Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties, 27.536 views •

De nog niet officieel aangekondigde shooter Battlefield 4 lijkt zich, in elk geval voor een deel, af te spelen in de Chinese stad Shanghai. De skyline van die stad is te zien in een officiŽle teaser-afbeelding van de shooter, die deze week wordt aangekondigd.

In de aanloop naar de aankondiging op 27 maart geeft Electronic Arts dagelijks een nieuwe Battlefield-teaser vrij. Voor het weekend was de skyline van Shanghai in een afbeelding te zien. Daarmee lijkt vast te staan dat Battlefield 4 zich in elk geval voor een deel op Chinees grondgebied zal afspelen.

Hoewel een verhaal in Battlefield zich vaak in verschillende landen afspeelt en Shanghai dus waarschijnlijk maar een onderdeel van het geheel is, sluit de locatie wel aan op eerdere geruchten over het schietspel. Naast de Verenigde Staten en Rusland zou namelijk in Battlefield 4 een derde, Aziatische factie aanwezig zijn. Het lijkt dus te gaan om China of een alliantie waarin China een grote rol speelt.

Met de teaserwebsite telt Electronic Arts af naar de officiële aankondiging, die op woensdag 27 maart verwacht wordt. Naast de skyline van Shanghai werden ook al beelden van een vliegdekschip, een vrouwelijke soldaat en een tank vrijgegeven.

Battlefield 4 - Shanghai teaser

Update, 11:40: de teaser-afbeeldingen zijn weliswaar vrijgegeven door EA, maar lijken zelf niet letterlijk op de teaserwebsite te hebben gestaan. Het bericht is aangepast zodat niet langer de indruk gewekt wordt dat dit wel het geval was.

Reacties (73)

Reactiefilter:-173064+145+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Waarom wordt bij de update gemeld dat ie niet op de teasersite staat? Hij staat helemaal bovenaan en de bron is dit: http://www.battlefield.com/bundles/bf4teaser/img/phase3.png

Overigens was het wel te verwachten dat het China ging worden. Naast die stad heb je dus een Chinese tank, een Aziatische meid genaamd Hanna en mogelijk is het vliegdekschip ook de Chinese ombouw van de overgekochte Russische carrier.

Alleen die neger kun je niet helemaal plaatsen bij de overige plaatjes. De gun is niet echt te herkennen, maar het lijkt op een LMG met Ammo-zak aan de onderkant.
die overgekochte carrier lijkt wat mij betreft alleen niet op de carrier op dat plaatje maar meer op een amerikaanse.

zie:
http://www.pixelenemy.com...ld-4-aircarft-carrier.jpg
en
http://en.wikipedia.org/w...aircraft_carrier_Liaoning
Deze gemist;
clicky

En dit is het plaatje van die teaser site zonder regen overlay;
clicky

Er dwalen ook een paar teaser filmpjes rond, ingezoomde details van o.a. een heli rotor en de rupsband van een tank.

Edit; voor de volledigheid, deze 3 filmpjes:
http://youtu.be/O57mrsJNGnU
http://youtu.be/lo6hx9Ktw90
http://youtu.be/BrXkY3KHq2c

[Reactie gewijzigd door olivierh op 25 maart 2013 12:02]

Het spijt me vriendelijk. Maar ik ga het toch zeggen.

Gaan we nu bij elke teaser van Battlefield 4 een nieuwspost maken?

Het is maar een enkele van de vele vele spellen, en aangezien 95% van de spellen op Tweakers uberhaupt geen aandacht krijgt lijkt het disproportioneel om een weinig vernieuwende titel als BF4 meerdere nieuwsberichten toe te kennen.. :O

[Reactie gewijzigd door TRG op 25 maart 2013 11:39]

EA probeert de verwachtingen hoog te houden, maar als je de ontwikkelaars hoort spreken dan proberen die juist de verwachtingen te temperen.

http://www.gametrailers.c...ostbite-engine-discussion

Verwacht dus een soort van uitgebreidere bf3 en niet veel meer dan dat (niks mis mee, natuurlijk :) )
Verwacht dus een soort van uitgebreidere bf3 en niet veel meer dan dat (niks mis mee, natuurlijk :) )
Dat deed ik gelijk al toen BF4 al aangekondigd werd, 'slechts' een jaar (anderhalf?) na BF3; voor BF3 hebben ze een nieuwe engine en weet ik veel wat uit de kast getrokken, en daar plukken ze nu de vruchten van door een nieuwe titel te bouwen zonder een nieuwe engine.
Aan de andere kant heb ik ergens gelezen dat BF3 maar gedeeltelijk gebruik maakt van de Frostbite engine? Dus het zou er zowaar ook op alle fronten beter kunnen zijn.

