Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties
Submitter: c.williams1987

Anonymous heeft de Twitter- en Flickr-accounts van de Noord-Koreaanse overheid gehackt en daarop berichten en afbeeldingen geplaatst. Ook beweren de hackers verschillende websites te hebben gehackt en zouden ze toegang hebben tot het intranet van het geÔsoleerde land.

Het Twitter-account van Noord-Korea plaatste vandaag verschillende berichten in het Engels terwijl dit normaal in het Koreaans gebeurt. Ook voert het account nu een afbeelding die kenmerkend is voor de hackersgroepering. Op het Flickr-account werden meerdere afbeeldingen geplaatst van Anonymous en ook een afbeelding die de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un bekritiseert.

Daarnaast claimt Anonymous het intranet van Noord-Korea, genaamd Kwangmyong, gehackt te hebben. Dit netwerk is niet gekoppeld aan het internet en is dus niet direct te benaderen. Aan de waarheid van deze claim wordt echter getwijfeld.

De hackersgroep heeft informatie gepubliceerd die moet aantonen dat het de Noord-Koreaanse propagandasite Uriminzokkiri, vrij vertaald 'Onze Natie', heeft gehackt. Deze site is sinds vandaag niet meer bereikbaar maar wordt echter gehost in China. Verschillende sites die wel in Noord-Korea worden gehost zijn ook niet bereikbaar maar dit komt waarschijnlijk door een ddos-aanval van Anonymous. Hiervoor hoeven de hackers dus geen toegang tot het intranet te hebben.

In reactie op het in twijfel trekken van zijn beweringen heeft Anonymous een verklaring gepubliceerd op Pastebin waarin men uitlegt hoe de toegang tot het intranet is tot stand is gekomen. De hackersgroep zou samenwerken met mensen in Noord-Korea die een verbinding hebben opgezet met behulp van wifi-versterkers en daarnaast hebben de hackers toegang tot vaste telefoonlijnen die verbonden zijn met het Noord-Koreaanse intranet via inbelmodems.

Volgens Anonymous is de verbinding instabiel en probeert de Noord-Koreaanse overheid deze offline te halen. De hackers hopen de verbinding snel te stabiliseren en zijn van plan daarna het Noord-Koreaanse netwerk te overspoelen met porno en afbeeldingen van kittens.

Reacties (112)

Reactiefilter:-1112090+149+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Nou ja zeg, ik vind dat Anonymous prima zaken aan het licht brengt.
(zoals pedosites en dergelijke illigale troep offline halen)

Maar nu is het echt serieus aan het worden.

Deze robin hood organisatie moet stoppen!

De zaken die ze aan het licht brengen zijn goed, maar ze zijn nu toch wel behoorlijk strafbaar bezig.
Volgens mij zijn ze echt de vervanger voor de maffia aan het worden.

Waarschijnlijk als tweakers hun niet aanstaat, wordt 'onze' site ook platgelegd.
Zover ik de werking van Anonymous ken werkt dit als volgt:
ieder lid kan een oproep plaatsen, en elk anonym medelid kan besluiten hier wel of niet aan mee te werken.

De kracht van anonymous is dus zo groot of zo klein als de support van de leden voor die specifieke actie. Er is geen controle van enige organisatie dan ook op hun acties, wat hun deels hun kracht en 'goede daden' geeft, maar ook de slechte naam door enkele controversiele acties.

Uiteraard zitten hier ook veel 'followers' en script kiddies bij die voor de uitdaging/kick gaan en niet de morele waarden.

Door bovengenoemde redenen zal anonymous niet snel (grote) krachten bundelen om het wegennet plat te leggen / te rommelen in industriele bedrijven met kans op catastrophale rampen.
het houdt door de anarchistische structuur zichzelf hiermee in stand en in de hand tot een zekere mate :).

-- gebaseerd op aannames en algemene informatie --
En het provoceren van een land als Noord-Korea in de huidige situatie valt niet onder acties met mogelijk catastrofale gevolgen denk je? Ik vind het bijzonder dom en ondoordacht om op deze manier iets tegen NK te ondernemen, wetende dat zo'n land een hele andere lezing kan geven aan jouw "oh zo grappige bedoelingen".
Dus moeten we afwachten en niks doen, net zoals we de jaren hiervoor hebben gedaan?
Noord korea drijgt al jaren en het wordt elke keer weer erger, of er nou bommenwerpers naar zuid korea vliegen of anonymous een stunt als deze uithaalt maakt niet uit.
Escaleren doet het toch wel.
Denk je nu echt dat dit een reden zal zijn voor conflict?

