Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 46, views: 14.036 •

Dean Hall, de man achter de mod DayZ, heeft contact met diverse partijen die ge´nteresseerd zijn in een consoleversie van de game. "Als we de pc-versie niet verknallen, dan komt er vrijwel zeker een consoleversie", stelt hij in een interview. Onder andere Sony zou ge´nteresseerd zijn.

De kans is groot dat er een consoleversie komt van DayZ, stelt bedenker Dean Hall. Dean heeft met diverse partijen gesproken die belangstelling hebben voor een consoleversie. Onder de partijen is Sony en volgens Hall is DayZ "het soort spel waar zij geïnteresseerd in zijn". Er is wel een voorwaarde, stelt Hall. "Als we, bij gebrek aan een beter woord, geen fuck-up maken bij de pc-versie, dan is een consoleversie vrijwel zeker."

Die pc-versie wordt gemaakt door Bohemia Interactive, de Tsjechische studio achter de Operation Flashpoint en Arma-games. Hall heeft daar een ontwikkelteam onder zich gekregen om van zijn eigen mod een volwaardige game te maken. Hall leverde de mod-versie van DayZ in 2012 af. Aan die versie wordt nog gesleuteld door leden van de DayZ-community. De volwaardige versie van DayZ zou door Hall en het team bij Bohemia in december afgeleverd worden. De game is echter tot nader order uitgesteld. Hall wil de client-server-architectuur van de game opnieuw ontwerpen, wat voor flinke vertraging zorgt. Daardoor zal er niet eerder dan juni een speelbare testversie van de game vrijgegeven worden.

DayZ

Reacties (46)

Dat zou geweldig zijn! De game op PC is al heel gaaf. Wanneer hij op de Xbox/PS/WiiU komt dan zou het helemaal gaaf zijn, bijvoorbeeld co-op spelen split screen. Dit spel zou nog heel groot kunnen worden, groter dan het op dit moment al is!
Volgens mij doelt Hall voornamelijk op de PS4. De Arma engine is een te zware pil voor de oude consoles verwacht ik.
Idd, vandaar dat ik ook niet PS3/4 heb genoemd of xbox360/720. Het zal hoogstwaarschijnlijk om de nieuwe consoles gaan want ik heb in mijn pc een GTX 670 zitten met een I5 en krijg gemiddeld 35-40 fps. Optimalisatie word nog een lastig onderdeel voor DayZ.
Mwa, kwestie van instellingen wat omlaag schroeven. Bij iedere andere game is het net zo goed mogelijk om zowel een PC versie als de console versies te maken. Denk aan BF3, skyrim en Crysis 3. Daarbij zal het op de PS4 een stuk gemakkelijker gaan.
Dat uit zich tegenwoordig meer uit in een spel als een consoleversie ook naar de pc komt. Met het enige verschil dat er misschien wat meer grafische opties ingeschakeld kunnen worden op de PC
Volgens mij is het (juist ook met die games die je noemt) vooral andersom, en is de console versie naar de PC geport. Meestal wel herkenbaar aan de 'press start/enter to start' op het titelscherm en de wazige menustructuren die beter met de pijltjestoetsen dan met de muisaanwijzer te bedienen zijn ;)
Jij vergeet dat er bijv in de ps3 gewoon een verkapte geforce 7000 serie zit die konden cod4 nog geen eens op high draaien. komt echt wat optimalisatie bij kijken en niet ff de settings wat lager zetten.
Maar als je dan kijkt naar de optimalisaties die ze hebben uitgevoerd tijdens de ARMA3 open beta, en je weet dat een groot deel van die optimalisaties ook zullen gebruikt worden in DayZ, dan kan je toch beginnen hopen dat DayZ ook zo goed geoptimaliseerd zal worden.
Dat komt meer omdat de arma 2 engine gewoon waardeloos is, de Arma 3 engine draait al behoorlijk wat beter op meeste pc's.
Inderdaad als het dan toch komt zal het waarschijnlijk op de PS4 zijn: But what consoles would be likely to see a DayZ title in the future? At the moment it seems like the PS4 may be the leading candidate. "It appears to be the kind of game that Sony are interested in, I think we just have to wait and see," he continued. "We've talked and met with Sony, and they're very - you know, they're obviously interested."
Volgens mij doelt Hall voornamelijk op de PS4. De Arma engine is een te zware pil voor de oude consoles verwacht ik.
Waarschijnlijk zal het via Gaikai (zit in PS4) gaan...
tenzij ze vele regels codes moeten veranderen zodat het spel voor consoles geschikt wordt.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 2 april 2013 12:32]

