Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties, 24.740 views •

Vanaf 2 april zijn alle voorwerpen in een door de klantenservice van Blizzard hersteld account gebonden aan dat account. Ze kunnen dan niet meer verkocht worden aan andere spelers. Daarmee wil Blizzard voorkomen dat spelers misbruik maken van de herstelfunctie.

Blizzard heeft dezelfde maatregel in december al ingevoerd in Azië. Op 2 april wordt de stap ook in Noord-Amerika en Europa ingevoerd, meldt een communitymanager via het forum van Diablo III. Vanaf dan zijn alle virtuele voorwerpen die bij een account horen aan dat account gebonden zodra die door de klantenservice van Blizzard hersteld is. Dat wil zeggen dat de virtuele voorwerpen die onder het account vallen, niet langer aan andere spelers kunnen worden verkocht.

Blizzard wil hiermee voorkomen dat er kopieën van virtuele voorwerpen in de economie van de game terechtkomen. Spelers konden een kopie van een virtueel voorwerp bemachtigen door het voorwerp te verkopen aan een andere speler en vervolgens de klantenservice van Blizzard te benaderen met als klacht dat er met het account is gerommeld. De klantenservice herstelde vervolgens het account naar de situatie vlak voor de melding. Op die manier kreeg de speler een kopie van het verkochte voorwerp in bezit, dat opnieuw verkocht kon worden. Dat wil Blizzard met de nieuwe maatregel voorkomen. Als een speler na herstel van zijn account een kopie van een verkocht voorwerp in handen krijgt, kan hij dat niet langer verkopen. Blizzard heeft in Diablo III een optie ingebouwd om voor de verkoop van virtuele voorwerpen echt geld te vragen, het real money auction house.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)

Reacties (65)

dus mensen met wiens account écht geprutst is zijn dus de dupe van het misbruik door anderen :/

doet mij aan DRM denken :+
Je bent niet de dupe.
Er zijn zat games die een *nobody cares* geven als je gehacked wordt.
Bij D3 krijg je tenminste je gear nog terug, alleen is dit puur char bound.
Je moet blij zijn dat blizzard uberhaupt je account hersteld. Het is immers toch wel grotendeels jouw fout als je gehacked wordt. Je doet immers niet goed genoeg aan beveiliging. Daarnaast maak je blijkbaar ook geen gebruik van de two-way-authentication die ze aanbieden, want anders konden hackers echt niet op je account. Punt is dus, als je gehacked wordt is het jouw schuld en is het alleen maar tof van Blizzard dat ze je account herstellen.
Sorry, maar daar ben ik het pertinent niet mee eens. Blizzard hoeft een dergelijke service niet te geven natuurlijk, maar als je gehacked word, geef je dus de account eigenaar de schuld omdat hij niet genoeg maatregelen heeft genomen hiertegen, ipv e hacker te "bestraffen" (overigens ik besef goed dat het onmogelijk is om alle hackers te bestraffen, maar in de catagorie "humor me" lees nog even door).

Dit is namelijk vergelijkbaar met gedupeerden van een inbraak zeggen dat ze maar een groter slot op hun deur hadden moeten zetten. Dus dat je gehacked word, is niet per defenitie je eigen schuld. Natuurlijk zijn er genoeg stappen die je kan ondernemen om dit risico te minimaliseren (inderdaad, het two-way athenticatie systeem, firewall, regelmatig scannen op virussen, trojans en andere malware), maar waar ligt volgens jou de grens dan?

Of zeg je ook straks als je fiets gestolen is: "he, dom van me had ik maar een veel dikkere ketting eraan gelegd"? De verantwoordelijkheid van iemand die een misstap begaat bij de gedupeerde neerleggen is een hele slechte zaak, of dit nu in het dagelijkse leven of virtueel is, doet daar helemaal niets van af. Ook of zo'n hacker ooit bestraft word is helemaal niet relevant, je kan niet de gedupeerde dubbel "naaien" door ook nog eens te zeggen: eigen schuld, dikke buld.

