Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 124, views: 28.903 •

Amazon heeft het door technische problemen geplaagde SimCity kortstondig uit de virtuele schappen gehaald. De game is ondertussen weer te downloaden, maar Amazon heeft een waarschuwing bij het artikel geplaatst.

Het grootste probleem met de nieuwste editie van SimCity heeft te maken met de overbelasting van de servers van speluitgever EA. De nieuwste uitgave van SimCity vereist een permanente internetverbinding om gespeeld te worden en functioneert dus niet als er geen verbinding gemaakt kan worden. Op 7 maart stopte Amazon om die reden kortstondig met het aanbieden van de download-versie van SimCity, meldt de BBC.

Sinds dinsdag, toen de game in Amerika verscheen, hebben veel spelers van het spel moeite om verbinding te maken met de servers. Sommige spelers kunnen pas na een half uur verbinding krijgen met de servers. Om de belasting van de servers te verlichten heeft EA enkele features van het spel uitgeschakeld. Zo zijn het leaderbord en de achievements niet beschikbaar, en is de maximale spelsnelheid gelimiteerd tot 'llama', in plaats van 'cheetah'.

SimCity waarschuwing

Reacties (124)

Reactiefilter:-11240118+196+26+30
Lees eens verder dan de eerste regel.
Was voor degene die het Simcity drama volgen al even bekend idd. Hopelijk is de boodschap naar EA toe ook duidelijk.

Dit is natuurlijk gewoon dramatisch slecht, en helpt de PC Gaming industrie alleen maar omzeep.
Wat is hier nieuw aan? Elke grote release die een zeer sterke online component heeft, kampt met zulke problemen. Diablo 3, Battlefield 3, World of Warcraft,... allemaal voorbeelden die de eerste dagen ook met problemen kampten. Ja, het zou niet zo moeten zijn. Maar om nu te zeggen dat het uniek is?

Mensen hebben ook geen enkel geduld en willen na de release direct het spel hebben en kunnen spelen, dat gaat niet en dan is het opeens een gigantisch drama. Sites die reviews aanpassen, winkels die niet meer verkopen... volgende week is alles opgelost en dan hoor je niemand meer. Van een mug een olifant maken terwijl het enkel om een spelletje gaat.

Het is logisch dat mensen teleurgesteld zijn maar woede en agressie lijkt me een veel te overtrokken reactie.
Let je wel op wat je zegt? Met World of WarCraft is het vrij logisch dat je altijd online moet. Het is een MMO, Doh...

Maar Diablo III, SimCity, BF3 is dit nergens voor nodig en ik snap wel waarom mensen pissig zijn. ze leggen immers 50 tot 80 euro neer voor een game! Dan ga je er van uit dat je dit kunt spelen. Er is hier voor geen enkel excuses. Zeker niet na een stress test tijdens de beta (waar dit ook al aan het licht kwam!)

[Reactie gewijzigd door Ins0mniA op 8 maart 2013 15:59]

EA houdt een (closed)beta; in mijn optiek is een beta vaak een test voor de final build.

Leert zoń bedrijf dan niets van zoń beta. Immer was de beta ook al een fiasco; 3 dagen bezig geweest - nog niet kunnen spelen.

wees verstandig; koop geen EA
EA houdt een (closed)beta; in mijn optiek is een beta vaak een test voor de final build.
En beide beta's hadden geen last hiervan, kan een probleem als deze dan geconstateerd worden? :? Ik heb in beide beta's gezeten en er zijn nooit grote problemen geweest zoals deze.
Leert zoń bedrijf dan niets van zoń beta. Immer was de beta ook al een fiasco; 3 dagen bezig geweest - nog niet kunnen spelen.
De grootste beta test is bij games (en andere software ook) de eerste weken n de launch. Omdat dan de massa de game of software wil uitproberen, is niets nieuws aan, is al jaren zo. Dus waarom je ongefundeerd bashed op EA is me niet duidelijk. :)

Iedereen had verbindingsproblemen kunnen zien aankomen; de game is gehyped tot en met door de marketing afdeling van EA. Ik hield er zelfs rekening mee en heb gewoon elders een key besteld; lekker goedkoop en wachten om te kunnen gaan spelen moest toch al.