Ik vind het een redelijke faal als ze dat zouden doen. DayZ is echt een PC game en zo'n beetje elke MMO is dat. Ik wil niet negatief doen maar ze hebben al heel erg veel moeite om uberhaupt een PC versie uit te brengen. Ik ben bang dat ze teveel op hun hals gaan halen mochten ze aan een console versie gaan werken.

De standalone wordt ook op z'n minst in Juni uitgebracht, ook dat is nog niet zeker. Hall kennende zal het waarschijnlijk herfst gaan worden.

"We're going to review the situation in June," Hall says. "So there'll be no release between now and June". (http://www.joystiq.com/20...aunch-until-at-least-jun/)

Verder vraag ik me af of zelfs next-gen consoles deze game met de gigantische mappen zal kunnen gaan draaien. Arma 3 hakt al stevig in op mijn crossfire setup. Nu is Dayz geen Arma 3 maar het is wel topzwaar.

Ik hoop wel als ze het doen dat ze PC/console gescheiden gaan houden. En ik hoop ook niet dat de consoleversie vervolgens leading wordt en men naar de PC gaat porten. Dat zou echt heel het spel killen.
Arma is vooral CPU bottlenecked, dus je crossfire setup heb je bij deze games niet heel veel aan. Of de PS4 CPU/GPU krachtig genoeg zou zijn, geen idee
Ik weet niet hoeveel functies Day-Z heeft, maar ArmA heeft er al teveel om op een console controller te programmeren. Of er moeten duimbrekende combinaties gemaakt worden.

Dus ben benieuwd.

Ik ben wel nog altijd teleurgesteld over het feit dat sommige uitbreidingen (DLC's) niet meer goed werken in ArmA 2 sinds er meer ondersteuning voor Day-Z is gekomen. Al weet ik niet of iedereen er last van heeft, al mijn medespelers in ArmA 2 in ieder geval wel.
ik vraag mij nu wel heel erg af hoe al die functies op een controllertje te gebruiken zijn.

en of de console markt wel klaar is voor een echte rts shooter, als je het echt wilt spelen kan je niet zomaar even op de bank gaan zitten en knallen bij wijze van spreken.


EDIT: stom ik dacht dat het over arma ging.

[Reactie gewijzigd door Trexpaxs op 2 april 2013 11:35]

De huidige versie (MOD en dus geen STANDALONE) is dat ook min of meer.

Wat ik ook vooral in dit spel merk is dat het iets heel anders is dan COD/BF etc.

Ik speel deze mod al verschrikkelijk lang en sinds de aankondiging van de standalone kijk ik elke dag even op dayzmod.com bij news.

Dit spel/mod is uniek omdat er naast alle gameplay elementen ook de "persoon achter de pc" een belangrijke rol speelt.

Je kunt namelijk bandit, bambi, hero etc zijn / voordoen.
En dus glashard liegen ingame, of keihard gebackraped worden ingame ;)

Rocket, ga zo door en schiet aub een beetje op! :+
Wel, met dit te horen ben ik niet echt superblij.

Ik sta redelijk dicht bij het hele ontwikkelen van de mod & standalone (Ben ook head dev in een DayZ community)

Als je overal goed luistert, is Dean de mod redelijk aan het verwaarlozen.
Ik had 2 jongens samen met me werken die effectief ook in de DayZ mod developers groep zaten,
en die hebben de hoop al opgegeven door de 'ignorance' van Rocket (Dean)
Volgens vele gaat de mod, zodra de standalone uit is, helemaal de grond in gestampt worden,
wat voor velen een hele teleurstelling gaat zijn.
Nu met die console versie er nog bij, gaat er nog minder aandacht naar de mod, dus die gaat zo'n beetje gedoemd zijn.

