Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties

Ontwikkelaar Cryptic Studios houdt vanaf 30 april een open bčtatest van de gratis speelbare mmog Neverwinter. De game valt binnen het Dungeons & Dragons-universum en wordt gemaakt in samenwerking met Wizards of the Coast.

Ontwikkelaar Cryptic en uitgever Perfect World starten op 30 april met een open bètatest van mmog Neverwinter, waar volgens de uitgever miljoenen spelers aan deel kunnen nemen. Geïnteresseerden kunnen zich opgeven via de website van de game.

De naam van de game is sinds de aankondiging in 2010 veranderd. De game werd aangekondigd als Dungeons & Dragons: Neverwinter, maar het eerste deel van de titel is inmiddels vervallen. De game is echter nog wel gebaseerd op Dungeons & Dragons, de klassieke rpg van Wizards of the Coast. De naam Neverwinter is afgeleid van de gelijknamige stad, die centraal staat in de game. De stad ligt in de Forgotten Realms, een populaire setting voor rpg's, waar ook klassieke rpg's als Baldur's Gate uit 1998, Icewind Dale uit 2000 en Neverwinter Nights uit 2002 zich afspelen.

Neverwinter is gratis speelbaar, wat wil zeggen dat Perfect World geld probeert te verdienen via microtransacties. Spelers kunnen in de game kiezen uit zes rassen en zes classes. Characters kunnen in Neverwinter doorgroeien tot level 60. Bijzonder is dat Cryptic bij de mmog een editor meelevert waarmee spelers zelf nieuwe quests en zelfs compleet nieuwe zones aan het spel toe kunnen voegen.

De bètatest-video van Neverwinter

Reacties (51)

Reactiefilter:-151043+119+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Vanaf de start van de open beta zullen er geen character wipes meer voorkomen. Het is bijna gewoon een normale game launch (met early start voor founders). Een beetje als Google dus, die (vroeger) de beta label gebruikte voor nieuwe diensten.
Net als Path of Exile die nu al een hele tijd in open beta verkeert en daar ook nog lang in zal blijven zitten. Terwijl het spel al enorm veel speeltijd biedt.
Ik vraag mij eigenlijk af of ze deze naam ook mogen hanteren, aangezien Neverwinter Nights een merk is van Bioware / Atari. Nu zou je kunnen denken dat Neverwinter wel heel erg lijkt op Neverinter Nights, wat dus compleet iets anders is.
Er zit een aardige history aan deze game, initieel zou Atari de game maken als co-op game voor 2011, maar uiteindelijk verkocht Atari Cryptic (welke toen van hun was) aan PW. Die heeft de rechten van deze game overgenomen maar de hele game ook omgegooid naar het huidige MMO principe (al blijft er indirect meer co-op dan MMO).

Verder staat de Night game volledig los hiervan, alles draait nog steeds rond de originele boeken, waar Neverwinter gewoon een stad is.

En inmiddels weer een jaar verder en ze komen eindelijk met een beta :P
Is de naam Neverwinter niet van Forgotten Realms en Forgotten realms van Wizards of the sword Coast?
De namen zijn allemaal eigendom van Wizards of the Coast, dus als je aan hen betaald, mag je de namen gewoon gebruiken. En het logo van Wizards of the Coast staat op de site van Neverwinter, dus dat zal wel goed zitten :)
Klopt maar je kunt het niet simpelweg kopen, ze verkopen de D&D rechten niet zomaar aan iedereen.
Tja, zelfde engine als CO van Cryptic, dat gaat hem niet worden.

Verder is de game trouwens niet de klassieke MMO, maar veel meer instance based (teams tot 5) en je kan maps enkel via de Foundry maken.

Heeft Emmert toch nog goed gekeken naar CoH voordat die gesloten werd :P
Verder is de game trouwens niet de klassieke MMO, maar veel meer instance based (teams tot 5) en je kan maps enkel via de Foundry maken.
Dungeons & Dragons Online is ook erg instance based voor flink wat content, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik me daar meer mee heb vermaakt dan met de meer klassieke MMO stijl games zoals WoW of LotR. Je heb meer het idee dat je een adventure aan het het doen bent D&D stijl, dan de eindeloze quest lijnen in de 'traditionele' MMOs...

Ik heb Champions Online nog niet geprobeerd, maar Star Trek Online was best leuk (pas een paar uurtjes gespeeld), gaf een redelijke ST vibe.

