Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 69, views: 20.537 •
Submitter: Balance

Google heeft aangekondigd dat het de speciale programma's om Chromebooks aan scholen en bedrijven te leveren met ingang van deze week ook in Nederland aanbiedt. Daarnaast is de webgigant begonnen met het aanprijzen van Chromebooks op de Nederlandse website.

Samsung Chromebook-stapelChrome OS biedt volgens Google grote voordelen voor educatieve omgevingen. Vooral het beheer van de laptops zou eenvoudig zijn. Beheerders kunnen bijvoorbeeld gebruikersgroepen met verschillende rechten maken en apps vooraf installeren en blokkeren. Ook is het mogelijk om de netwerktoegang te beheren, zodat gebruikers met behulp van webfilters en firewalls beschermd worden.

Naast de onlinebeheersoftware levert Google verschillende apps mee op de Chromebooks. Voor gebruik binnen educatieve omgevingen heeft Google drie verschillende softwarepakketten samengesteld. Een daarvan is gericht op de basisschool, de andere twee zijn bedoeld voor gebruik op de middelbare school. Systeembeheerders kunnen de pakketten aanpassen of zelf een pakket apps samenstellen.

Naast eenvoudig beheer kunnen de Chromebooks volgens Google ook een forse kostenbesparing opleveren. Dat zou komen door de lage aanschafprijs, maar ook doordat het gebruik van Googles cloudinfrastructuur goedkoper is dan het opzetten en beheren van een eigen netwerk. Die besparing is volgens Google gemiddeld 4400 euro per Chromebook per drie jaar. Ook voor zakelijke omgevingen heeft Google een Chromebook-programma opgezet. Het gebruik van Chromebooks in zakelijke omgevingen levert volgens Google een gemiddelde besparing van 4100 euro per Chromebook per drie jaar op.

Behalve in Nederland biedt Google vanaf deze week in vijf andere landen de speciale programma's voor scholen en bedrijven aan. In een blogpost heeft de ontwikkelaar laten weten dat het in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland en Ierland ook de mogelijkheden voor scholen en bedrijven gaat aanbieden. Daarnaast is Google begonnen met de verkoop van Chromebooks op de Nederlandse website. Het is de eerste keer dat Google zelf laptops in Nederland uitbrengt. Eerder waren er al wel Chromebooks verkrijgbaar, maar toen ging dat niet via Google. In andere landen, zoals de Verenigde Staten, past Google de strategie al langer toe. In de VS zijn bovendien meer verschillende laptops leverbaar, waaronder Googles Chromebook Pixel.

De levering van de laptops verloopt overigens niet via Google zelf; geïnteresseerden worden doorverwezen naar de website van een winkel die de laptops kan leveren. De Chromebooks van Acer en Samsung zijn momenteel via CoolBlue en Media Markt verkrijgbaar voor prijzen van respectievelijk 269 en 299 euro. Tweakers onderwierp Samsungs Chromebook, de XE303, die wordt geleverd met een Exynos 5-soc, al aan een test en vergeleek hem met de Acer C7, die sinds december 2012 in Nederland verkrijgbaar is.

De Chromebook van HP zal, in tegenstelling tot wat in Googles blogpost gemeld wordt, niet in Nederland geleverd worden. Dat heeft zowel HP als Google aan Tweakers bevestigd. HP introduceerde zijn eerste Chromebook in februari. Met een schermdiagonaal van 14" is dat model een maatje groter dan de 11,6"-Chromebooks van Acer en Samsung.

Reacties (69)

Weet je wat het is, ze gebruiken dezelfde strategie als Microsoft: Jong geleerd is oud gedaan. Leer een jong iemand werken op een bepaalde manier en ze zullen zo ook later gaan werken.

Ik ben zelf niet zo weg van Chrome en Google in het algemeen, maar het zou mooi zijn voor hun als hun strategie vruchten afwerpt.
Het probleem voor Google is dat ze niet concurreren met Windows laptops maar met iPads.
Ik kom regelmatig in contact met onderwijsinstellingen die overwegen om iPads in te voeren op hun scholen. De reden is niet omdat de leraren dit willen, maar omdat de bestuurders dit willen omdat het ze meer 'aanzien' geeft t.o.v. andere scholen die dit niet hebben, waardoor hun positie in de regio verbeterd. Zo'n besluit wordt puur van bovenaf genomen en er wordt vaak niet over de gevolgen nagedacht. Veel scholen voeren iPads in, maar hebben er dan totaal geen infrastructuur voor; slecht WiFi, geen ondersteuning, geen digitaal lesmateriaal etc. Iets wat bij Chromebooks ook belangrijk is btw.