De standalone gaat helemaal vanilla uitkomen, geen voertuigen, weinig wapens,...
Velen gaan ook daar teleurgesteld in zijn.

Ik merk ook dat de laatste maand(en) DayZ echt aan populariteit aan het verliezen is.
Ik hou dan ook mijn hart vast voor wanneer de standalone komt.

Vele zijn Chernarus al helemaal beu gespeeld, dus als er niet op de proppen gekomen komt met een andere map snel achter release, kan het hele schip wel eens gaan zinken.


Maar goed, DayZ blijft ondanks nog een vet spel. Kuddo's daarvoor.
Laat ons gewoon hopen dat de gezonde maat tussen mod & standalone gevonden wordt :)

[Reactie gewijzigd door Cookiezzz op 2 april 2013 12:38]

@Cookiezzz Ben het helemaal met je eens. Rocket had dat toch al wel het laatste jaar. We hadden een tijdje van die graphical glitches op Chernarus en daar duurde hij 3-4 maanden over om die te fixen. Ik heb het idee dat Rocket meer bezig is met PR. Meetings, events, feestjes, reisjes naar Dubai, San Francisco en dan nu weer met Sony gaan praten over een console versie. Hij loopt veels te ver op de zaken vooruit, breng eerst eens een alpha release uit van de SA en ga daarna eens verder kijken, hij zit zich al helemaal rijk te rekenen.

De mod is inmiddels helemaal kapotgemaakt door de vele hackers die er zijn, ook op de private hives. Ik heb een tijdje een Taviana server gedraaid (die map is vele malen beter dan Chernarus) maar zodra je boven de 20 spelers komt komen er gelijk een stortvloed aan hackers je servers binnen en het spel biedt weinig mogelijkheden om het fatsoenlijk te adminnen. Hackers zijn vrijwel ondetecteerbaar.
Ik weet niet of het toegestaan is hier, alhoewel.. ik ga geen website adverteren.

Zoek in dayzcommander eens op dayzme gegarandeerd geen hackers. We draaien een custom anti-hax, gemaakt door een hacker himself }> ( Niet door mij dus :P )

Het is geen log scanner, maar echt een code dat ge´mplementeerd is in de server code.

[Reactie gewijzigd door Marsjee op 2 april 2013 14:58]

blijkbaar zijn jullie toch niet zo op de hoogte van het reilen en zeilen...

De glitch waar jij van spreekt is er eentje die gefikst moest worden door het Arma team, en je hebt het mss niet gemerkt maar die waren nogal druk bezig met Arma3.
Dat hun technical lead en een collega in een Griekse cel zaten heeft ook niet echt geholpen.
Dus beweren dat het Rocket vorig jaar allemaal al niet meer boeide is serieus kort door de bocht.

Dat er minder support voor de mod gaat zijn is ook niet meer dan logisch, al eens bij stilgestaan hoeveel geld BI in de development van de standalone steekt door er een volledig team op te zetten?

Wat moet Rocket dan doen? Tegen BI zeggen dat hij graag wat meer tijd vrij maakt voor een mod waar BI (rechtstreeks) niets aan verdient of er voor zorgen dat hij het vertrouwen van BI niet beschaamd en een degelijke standalone versie ontwikkelt?

En laten we ook wel wezen, Arma modding is geen rocket science, als je als community iets wilt dan houdt enkel je eigen creativiteit je tegen om het te maken.

Ik denk dat er nogal eens rap vergeten wordt dat mods tot stand komen door het harde werk van enkele creatievelingen...
En anders vraag je maar eens hoeveel nachten slaap Rocket al gelaten heeft om bugs te fiksen :)

Sorry maar dat soort posts vind ik gewoon heel sterk neigen naar die van een verwend kind, je hebt iets gratis gekregen, je hebt daar een tijd lang support op gehad, nu is het niet meer mogelijk voor de maker om dat te doen...