De ENIGE reden dat Kim Jong Un met dit spel (want dat is het) bezig is, is om zijn eigen positie te laten gelden tov oa. zijn broertjes die zich voorbij gestoken voelen, en een hoop hoge piefen die het ook niet zo fijn vinden. Hij wil laten zien dat hij een sterk leider is, enigste probleem dat ie heeft is hoe hij nu de lont uit het kruitvat kan halen zonder gezichtsverlies te lijden. Elke toegeving dat ie doet komt nu over als "zwak".

Wat hij uiteindelijk wil is te komen tot een betere onderhandelingspositie want hij weet verdomd goed dat hij die onderhandelingen nodig heeft. Als hij dus een direct contact kan krijgen met ofwel China, danwel de VS, dan is het handeltje zo weer beter.
Alleen ... lijken die er niet veel zin in te hebben het spel van Mr. Un mee te spelen en hem liever te laten garen in zijn eigen vet.
Je moet begrijpen dat Noord-Korea wel vaart bij het in stand houden van hun huidige status als 'schurkenstaat'. Zo af en toe peuteren ze weer wat noodhulp los, China houden ze aan het lijntje en de Westerse wereld met de VS aan kop blijven heel rustig en gereserveerd reageren op de 'provocaties' van NK. Waarom? Zij weten ook dat ondanks het feit dat NK een paar kernwapens heeft, het gebruik van die kernwapens door dat land zou direct betekenen dat het zijn eigen ondergang tekent - een isolement wordt dan namelijk een korte oorlog waarbij we meemaken dat NK binnen een week onder de voet gelopen is door ZK en de VS.

De enige reden dat Kim regelmatig dreigt en provoceert is om de status quo in stand te houden - eigen onderdanen moet er geregeld aan herinnerd worden dat de macht van NK enorm is om die idiote cultus aan de macht te kunnen houden.
Anonymous is een organisatie die geen directe hiŽrarchd kent, maar zeker wel kopstukken heeft, gebaseerd op skills (lees: kraak kunsten). Beslissingen (zogenaamde op's) worden in chatrooms besproken en komen pas tot uitvoering wanneer hier voldoende animo voor is. 't zijn dan vooral de kopstukken die 't grote werk doen en de script kiddie's die in de tussentijd vanuit de zij flanken de boel ddos'en. Iets wat iedere idioot met 'n muis kan doen middels hun zgn. Ion Cannon.

Anonymous heeft 'n harde kern die aanzienlijke morele waardes handhaaft, maar helaas bestaat de groep grotendeels uit praatjesmakers en sensatiezoekers (join maar eens een van hun IRC chats. Dan is de mysterie er gauw vanaf)
Zolang tweakers geen mensen onderdrukt, van hun (internet) vrijheid berooft of weet ik wat uitspookt zit het wel goed. ;)


Aangezien de Nkoreanen deze websites bezoeken hadden ze misschien beter de "Welcome to Earth" filmpjes kunnen linken ipv Porno en Kittens. Laat ze de wereld en zijn mensen buiten Nkorea in een goed daglicht zien, eens wat anders dan die Kim lulz propaganda.


(edit, voor wie de flimpjes niet kent; /watch?v=p_abkDLAF5Q0 )

[Reactie gewijzigd door Cogency op 4 april 2013 20:54]

Totdat een populair lid van Anonymous het aan de stok krijgt met tweakers.net omdat hij het niet eens is met een, zeg, bepaalde actie van een mod. Het heeft gewoon niets met onderdrukking te maken, maar met de waan van de dag en hoeveel volgers deze heeft..
Dat is onzin. Zo werkt anonymous niet. Als je uit leg wil, ga googlen.
'
Maar nu is het echt serieus aan het worden.

Deze robin hood organisatie moet stoppen!
Hoezo, omdat ze een regime aantikken waar jij bang voor bent? Ik laat me persoonlijk niet bang maken door een omhooggevallen dictator.
Vergeefse moeite Thanatos, je kan niet vechten tegen de paniek der naieven.
Ja da's ook waar... Maar als iemand op het internet het bij het verkeerde eind heeft, dan *moet* je reageren heh, zowel jij als ik :)
Handig zo'n instabiel land op deze manier hacken, wie weet waar Noord Korea zijn vingers naartoe gaat wijzen.
Kernwapens hebben ze, knettergek en paranoide zijn ze ook al, de oorlog aan Zuid Korea is verklaard en een aanval op de VS staat in de steigers. Ik zie niet hoe dit de situatie erger kan maken. En, al zeg ik het zelf, ik zie graag dat er door de gewone man wat interesse in globale politiek getoond, en juich dit initiatief van harte toe.
Technisch gezien is er nooit vrede geweest tussen de 2 korea's.
En Noord Korea is een land wat een boel spierballen-retoriek naar de buitenwereld spuugt maar in realiteit al decennia geen serieuze geweldadige confliten gehad.

