm

Ik heb mijn twijfels of er een doelgroep voor deze telefoon is. In mijn optiek is het echt een lomp grote telefoon.

[Reactie gewijzigd door Defnox op 11 april 2013 14:10]

Sorry, maar waarom in GODSNAAM zo'n lage resolutie? Kan er niet bij dat je zo'n grote telefoon uitbrengt met een laag ppi, het was juist lekker geweest als deze telefoon een full hd resolutie had gehad, heerlijk browsen. Nu wordt het een bijzonder pixelige ervaring. Wie gaat dit kopen?
Ik denk nu toch echt dat samsung doorslaat met de grootte...
Daarbij, dan doen ze zo'n groot scherm, en dan is het geen eens Full-HD of zelfs HD... |:(
Er staat toch dat het een nog onbekende hd-resolutie heeft?
Ik snap niet waarom er in de comments meerdere mensen klagen over een "ongelofelijk lage resolutie" en "geen eens Full-HD of zelfs HD"... er staat toch duidelijk in het verhaal:
Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'.
Samsung zelf schrijft:
6.3-inch (159.7mm) HD TFT
Dus "geen HD" klopt in ieder geval niet, en wat de resolutie precies is, is nog helemaal niet duidelijk.
Misschien moet je de rest van de posts ook even lezen. Er staat toch duidelijk dat het eerst wel in het artikel stond maar later is aangepast. :)

Ontopic: zolang er markt voor is, waarom niet? Het lijkt me vooral op vakantie en zo erg prettig af te kunnen met 1 toestel ( bellen, spelletje spelen, boekje lezen enz. )

Ik gok dat de reso gewoon 720p zal worden.
Ik gok dat de reso gewoon 720p zal worden.
Neen, resolutie is 960 x 540
De Mega-serie wordt in de markt gezet als niet high end.
De adviesprijs in Nederland wordt 599 euro.
Dat is anders wel een high end prijs.
De prijs zal wel zo'n 150 á 200 euro lager liggen na een half jaar.
Nee, dat zal dan de Samsung Galaxy Mega Plus worden. Daarnaast komt er nog een Galaxy Mega Mini met de menu toets weer op de originele plaats en een scherm dat 0,3" kleiner is.
Ik wacht liever tot de eerste 10" tablets met telefoon functionaliteit op de markt komen 8)7 . Ik vind dit echt te groot voor iets wat zich voor moet doen als "telefoon".
Diverse android tablets kunnen toch gewoon bellen?
haha, ja zoals bij mij. Ik heb de verkeerde rom op m'n tablet staan. maar op het station lopen, pratend tegen je tablet ziet er raar uit en je houd je tablet echt niet lekker vast. als je wil bellen, moet je gewoon een smalle telefoon hebben, dat pakt veel fijner vast!

on-topic: samsung... hou je tablets tablets en je smartphones smartphones. Hier zit niemand op te wachten.
Het grootste probleem van tablets is juist dat ze niet makkelijk te vervoeren zijn zonder tas. Een telefoon moet draagbaar zijn, en in je broekzak kunnen passen, zodat je m altijd bij je kunt hebben. Zo'n grote "telefoon" mist compleet de point van een "mobiele" telefoon, namelijk het mobiel zijn. Als ik een tablet wil koop ik wel een tablet.
Of jij mist het punt dat het gewoon in je broekzak past (en zeg niet dat het niet zo is heb er al zoveel mensen IRL mee kunnen verbazen) :)

Maar nee al die sukkels die met een grote telefoon de winkel uit lopen DIE zitten natuurlijk verkeerd...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 april 2013 14:17]

Die is er al, de Note 10 kan dat al.
Ik zie niet in wat de meerwaarde is van een dergelijk scherm als de resolutie en daarmee de pixeldichtheid zo belachelijk laag is...als we tegenwoordig al 4.7" telefoontjes hebben met een 1080P resolutie, is er toch geen denkbare reden meer om een 6.3" scherm met een lagere resolutie uit te rusten? Wat is het nut van de schermgrootte als het niet bijdraagt aan detail en scherpte?

Ook de dual-core is een kleine teleurstelling. Het toestel is overduidelijk niet gemaakt om te concurreren met andere flagships (zoals ook de samsung eigen S4) maar lijkt (vooral met het oog op de prijs) ook niet echt een niche te kunnen gaan vullen in de middenmoot...wie zit er immers te wachten op een mid-range, supergroot toestel met lage resolutie, voor dezelfde prijs als een huidig high-end toestel, die weliswaar iets kleinere schermen hebben, maar wel veel dikkere specs?

[Reactie gewijzigd door Seroth op 11 april 2013 11:51]

1 2 3 ... 7