Het is inderdaad een geweldige service die Blizzard verleend, maar zoals je leest word daar dus ook al weer misbruik van gemaakt. Hiermee wil ik alleen maar aangeven, dat mensen die kwaad willen doen dit op elke manier doen die ze aan kunnen grijpen. Sommige methodes zijn makkerlijk of moeilijker dan anderen, maar ze doen het toch wel. Een sterkere firewall of andere vormen van authenticatie doen daar niets aan af. Het kost ze hooguit wat meer moeite.

Ik heb jaren lang bijv. WoW gespeeld, ik heb echt nooit superdikke firewalls gehad, of USB keys o.i.d. Heb ik dan geluk gehad? Of had ik het helemaal verdiend om gehacked te worden (als ik even jouw redenering volg).

Dat er voor mijn huis allerlei dure alarm installaties te krijgen zijn, gewapend glas, dikkere sloten en weet ik wat allemaal niet meer, betekend het ook dat ik deze allemaal maar moet kopen om mijn kansen om beroofd te worden te minimaliseren? Kom op zeg, we gaan toch niet "misdadigers" de hand boven het hoofd houden, dat is nog eens de omgekeerde wereld.
Zwaar overtrokken reactie. De hackers wordt zeker niet de hand boven het hoofd gehouden, de sancties tegen hackers staan 100% los van dit verhaal. De huidige situatie wordt bewust misbruikt en dat wordt nu aangepakt. Een betere vergelijking zou zijn dat de verzekering niet uitkeert als jij je fiets niet op slot had staan. Dat doet niets af aan de straf voor de fietsendief als die gepakt wordt.

Dus nee, je verdient het niet om gehacked te worden zonder authenticator en whatnot, maar je hebt ook geen onvervreemdbaar recht op 100% compensatie. Net zoals je niet zonder meer een nieuwe fiets krijgt als je niet alle sleuteltjes kan overleggen.
maar als je gehacked word, geef je dus de account eigenaar de schuld omdat hij niet genoeg maatregelen heeft genomen hiertegen, ipv e hacker te "bestraffen"

Net zoals met een ISP account, is ook een Blizzard account holder zelf verantwoordelijk voor wat er met zijn account gebeurt. Natuurlijk zal Blizzard rekening houden dat mensen wel eens gehacked worden, en daar coulant mee om gaan; zeker wanneer mensen een mogelijk gecompromiteerd account direct melden (en dus ter goeder trouw zijn). Maar je draagt zelf de verantwoordelijkheid om je account te safeguarden, zeg maar.

Dit is namelijk vergelijkbaar met gedupeerden van een inbraak zeggen dat ze maar een groter slot op hun deur hadden moeten zetten.

En inderdaad verlangt iemand als een verzekeringsmaatschappij ook dat je goeie sloten op je deuren hebt zitten. Is ook niks mis mee.
Natuurlijk gaan ze hackers niet vrijuit laten gaan, maar je bent ook zelf verantwoordelijk. Als je een goedkoop slot aan een heel dure fiets hangt, of een raampje van je auto open laat ben je gewoon wel dom bezig.

Iets zoals de SMS Protect die Blizzard aanbiedt zorgt er al voor dat je je account niet kan kwijt geraken. Volgende laagje is de authenticator die gewoon op je smartphone draait of heel goedkoop als sleutelhanger te koop is.

Vergelijk het met virussen en hackers die proberen je bankgegevens te bemachtigen. Dat is ZEKER allemaal niet toegelaten, maar als je geen antivirus draait ben je gewoon dom bezig. Er gaan altijd mensen met slechte bedoelingen zijn... Steek gewoon even een paar minuten in jezelf te beveiligen. Dat is gewoon een gewoonte die we mensen moeten proberen aan te leren.

En ik geloof zeker dat je Blizzard account nog niet gehacked is geweest, maar die van mij spijtig genoeg wel. Ik gebruikte een apart wachtwoord ervoor dat ik nergens anders gebruikte en draaide een antivirus pakket. Ik ben altijd heel bewust met phishing omgegaan en klikte zeker niet op links in mails. Toch op een dag, toen ik al een half jaar gestopt was met WoW kreeg ik een (echte) melding dat mijn account geblokkeerd was omdat ze vermoedden dat hij gehacked was. En inderdaad, er zat plots een authenticator op + ander wachtwoord. Support gecontacteerd, een paar keys doorgestuurd en terug toegang gekregen: Mijn hoogste lvl character leeggeroofd. Heb alles teruggekregen, maar sindsdien heb ik een authenticator aan mijn account hangen, en staat SMS protect aan. Nu moeten ze al fysiek die authenticator vastkrijgen + toegang tot mijn telefoon hebben voor ze binnen geraken.

