Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 52, views: 15.056 •
Submitter: Lambo LP670 SV

De Chinese fabrikant Xiaomi heeft een variant van zijn Mi-Two-smartphone gepresenteerd met een nieuwe processor. De Mi-Two S verruilt de Qualcomm S4 Pro-soc voor de nieuwere en hoger geklokte Snapdragon 600.

De Snapdragon 600 heeft vier Krait 300-kernen op 1,7GHz, die op diverse vlakken betere prestaties moeten bieden dan de Krait 200-processorkernen in de S4 Pro uit de Xiaomi Mi-Two, waarvan Tweakers in januari een review publiceerde. Om aan te tonen dat de Mi-Two S sneller is dan de Mi-Two, heeft Xiaomi vergelijkende benchmarks online gezet. Daarbij gebruikt Xiaomi Quadrant, Antutu en Vellamo, drie gangbare benchmarks waarvoor veel fabrikanten software optimaliseren. Daarin moet ook de verklaring gezocht worden dat de Mi-Two S beter scoort dan de Galaxy S4 van Samsung, ondanks dat die laatste een hoger geklokte Snapdragon 600 draait.

Voor het overige is de Mi-Two S gelijk aan de Mi-Two. De telefoon komt nog altijd in twee versies: de 16GB-variant heeft een 8MP-camera, terwijl de 32GB-versie een 13-megapixelcamera heeft. De Android-smartphone heeft een 4,3"-ips-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels en draait op Miui, een custom rom voor Android. De telefoon kan in Nederland alleen geïmporteerd worden. De prijs ligt omgerekend op of onder de 300 euro, maar door importkosten kan de telefoon voor Nederlandse gebruikers duurder uitvallen.

Xiaomi Mi-Two S

Reacties (52)

Erg toffe telefoon, het design staat mij vooral erg aan. Ik hoop dat zulke toestellen toch ooit op de Nederlandse markt beschikbaar komen.
Bedrijf heeft maar 4 beoordelingen, niet kopen is mijn advies! Als je via Aliexpress koop zorg dan dat je een verkoper vindt met een hoge rating. Sowieso is dat nog de versie met Snapdragon S4.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 9 april 2013 15:10]

Voor iedereen die info over ervaringen met dit soort winkel wil, there's a topic for that...
Dit is geen specifieke soort winkel, deze site is meer vergelijkbaar met Ebay. Er zitten een paar rotte appels tussen, maar goede aanbieders zijn ook hier zeker wel te vinden.
Dat is wel exclusief de importheffing/BTW die er bij de douane nog overheen gaat.
Voor 334 euro inclusief verzending issie van jou ;-)
http://nl.aliexpress.com/...n-1280x720/734743240.html
Je kan hem beter pre-orderen bij http://www.ibuygou.com/catalog/?lid=&keywords=mi2s
Veel betrouwbaarder en heeft al vele tweakers blij gemaakt ;)

edit: is dus nog goedkoper ook :) (322 exclusief kosten)

[Reactie gewijzigd door Lambo LP670 SV op 9 april 2013 15:23]

De Xiaomi M2S is al te koop bij HOTMID, voor $419,- dat is 320,- en dat is erg goedkoop voor zo een erg snelle telefoon.

En HOTMID is wel een betrouwbare webwinkel, heb er zelf ook een telefoon gekocht, en ze hebben goede service, je kan via een sort track en trace precies zien waar je telefoon is, en ze regeren heel snel op e-mails.

Xiaomi M2S MIUI OS 1.7GHz Quad Core 4.3-inch 720P Capacitive touch

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 april 2013 20:15]

Ik vind ze er ook erg leuk uit zien. Normaal gesproken ben ik niet zo van de bonte kleurtjes maar deze toestellen laten wel een frisse wind waaien door smartphone land :-)

Persoonlijk wacht ik even af wat de MI-3 gaat doen; deze zou naar verluid een Snapdragon 800-series processor mee gaan krijgen.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 9 april 2013 23:47]