Maar geef die zelfde bestuurder nu de keuze tussen een iPad of Chromebook en dan mag jij raden waar ze voor kiezen.

iPads op scholen nemen sneller toe dan computers dat op scholen deden in de jaren 90. En dat wil wat zeggen in een traagwerkend systeem als het onderwijsstelsel.

Ik snap dat Google hiermee wil concurreren, want het is een gigantische markt nu onderwijs steeds meer digitaal wordt, maar ik denk niet dat ze veel kans maken met Chromebooks.
Grote verschil is dat je met een Chromebook beter/sneller kan typen.
Waarvoor wil je zon aparaat op een school, niet als entertainment, dus content bekijken, je wil de scholieren content laten produceren in het breedste zin van het woord. (bedoel dus geen documentje typen)
Tuurlijk.

Een laptop is dan nog veel handiger, daar kun je ook gewoon uitgebreidere fotobewerkingsprogramma's, presentatieprogramma's en educatiesoftware op draaien.

Het probleem is dat die bestuurders niet een 13 in een dozijn laptop school willen zijn, maar hip willen zijn met iPads.

Ik zou ook veel liever zien dat studenten gewoon laptops gebruiken, maar helaas is door de commercialisering van het onderwijs het imago van een school belangrijker dan goed onderwijs geven....

Edit: Dit overigens in tegenstelling tot het basisonderwijs. Ik denk dat er sinds de abacus geen beter leerapparaat is geweest voor kinderen. Als je ziet wat voor content er beschikbaar is (ook in het NL) voor het basisonderwijs, dat is echt absurd.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 19 maart 2013 14:57]

Daar gaat het overheidsgeld voor goed onderwijs :'(

iPad (of aai pet) is leuk voor op de bank om je facebook bij te houden, of een grote telefoon (zonder belfunctie) voor mensen die niet zo goed kunnen zien ;)
Dat is natuurlijk niet helemaal waar :).

Er zijn al genoeg onderzoeken die hebben aangetoond dat de resultaten van taal en rekenen er significant op vooruit gingen door het gebruik van iPads in de klas.

Dit kan natuurlijk ook bereikt worden met andere tablets (Android/Windows) of zelfs met laptops, maar ik denk dat er geen enkele tweaker hier het met me oneens is als ik zeg dat de educatie apps die ontwikkeld worden voor de iPad met kop en schouders boven die van andere platformen uitsteken (zelfs PC's).

Nogmaals, ik ben van mening dat dit vooral voor het lagere onderwijs een grote toevoeging is. In het middelbaar onderwijs heb ik nog m'n twijfels.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 19 maart 2013 15:09]

Er zijn ook onderzoeken genoeg te vinden die het tegendeel aantonen, dat gewoon met boeken leren beter zou werken. Dus wie heeft er gelijk...

Waar ik woon is wel een school die met macbooks werkt, de resultaten daar zijn lager dan van de scholen die nog op de ouderwetse manier werken. Uiteraard is dat nooit zomaar 1 op 1 te wijten aan het gebruik van laptops, uiteindelijk zijn het de leerkrachten die hun verhaal moeten weten over te brengen op leerlingen, helaas ontbreekt het behoorlijk aan gemotiveerde mensen daarvoor. Naar mijn mening had een groot deel van hen beter iets anders kunnen gaan doen in het leven...

'Those who can't do, teach'
Sorry, maar er is ladingen aan software te krijgen voor scholen op een iPad wat er gewoon niet is voor een laptop. Voor goed onderwijs heb je goede software nodig, en dat is er voor het onderwijs nu éénmaal meer op een iPad dan op andere apparaten.

http://www.apple.com/education/ipad/

edit: Aa, je bericht is iets aangepast, het is inderdaad voornamelijk veel wat er is voor het basisonderwijs, maar ik betwijfel of er meer goede software te krijgen is voor voortgezet onderwijs op een laptop dan een ipad.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 19 maart 2013 15:07]

Onderwijssoftware moet geschreven worden voor de browser, en niet voor een besturingsysteem, dan kan je het met elk apparaat gebruiken.
OS afhankelijk software is niet meer van deze tijd vindt ik.