Hetzelfde geldt ook voor andere diensten. Facebook, Google, etc bieden allemaal extra beveiliging aan via SMS of andere manieren. Steam heeft Steamguard waarmee je een code uit een mail moet gebruiken, etc. Elke dienst zou gelijkaardige systemen moeten hebben. Puur wachtwoorden gebruiken voor beveiliging is gewoon onveilig. Er is een heel goede reden waarom je niet gewoon een wachtwoord hebt voor je bank account... De dieven zijn schuldig, maar als we allemaal een klein beetje moeite zouden doen zouden we allemaal er veel minder last van hebben, maar dat kan je alleen zelf doen...
Geweldig, maar dat betekent dus dat HUN beveiliging niet goed op orde is (immers was jou wachtwoord te kraken) maar zoals ze dat nu doen bij D3, zou jij dus worden gestraft voor het feit dat het bij hun niet goed zit.

En om maar even duidelijk te zijn, er waren nog niet zo lang geleden banken in nederland die je wel bij je bankrekening lieten met alleen een username en wachtwoord. Wellicht is dat inmiddels veranderd maar dat is ook iets heel anders dan een spel account.

Voor een game is driedubbele beveiliging gewoon iets wat in de weg zit en niet nodig zou moeten zijn.

En waar halen jullie het vandaag dat het herstellen van accounts tot te vorige staat een grote en geweldige service is? Je betaald voor je account en hij hoort dus aan hun kant goed beveiligd te zijn. Als die dan gehackt wordt omdat zij niet goed genoeg opletten bij brute-force watchwoord aanvallen op je account, dan is het toch echt niet minder dan vanzelfsprekend dat je je account in het geheel hersteld krijgt. Zonder BS-restricties die je in dit geval ook nog eens echt geld kosten.
Dat "menige andere MMO" die hier wordt aangehaalt dat volgens jullie algemeen niet doet is een slap excuus.

Bovendien zijn authenticators ed wel mooi maar ook die kunnen gekraakt worden dus hoe ver moeten we gaan? Zoals hierboven wordt gesteld, moet ik ook geen kogelvrij glas installeren om inbrekers tegen te gaan omdat het dan alleenmaar een soort arms-race wordt.

[Reactie gewijzigd door Darkstriker op 27 maart 2013 11:44]

Jouw wachtwoord hoeft niet gekraakt te worden. Als je een keylogger hebt zonder het te weten weet een ander je inlog gegevens ook. Kun je Blizzard niet verwijten. Blizzard geeft je met een authenticator en sms alert echter een extra beschermlaag. De authenticator kost je hooguit 10 seconden extra om in te loggen.
Dat is heel leuk, maar hier is geen mobiel aanwezig in huis, dus dat moet dan betekenen dat ik een mobiel moet kopen, een abonnement moet afsluiten en dat alleen om een authenticator te hebben. Het moet niet gekker worden op deze wereld. :?
Het moet niet gekker worden op deze wereld. :?
Je kan een losse authenticator kopen in de Blizzard store. Daarnaast hoef je geen abonnement af te sluiten om een authenticator te installeren op je telefoon. Zo, ben je ook weer op de hoogte.
Dus je wilt veiliger bezig zijn maar hebt geen zin om te investeren in de hardware om dat mogelijk te maken? Dat is hetzelfde als een fiets kopen zonder slot, en dan de fietsenwinkel verwijten dat ie vrij makkelijk gejat kan worden.

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132

Kijk eens, je digitale slot, en het kost niet eens een fortuin. Overigens kan ik je aanraden toch een mobieltje te overwegen, daar kan je ook mee bellen enzo. Dat schijnt best wel handig te zijn anno 2013.
Blizzard biedt een geheel gratis authenticator aan(Two-Way authentication). Door middel van deze authenticator is het vrijwel onmogelijk voor een hacker om in te breken in jou account. In het algemeen zijn mensen liever lui dan moe, dus doen ze geen moeite om deze authenticator in te stellen.... Waarom zou blizzard dan veel moeite moeten doen om jou items te herstellen?