Dat neemt overigens niet weg dat ik hoop dat er op een vredige manier een einde komt aan het regime want wat er in dat lang gebeurt is te walgelijk voor woorden.
Geen serieuze geweldadige conflicten? Meen je dat nou echt?! 8)7 |:(

Ga dit maar eerst eens lezen.. en kom dan nog maar eens terug. En ja, dit is een lijst van alleen N-Korea tegen andere landen, maar groot deel heeft ook met Z-Korea te maken.

Border Incidents N-Korea
Noord Korea zit zelfs achter de beruchte "unit 124". Deze 31 commandos werden zo hard getraind dat ze voeten verloren door de vrieskou en tijdens de training er doden zijn gevallen. Na een mislukte assassinatie poging op de Zuid Koreaanse president (door een zeldzame opwelling van lankmoedigheid lieten ze een boer gaan over wiens land ze getrokken waren op de voettocht heen vanaf de grens tot aan het presidentieel paleis, die boer had ze gezien, en na zijn vrijlating verraadde hij unit 124 meteen) lieten deze commandos een spoor van doden, militairen en burgers, achter op hun vlucht terug naar noord korea. 1 van de 31 is er zelfs in geslaagd om door de zones heen te breken en te ontsnappen. Op de heenweg zijn ze ondanks het verraad toch nog 100 meter dichtbij de president gekomen, een voettocht van 12 dagen met pakweg 35 kilo op de rug met een gemiddelde loopsnelheid van 10 (!) Km per uur.

Deze gekken hebben dus wel degelijk tanden.
Dat is wel zo'n 50 jaar geleden.
Gewoon ff snel een mannetje naar binnen, het kopstup om zeep helpen, en dan hopen dat de oorlog voorbij is, zit er niet in vrees ik.
In communistische landen word die dan net zo snel vervangen door een broer, or neef die net zo erg is.

Ze zullen met betere methodes moeten komen vrees ik.
Laten we hopen dat de kernwapens op stil blijven, en het bij een koude oorlog blijft.
Wie is het kopstuk volgens jou? Er is namelijk een flinke kans dat Kim Jong-Un niet meer is dan een marionet van de legertop, of dat er op dit moment een machtstrijd gaande is tussen Un en de generaals, en dat deze provocaties richting de VS en Zuid-Korea daar deel van uitmaken.
whm...het is de legerlijding zelf die er veel mee te maken heeft ook
snap niet waarom dat -1 was.. de legerleiding lijkt me wel degelijk machtig, vraag me af wie echt de touwtjes in handen heeft, kim of het leger :)
Ze hebben een gigantisch leger, dus een makkelijke oorlog zal dat niet worden. Ook gigantisch veel artillerie dat op Zuid Korea gericht is.
Dat valt wel mee, want veelal is het allemaal oude prut wat ze daar hebben staan.
En een staand leger is maar zo goed als dat je a) benzine hebt om ze te vervoeren b) te eten kan geven... Zonder die 2 vereisten is het op voorhand gedoemd en kan je knallen met je artillerie wat je wil, veel veroveren ga je niet doen.
al decennia geen serieuze geweldadige confliten?
a) torpedo-aanval op een Zuid-Koreaans oorlogsschip op 26 maart 2010, vermoedelijk vanaf een Noord-Koreaanse onderzeeŽr. Bij deze aanval kwamen 46 mensen om het leven
b) Korean Air-vlucht 858 is uit 1987, dus al wat ouder, maar wel 115 slachtoffers.
c) Noord-Koreaanse aanval op de korvet Cheonan op 26 maart 2010, 4 doden en 19 gewonden.
d) torpedo-aanval op een Zuid-Koreaans oorlogsschip op 26 maart 2010, vermoedelijk vanaf een Noord-Koreaanse onderzeeŽr
De noord koreaanse leiding bestaat helaas echt niet uit pacifisten. Helaas.
Je weet dat puntje a) en d) exact hetzelfde zijn? :+
Technisch gezien is er nooit vrede geweest tussen de 2 korea's.
Technisch gezien is er 0ook geen vrede tussen Zuid-Korea en Japan (omdat er nooit een vredesverdrag is opgesteld), maar toch kunnen die twee prima met elkaar overweg.
nooit naar zichzelf :X

edit: bedoel dus, dit heeft niet zo'n effect op N-K zelf heeft.
Denk zelf dat het rumoer, een lokaal stukje zal blijven.
En dan voelen ze zich sterk en staat de nieuwe leider stevig in zijn schoenen.