Neverwinter zal ik zeker ook proberen, maar ik verwacht over het algemeen niet te veel van de MMORPGs, er mist gewoon te vaak iets waardoor het niet heel lang mijn aandacht kan houden.
Inderdaad, wat het grinden in een RPG draaglijk maakt is de constante stroom aan expositie, nieuwe companions, meer abilities. In een MMO is noodzakelijk minder ruimte voor een episch verhaal, (immers, iedereen moet het tegelijk kunnen doen) en zit er veel langer tussen levelups, zodat je het spel 10000 uur moet spelen
Dat valt wel mee, tegenwoordig ben je met de meeste MMO's binnen een uurtje of 60-80 wel capped...
Het ziet er niet echt uit naar iets waar ik al tijden op zit te wachten. Had er al wel wat eerder over gelezen, en het doet me een beetje denken aan een andere MMO die ik een poos geleden deed, waar je shards moest verzamelen.
Jammer dat ze juist wat neverwinter zo goed maakt helemaal verkracht hebben. De level cap zou maximaal 40 moeten zijn, er zouden honderde classes moeten zijn en meer races(en sub races).

http://www.nwn2db.com/ heb je eer voorbeeld van hoe de classes en levels eruit moeten zien.

Ik vindt dit echt jammer en gewoon weer iets voor de WoW community dat toch wel dood gaat.

Ik speel zelf nog nwn2 online en een groot deel van de echte neverwinter fans vinden dit maar niets... hopelijk blijven ze nog wel bij de forgotten realms lore en maken ze er niet een fail spinoff van.

[Reactie gewijzigd door Perfectioncss op 5 april 2013 10:56]

Ik word er vooralsnog niet erg warm van. De combat die je daar ziet doet toch wat ouderwets aan, beetje houterig, zowel in mechanics als in animatie. Het doet me qua pacing erg denken aan Dungeons and Dragons Online... en dat is toch wel al een beetje een game uit het jaar blok tegenwoordig.

Ik vind ook dat het er grafisch allemaal wat goedkoop en gekunsteld uitziet. Dat komt deels door de engine, maar voor een groot deel ook door enigzins ongeinspireerd character en level design. Generic met hoofdletter G...
Ik ben fan van D&D en van MMO's maar ik sla deze beta over.

De belangrijkste reden voor mij (en denk voor vele anderen) om mee te doen aan een beta is om een indruk te krijgen van het spel (in ruil voor opsporen en doorgeven van bugs). Het verdienmodel van een free2play spel zoals deze is wellicht de belangrijkste factor om te bepalen of het leuk is of niet. De indruk die je krijgt van deze beta is dus niets waard. Stel je vind het spel oprecht leuk en verheug je je erop. En vervolgens kom je er bij release achter dat ze exp-boosts en goede items verkopen met microtransacties, dan voel je je oprecht genaaid.

Ik wacht wel tot release met mijn eerste indrukken.
Ik heb dit spel tijdens Gamescom 2012 gespeeld en ik vond dit toen al een goed spel!!! Ik kan niet wachten totdat deze uitkomt _/-\o_
Ben wel benieuwd of ze wijzigingen hebben gemaakt sinds de vorige beta. Tuurlijk hebben ze dat, maar ik had daar nog wat problemen met mijn triple monitor setup.

Het menu is best irritant opgezet voor drie schermen, aangezien alles in de uiterste hoeken zit van de buitenste schermen. Dus je moet verscheidene malen van links onder naar rechtsboven.

Tijdens het maken van je character staat deze ook op het linker scherm en wordt dus breder geshowed dan ze eigenlijk zijn.
En dan later tijdens selectie staat mijn char half op mijn linker scherm en half op het middelste scherm. Dus zit er een mooie balk tussen van beide scherm randen.

Ik vind het erg jammer dat men dit soort simpele dingen voor 3 schermen nog steeds niet testen.
Het spel is niet "gratis". Free to play bedoelen jullie!
De devs testen het hele spel zonder items uit de item store te gebruiken.. Dus gratis als je dat wilt.
Maar er is dus ook een aanschafprijs, dus ook al geef je niets uit aan microtransacties is het alsnog niet gratis.
Net ff op hun website gechecked: Er is geen aanschafprijs.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Apple

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True