Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŽn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Door , , reacties: 7, views: 19.725 •

Google heeft het bedrijf Talaria overgenomen. Deze firma hield zich bezig met het sneller laten draaien van webdiensten door code te optimaliseren voor het onderliggende platform. Met de overname wil Google de clouddiensten die het aanbiedt gaan uitbreiden.

De bevestiging van de overname is te vinden op de website van Talaria, waarbij het bedrijf vermeldt onderdeel van Google uit te gaan maken. Een bedrag of andere details van de overname werden echter niet bekendgemaakt. De internetgigant zal Talaria integreren in zijn Cloud Platform, een dienst waarmee bedrijven websites en apps kunnen maken, waarbij de data opgeslagen wordt op de servers van Google.

Het is aannemelijk dat Google met de techniek van Talaria het serveren van data voor apps en websites wil optimaliseren. Talaria heeft technologie ontwikkeld waarmee bestaande code wordt omgezet: de resulterende bytecode kan door de hardware op de webserver sneller gerund worden dan de originele code. Ook heeft het bedrijf tools ontwikkeld om fouten in broncode op te sporen.

Google houdt zich al langer bezig met het optimaliseren van het web. Zo promoot het bedrijf het spdy-protocol en kwam het onlangs nog met een nieuw compressiealgoritme voor statische content, genaamd Zopfli.

Reacties (7)

Iemand een idee wat voor soort code er geoptimaliseerd wordt?
Afgaande op de informatie over de Delivery Engine op http://talaria.io/ gaat het om het optimaliseren van content voor mobiele weergave.
verkeerde Talaria

het gaat om http://talariatech.com/ maar daar is nu weinig meer te zien.
Iets meer is te vinden in de Google cache
http://webcache.googleuse...=nl&ct=clnk&gl=nl
PHP

Edit: Dacht meer, Alleen PHP.
Is dit nu meer dan een simpele code-converter of snap ik het niet?
In het artikel wordt over bytecode gesproken. Het zal wel te maken hebben met het comprimeren en deels compileren van de broncode, zodat de software sneller werkt. Bepaalde routines/functies/klassen krijgen misschien voorrang op andere zodat je system-critical processen kunt scheiden en stabieler kunt laten draaien dan andere processen.

Dit is maar een idee, zal wat weg hebben van de manier waarop Java-code wordt gecompileerd naar bytecode: bytecode is geen native machinetaal, maar ook net weer geen logge broncode.
Java (bytecode) zoals de meeste mense het kennen runt inderdaad niet native maar wordt geŽmuleerd in een Java Virtual Machine. Maar er zijn echter ook processors die java bytecode kunnen uitvoeren.

Een voorbeeldje hiervan is http://en.wikipedia.org/wiki/PicoJava alsook http://en.wikipedia.org/wiki/Jazelle. Deze komen in de praktijk minder voor maar bestaan zeker wel.

In theorie kan elke compileerde en gelinkte code die naar een soort bytecode wordt 'omgezet', worden uitgevoerd door een bijhorende CPU. Zo kan zelfs Python bytecode (theoretisch gezien) gerunt worden. http://pycpu.wordpress.com/

Een van de vele problemen blijft natuurlijk de compatibiliteit. Voor vele processors zoals de ix68, ARM, MIPS, ... bestaat er een veel betere ondersteuning. Vele compilers ondersteunen het compilen van C/C++ code naar deze architectuur wel. Maar niet naar een bytecode van Python, Java, ...

In de andere richting is dit wel waar. Zo kan java code vrij simpel gecompiled worden naar native machine code. http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_Compiler_for_Java

Enkele redenen waarom er dan toch zo dikwijls wordt gekozen voor Java bytecode in plaats van deze compileren naar native machine code kun je hier vinden http://stackoverflow.com/questions/48144/what-are-advantages-of-bytecode-over-native-code. Maar zoals altijd heeft elk voordeel zijn nadeel en wordt er meestal afgewogen tussen beide.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013