Ik wil zelf ook zo veel mogelijk web based software gebruiken, als (web) programmeur kun je bijvoorbeeld Cloud9 gebruiken als IDE, en voor andere doeleinden is er ook al aardig wat webbased te krijgen.
Wat je nu ziet is dat websites browser-specifiek worden geschreven (vooral mobile websites), omdat niet alle browsers dezelfde dingen kunnen. Het probleem is hetzelfde, alleen van het OS verplaatst naar de browser.
Browser/resolutie specifiek bouwen hoort een goede webdeveloper niet te doen.
Verder moet je altijd rekening mee houden dat een apparaat een touchscreen kan hebben, en een responsive opbouw.
Misschien kan het onderwijs daar beter geld aan besteden, zodat er misschien goede webdevelopers opgeleid worden.
Dat zie eigenlijk alleen bij mobiele websites. De tijd dat ik "this site is optimized for netscape/internet explorer" onderaan een pagina zag staan is al een tijdje voorbij.
Bij mobiel gebeurt het nu inderdaad dat er heel veel specifiek voor webkit gedaan wordt. Maar laten we wel zijn, zoveel browserdiversiteit is er op dat platform in de praktijk ook niet. Zeker niet als Opera binnenkort ook over is op webkit.
Webbased applicaties zijn schattig, maar serieus werken is er gewoon nog niet in te doen. Al helemaal niet vanaf developers perspectief, je bent zoveel tijd kwijt om het goed te krijgen in verschillende browsers en je zit in een inferieure omgeving te werken als je het vergelijkt met Visual Studio en C# bijvoorbeeld of XCode.
Devs zijn altijd de underdogs geweest op dat gebied. De developer meet zich met de omgeving en eisen, de eisen en omgeving worden niet aangepast aan de developer.
Het is prima te doen, alleen omdat je het moeilijk vindt of iets niet kan betekend niet dat het "niet te doen is" als het voor anderen prima te doen is.
Leuke bron, zeggen er is op Apple het meeste te vinden en dan een link naar de Apple Store... zegt verder helemaal niks natuurlijk

ik durf te wedden dat er op de PC ook bergen met software is te vinden die te gebruiken is als leer materaal.l

Of wil je zeggen dat er pas Educatieve software werd gemaakt vanaf dat de iPad uit was?
Het probleem is niet dat er voor de PC geen educatie materiaal is, meer dan voldoende zelf.

Het is gewoon zo dat iPads in een (basischool)klas veel praktischer zijn. 15 iPads (1 per 2 leerlingen) nemen veel minder ruimte in dan 15 laptops of PC's. Om over accuduur t.o.v. laptops nog maar niet te spreken.

Daarnaast is de educatiesoftware voor iPads vaak een stuk praktischer in gebruik, makkelijker aan te schaffen voor scholen (geen absurde licenties), altijd up-to-date én voor kinderen vaak een stuk leuker in gebruik.
Dat is wel zo natuurlijk, maar scholen hebben meestal niet heel veel geld uit te geven

Voor de prijs van 1 iPad kunnen ze 2 pc's halen waar je ook met ze 2e of zelf met ze 3e achter kan zitten

Heb ook al verhalen gelezen dat scholen ouders verplichten om een iPad te gaan aanschaffen... ik vind het een beetje onzin om alles perse via Tablets te moeten doen.. lijkt bijna op meedoen met de rest van de wereld (Tablets zijn hot)

IMO is voor een school een pc een veel betere optie, zaken kan je er meestal ook veel beter op doen door het grote scherm en invoer opties

Ik denk ook zelf dat het nu zo populair is bij Kinderen op school, omdat ze gewoon met een Tablet mogen werken en dat is leuk, dus de aandacht blijft er (nu) nog wel bij

[Reactie gewijzigd door Sinester op 19 maart 2013 16:30]

Prima, geef mij maar een link die het tegendeel bewijst. Nee het wordt niet pas gemaakt sinds de iPad uit is, het wordt wel in veel grotere getalen en over het algemeen van veel hogere kwaliteit gemaakt sinds de iPad uit is.
Een link? Of heb je liever de garantie, als persoon uit het onderwijs, dat Robbie gelijk heeft?