Mss tijd om zelf eens wat sqf te leren en aan de slag te gaan ipv te klagen dat iemand anders niks (meer) doet :)
Dat probleem speelt zich al veel langer. Lang voordat de mod community-developed werd. Eigenlijk was 't in augustus al zo dat ie eigenlijk tegen al zijn standpunten van de periode januari-juni botste. Waarschijnlijk zou ie zich toen ook wel hebben geschaamd voor de toekomst als ie die had geweten, helaas zijn Skype logs niet terug te sturen naar het verleden. ;)

Ook de verwaarlozing van de mod was al lang aanwezig. Eigenlijk vanaf 't moment dat de eerste gesprekken plaatsvonden omtrent een standalone, ging het al snel berg afwaarts (van dagelijks vele uren werk en goede communicatie naar amper tot geen werk en zelden tot dagen geen communicatie). Zelf heb ik 't project dan ook eind augustus echt in z'n geheel laten vallen.

Al met al is het leuk dat er een excuus wordt genoemd in het artikel, maar de vertragingen liggen toch echt bij de manier waarop de tijd gespendeerd wordt, en dat is heel lang niet bij development geweest.

Wat betreft de performance op de console;
Dit zal wel meevallen. Op dit moment is het zo dat de client van de gehele map ten aller tijden weet waar ieder object is (ieder zombie, iedere speler, iedere weapon spawn met zo zijn content (ammo en dergelijke)). Op een gemiddelde DayZ server heb je het dan echt over 1.000'en objecten (ik heb 't regelmatig over de 10.000 gezien). Het updaten hiervan duurt, ook voor de meeste snelle processors, gewoon te lang. Met de 'nieuwe architectuur' zou dit probleem eigenlijk niet aanwezig mogen zijn, immers ga ik ervan uit dat de client geen data meer zal ontvangen van objecten welke zich ver buiten je viewdistance bevinden (huidige test builds bevatten deze architectuur overigens overduidelijk nog niet). Dit zal er dan ook voor zorgen dat de main thread een stuk minder werk hoeft te verichten per frame, waardoor de FPS aardig wat omhoog zal schieten. Zelf speel ik 't spel op 3 monitoren, en tussen 1 en 3 schermen merk ik amper een groot FPS verschil, juist door de hevige CPU limiet door de (te grote) arrays. Zo merk je ook dat spelers (en de server overigens ook) een erg slechte performance krijgen als je veel lootstacking doet. Al zorgen sommige mods/servers er inmiddels voor dat dit redelijk wordt opgeruimd. Ik kan me nog tijden herinneren waarbij ik werkelijk van 200 naar 1 FPS kon gaan, door een uurtje te lootpilen.

Als laatste nog even een opmerking naar Marsjee;
Ik zou niet zo'n hoge claims maken over 'gegarandeerd geen hackers'. Ik wed er geld om dat men er zat kan doen, zonder ook maar enige triggers te raken (ik weet nu al dat dit bericht ooit een keer zal backfiren ;(). Als je maat echt zo goed is, zal ie zelf ook wel realiseren dat een ESP, viewdistance aanpassingen etc ontraceerbaar zijn en dat iemand die op een afstand van 10km de inhoud van alle tenten en crashed helis kan zien, ook wel makkelijk 100'en kills kan maken doordat ie gewoon alle spelers kan ontwijken, de beste loot kan oprapen en tot op de millimeter precies afstanden tot andere spelers kan berekenen (en daarmee dus ook foutloos een sniper rifle afstellen). Er is meer dan de obvious scripts, en ook bijna net zo irritant...

[Reactie gewijzigd door Vipeax op 2 april 2013 16:20]

Klopt dat er altijd wel een manier te vinden is. Echter, we hebben al 3maanden een hack vrije server. En dan bedoel ik in de zin van: Ik hoor nooit meer mensen klagen. De echte irritante hacks zoals: Masskill, teleport en character overnamen is echt niet meer mogelijk.
Hack menu's zijn voor de script kiddies niet meer te openen ( Echte hackers vinden altijd een manier, maar echte hackers verzieken meestal het speel plezier van andere spelers niet. Dit doen 9/10 keer alleen de script kiddies )