Ik hoor ook dat ze beperkt worden door de hardware (filmpje van REDSD). Iedereen zou het moeten kunnen draaien? Dit was bij Crysis niet het geval, daar brachten ze het gewoon uit zoals het bedoeld is. Zouden ze weer moeten doen... Of ik begrijp hun interpretatie van de beperking verkeerd, als in: dat het echt gewoon niet verder kan.
Klopt, ze vertellen daarbij ook dat de voorganger van bf3(ook gebouwd in de frostbite engine) meer gebouwen bevatten die vernietigd konden worden.

Maar als je bf:bc2 vergelijkt met bf3 dan is de schaal van bf3 vele malen groter.
Voor de makers is het nu een kwestie van tweaken en zoeken naar manier om nog efficiŽnter om te gaan met de middelen die ze hebben.

Waar het nu op neerkomt is dat ze gebonden zijn aan de traagste machines en dat ze iets meer ruimte hebben op de PC.
Voor de next gen consoles geld eigenlijk dat ze het spel alleen soepeler kunnen laten lopen een beetje op het niveau als de PC.

Ik zou het jammer vinden als DICE straks veel kritiek krijgt, door de marketing van EA.
Ik hoop altijd op verbetering zoals nog mooiere grafics ipv andere game modes.

Kom op Battlefield en CTF of Gun-mod...Schoenmaker blijf bij je leest..
Als ik dit soort dingen wil spelen, dan koop ik wel UT of COD.
Zelfde met de DLC's CQ en AK zijn imo bar slecht.
Als je het niets vindt, dan blijf je er toch gewoon van weg? Waarom moet een spel alleen maar dat bevatten wat meneer bevalt. Ik beleef namelijk wel lol aan af en toe een rondje Gun Master, CQDom of CTF - ben ik nu een 'neppe' Battlefield-speler en moet ik maar lekker CoD spelen? Er valt genoeg op de huidige iteratie van de Frostbite-engine te mekkeren, maar feit is dat deze zeer veelzijdig is, en ik ben maar wat blij dat DICE de engine dan ook voor meer inzet dan dat wat de 'BF-elitisten' willen. Want zelfs Close Quarter-modi vind ik met de Frostbite-engine eindeloos veel beter dan met de CoD-engine, qua graphics, geluid, immersion, game mechanics en ga zo maar door.

Overigens niet specifiek aan jou gericht - het is meer een reactie op een algemenere tendens dat mensen dingen in een game die hen niet bevallen maar geschrapt willen zien - god verhoedde immers dat er iets in een spel zit waar anderen wel plezier aan beleven, maar hen niet.
Probleem is alleen een beetje dat meestal de originele kern verloren gaat van de game die de mensen heeft aangetrokken. Ik heb ook al gelezen dat er veel kleinere maps gaan komen in bf4, dat zullen veel mensen niet leuk vinden. Ikzelf heb vooral bf2 gespeeld en ik vind die ruime maps juist wel leuk.

Dus pls geen gunmod of ctf in bf4, want het is niet alsof EA devtijd in overvloed besteed aan spellen.
Dat zijn geen gasten van Dice of EA. Dat zijn gewoon wat mensen uit de branche en van Gametrailers. Ofwel, 1 brok speculatie en geen enkel feit.

We zullen de 27e pas zien wat er gaat komen en waarschijnlijk bij de E3 of de Xbox 3 presentatie krijgen we meer te zien.
Wtf, waarom krijgt die +2?
Dat zijn de developers helemaal niet. Iedereen kan zo speculeren.

Daarnaast weet die zogezegde "Battlefield diehard" zelfs niet dat er submarines waren in BF1942 lol!
Update, 11:40: de teaser-afbeeldingen zijn weliswaar vrijgegeven door EA, maar lijken zelf niet letterlijk op de teaserwebsite te hebben gestaan. Het bericht is aangepast zodat niet langer de indruk gewekt wordt dat dit wel het geval was.
Ik heb deze afbeelding gisteravond wel degelijk op de teasersite van EA gezien na doorklikken van de battlefield facebook pagina en het inloggen op origin op de teasersite.
Geen twijfel mogelijk. Deze afbeelding heeft op de site gestaan.