Ik vind dus dat blizzard geen enkele item hoeft te herstellen.


Hetzelfde geld voor jou fiets. Als een verzekering jou gratis een slot aanbied waardoor jou fiets onmogelijk gestolen kan worden en je bent zelf te lui om deze te gebruiken.....? Vindt jij het dan echt reeel dat de verzekering jou fiets gaat vergoeden als deze gestolen wordt omdat jij zelf te lui bent? 8)7
Dat hangt van het gratis slot af wat je aanbiedt.

Als dat, bij wijze van spreken, een 100kg zware stoeptegel is waar ik mijn mijn fiets mee kan verankeren kun je inderdaad vrij zeker zijn dat mensen die niet zullen gebruiken.

Het gaat om een spel, niet om een atoombom, dus als ik een andere telefoon (waar de Battle.Net app op draait) moet aanschaffen of een extra apparaatje aan mijn sleutelbos (die al groot genoeg is) moet hangen voor "extra beveiliging" dan ga ik daar natuurlijk ook niet aan beginnen.

Misschien te classificeren als lui, maar ik ga echt niet voor alles waar ik in wil loggen custom apps of tools meesjouwen hoor.
Als jij je huisdeur open laat staan en vervolgens word je woning leeggeroofd dan is er dus geen sprake van inbraakschade en ben je ook niet verzekerd.

Het gaat er om dat je voldoende maatregelen neemt om misbruik tegen te gaan, niet of het strafbaar is om iemand zijn account te hacken. Dan ben je open deuren aan het intrappen (see what i did there?) want we weten allemaal dat dat een strafbaar feit is.
Dit is namelijk vergelijkbaar met gedupeerden van een inbraak zeggen dat ze maar een groter slot op hun deur hadden moeten zetten.
Nee dit is eerder in lijn met het geval: De deur achter je kont dichtrekken, maar de deur niet op slot draaien, zodat anderen met een kleerhanger je deur open kunnen krijgen zonder dat het maar enige moeite kost. Om je even uit de droom te helpen, als dit het geval is zal een verzekeraar jou zeker proberen te korten op het uit te keren bedrag. Sla de kleine lettertjes van je inbraak- of diefstal verzekering er maar eens op na.
Of zeg je ook straks als je fiets gestolen is: "he, dom van me had ik maar een veel dikkere ketting eraan gelegd"? De verantwoordelijkheid van iemand die een misstap begaat bij de gedupeerde neerleggen is een hele slechte zaak, ...
Hier eigenlijk hetzelfde. Iedereen is er van op de hoogte dat je een fiets kunt optillen en in een auto gooien, of dat een betonschaar niet moeilijk is om 's nachts mee te nemen. Verzekeraars weten dit ook, dus wordt ook daar de diefstalverzekering van een fiets op aangepast, wat effectief betekent dat jij je fiets zelfs af moet sluiten met een slot dat aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Dat er voor mijn huis allerlei dure alarm installaties te krijgen zijn, gewapend glas, dikkere sloten en weet ik wat allemaal niet meer, betekend het ook dat ik deze allemaal maar moet kopen om mijn kansen om beroofd te worden te minimaliseren? Kom op zeg, we gaan toch niet "misdadigers" de hand boven het hoofd houden, dat is nog eens de omgekeerde wereld.
Nee, dat ben ik met je eens, het zou niet moeten hoeven dat je je huis in een stalen bunker moet veranderen, maar als jij weet dat jij in een risicobuurt woont (lees: weet dat de kans bestaat dat er wat kan gebeuren met je WoW of D3 account) dan kun je op z'n minst proberen je best te doen om iets veilig te stellen.
dus mensen met wiens account écht geprutst is zijn dus de dupe van het misbruik door anderen :/
Nee hoor, als er echt gerommeld is krijg je het item gewoon terug en is er niets aan de hand. Als je mot opzet het item verkoopt en vervolgens terug vraagt via de herstelfuncitie kun je het enkel niet nog een keer verkopen. Het blijft dus mogelijk om te frauderen maar niet meerdere keren met een enkel item.
Als je goed leest dan staat er dat verkopen van items niet meer kan. Niet dat er geen accounts meer hersteld worden. Accounts worden nog steeds hersteld dus gehackte spelers zijn niet de dupe.
Tuurlijk niet je krijgt dan toch gewoon je items en gear retour.
enige is dat je deze dan niet meer kan verkopen,
wat me een prima regeling lijkt... kost je mischien wat gold maar op zich geen vreselijke straf.
Gaat hier denk ik meer over spelers die rommelen met de real money auction house. Als je dus gehacked wordt kan je je items niet meer voor real money verkopen, maar ook dat is te overzien lijkt me.