Hacked weapons worden uit je handen verwijderd, dus dat scheelt ook een hoop :)

Ik heb serieus op het punt gestaan om de servers plat te gooien door het vele gehack. Maar nu heb ik daar echt totaal geen last van. Mijn servers zitten bijna altijd vol, vooral in de avond.
Dat is inderdaad waar ik op doelde. Al zou ik dit eerder 'script kiddies' noemen. De mensen die zelf de BE-bypasses maken cheaten eigenlijk zelden zo overdreven. Het gaat altijd fout als er weer eens een nieuwe gepublished is ergens (vooral de gratis versies, al kan zelfs BattlEye daar wel meestal na een tijdje mee overweg).
Bij echte (memory/injection) hacks is 't allemaal wat lastiger, zeker als ze niet published zijn en door 1, of een kleine groep personen, gebruikt wordt. Aan deze groep kun je ook niets doen, immers kun je niet iets vinden waarvan je niet weet hoe 't er uitziet. En daarmee zal ook deze laatste versie altijd blijven bestaan, in ARMA, DayZ, maar ook BF, CoD etc.
De Arma server draait vooral op ÚÚn enkele thread, wat bepaald niet zal helpen. Zelfs een op 4,8Ghz geklokte i7 met enkel en alleen de server zal alleen de eerste core helemaal volstouwen op 100% en de rest doet niet zoveel.

Ik kan mer er best wat bij voorstellen als hij vind dat de server werk nodig heeft.
"Vele zijn chernarus al helemaa beu". Hier ben ik het niet echt mee eens.

Ik ben gestopt met de dayz mod vanwege de hackers/ scripters. Er is gewoon geen beginnen aan... Zelfs toen ik voor twee weken terug weer eens een server joinde en na 2 uur speelplezier een quad vond was het weer raak. Een hacker teleporte voor me en schoot me dood.

Ik vermoed dat er heel wat meer mensen de Dayz mod zouden blijven spelen en supporten als er op de een of andere manier iets aan de hackers gedaan kan worden. Helaas kan dit niet vanwege de huidige trust tussen server & client.

Waarom de community van de dayzmod dus uiteenvalt:
-Direct invloed van hackers (spelers kant)
-"Wat er gebeurt" zodra stand-alone komt (server hosters / scripter kant)

Ik weet dan ook niet of de nieuwe cheranarus voor een "saai" iets gaat zorgen. Ik denk persoonlijk dat dit wel mee valt. Ik zelf zou zeker weten nog enorm veel plezier op chernarus kunnen beleven, en dat na minimaal 100 speeluur er op.
Ik vermoed dat ook. Chernarus blijft gewoon een goede map, en goede maps vervelen niet snel.Ik zou hem wel graag uitgebreid zien naar nog groter. Hoewel het in het begin allemaal kolossaal overkwam vond ik dat er uiteindelijk echt weinig ruimte was om je kamp kwijt te kunnen.

Ik heb Dayz een aantal maanden gespeeld, maar uiteindelijk ben ik afgehaakt door de vele bugs/glitches/hackers/admin abuse en niet door het spel zelf.

Wat ging er allemaal mis achter elkaar?

1) Kamp in 3 weken uitgebouwd naar 5 tenten en 3 voertuigen -> server gaat blijvend offline.
2) Zelfde kamp opgebouwd op nieuwe server -> patch naar tent glitches waardoor ze niet saveden. Kamp een aantal keren opgebouwd en uiteindelijk opgegeven door de glitches.
3) Kamp op nieuwe server met werkende tenten: teleported door hacker en dood.
4) Hacker die als Jason uit Vrijdag de 13e mn kop insloeg met een hatchet.
5) Glitch waardoor ik tussen rotsen doodging en opnieuw kon beginnen omdat je niet bij het lichaam kon komen zonder weer dood te gaan. Alles kwijt want alle gear zat op dat moment in mn backpack tot 3 rangefinders aan toe.
6) Quad gevonden, admin reset hem. Quad weer gepakt, admin bant me van de server.
7) Weer een kamp opgebouwd en weer gaat de server offline.
8) Op een nieuwe private server de helis van de 2 clans/admins afgepakt binnen 5 minuten en die teleporten hun heli gewoon terug omdat ze het niet eerlijk vonden. Ze keken ook nonstop waar voertuigen waren. Na wat scheldpartijen van 13 jarige engelsen te hebben aangehoord werd ik geband omdat ze het niet tof vonden kritiek te krijgen terwijl hun voor de server betaalden.