Mooi hoe deze kleine Chinese merken zo snel kunnen schakelen. Zoiets zou Sony eigenlijk ook moeten kunnen met de Xperia Z die nu nog op de oudere Snapdragon S4 quad loopt in plaats van de nieuwere Snapdragon 600. Mede hierdoor gaat de Sony het later dit jaar verliezen van Samsung en HTC denk ik.
Aan de andere kant hebben Chinese merken ook geen plannen voor lange termijn ondersteuning. Het is de truuk om zo snel mogelijk telefoons te releasen en constant de fabrikant te zijn met de nieuwste telefoons.
Sony is een stuk meer gericht op lange termijn planning waarbij support van toestellen ook cruciaal is en de aantallen verkochte telefoons een stukje hoger liggen.
Volgens mij is de ondersteuning van Xiaomi een stuk beter ieder andere android telefoon die ik tot nu toe heb gezien?

De eerste telefoon uit najaar 2011 krijgt nog gewoon de updates OTA. Daarbij komt er iedere vrijdag een "beta" versie uit

En dan niet te vergeten dat ze zelfs tientallen telefoons supporten van andere makelaardij ( htc / samsung / sony ) met hun software
De meeste idd. Xiaomi levert echter MIUI. En laten die nou net hele goede support leveren ;)
Ik denk dat dit wel meevalt. Het verschil tussen beide processoren is niet zo heel groot. Daarnaast hebben alle toestellen dezelfde GPU en 2GB RAM. Deze twee eigenschappen zijn eigenlijk veel belangrijker dan de CPU (hoe vaak maxxed die nu nog uit). Ook heeft de Xperia Z wat unieke features (waterdicht, SD-kaart) die andere toestellen niet hebben en is de skin van Sony niet zo overheersend als die van Samsung of HTC. Sterker nog, Sony's software vind ik persoonlijk erg nuttig, en het is de eerste android telefoon geweest waarvan ik niet direct de neiging heb gehad om het te rooten en CM te flashen ;)
Ziet er leuk uit, lijkt een beetje qua kleuren op de Nokia lijn...
Ach een telefoon met een kleur is niet direct iets wat Nokia heeft bedacht. De Nokia kleuren zijn bedacht aan de hand van de (toen nog) WP7 kleuren. Wat mij betreft een mooi design element. Maar covers met kleuren, zoals dit eigenlijk is, zijn er altijd al geweest.
Laat de loterij beginnen, zo'n telefoon krijg je dus nooit voor de prijs waar men hem voor aanbied of je moet de loterij van Xiaomi winnen, ze gaan praktische voor veel meer over de toonbank dan de adviesprijs van Xiaomi is.

Ik vind ook jammer dat Xiaomi zoveel aandacht krijgt, terwijl ze niet eens fatsoenlijk kunnen leveren en het volgens mij expres doen om schaarse te creren.

Ik zou dus ondanks de krachtige hardware nooit een Xiaomi kopen, laten ze er eerst maar voor zorgen dat de telefoons ook daadwerkelijk makkelijk te krijgen zijn, want Huawei verslaat ze kwa prijs in iedere geval en kwa beschikbaarheid al helemaal.

[Reactie gewijzigd door Jigu-Yong op 9 april 2013 14:49]

Ik vind ook jammer dat Xiaomi zoveel aandacht krijgt, terwijl ze niet eens fatsoenlijk kunnen leveren en het volgens mij expres doen om schaarse te creren.
Mee eens, dit is nu het tweede "mainstream" artikel in heel korte tijd over een huis-tuin-en keuken release van Xiaomi op Tweakers (een website die toch vooral op de benelux gericht is).

Ik snap dat Xiaomi mooie telefoons maakt, maar ik lees hier ook niets over de Huawei D2 Mini of de Jiayu G4 aankondigingen. Beetje zinloze nieuwsberichten over iets wat je hier niet handig kan kopen, en waarvan de aankondiging vrij triviaal is; niet direct wereldnieuws.

Voor de waaghalzen die wel willen importeren; de ene keer betaal je 70 tot 130 aan import heffing aan de bezorger, de andere keer is het een DOA en moet je best case scenario maanden wachten op een vervanging of je geld terug.

Besef in ieder geval goed waar je aan begint voor je zoiets besteld.