[Reactie gewijzigd door CptChaos op 8 maart 2013 16:26]

Feitelijk accepteer je dus dat het spel de eerste paar dagen niet gespeeld kan worden zonder problemen. Dat EA geen capaciteit van 1000% beschikbaar stelt om de piek tijdens de launch af te vangen is m.i. misschien een economisch verstandige keuze, maar ze doen het wel over de rug van de klant.

Wil je de kosten drukken en de klanten tevreden houden kan je er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om het product gefaseerd uit te rollen. Denk hierbij aan een regiogebonden release.

Of nog veel beter, richt je security beter in. Moet dat spel nou echt constant online verbonden zijn, waarom kan de online verificatie niet alleen bij het opstarten en afsluiten (bijwerken online stats) aanwezig zijn of eenmaal per uur.

Nu ben ik natuurlijk niet verantwoordelijk voor de security bij EA, maar het voelt alsof ze bar weinig interesse hebben in het gemak van de gebruiker wanneer het dit soort zaken betreft. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de LAN feature, ze krijgen het niet dichtgetimmerd dus slopen ze het er maar helemaal uit. Dedicated servers te kraken? Verwijderen maar! En dan vervolgens maar gewoon alles in de schoenen van piraterij schuiven. Op kort termijn zeer effectieve methoden, op lange termijn helpen ze een hele markt om zeep. Ik ben bijvoorbeeld al gestopt met PC gaming en geloof me ik zal nooit wennen aan een knuppel om te aimen.

[Reactie gewijzigd door densoN op 8 maart 2013 22:26]

Iedereen had verbindingsproblemen kunnen zien aankomen;
Waarom EA zelf dan niet?
de game is gehyped tot en met door de marketing afdeling van EA. Ik hield er zelfs rekening mee en heb gewoon elders een key besteld; lekker goedkoop en wachten om te kunnen gaan spelen moest toch al.
Punt is natuurlijk dat zo'n online verbinding helemaal niet nodig is voor het spelen zelf. Dat is het probleem een beetje.
een beta-test kan (maar moet niet) heel verschillende terreinen bestrijken: features, gameplay, stress, bugs, ...

ze kunnen wel een schatting maken van de load die dit op hun servers legt, maar als je mr load krijgt dan je had verwacht, is het goed mogelijk dat je dit niet zo snel kan oplossen.

Hetzelfde gebeurd momenteel met de game of thrones ascent beta, hoewel dit een compleet ander soort spel is
Om eerlijk te zijn gebeurde hetzelfde ook met Guild Wars 2. Meerdere betas, stress tests en zelf toen kon je de eerste dag alleen met geluk inloggen om vervolgens de twee weken erna op 'overflow' server te spelen...

Maar ook dat is een MMO en daarbij is het beter te verdedigen dan een game die voor geen enkele goede reden altijd online dient te zijn.
Ook al doen ze een beta, EA heeft dit tot nu toe bij elke game gehad. Dus ze hadden het kunnen verwachten. ze hadden beter in het begin overcapaciteit kunnen hebben (iets meer servers kunnen huren) en dan later afbouwen tot wat ze nodig hebben. Bij simcity is het erger als de server overbevolkt is omdat de servers een groot gedeelte van de berekeningen op zich nemen en je spel gewoon stopt als een server weg valt.
Bij simcity is het erger als de server overbevolkt is omdat de servers een groot gedeelte van de berekeningen op zich nemen en je spel gewoon stopt als een server weg valt
Met die onzin kan men ook ophouden, want dat is dus niet zo. Gisteren gedurende lange tijden geen verbinding gehad met de servers en het spel draait gewoon door. Alleen kun je dan niet switchen van stad. Maar er worden geen berekeningen op de servers gedaan voor de stad die je speelt.