Hij staat er nu nogsteeds.

http://www.battlefield.com/nl/battlefield-4?websso=1

inloggen op origin en rechts bovenin kijken.
Duidelijk nee, anders waren er van die vrouw, dat vliegdekschip en die tank ook berichten verschenen.

Ik ben het met je eens dat niet elke scheet over BF4 direct nieuws hoeft te zijn (daar hebben we immers fansites voor), maar een indicatie voor waar het spel zich (deels) af zal spelen vind ik toch best belangrijk.

Dus nee, niet elke teaser rechtvaardigt een nieuwsbericht. Maar deze wel.


edit: deze reactie was dus op de post van TRG, niet op JC Penhoat. ;)

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 25 maart 2013 11:44]

Daar zijn toch ook nieuwsberichten over verschenen? Filmpjes stonden met een berichtje op tweakers.net hoor.

Duidelijk ja dus.

Aanpassing:
Mijn fout, is waarschijnlijk inderdaad de videobak geweest.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 25 maart 2013 13:41]

Dat is de videobak. Die worden tegenwoordig ook tussen de reguliere berichten gedropt. Dat is opzich wel irritant als die daarna ook nog een keer in een nieuwsitem vermeld word. Maar hij staat niet als nieuwsitem in de lijst: http://tweakers.net/product/316650/battlefield-4/nieuws/
Als video, dat zou kunnen, dat houd ik niet altijd bij, moet ik zeggen. Maar in het geval van nieuwsberichten: nee.

edit: we hebben er intern even overlegd en zullen ook wat scherper zijn op de nieuwswaarde van de teasers die worden geupload. Tot op heden werd in principe elke teaser-video geplaatst, maar niet elke video heeft naar mijn mening ook nieuwswaarde, dus dat stopt nu. Al vermoed ik dat er 27 maart wel een (volledige) trailer online zal komen, maar die is natuurlijk wťl relevant.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 25 maart 2013 13:14]

Als jullie de release trailer niet nieuwswaardig vinden lijkt me dat er wat fout gaat in de beoordeling hoor. Battlefield 4 officieel aangekondigd is in mijn bescheiden mening een relevant bericht voor vele tienduizenden fans in Nederland alleen al..
idd alsof dit weer eindelijk een keer een nieuwe BF is na 10 jaar of zo, de vorige is net een jaar oud.
Im pumped en vind het goed alles hier even samengevat te lezen.
Je kan er ook gewoon niet op klikken en reageren. ;)

Vele vele spellen verkopen bij lange na niet de aantallen van een COD of BF. Daarom krijgen die andere spellen ook (soms onverdiend) veel minder media aandacht. Sniper2: Ghost Warrior is bijvoorbeeld ook niet een spel dat veel verkocht wordt, maar toch zijn daar ook een aantal posts aan gewijd.

Dat dit niet de meest interessante nieuwsbericht van de dag is, ben ik met je eens, maar nogmaals: Je hoeft er niet op te klikken cq te reageren.
Weinig vernieuwend? Dan weet jij meer dan de rest van de wereld.
ik ben erg benieuwd wat we gaan krijgen. Tot nu toe vermaak ik mij prima met bf3.
En het feit dat Battefield niets meer is dan een generieke bruine shooter. Schiet in een bruine omgeving met bruine wapens met bruine kleding op andere bruine baddies.

Doe mij dan maar Far Cry of Borderlands. Daar zit tenminste wat kleur in.
Ik denk dat Battlefield sinds BF3 meer valt onder de generieke blauwe shooter. Ze hebben nog altijd geen optie ingebouwd om die blauwe tint af te zetten, terwijl het modders al lang gelukt is met een paar simpele commandos. Reactie van EA? Tint afzetten mag niet en je kan ervoor gebanned worden...
Het gaat hier om de multiplayer neem ik aan? Vind je dit nou daadwerkelijk zo verwonderlijk? Dit levert gewoon een voordeel op tegenover andere spelers die hier niet de beschikking over hebben. Wel ben ik het helemaal met je eens dat ze dit allang aan hadden moeten pakken. Dit geldt echter voor zoveel zaken in BF3 (heck, ik ben gestopt omdat je nog niet eens normaal voertuigen uit de lucht kon schieten met de tank).

Maar goed, EA is overduidelijk niet geÔnteresseerd in het perfectioneren van de game en het bieden van een onovertrefbare ervaring. Men wilt geld zien en nieuwe content sluit hier een stuk beter op aan.