[Reactie gewijzigd door SndBastard op 9 april 2013 14:56]

Als je het over een merk hebt wat slecht leverbaar is na introductie van een toestel is het wel Huawei. Sommige mensen zitten al tijden op bepaalde high-end Huawei modellen te wachten die waarschijnlijk niet eens meer worden geleverd in Nederland/Europa.

De Jiayu G4 is ook al in het nieuws geweest hier op Tweakers, maar dat ding is ook nog steeds niet leverbaar.
In China zelf lijken Huawei toestellen prima leverbaar, alleen als ze uiteraard net uit zijn, dan zijn toestellen minder goed leverbaar, maar net zoals bij iedere andere groot merk zijn ze na een maandje of twee gewoon prima leverbaar.

Maar Xiaomi blijft gewoon slecht leverbaar ten alle tijden, dat de uitrol van Huawei toestellen minder snel gaat in Europa dan sommige zouden willen kan ik me voorstellen, in Duitsland komt Huawei nu een beetje op gang.

Ik zag in weekend de Huawei Ascend Mate in de MediaMarkt folder van Duitsland, was nogal verrast dat deze telefoon nu al in Duitsland te krijgen is.

[Reactie gewijzigd door Jigu-Yong op 9 april 2013 15:35]

de ene keer betaal je 70 tot 130 aan import heffing aan de bezorger, de andere keer is het een DOA en moet je best case scenario maanden wachten op een vervanging of je geld terug.
Er hangt inderdaad een zeker risico aan vast maar de bedragen die je noemt zijn wel overdreven. Uit het ervaringentopic zijn de genoemde extra kosten toch wel vaak een pak lager, aangezien men ze vaak als cadeau's verstuurd of een lagere waarde erop zet.

Overigens is er ook een Xiaomi M2A aangekondigd die een iets groter scherm krijgt (4.5') met dezelfde resolutie, en een 1.7Ghz dualcore Snapdragon 600 voor de prijs van 1500 Yuan wat omgerekend 186 is. Natuurlijk zal hier via import nog wel een marge extra gerekend worden, maar het blijft wel intressant imo.

Ik hoop trouwens dat Xiaomi snel de stap naar Europa kan maken, zodat we er makkelijker aan kunnen geraken + garantie simpeler op te lossen is.
wat een onzin over de schaarste. Met dit soort producten vis je als producent achter het net. Er zijn zo verschrikkelijk veel alternatieven, dat als je niet kunt leveren het meerendeel van de consumenten een ander device aanschaft.
Het zal vast niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn want het staat ook op Wikipedia:
Xiaomi has so far sold 300,000 units of MI-Two smartphones, though the company intentionally limits production of the device to capitalize on the consumers’ wants and monitor surpluses. Lei forecasted seven million smartphones to be sold by the end of 2012.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xiaomi_Tech
Xiaomi heeft dit concept van loterijen ongeveer 2 maanden aangehouden (oktober-december). We zitten momenteel in april. In december is Xiaomi van de loterijen afgestapt.

De zin die je hier plaatst van Wiki is wat mij betret ook erg outdated (don't believe everything on Wiki....) Dat Xiaomi momenteel 300.000 toestellen heeft verkocht klopt vermoedelijk niet, dit was de stand in december door 50.000 en 250.000 toestellen in batches te hebben verkocht.


Oh ja een nieuwsbericht van het einde van de loterij, aangezien een aantal deze hebben gemist, incl. de "updater" van de Wikipagina:
http://www.gizchina.com/2...op-so-how-do-you-buy-one/
De loterij is sinds december 2012 afgeschaft! Sinds januari zijn deze toestel prima verkrijgbaar bij diverse webshops, maar Ibuygou is volgens een van de weinige webshops die originele Xiaomi's verkoopt ipv fake toestellen. (Er is ook een NL Tweaker die de toestellen verkoopt, ik heb die van mij ook bij hem besteld eind 2012).