Zou natuurlijk ook onzin zijn: Hoe kunnen enkele (relatief) servers nou krachtiger zijn dan miljoenen PC's? Tenzij ze de PC's van anderen gebruiken om berekeningen te doen en die centraal managen met de servers.
Wat maakt het uit dat het logisch is dat je online moet zijn? Dat spel is wereldwijd bekend als de meest succesvolle MMO alle tijden en had de grootste problemen in het begin. Echter nu alles probleemloos werkt zijn er miljoenen die er geweldig van genieten.
Zelfde met Diablo III, gigantische launch problemen maar de reviews waren zeer positief en het eenvoudig samen kunnen spelen wordt door veel mensen zeer gewaardeerd. Single player zou je er niks aan vinden, maar zo'n eenvoudig Co-Op systeem is wel een van de succespilaren van het spel.
En Battlefield 3 is ook een van de meest populaire shooters, dagelijks tienduizenden die er van genieten en dat terwijl het enorm veel problemen had. Tja, vervelend, maar Battlelog en het zeer eenvoudig kunnen joinen van je vrienden is toch een ideale feature.

Ja problemen komen voor, maar zijn meestal van korte duur en als het eenmaal werkt vergeet iedereen hoe vervelend het was en hoe handig de voordelen eigenlijk zijn van het online kunnen spelen.
Verschil met diablo-3 is dat 'alle' reviews ruim een maand hebben gewacht met publiceren van hun review omdat er zo veel problemen waren.
Ja hoor vergelijk even World of Warcraft in 2004/2005 met 2013.... de beta van WoW had weinig last van grote downtimes, het onverwachtte mega succes in 2005 is te vergeven en probleem loos ben ik niet mee eens. Niets voor niets is Deathwing (nog steeds) gedubbed als DeathPing en Tarren Mill had in 2011 en 2012 extreme lag spikes. Waardoor de guild Ensidia toen vertrok uit die realm. (even als voorbeeld)

In 2012/2013 kan dit echt niet meer, zeker niet na een uitgebreide beta test. Er is hier geen excusses voor! Je betaald er voor man!
Maar bij WoW expensions ging het daarna wel goed.

Ook stond ik versteld dat ik vandaag heart of the swarm op de mat had liggen, waar de release pas op 12 maart is.

Dus meteen mijn SN geregistreerd. Mogelijk doen ze dit expres om problemen te voorkomen.
Releases gingen ok maar de patches waren pas kut.
Mensen hebben ook geen enkel geduld en willen na de release direct het spel hebben en kunnen spelen
Inderdaad, ab-nor-maal! Mensen die geld betalen en dan ook nog verwachten dat ze er iets voor terug krijgen!
Dat je krijgt waar je voor betaald is logisch, maar je koopt een spel om deze langere tijd te spelen. Is het dan echt zo belangrijk om precies 1 minuut na de releasedate al in een game te zitten? Of is het niet zo heel erg dat je de eerste dagen wat problemen hebt om daarna heel lang van een spel te genieten?

Ik wil het niet goedpraten, maar ik vind de commotie wel erg overdreven terwijl het net de tweede dag is dat het spel uit is.
Ja dat is erg. Als ik een game koop, wil ik thuiskomen, installeren en beginnen spelen. Als ik een maand wou wachten om te spelen had ik wel een maand gewacht met hem te kopen. Momenteel koop je gewoon een spel dat je niet kan spelen, hoe kan je dat niet erg vinden?
Dit is wel heel erg ja. Je betaalt voor een spel die je niet kan spelen, terwijl je het wel hoort te kunnen spelen. De eerlijke klant is de dupe van dit dom systeem. Verder kunnen de klanten die wel kunnen spelen niet alle functies gebruiken van het systeem. Dit is gewoon slecht.

Als EA beslist dat de game z'n tijd wel gehad heeft en de servers offline gooit dan is het maar de vraag of ze een offline patch ervoor uitbrengen. Je kan het niet gelijk spelen en niet voor altijd, dankzij dit online syteem. Hoe is dit goed?
Het mooie is (niet geprobeerd) dat er gewoon een offline gecrackte versie is. Waardoor als je de game koopt je dus slechter af bent met het orgineel.