[Reactie gewijzigd door NoUseWhatsoever op 27 maart 2013 10:55]

Account-bound betekent in dit geval ook dat de items niet meer op de gold-AH verkocht kunnen worden.

Datzelfde zie je bij de nieuwe tier van crafted items, die ook account-bound zijn.
Goede oplossing lijkt me. Echter lost dit het probleem niet helemaal op. Men kan nu nog steeds items verkopen die ze eigenlijk willen houden, dan die herstel functie gebruiken en dus het geld plus het item zelf nog hebben. Helaas kun je dit waarschijnlijk nooit 100% tegen houden, lijkt me.
De enigste manier om dat tegen te houden is om de verkoop van de items terug te draaien. Moeilijkheid daar in is dat het allang weer door verkocht kan zijn enz
Ik vind het wel netjes dat ze het doen. Maar een tijd limiet dan 1á 2 maanden had mogelijk beter geweest. Stel dat er wel gerommeld was, dan ben je wel dubbel benadeeld.
Hoe kunnen mensen dan rommelen met je account items in D3? Ik neem alleen alleen als je wachtwoord is gejat, maar hoe vaak komt dat nou voor dan?
Je bent niet dubbel benadeeld. Je krijgt je account weer terug. Het niet meer kunnen verkopen van huidige items is een kleine prijs om te betalen als je na een hack alles weer terug krijgt. In een hoop andere games ben je gewoon alles kwijt. Sterker nog, een hoop andere uitgevers zetten gewoon de server uit na een paar jaar als de game niet goed loopt en ben je alsnog alles kwijt. Voor zover ik weet kun je blizzard games uit de jaren 90 (diablo 2, warcraft 3) nog steeds online spelen.
Dus, wapentje verkopen voor 2 miljard, (in the pocket!) en dan een account bound kopie gratis weer
terugkrijgen. Lijkt me dat er toch nog een 'dupe' in omloop is op deze manier.

Gewoon geen accountrestorations meer uitvoeren. Ik denk dat blizzard, genoeg (gratis) opties biedt voor mensen om zijn of haar account een extra laag beveiliging te geven.

[Reactie gewijzigd door BitByter op 27 maart 2013 10:18]

Gewoon geen accountrestorations meer uitvoeren

Nee, gewoon mensen bannen die hier misbruik van maken.
Dus je kunt waardevolle spullen nog steeds verkopen en er daarna een melding maken en ermee doorspelen.
Eenmalig ja, maar waarschijnlijk is deze regel ingesteld tegen mensen die dat vaker deden.
De persoon die het item voor 2 miljard heeft gekocht, heeft een non-account bound kopie van dat item. Die kan dus exact hetzelfde doen.
dat klopt, maar uiteindelijk blijft ten allen tijde maar één versie (de echte) in circulatie op de market wat toch wel een grote verbetering is ten opzichte van een potentieel oneindig aantal kopies in omloop
Ik zou verwachten dat al die items wel een unique ID oid hebben, dan zouden er nooit twee dezelfde items in de economie komen. Op het moment dat er een restore wordt gedaan worden alle transacties gerelateerd aan dat item ongedaan gemaakt. Het hele idee voor het Always Online zijn bij Diablo 3 was toch om duping tegen te gaan itt Diablo 2, mission failed?

@hieronder, Maar dan zou je geld natuurlijk ook worden terug gestort, vandaar dat ik zei alle transacties ongedaan maken.