Fijn dat dit nieuws nu al is geplaatst door Tweakers.net, jammer dat er niets over de Xiaomi Mi2a wordt genoemd in het artikel, dit is een goedkoper toestel (1499 RMB), maar met een groter scherm, namelijk 4,5":
http://en.miui.com/thread-3011-1-1.html
Mijn Chinees is niet goed, maar volgens mij is dit een dualcore 1,7Ghz. CPU

@SndBastard import kun je wat ruimer nemen. Ik zou zegen neem een kijkje op bijv. [Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie Ik en velen andere hebben tussen de 20 en 50 euro betaald voor de importkosten, je moet de aanschafwaarde niet hoger brengen dan het in werkelijkheid is (verzending was 2 dagen onderweg via UPS vanuit China, Duitsland, Belgi, Nederland).
Het is hele tijd zo geweest dat ze wel te krijgen waren, maar niet via Xiaomi zelf en dus daardoor de prijs omhoog geduwd werd.

Handelaren komen gewoon de voorraad weg bij Xiaomi en vervolgens worden die weer op taobao duurdere aangeboden.

De Mi2 schijn je op het moment inderdaad gewoon te kunnen bestellen ( De vraag is maar voor hoe lang, misschien zijn ze al weer uitverkocht ), maar dat was een paar maanden geleden helemaal niet het geval en dan moest je echt op tijd bestellen en klaar zitten achter je computer wanneer ze een batch vrijgaven.

[Reactie gewijzigd door Jigu-Yong op 9 april 2013 16:15]

Ook dat is sinds eind januari veranderd waardoor je als inwoner van China gewoon bij Xiaomi kunt bestellen.
Ik snap dat je kritisch bent op Xiaomi (en wellicht andere Chinese toestellen), maar blijf dan wel op de hoogte van de "laatste" nieuws en ga mee in het heden, blijf niet steken in het verleden.

Loterijen die sinds december zijn afgeschaft, tijd lang alleen via webshops verkrijgbaar, inmiddels ruim 2 maanden te koop via xiaomi.com
Dat valt serieus goed mee hoor. Bij ibuygou is het gewoon bestellen alsof het een nederlandse webshop is, behalve dan dat de levertijd langer is omdat je pakweg de halve wereld rond moet.

En veel aandacht krijgen ze, omdat ze (redelijk) betaalbare telefoons maken die mooi n degelijk zijn, net iets wat je niet van de Chinezen zou verwachten.

(Bron: ik ben zelf een trotse Xiaomi MI2-bezitter :) )
Hebben! Nee even serieus, dit waren al mooie toestellen, maar nu helemaal! Hopen dat dit snel meer naamsbekendheid krijgt. En dat ze een aluminium/stalen batterijklepje ervoor maken. ( Desnoods aftermarket.)
Prachtige toestellen voor een erg schappelijke prijs vergeleken met de prijzen die we hier betalen voor high-end smartphones. Alleen jammer dat ik MIUI een enorm brak iets vind. Heb het een paar weken op m'n Desire Z gehad maar kon er echt totaal niet mee overweg.
Dat is waarschijnlijk Miui V4, ondertussen is V5 uit voor Xiaomi Mi2 en daar zit toch wel wat verschil in! Ben er zeer tevreden over (op mijn Mi2 :-) )
Xiaomi heeft ook stock roms beschikbaar voor de MI2, lijkt me sterk dat deze voor de nieuwe toestellen niet zullen komen. De stock rom is gewoon een kale versie van Android 4.1.2 (en mogelijk later 4.2.x)
Ik heb zelf de 'normale' Mi-2, uiteindelijk 400 euro voor betaald (inclusief backcover / hoesje / screenprotector etc) Zr tevreden over (na een miuiandroid.com behandeling). (Minder bloatware, geen Chinees meer, etc etc)

Rumar has it dat Xiaomi in de nabije toekomst ook buiten China gaat leveren / verkopen, dus hoe meer (mooie) toestellen ze maken hoe beter! (De Mi-3 wordt schijnbaar een grote telefoon, helaas, juist dat high-end 'small'screen spreekt mij wel aan.)
ik wacht op de jiayu G4, als die ooit uit komt.
Aardig dat het toestel standaard met de Miui custom rom komt. Houdt dit dan ook in dat er gemakkelijk van custom rom's gewisseld kan worden? :)