[Reactie gewijzigd door gp500 op 4 april 2013 20:45]

Dat dacht ik ook. Je moet wel zwaar debiel zijn om dit op dit moment dit soort acties uit te halen. Dit soort acties kan meneer Kim Jong Un wat sneller over het randje duwen.
Of flinke aandelen in de wapenbranche hebben en de juiste personen even een duwtje in de rug willen geven. $$$$$ §§§§§§. Daarna wat mooie contracten om de boel weer op te bouwen. Ik zie wel een goed en bekend business scenario. Helaas niet zo voor de mensen, maar geld is toch het belangrijktse......;)
Afbeeldingen van kittens? vreemd...

ontopic: Ik vraag me wel af aan "welke" kant anonymous staat en wat hun doel is. Waarom zou je op het intranet van N. Korea willen inbreken?
Volgens mij heeft anonymous het vooral gemunt op overheden die de plank volledig mis slaan en waar het volk dan de dupe van wordt. Dit kan corruptie zijn, maar in dit geval dus ook een aanstaande kernoorlog.
Kan wel zo zijn, maar ik denk niet dat dit een goede timing was...
Anonymous lijkt inderdaad "de stem van het wereldwijde volk" te willen representeren waar die niet (voldoende) gehoord wordt.

Of dat altijd op acceptabele wijze lukt is natuurlijk maar de vraag bij een niet gereguleerde/geheime organisatie.

[Reactie gewijzigd door GeoBeo op 4 april 2013 22:31]

Nee. Sinds ze het Sony Entertainment Network hadden platgelegd en daarna met een "sorry" kwamen omdat ze ons o.a. het multiplayen belemmerden neem ik ze al helemaal niet serieus meer.
Ik denk het wakkerschudden van de inwoners.
De inwoners leven in een wereld met waanideen en kennen maar een ding, en dat is Kim Jong.
Als die nu in opstand komen, dan gaat Kim Jong zich wel met andere dingen bezig houden.
Erm de inwoners hebben zelf geeneens toegang tot dat internet, alleen de hoge mensen, en dat zijn er al niet veel. Dat internet wordt alleen gebruikt voor propaganda naar buiten toe.
Ik denk dat je Noord Korea beter kunt overladen met afbeeldingen van kittens, dan met antipropaganda... Het een heeft denk ik toch groter gevolg dan het ander.
Maakt porno meer sense?
1. omdat het kan
2. omdat het grappig is
3. omdat kim jong un een enorme lul van een dictator is

DISCLAIMER: dit is niet mijn mening, alleen wat ik weet dat die scriptkiddies denken

EDIT: natuurlijk weer gedownvote omdat ik een impopulaire mening verkondig. Lees de disclaimer nog eens door.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 4 april 2013 23:17]

Jammer dat dit moet zo... Die gasten van Annnymous richten daarmee meer schade aan dan dat ze goed doen. Net alsof hun Noord-Korea wel even een lesje gaan leren en daarmee het heft in eigen handen nemen. Ze gooien alleen maar meer olie op het vuur.

Als we allemaal zo gaan denken wat komt er dan van terecht? …ťn grote zooi... Laat het liever over aan de mensen die ervoor geleerd hebben.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 4 april 2013 21:39]

Als we allemaal zo gaan denken wat komt er dan van terecht? …ťn grote zooi... Laat het liever over aan de mensen die ervoor geleerd hebben.
'de mensen die ervoor geleerd hebben', daar laten we het al een halve eeuw aan over, en kijk eens hoeveel vorderingen die inmiddels gemaakt hebben. We zijn nu op het punt aangekomen waarop NK hard roept dat het de rest van de planeet gaat vlakleggen, en ze hebben inmiddels ook bewezen dat ze het kunnen door een kernproef uit te voeren. Staande ovatie voor 'de mensen die ervoor geleerd hebben'!

Nee, diplomatiek/politiek heeft wat NK betreft zo ongelooflijk hard gefaald dat we nu met zijn allen de billen samenknijpen voor een aanstaande nucleaire oorlog.