En Shanhai zal wel een prima locatie zijn. Ik zit in ieder geval niet te wachten op een nieuwe Battlefield. Ik had ergens gelezen dat men deze game nog toegankelijker wilde maken (ik kan de bron hiervan helaas niet terugvinden, excuses hiervoor).
Zelf voor multiplayer maakt het weinig uit. Back in the day, toen CoD4 quasi zo groot was als Counterstrike op competitief niveau, waren color configs wel gewoon toegestaan. Ikzelf heb nooit echt op niveau gespeeld, maar ik ken wel een aantal vrienden die op Benelux niveau het niet slecht deden en regelmatig met prijzen terugkwamen van LAN parties.

Die hadden voor bijna elke map apart een andere color config (+custom UI en nog een aantal speciale snufjes). Het was zelfs gebruikelijk om deze zelf te maken zodat ze perfect passen bij je scherm en jezelf. En raad eens... geen klachten, van niemand. Op hoog niveau had iedereen zijn unieke config, en in public games? Wel, daar maakt het echt niet uit. Voordat de colorbalance uit maakt moet je al behoorlijk wat skill hebben. Die skill hebben de meeste mensen gewoon niet, en moesten ze die hebben... Battlefield is een "public" game, er is gewoon geen competitieve scene die echt noemenswaardig is. Niet dat het daardoor een slecht spel is, maar subtiele dingen zoals color balancing gaan gewoon niet uitmaken.

Daarbij, gewoon een checkbox in de opties die voor iedereen toegankelijk is kan balance niet breken. Is het ene "beter" dan het andere? Speel het spel dan zo. Net zoals veel spellen een film grain checkbox hebben.

Mijn punt is gewoon dat het in CoD4 volledig open was en niemand daar problemen mee had. Dat spel wordt nog altijd aangezien als ťťn van de beste shooters van deze generatie. Het had zowel een goede public als competitieve community ondanks dat alles wagenwijd open stond om aangepast te worden. Dan ga je me echt niet wijsmaken dat in een spel zoals BF waarbij twitch reactions veeeeel minder belangrijk zijn dat wel gigantische implicaties gaat hebben. Dat is gewoon onzin... Zeker aangezien het meer dan een half jaar heeft geduurd om de weapon balance een beetje doenbaar te maken.

Al die dingen zijn trouwens gewoon post processing. Je kan met de opties van je scherm het waarschijnlijk gewoon terugdraaien zonder al te veel problemen. Puur de resolutie waarop mensen spelen, hun framerate, of ze een goede muis hebben, hun geluidsinstallatie, de kwaliteit van het scherm zelf, hun internetconnectie en al die andere factoren zijn veel belangrijker dan een beetje color balance. Of moeten ze iedereen locken aan 720p met dezelfde graphics settings op 30fps zonder surround met verplicht een xbox360 controller en vaste lag om het eerlijk te maken? Want enkel dan ga daadwerkelijk een meetbaar verschil kunnen vaststellen.

[Reactie gewijzigd door Niosus op 25 maart 2013 14:32]

Op dit moment is het ook moeilijk om op competitief niveau de game te spelen gezien de nog steeds onopgeloste problemen die het spel heeft. Ik heb geen probleem met het iedere zoveel jaar uitbrengen van de battlefield serie zo lang er maar genoeg aan de engine opgepoetst wordt iedere iteratie en er genoeg naar de community geluisterd wordt met een kritisch oog. Hopelijk zal het uiteindelijk mogelijk worden om de game WEL op competitief niveau te spelen.
Toegankelijker? Alsof BF3 niet simpel genoeg is (op DICE gericht)! Dan nog lijkt het te ingewikkeld voor CoD volk.
Ik denk zo dat dit het einde voor Battlefield is in de traditionele zin. Misschien de overstap maken naar Arma3 binnenkort :*)
Het gaat hier om de multiplayer neem ik aan? Vind je dit nou daadwerkelijk zo verwonderlijk? Dit levert gewoon een voordeel op tegenover andere spelers die hier niet de beschikking over hebben.
PFFFFRRRFRFRT
Serieus? Het is hetzelfde als een zonnebril opzetten. Kom op zeg (EA dus).
Inspiratieloze shooter zonder kleur dus. Of het nou blauw of bruin is maakt niet eens zoveel uit. Al die "realistische" shooters zijn alle een pot nat, en echt allemaal precies hetzelfde. Er zijn een paar uitschieters (hahaha) en daar zijn de sequels dan ook meer dan welkom.
ik geef je gelijk . toen black ops uitkwam. besteden ze helemaal geen tijd aan homefront. terwijl die er grafisch beter uitzag en nog eens leuk om t spelen ook. ook zatvdaar het punten systeem veel beter innelkaar dan ik nu bij n cod heb gezien. battlefield ook. het is een mooi gaaf spel. maar ze mogen meer tijd besteden aan de wat onbekendere spellen. bf en cod verkoopt zich zelf wel
Nieuwswaarde mag niet gedicteerd worden door de hoeveelheid nieuws. Het is geen wet van meden en persen om dagelijks aan een nieuwsquotum te komen voor Tweakers.net (althans ik mag hopen van niet). Het is tenslotte niet alsof je een krant gevuld moet zien te krijgen.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 25 maart 2013 12:36]