Ik vind het leuk om een tentenkamp op te bouwen op zo sneaky mogelijke plekken. Ook al is dat moeilijk omdat de viewingdistance van tenten eerder is dan van bomen/struiken lukte me het wel om zulke sneaky plekken te zoeken dat niemand ze ooit vond. Maar elke keer als ik een beetje aan gear kwam dan ging er iets fout met de server of met de character waardoor alles kwijt was en ik weer van voor af aan kon beginnen. Na dat keer op keer meegemaakt te hebben ben ik nog een paar keer als Rambo door Cherno gerend en heb ik daar nog even lol mee gehad, maar de lol ging er wel vanaf omdat het ook niet echt alleen een shooter is. Alle raids waren leuk, maar totaal zinloos door de vele bugs. Als Rocket iets aan moet pakken is het de hackers en de fouten. Stabiele Bohemia servers die niet altijd off line gaan en geen hackers meer. Ik ben alleen bang dat ze nu zoveel tijd in nieuwe dingen steken dat ze deze fouten laten voor wat ze zijn en dat de Dayz hype voorbij is als ze klaar zijn... Ik hoop echter van niet..
Nu speel ik DayZ al sinds mei 2012 en volg ik het nieuws rondom de standalone redelijk nauwgezet, echter een indicatie van een 'verschijningsdatum' (testversie of niet) ben ik niet tegengekomen. Rocket is nogal terughoudend met het melden van een maand of datum.

Ben dan ook erg benieuwd naar de bron van deze zinsnede in het artikel
"(...)Daardoor zal er niet eerder dan juni een speelbare testversie van de game vrijgegeven worden."

EDIT: laat maar, heb desbetreffende artikel al gevonden (ben net terug van een paar weken wintersport)
http://www.joystiq.com/20...aunch-until-at-least-jun/

[Reactie gewijzigd door schelling op 2 april 2013 11:57]

Zelf weet ik geen reet van game-engines, dus ik ben een beetje huiverig om commentaar te leveren, maar als je kijkt bij alle vorige delen van arma en nu arma3 dan is er duidelijk 1 thread kneitertje zwaar, continu 1 core bijna max, de rest is goed verdeeld over de cores en samen net zo zwaar, maar goed, komt er op neer dat het redelijk schaalt tot 3 cores, daarna is het uit met de pret.

De ps4 heeft 8 vrij langzame cores, als je er daar maar 3 van weet te benutten dan zullen de prestaties vrij matig zijn vrees ik. Zouden ze dat deel van de engine aan kunnen pakken? als dat kon hadden ze het toch al gedaan bij arma3? Of zouden ze een heel andere engine nemen? lijkt me ook niet ideaal want dan moet je het wiel weer opnieuw uitvinden.
Het is de moeite in ieder geval wel waar denk ik, in de consolewereld zit zo schandalig veel meer geld dan in de PC-markt (Een heel deel bestaat uit de belachelijke inkomsten van COD, maar zelfs dan is er een hele grote groep die de game kan draaien).
Het is eerder een engine kwestie, dan een vraag of de PS4 het fatsoenlijk kan draaien. Als ze het voor de PS4 gaan ontwikkelen zullen ze waarschijnlijk de Arma 3 engine gebruiken.

Overigens is er nog verder maar heel weinig bekend over de PS4 cores. We weten dat het er 8 zijn en mede ontwikkeld is door AMD en Sony. Custom made CPU, die waarschijnlijk stukken krachtiger is dan de normale APU's. Over die 1.6 Ghz is ook nog geen beslissing genomen. Er was zelfs sprake dat hij uiteindelijk op 2.0 Ghz of zelfs erboven zou draaien.
Ik kijk erg uit naar de release van de standalone! Maar wat ik me afvraag, en waar ik nergens echt een duidelijk antwoord op vindt, is of de standalone op arma 2 of 3 engine gaat draaien? Zoals hier eerder aangegeven, denk ik dat veel spelers wel zijn uitgekeken op cherarus.

