Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties, 10.678 views •

Het uitstel dat Rayman: Legends om strategische redenen heeft opgelopen, levert het spel extra content op. Hoofdontwikkelaar Michel Ancel van Ubisoft Montpellier heeft bekendgemaakt dat er dertig extra levels en meer eindbazen in het spel verwerkt worden.

In een interview met Official Nintendo Magazine gingen Ancel en senior game manager Michael Micholic in op de vertraging die Rayman: Legends opgelopen heeft. Ancel en Micholic verklaarden tegenover het magazine de woede van de fans goed te begrijpen en zelf ook niet gelukkig te zijn met de situatie, maar beloofden dat de extra tijd op een nuttige manier besteed wordt. Rayman: Legends zou voorzien worden van dertig extra levels en diverse nieuwe eindbaasgevechten.

Ancel en zijn team uitten in februari publiekelijk hun onvrede nadat het management van Ubisoft had besloten dat de game uitgesteld moest worden. Rayman: Legends stond gepland voor een release op 28 februari voor de Nintendo Wii U en zou later op de Xbox 360 en PlayStation 3 worden uitgebracht. Ubisoft oordeelde echter dat het verstandiger zou zijn om de drie versies gelijktijdig in de winkels te leggen. Om die reden werd de al gereed zijnde Wii U-versie doorgeschoven naar september.

Reacties (23)

Reactiefilter:-123022+117+26+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
sorry hoor, maar wat een commercieel lulverhaal in de categorie : hoe maken we gebruik van een teleurstelling om een mediavoordeel mee te halen en een leuk artikeltje met een mediapartner omheen te hangen.

I don't buy it.
:) alhoewel je stiekem gelijk hebt dat het veel weg heeft van een geslaagde communicatie truuk, hoeft deze draai (met uitstel als gevolg) niet persť nadelig uit te pakken voor de liefhebbers.
Ten eerste: het spel wordt met uitstel er niet minder om en ten tweede krijg je al dan niet extra content voor niks. Voor Nintendo ligt dat uiteraard anders.

[Reactie gewijzigd door champoo op 12 april 2013 00:43]

Het is niet leuk om te zeggen, maar Rayman is er keihard op achteruit gegaan.

Rayman 2 The Great Escape (1999) is een heel leuk 3-dimensionaal spel waarin je de wereld moet redden van de Robot-Piraten. Dit was een enorme vooruitgang vergeleken met de eerste Rayman, die 2-dimensionaal is en naar mijn mening ook niet zo leuk is.

Rayman 3 Hoodlum Havoc (2003) is een nog veel leuker 3-dimensionaal spel waarin je de wereld moet redden van de Hoodlums. Dit spel ziet er grafisch beter uit, heeft meer humor, betere, meer en meer verschillende vijanden, heeft echte voice-acting in plaats van rare geluiden met ondertiteling en heeft leukere bonusspellen.

Rayman Origins (2011) heeft geen verhaallijn meer, is weer volledig 2-dimensionaal geworden, de echte voice-acting is verdwenen, de personages zijn lelijk getekend, de vijanden zijn minder goed en er staan op veel plekken schedelmunten waar je niet eens bij kan... Waar in Rayman 2 The Great Escape en Rayman 3 Hoodlum Havoc de punten niet nodig waren voor het uitspelen van het spel (alleen voor de bonusgames), zijn deze in Rayman Origins vereist om verder te kunnen. Hierdoor moet je levels die je allang hebt uitgespeeld herspelen als je ergens onvoldoende Electoons voor hebt.

Ik zie Rayman Origins als een hele grote achteruitgang in de Rayman-serie. Ik had veel liever gezien dat Rayman Origins een mooie 3-dimensionale platformer was, net als Rayman 3 Hoodlum Havoc.

Rayman Legends (2013) is zo te zien bijna identiek aan Rayman Origins, dus mijn verwachtingen voor dat spel zijn laag.

Ik hoop dat UbiSoft in de toekomst weer een goed Rayman-spel zal maken, net als Rayman 2 The Great Escape en Rayman 3 Hoodlum Havoc.
Ik vond Origins juist het beste Rayman spel tot nu toe.
Alle munten zijn te bereiken overigens, maar sommigen kan je beter overslaan tenzij je 100x dood wil gaan voor 1 munt ;-)

Heb Origins uitgespeeld zonder overal max munten/electoons etc. te hoeven halen.
Als je echt alles wil maxxen ben je wel ff bezig inderdaad. Ik moet volgens mij nog 5 skull-teeth halen en dan nog flink wat levels herspelen om 100% te halen, maar dat boeit me allemaal niet zo... Als de eindcredits rollen is een spel wat mij betreft "uitgespeeld", herspeelbaarheid is gelukkig groot (helemaal in multiplayer).
Netjes. Mag natuurlijk ook wel voor een game wat ruim een half jaar wordt uitgesteld, zo krijgt men meer waar voor het geld.