Hier, een ervaring met tablets van een docent:
goo.gl/kTPsk

Uit het hart geschreven.
Mwoa. Ook Chromebooks hebben hun beperkingen waarbij de meest belangrijke imo nog wel de opslag op Google Drive is.

Als je als overheidsinstelling 1 ding niet wil is dat al je content op servers van een Amerikaans bedrijf komt te staan. Dit geldt natuurlijk ook voor Dropbox!

Het grootste probleem is gewoon dat al deze systemen hun voor- en nadelen hebben en dat (imo) deze niet altijd even goed afgewogen worden door de mensen die de beslissingen nemen.

Ik denk dat er voor zowel iPads als Laptops (want Chromebooks zijn gewoon goedkope laptops) ruimte is in het onderwijs. Het is echter zo dat de doelen en functies van beide apparaten compleet verschillend zijn. Een iPad is geen laptop vervanger en een Chromebook is geen tablet alternatief. Voor digitale boeken is een iPad bv. veel meer geschikt, maar voor het maken van verslagen kun je weer beter een laptop hebben.

iPads hebben op het moment gewoon een veel grotere aantrekkingskracht, de vraag is echter hoe lang nog. De tijd zal leren wat het beste is voor het onderwijs, maar ik denk dat voor beide concepten de ruimte is.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 19 maart 2013 16:11]

Zet je de content toch op Mega
"Voor digitale boeken is een iPad bv. veel meer geschikt, "

Daarvoor is een E-reader veel geschikter. Een concept waarvan ik mij verbaas dat het er nog niet is.
De gemiddelde docent is niet heel erg onder de indruk van dit aanbod, kan ik je vertellen ;) Veel is niet 'bruikbaar' 'educatief waardevol' of 'sluit aan bij leerdoelstellingen'.
Voor goed onderwijs heb je helemaal geen software nodig...slechts goede docenten.

Het onderwijs (ik zit er middenin) heeft zichzelf afhankelijk gemaakt van de ICT, software en hardware. Het wordt niet gezien als middel maar als een doel op zich.
Mee eens, software zal er zeker niet voor zorgen dat een docent beter les gaat geven. Maar het kan leerlingen wel helpen de stof beter te begrijpen en een aanvulling zijn op de bestaande lesstof.

Maar het klopt dat een docent nog steeds de basis is voor goed onderwijs.
Het is allemaal leuk wat er voor materiaal ontwikkeld wordt voor de iPad, maar er word al tientallen jaren software ontwikkeld voor scholen en dat is denk ik voor 99% voor Windows (en MSDOS).
Niet veel kans? ONze ervaring is het tegendeel. Die iPads was eerst de enige keuze, maar wordt nu toch gauw letterlijk aan de kant gesmeten als de Chromebook in handen is geweest.
Dit is super, het is een groot succes in de VS en ik zie dit ook een groot succes worden in Nederland :D Vooral voor ICT beheerders is dit makkelijk te beheren en ik denk dat veel scholen dit zullen ontvangen met een glimlach op hun gezicht!

Vraag me alleen af hoe het zit met de applicaties ontwikkeling, ik bedoel wie gaan ze maken en hoeveel gaat het kosten?
Genoeg mensen maken apps, dat zijn dezelfde apps als in je Chrome browser.
https://chrome.google.com/webstore/

En het ontwikkelen er van is ook eenvoudig, enige kennis van websites maken is wel handig.
Dat weet ik, maar dat is in mijn ogen ook een zwakte lijkt mij...wie moet je vertrouwen om een degelijk educatieve applicatie te maken? Jij als persoon weet niet of het een 30 jarige applicatie ontwikkelaar is of een 16 jarig hobbist is die wat in elkaar steekt.

Onderwijs streeft er juist na om goede educative leer methodes te geven en niet applicaties die stikt van spelling, grammatica of app fouten ;)
Er is ENORM veel online beschikbaar. In een onderzoek met een VO school hier in de regio naar de toepassing van CHromebooks (1 op 1, 2000 stuks), kwam er op dat slechts één van de +- 20 applicaties geen webvariant of alternatief hadden.