[Reactie gewijzigd door Barthak op 27 maart 2013 10:26]

ja maar als jij als eerlijke koper een gejat item koopt, zou je dat kwijtraken, en heb je dus voor niks betaald. Daarom komt er een dupe in omloop.
Dat kan nooit, dan moeten ze een database bijhouden van ieder item dat dropt. En aangezien dat er nogal wat zijn loopt dat uit de hand, als je het uberhaupt al voor elkaar krijgt om dat te programmeren.
Dat kan prima. Sterker nog, alle toons hebben al hun items op dit moment in die database staan, dus al die records zijn er al in de vorm van relaties. Daarnaast kun je alles dat uit de economie verdwijnt (vendortrash, gebruikte potions enzovoorts) archiveren. Ik denk dat je de mogelijkheden van "databases" onderschat. De hoeveelheid items in zo'n game "stelt niets voor".
Ik geloof dat je niet helemaal door hebt hoe een game in elkaar zit...

Ter verduidelijking mometeen heeft een character bijvoorbeeld 1x Item ID 240 en 4x Item ID 835. Wat dit inhoudt (model, animaties, stats, enz) wordt lokaal afgeleid. Het character zelf (is toon nou echt nodig?) is dus een kwetsie van (kilo)bytes. Op die manier heb je een compacte database en dus weinig belasting (geheugen/bandbreedte).

Bovendien is het haast ondoenlijk om al die nummers te genereren. Als in een game 1000 items droppen en er spelen miljoenen spelers en al deze items zouden een unique id moeten krijgen dan wordt dat erg lastig aangezien er ook nog duizenden games tegelijk lopen. Dan krijg je dus belachelijk grote getallen terwijl je ook nog moet checken of alles wel uniek is.

Vervolgens loop je tegen het probleem aan dat je aan de database moet vragen wat het item nu precies inhoudt. Tenzij je aan een standaard item id weer een unique identifier gaat hangen maar dan blijft hetzelfde probleem bestaan als hiervoor. Hoe zorg je dat alles uniek blijft.

Niet haalbaar.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 27 maart 2013 17:38]

waarom kunnen ze niet gewoon net als in wow kijken wat er met een item gebeurt is? als alles van je account weg is kunnen ze er vanuit gaan dat het een hacker is geweest, gaat het om 1 willekeurig item wat vlak ervoor verkocht is aan een speler of op de AH is het bij voorbaat al duidelijk dat de speler zelf de boel loopt te flessen. bij WoW kunnen ze ook nagaan wat er gebeurt is met je gear/items.
De server- (en niet te vergeten de opbrenst-) structuur van wow is compleet anders. Op een realm spelen misschien 10000 mensen waardoor je kan loggen wat er door iedereen wordt gedaan en problemen per server kan afhandelen. Daarnaast heeft wow een beperkt aantal items en zijn heel veel items al BoE / BoP / BoA.

In Diablo III speelt iedereen op dezelfde server en wordt er niet veel gelogd (dat kost veel geld) en is er een haast oneindig groot aantal items nodig. Voor ieder nieuw item dat dropt (en dat zijn er nogal wat) moet je dus een database record aanmaken en moet je bij gaan houden waar het item blijft.

Ik denk dat dat bijna niet te doen is als er honderdduizenden (nu vast een stuk minder ;)) mensen die op in een regio spelen deze informatie moeten bijhouden en delen.
Die records zijn er sowieso. Als die items niet gepersisteerd zouden worden, zou je toon namelijk elke keer met een lege inventaris beginnen.
Waar slaat dit op? Tuurlijk word elke item nu al opgeslagen in een database entry, anders heb je namelijks niks als je weer inlogged. En zeggen dat Diablo op 1 server zit is ook onzin, dat lijkt misschien zo maar er zit uiteraard een grote cluster achter.
Ik verkoop item x ik claim hacked te zijn ik krijg item terug. nog steeds bestaat item x 2x dit lost het probleem niet op.
Wat heb je er als Chinese/Indiase goldfarmer aan dat je een onverkoopbaar virtueel item hebt?
Het bestaat maar één keer in circulatie. Dat jij het op je eigen pctje ook nog hebt staan maar niet kan doorverkopen heeft daar weinig (ik zeg niet géén, maar weinig) impact op. Daar heeft namelijk niemand buiten jijzelf wat aan.
Dat dacht ik dus ook meteen, je kunt nogsteeds je uberepix gear verkopen voor echt geld en ondertussen zelf in hetzelfde setje rond blijven lopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True