Onzin. Tweakers.net moet gewoon advertentie inkomsten krijgen. Als een onderwerp veel kijkers trekt is het gewoon gunstig om het te posten.
Met als risico het gezichtverlies vanwege slechte content, wat tot minder bezoekers en dus minder inkomsten kan leiden. Iets minder kortzichtig zijn kan dus geen kwaad. Het is in ieders voordeel als er waardevol nieuws wordt gepost.
Op ťťn van de afbeeldingen is ook een helicopter met een haak te zien.
De mogelijkheid tot tankdrop (al dan niet op een persoon) lijkt weer terug te komen.. mooi! :)
Oooh, die weet ik nog uit hele oude games. Dat was inderdaad een erg briljante feature. Ik meen dat het in Battlefield Vietnam geÔntroduceerd werd?
Grootste winst voor de console spelers is natuurlijk de release op de PS4 en nieuwe Xbox. Als je kijkt naar de 360/PS3 versie van BF3 is dat natuurlijk wel een "poor mans versie" t.o.v. de PC versie.

Hopelijk kunnen we dadelijk ook in 1080p en 60fps knallen in BF4 op de nieuwe consoles :)
Volgens geruchten 720P 60fps en BF4 zal 70% van Frostbite's power kunnen gebruiken in tegenstelling tot de 30% van de BF3.
Ik heb er in ieder geval zin in !!!


Ik hoop ook op een door ontwikkeling van BF3 want dat is toch de beste FPS op dit moment.
En aan de filmjes te zien klopt dit ook aardig .
Wat nieuwe elementen erin zoals :
-Dag/Nacht cyclus.
-Dynamische maps en weer.
-Nieuwe voertuigen en wapens .
-Meer destructie.
-Wat betere class balans
-6 man squads
-Minder bugs ;)
En je hebt een nog betere game
Wat mij voor BF5 wel gaaf zou lijken is dat je interactie krijgt tussen games. Want zou het bijvoorbeeld leuk zijn om BF style oorlog te voeren tussen SimCity steden?
Je bedoelt datgene dat vroeger custom maps heette? :+ Ik ben de hoop al lang verloren, maar ik zou zo graag weer eens een triple-A game zien met goede ondersteuning voor mods.
Opvallende setting, maar wel verfrissend. Ben benieuwd naar de maps, de Great Wall was geweldig :9~
Blijkbaar zullen ze bepaalde aspecten van Battlefiel 2 terug opnemen. Daarin kon je spelen (er was wel enkel een multiplayer) met het Chinese leger. Ook de commander zou terugkomen volgens sommige eerdere speculaties!
Duikboot wordt er ook in gefeatured :)

en trouwens, het staat gewoon op de teaser site hoor (de afbeelding)? (nadat je inlogt) snap ook niet waarom je een niet officiŽle bron wordt vermeld in het artikel.... beetje apart bericht voor tweakers begrippen.

edit:
Bron = http://www.youtube.com/watch?v=3z4jxkkrrKM (officieel BF3 kanaal, ook op de FB pagina geweest)

[Reactie gewijzigd door nivong op 25 maart 2013 11:54]

Het is compleet niet belangrijk waar dit deel zich afspeelt. Aan de skyline te zien is het wederom een shooter in de tegenwoordige tijd, helaas.

Laat ze maar eens significante vernieuwingen doorvoeren. En nee, iets meer spelers, iets grotere maps en iets mooiere graphics maakt het voor mij niet waard om te kopen.