Wat ik me afvraag - zou dit een nieuwe policy van Ubisoft zijn, om games op verschillende spelsystemen gelijktijdig te publiceren? Bij een gamereeks als Assassin's Creed worden over het algemeen eerst de consoleversies uitgebracht, waarna het minimaal een maand duurt voor de PC versie om te verschijnen. Zou 'eerlijker' zijn alles gelijktijdig uit te brengen.
Op de console versies is over het algemeen meer te verdienen (mede door piracy), dus je zal eerder zien dat de versies voor console eerder zullen zijn dan de PC versie dan andersom (waarom voor de console versie betalen als je hem voor de pc kan downloaden).

Marketing technisch is het natuurlijk veel beter om het tegelijkertijd uit te brengen.
Op de console versies is over het algemeen meer te verdienen (mede door piracy)
Bull. De games worden inderdaad wel gekraakt, ja, maar meestal duurt dat wel enige tijd voor dat zover is. Dat verklaart niet waarom je de PC-versie later uitbrengt.

Ik vermoed echter dat het feit dat de console-versie gewoon tien (of meer) euro duurder is er meer mee te maken heeft. Bovendien zijn PC-versies doorgaans op zijn best maar matige ports van de console-versies, met alle bugs/gevolgen van dien. Dat is slechte reclame voor je game en dan heb je liever de grote verkooppiek op het meest lucratieve platform al achter de rug.
Op de console versies is over het algemeen meer te verdienen (mede door piracy)
Het is volgens mij wel zo dat je op de PC een echt goed spel moet uitbrengen (en hypen) voordat het goed gaat verkopen (The Witcher 2, Alle Valve games enz enz)

Simpele ports naar de pc van minder bekende spellen doen het bijna nooit goed op de pc, terwijl Console gamers die games rustig kopen

Verder klopt het wel wat je zegt, maar het zijn gewoon meerdere factoren die meespelen
Piraterij is niet de enige reden, maar wel 1 van de redenen
Mooie compensatie van Ubisoft, zouden er meer moeten doen
Tegenwoordig zou je die 30 levels als DLC verwachten als ze tijd over hebben. Dit gaat een beetje tegen de norm in, goed zo ubisoft. :)
De vraag is of die content er direct in zit of via DLC moet worden aangeschaft.
Dan is die uitstel toch nog ergens goed voor geweest, tot op zekere hoogte nette compensatie voor het uitstellen van het spel.
Hopelijk zijn er ook wat meer unlockable character ten opzichte van Origins. Ik heb Origins vaak met vrienden gespeeld, maar als je met 4 speelt zijn er altijd 2 die "hetzelfde" personage moeten kiezen (enkel kostuum/kleurtje verschilt) omdat er eigenlijk maar 3 basis modellen zijn.

Dit verminderde de replay-value omdat de unlockable characters er bijna identiek uitzagen als degene die je al had.

Die viking chick is al een goed begin, maar ik hoop toch op zeker een 5-tal meer. Zeker voor bijna alles te unlocken zouden ze een kickass personage mogen toevoegen.
Ben momenteel bezig met Rayman Origin. Dit is de eerste Rayman spel dat ik ooit gespeeld heb en moet zeggen dat ik er veel van geniet. Ben dus zeer geinteresseerd in deze titel. Alhoewel ik wel wacht tot hij uit komt voor de PC.

(Rayman Jungle Run voor Android is nu tijdelijk in prijs verlaagd. Ook zeer de moeite waard!)
Wow 30 levels nog wel. Zouden ze vaker mogen doen imo. Vraag me af als die 30 levels in eerste instantie niet een DLC moest worden.

Maar tegelijk op alle consoles releases lijkt me ook idd beter for de sales.
Ik heb me kostelijk vermaakt met Rayman op de PC jaaaren geleden. Mijn mooiste ervaringen liggen nog altijd in Rayman 2, er zijn weinig spellen die die ervaring voor mij hebben ervaard. Momenteel bezig met Origins op de PSVita. Los van de cartoon-ish stijl is het spel leuk, maar het zal nooit meer de "oude" Rayman zijn, evenals deze Rayman als ik de beelden zie. Neemt echter niet weg dat ik hem wel graag zou willen spelen...
Wellicht een zoethoudertje. Niemand weet hoeveel levels het spel oorspronkelijk zou hebben dus is het heel makkelijk om te zeggen dat ze 30 levels extra toevoegen. Valt toch niet te achterhalen en velen denken dat de uitstel dan toch goed is geweest. Breng het spel uit en kom dan inderdaad met dlc van 30 levels voor nop. Ben benieuwd. Blijft een raar verhaal. Wat is in godsnaam het voordeel als je het spel uitbrengt op 3 platformen tegelijk?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True