Ik denk niet dat deze actie meer gaat uithalen dan NK die weer met een beschuldigend vingertje gaat wijzen en verder gaat met zijn eigen ding doen: spierballen tonen.
Zyppora, jij begrijpt het echt niet.

Iets met de klok en de klepel. Het diplomatieke spel met NK is *juist* de enige manier om zo'n land onder controle te houden zonder dat het conflict escaleert of de nucleaire dreiging een reele dreiging wordt.
Lekker handig door het door porno en kittens te vervangen....
Zo speel je dit regime alleen maar in de kaart doordat ze dit in hun voordeel gaan uitbuiten om aan te kunnen tonen hoe verdorven de westerse cultuur wel niet is.
Er zijn namelijk ook nog steeds delen op de wereld waar zoiets als moraal nog wel bestaat en dit soort dingen absoluut verkeerd gevonden worden ondanks dat ze in een vuile dictatuur wonen...
Anonymous is op deze manier echt totaal verkeerd bezig en zal alleen bereiken wat ze juist niet willen bereiken; Noord Koreanen die fel achter hun leider gaan staan doordat dit de angstpropaganda tegenover het westen ideaal kan voeden.
Ik kom net terug uit AziŽ en weet dat dit echt niet gewaardeerd zal worden.

[Reactie gewijzigd door Skyfox85 op 4 april 2013 21:40]

Inderdaad dit zal averechts gaan werken en daarom; laat het over aan de mensen die ervoor geleerd hebben en neem het heft niet in eigen handen ook al ben je het er niet mee eens. Ga dan acties voeren welke binnen de (inter)nationale wetgeving zijn toegestaan en wees daarmee creatief, want dan behaal je namelijk veel meer resultaat.

Noord-Korea blaft wel, maar bijt niet en dat zal ook wel zo blijven. Het land is namelijk zo geisoleerd en omgeven door preventieve strategische gepositioneerde militaire middellen dat militaire leiders van Noord-Korea wel gek moeten zijn om aanvallen uit te gaan voeren. Er blijft letterlijk geen steen van de millitaire faciliteiten van Noord-Korea overeind zodra zij dit gaan uitvoeren. Verder zijn er door naburige landen ook nog geen waarnemingen gedaan welke duiden op een grootschalig conflict.

Verder vind ik oorlog een vreselijk en verschrikkelijk iets. Bij oorlogen sterven er altijd onschuldige mensen op de meest vreselijke manieren en is altijd de bevolking de dupe van beslissingen die door slechts een select groepje mensen worden gemaakt. Oorlogen gebasseerd op dwaasheid zijn al zo vaak in het verleden voorgekomen door dwaze leiders met ziekelijke intenties. Er wordt nooit van geleerd en het gaat maar door zolang we leven.

Moet je nagaan, ouders, dochters, ooms, tantes, opa's, oma's, vaders, zoons die een heel leven leiden. Sommigen trouwen en maken geweldige dingen mee net als ieder ander. Ze studeren misschien wel of steunen goede doelen. Ze werken in hun leven voor een baas of zijn zelf baas en maken geweldige dingen. Ze helpen elkaar en anderen maar maken soms ook treurige dingen mee in het leven net als jij en ik en ieder ander. Als je dat beseft dan weet je hoe waardevol mensenlevens zijn en zijn oorlogen, gebasseerd op dwaasheid, echt verschrikkelijk. Niet dat ik zo'n topper ben, maar als je je dat beseft, dan denk je wel na voordat je iets zegt of een beslissing neemt.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 4 april 2013 22:18]

Je hebt helemaal gelijk. Oorlog is verachtelijk. Vergis je niet in de strategische voordelen die we wel eens zouden kunnen hebben. Dat kan nog wel eens tegenvallen. Laten we hopen dat er geen kernwapens bij komen kijken want dan is het einde echt zoek. Maar NK heeft een enorme legermacht. En zijn echt wel technologisch heel ver. Alleen het volk heeft daar geen baat bij.. Zover wij weten.

Is geheel geen fijne situatie zo. En dat een anoniem hackers clubje ook nog olie op het vuur gooit. Nou ja ga je schamen voor wie van jullie dit leest. Komt op mij over dat ze oorlog willen.

Zakken hooi zijn ze op deze manier!
Ach man, wat kraam je allemaal uit.
De mensen in NK hebben helemaal geen leven. Die zijn al generaties lang gescheiden van hun familie in het zuiden en als er eentje uit de familie iets misdoet vliegt gans de familie naar de gulag. Stel je voor dat je het zou willen verbeteren zeg...