Ik krijg steeds meer het idee dat het gewoon precies dezelfde game wordt zoals we die nu kennen, alleen dan een gepimpte versie daarvan( betere server, loot en inventorysysteem en opgepoetste graphics)
Laat het ons Arma 2.5 noemen.

Het is de Arma 2 engine met aantal 'onderdelen' en functies van de Arma 3 engine.
Eigenlijk wou Dean gewoon niet wachten op de volledige Arma 3 engine.

Toen ze aan de standalone begonnen hebben ze alles wat volledig functioneerde van Arma 3 in Arma 2 gestoken.
Als dayz een mod is, waar is deze dan een mod van? Dat kan ik niet terug vinden in het artikel of in de reacties tot nu toe. Ik zou het wel graag uit willen proberen. Ziet er leuk uit. De graphics zijn wel een beetje gedateerd, maar dat mag de pret van een goede / leuke game niet drukken.
DayZ is een mod van het spel Arma 2,

Je hebt het basis spel Arma 2 en de uitbreiding Arma 2: Operation Arrowhead nodig om te spelen.

Je kan dit pakket kopen in bijvoorbeeld steam los of bij elkaar in Arma 2: Combined Operations. https://store.steampowered.com/sub/4638/

Daar naast kan je via steam gratis de mod downloaden of een programma gebruiken zo als PlaySix wat mijn voorkeur heeft (wat ook andere mods ondersteund). -play.withsix.com

Uitleg hoe je het spel moet installeren hier.
www.dayzwiki.com/wiki/How_to_install_DayZ

Wat de beste basis is om je video instellingen op te zetten.
http://dayzmod.com/forum/...p-your-graphics-properly/

Om je op weg te helpen.
http://dayzmod.com/forum/...pful-threads/#entry104583

En natuurlijk de official page van DayZ.
http://dayzmod.com

Ik moet bijvoegen dat het spel wat bugs heeft, maar de meeste mensen nemen dat voor lief.
Edit: wat extra linkjes toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Dutchone op 2 april 2013 13:06]

Super! bedankt voor de uitgebreide info!
Nou, de grahics zijn prima hoor, al heb je wel een AMD phenom 965 op 4 ghz + een HD 7850 + minimaal 6 gb (nooit genoeg) nodig om het spel op ultra te kunnen spelen, met AF, maar dan word AA al moeilijk, deze hoge specs zijn nodig door de achterhaald verschrikkelijk engine die een shitton van je systeem voor geen reden vraagt.
6GB? Het geheugenverbruik wordt door de engine gecapt op 2047MB...

"Limit memory allocation (in MB). 2047 is hardcoded maximum at the moment (Arma2 1.01 final, anything higher falls back to 2047)." http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Startup_Parameters
Ben ik wat te hard door te stellen dat ze het nu al een beetje hebben up-gefucked op PC.

Dean Hall beloofde een minecraft model kwa ontwikkeling, maar daar is niets van in huis gekomen. Ik was gestopt met de mod toen die niet speelbaar was door een glitch bug en dat was op een moment dat de stan-alone bijna zou uitkomen, maar we wachten daar nu nog steeds op en mijn interesse is ondertussen toch wel al verdwenen.
Vraag me af of hij de game gaat versimpelen (dumbing down) om het op de consoles een beetje speelbaar te maken (controller). De complexiteit en learning curve van DayZ is namelijk voor mij juist een van de sterke punten in de game.

Dit is namelijk wel de trend die je ziet wanneer games in een keer multiplatform gaan. (Yes, I'm looking at you Battlefield franchise..)
Zeker niet, heb een aantal dev videos al gezien en je moet in gebouwen bijvoorbeeld echt achter objecten gaan zoeken voor items. Ook is het hele inventory system een stuk uitgebreider. Misschien wel waard om even te googlen. ;D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013