En een van de grootste ELO's, Moodle, is gewoon webbased.

Je doet beweringen die eigenlijk kant of wal raken in de praktijk.
Daarom heb je ook (interactieve) educatieve boeken via de iBookStore van gerenommeerde uitgevers.

Het gaat hier uiteraard niet om een willekeurig uit de AppStore gepakte "educatieve" titel. Al zitten ook daar gerenommeerde namen tussen.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 19 maart 2013 16:29]

Correct me if I'm wrong.
Maar chrome kan dus min of meer zelfde functionaliteit bieden wat met verschillende linux distros al lang kunnen.Je kan het inzetten op allerlei oude(minder vlotte) hardware wat ook besparing oplevert.
Volgens mij is er weinig behoefte voor een nieuw platform, en zeker nu er zo veel zijn.


En cloud infra is tevens ook te bereiken met zo'n beetje elk ander bestaand platform.
Ik verwelkom alle nieuwe ontwikkelingen maar op een of ander manier is dit alles behalve revolutionair en overtuigend. Aan de andere kant vond ik android in het begin ook al niet bijzonder attractive en nu kan ik er niet meer zonder.

Tijd zal het leren, ik koop het iig niet. :)
Ik verwelkom alle nieuwe ontwikkelingen maar op een of ander manier is dit alles behalve revolutionair en overtuigend.
Dat is gelukkig maar 1 van de dingen waardoor je een succesvol product kan hebben. Prijs is belangrijk, marketing ook (daar ontbreekt het VOLLEDIG bij linux), beschikbaar- / verkrijgbaarheid, en vast nog een aantal dingen waar ik zelf niet op kom :D

Er is ook een verschil met dat iets mogelijk is op een ander platform (na instellen/installeren van van alles en nog wat) en het als kant en klare oplossing te bieden...

Google kan nou eenmaal makkelijker een voet aan de grond krijgen dan 1 of andere willekeurige linux distro, doordat de naamsbekendheid van Google groter is (op de consumenten markt) dan alle linux distro's bij elkaar...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 19 maart 2013 14:52]

@josipbroz
Ja en nee. Dit is niet op elke PC/laptop zomaar te installeren. Google houd de teugels vrij strak aangetrokken mbt hardware waar het op draait dus het draait eigelijk alleen goed op Chromebooks en Chromeboxen.

Feitelijk is het niks meer dan een zwaar aangepaste versie van Gentoo linux met daarboven Google eigen WM (Aura) en de Chrome browser + een dun FS abstractie laagje voor bestandsbeheer.

[Reactie gewijzigd door sfranken op 19 maart 2013 15:04]

Het is Ubuntu linux waar het diep in de basis op gebaseerd is, maar verder ok.

[Reactie gewijzigd door RielN op 19 maart 2013 15:52]

Heb je daar een bron voor? Ubuntu is behoorlijk bloated voor iets wat zo efficient/compact zou moeten zijn als een chrome os.
Chrome OS is inderdaad een beperkte Linux distro.
Je kan helaas niet op elke hardware het zo installeren, en misschien kun je beter op oude hardware een lichte distro zetten, en dan Chrome er op installeren, dan heb je ongeveer hetzelfde effect.
Dit kan wel, Chromium kun je zelf compilen en installeren, of downloaden van www.hexxeh.net
Een beetje een domme vraag, de applicaties zijn de standaard progamma's zoals
Youtube, en de chromestore, dus meestal is het gratis.

Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. In het begin waren die chromebooks niet zo populair.
Maar ik zie dat steeds meer fabrikanten de neiging krijgen om ook maar een modelletje of twee
uit te brengen. Google begint op steeds meer punten naar mijn mening ''uit te blinken''.
Een beetje een domme vraag, de applicaties zijn de standaard progamma's zoals
Youtube, en de chromestore, dus meestal is het gratis.
Als het product "gratis" is, betekent dat meestal dat je gewoon als gebruiker zelf het "product" bent.

M.a.w. je betaalt met je gegevens en privacy en Google is daar een van de meest bekende exploitanten van.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 19 maart 2013 16:31]

Had toch liever de Pixel gezien
Uhm, waarom 1500 euro uitgeven als je voor dat bedrag een leuke Windows/OSX/Ubuntu machine hebt?