Soms is oorlog een noodzakelijk kwaad en de enigste mogelijkheid. Als alle andere middelen zijn uitgeput blijft er maar ťťn weg over. Zaak is die zo kort mogelijk te houden met zo min mogelijk burgerslachtoffers.

Als NK ook maar ťťn vinger uitsteekt naar het zuiden gaan ze niet weten wat er hun overkomen is. En nee, NK zal niet genuked worden, maar alle soldaatjes aan de frontlinie hebben hopelijk een mooie afscheidsbrief geschreven.

En voor wat betreft het technologische aspect: http://imgur.com/a/ySYmf#0
"Ik kom net terug uit AziŽ en weet dat dit echt niet gewaardeerd zal worden."

Je heb ze alle 3 miljard gesproken?
Ik kom net terug uit AziŽ en weet dat dit echt niet gewaardeerd zal worden.
Verklaar je nader? :) 99,9% van de aziaten leest dit nieuws niet eens.
De hackers hopen de verbinding snel te stabiliseren en zijn van plan daarna het Noord-Koreaanse netwerk te overspoelen met porno en afbeeldingen van kittens.
Juist ja... ik ken mensen die dit juist willen :)


Maar lekker handig om juist op dit moment zo te "stoken".
Zuid en Noord is op dit moment niet de stabielste factor van dit wereldje.
Het gaat hun natuurlijk ook om de mensen die dit willen. Op dit moment cencureerd de overheide de porno en kittens voor de mensen en maakt de overheid dus de keuze of zij het wel of niet willen zien.

Wat Anonymous hiermee wil zeggen is dat wanneer jij porno en kittens wilt zien dan kun jij porno en kittens zien. De keus is aan jezelf niet aan de overheid.
''porno en afbeeldingen van kittens''

Hierom moest ik tůch wel een beetje lachen, vooral het ''kittens'' gedeelte.

Ik hoop dat het niet escaleert. Ze kunnen beter de kern-centrales uitschakelen, ipv hacken van webservers en mailservers??

P.s Ik geloof niet dat Anonymous hierachter zit.

[Reactie gewijzigd door Dr.Root op 5 april 2013 11:45]

Anonymous is geen groep iedereen kan het zijn, en de naam van anonymous opeisen, als ik vanmiddag met een ddos tool paypal offline haal en ik zeg dat anonymous het gedaan heeft als wraak op de mensen die daar werken omdat ze de burgers beduvelen, geloven velen het waarschijnlijk dat de 'hackgroep' anonymous het gedaan heeft. Niemand kan bewijzen dat het een groep is.
Wat ik hoop is dat via de actie van anonymous Noord-koreanen het "kwade" internationale net op kunnen en het verhaal van onze kant kunnen lezen over noord korea en hoe het er buiten Noord-korea aan toe gaat / informatie van binnen noord korea kunnen doorsluisen zonder gevaar voor eigen leven (en dat van hun familie).

Voor anonymous kan het bestuur van Noord korea intern lastig een vinger naar een specifiek land wijzen. (al zullen ze dit voor de media ongetwijfeld richting amerika doen.

Vind de kittens wel mooi ;).
@skyfox85:

Ik heb zo het vermoeden dat je niet half beseft hoe slecht de "moraal" van NK is richting hun eigen bevolking.

Bovendien zou je kunnen spreken van een imho betere moraal bij anonimous die juist ageert tegen een overheid die op het punt zegt te staan miljoenen mensen in een oorlog te forceren zonder duidelijke aanleiding.
Even op de sidetracks, is dat wil zo verstandig om het op dit moment te doen? Het is daar behoorlijk instabiel, en dan bedoel ik niet dat er een of andere lokale oorlog uitbreekt, maar meer op een globale schaal (lees kernwapens).
Dan hebben ze een primeur.
Het eerste land dat een ICBM afvuurt die ontploft op de launchpad...
Noord Korea heeft als een van de weinige landen die het non-proliferatieverdrag niet ondertekenen, WEL een nucleair arsenaal. En de rakettechnologie hebben ze ook, en die werkt.

Vergis je niet. Als het zo makkelijk was, zat Kim er niet meer.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 april 2013 18:28]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG Nexus 5 (2015) Apple iPhone 6s FIFA 16 Microsoft Windows 10 Home NL Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Gear S2 Skylake Samsung Galaxy S6 edge+

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True