Een van de pluspunten van Chromebooks is de scherpe prijs!
Hoe zit het met de privacy van gebruikers van deze machines ?

Scant google de inhoud van documenten? Wordt er bijgehouden welke sites bezocht worden (ook indien er gebruik gemaakt wordt van no tracking e.d.) ?

Ik ben hier wel benieuwd naar omdat ik het concept van de laptop zeker interessant vind maar zeer huiverig ben om google mijn volledige persoonlijke leven te overhandigen.

Ik draai niet voor niets mijn android telefoon volledig google vrij :)
@terror538
Android is nooit compleet Google vrij. Of je moet handmatig alle source code hebben bekeken, alle dingen die verbinding maken met een server van google (of een van de partners) eruit gesloopt hebben en toen alles opnieuw gecompileerd hebben..
Lijkt me sterk.
Of installeer een custom ROM...
In een Google Apps for Business of Educatiepakket wordt er geen profilering gedaan.

Scans of toegestane content, virussen en dat soort dingen uiteraard wel. Waar niet?

Staat beetje los van de Chromebooks. Je hoeft er niet perse de GOogle producten op te gebruiken :)
Interresant voor meeste basisscholen aangezien die geen hoog budget hebben. Middelbare scholen hier integen hebben meestal wel een redelijk zakcentje.
Dus die strooien maar met geld, en kopen laptops waarmee je hetzelfde leerresultaat bereikt als een variant die de helft kost?

De getting things done factor is erg hoog hoor, vergis je niet.
Ik snap zeker dat browser-based werken in de cloud een besparing op kan leveren, maar dat kan natuurlijk ook bij de concurrentie. Een Windows, OS X of Ubuntu PC met een browser erop, of zelfs een Android/iOS tablet kan dat net zo goed.

Ander nadeel van Chromebooks is dat er nog genoeg (intranet) websites zijn die niet goed werken met Chrome - bij een ander platform kan je dan Firefox, IE of Safari installeren, maar bij ChromeOS zit je altijd aan Chrome vast. Idem met bestandsformaten die binnen de Chrome browser niet leesbaar zijn.

Ik denk dat het het binnen bedrijven/scholen zeker bruikbaar is, maar dan moet je wel vooraf goed onderzoek doen of alles wel werkt binnen Chrome.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2013 15:06]

@Dreamvoid
een tablet is een slecht idee voor op school, vooral als je boekverslagen oid moet maken. Jij gaat niet lekker even 600 woorden typen met een on-screen toetsenbordje.
Daarom loopt iedereen tegenwoordig ook met die keyboard docks rond.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2013 15:08]

Dat typt niet lekker. Eventjes misschien maar geen 600 woorden. Ik ben trots eigenaar van een TF700T van Asus maar daar ga ik echt geen 600+ woorden op typen, daar is de travel van dat ding niet goed voor, je tikt je helemaal gek. Aan het einde van 100 woorden heb je last van je polsen en armen.

Misschien dat dit met after-market keyboard docks wat beter is maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Dat geldt toch ook voor die mini-toetsenbordjes van die Chromebookjes? Goed typen doe je inderdaad met een volwaardig extern keyboard, maar die kan je overal op aansluiten.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2013 15:25]

Chromebooks hebben uitmuntende toetsenborden. Sla er maar eens een reviewtje of wat op na.
Je moet tablets ook zien als vervanging voor lesmateriaal (die enorme tas met dikke boeken die je mag meezeulen iedere dag), niet als vervanging voor alles.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 19 maart 2013 16:33]

Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar waar het vooral om gaat is dat onderwijs of bedrijven Chrome Books gaan gebruiken, niet consumenten. Ik wil thuis ook een PC hebben waar ik van alles en nog wat mee kan.

Op mijn werk zou ik dit wel goed vinden, daar is het niet de bedoeling dat ik van alles doe.

Dat Chrome niet je browser is, is natuurlijk volledig je eigen mening. Omdat het zo'n groot marktaandeel heeft, en dus veel gebruikt wordt, is het een goede keus om te gebruiken. Ik denk dat Google op deze manier ook er voor wil zorgen dat er thuis meer Chrome gebruikt gaat worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013