Het is toch triest dat je beter een illegale versie kan gebruiken dan een legale.
Die gekraakte versie werkt denk ik niet. De simcity servers nemen een gedeelte van de berekeningen op zich.
Onzin, heb gister 2 uur gespeeld zonder verbinding (continu linksbovenin een melding dat er geen verbinding was met de server).
Alles draaide prima, alleen werden er geen goederen/diensten uitgewisseld tussen de steden.
EA heeft ook al bekend gemaakt dat zodra je een stad verlaat, deze niet gesimuleerd wordt en de goederen/diensten simpelweg "verschijnen" in de andere steden in de regio.
Dit lijkt me nou niet bepaald zwaar en dat kan je PC er MAKKELIJK bij doen.

Ik denk dat er geen offline crack komt, maar een homebrew server die je zelf kan draaien, die de minimale berekeningen doet. De "minimale" regio code draait immers op de servers en niet in de game.
Ja ik heb zelf de game zon 6 uur gespeeld en idd heletijd met meldingen. Wel en niet verbonden. Maar na 6 uur stopte de game.

Maar gelukkig was alles netjes gesaved. Ik heb slechtere releases gezien. Alleen ff ingame komen kan traag gaan.
dan over langer spelen
denk je echt dat EA deze game jaren gaat supporten met hun servers?

over een jaar ofzo wanneer alleen nog maar de echte liefhebbers overblijven zie je dat ea de servers gaat downgraden. wat niet heel logisch is maar nog even later je er helemaal niet meer op kan
1 minuut na de release kan ik het begrijpen. Een a twee dagen, niet leuk, maar okay. Inmiddels is het de 5e dag na de US release en zelfs na het schrappen van game features is het nog lange niet stabiel. Ja het was te verwachten en ik heb ook al lang opgegeven dat ik dit weekend nog zal spelen. Maar ergens is het toch niet goed.
Ik weet niet hoe jij tot 5 telt, maar volgens mij kwam het spel 5 maart uit.
Dus als ik, op wat voor dag dan ook, bijna 80 euro uitgeef aan een spel, dan vindt jij dat ik niet hoef te verwachten dat het ook daadwerkelijk werkt? Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld...
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen, maar een game publisher duidelijk wel |:(
het mag dan volgens jou maar een "spelletje" zijn maar het is wel iets waar je voor betaald dan mag je ook verwachten dat het gelijk werkt.
ik vind het ook stop dat je altijd internet nodig hebt, Waar slaat dat nou weer op ?? Ik hoef al die shit ban samen spelen niet, ik speel liever alleen. Als je dan geen verbinding maakt met de server (zoals ik) Heb je ook weer een server verlichting.

Maar hee het is EA. wat verwacht je dan -.-.
Een hele slechte redenering Tsurany.
Omdat iedereen ook wel snapt dat je voor een single play campaign helemaal niet online hoeft te zijn.
En omdat je makkelijk lokaal een server zou kunnen laten draaien, of voor het geval je samenspeelt in een regio een peer to peer systeem kan maken. of bijvoorbeeld een host.
Ook kan je je afvragen hoeveel data er nou naar de servers van EA moet worden gepompt.
En juist omdat al die online only releases een debacle zijn .... zou je er van kunnen uitgaan dat men leert van hun fouten.

En juist omdat EA totaal schijt heeft aan zijn klanten hebben ze voor deze oplossingen gekozen.
Ik weiger dit spel te kopen. (ik heb alle vorige sim city's wel gespeeld) omdat ik vind dat het spel er voor mij moet zijn, inplaats van dat ik een wandelende portemonaie ben die door EA geplunderd moet worden. En ik weiger om een product te kopen dat in ieder geval de eerste tijd niet, of niet goed, werkt
Dat staat toch ook in het artikel :|

OT:
Om de belasting van de servers te verlichten heeft EA enkele features van het spel uitgeschakeld. Zo zijn het leaderbord en de achievements niet beschikbaar, en is de maximale spelsnelheid gelimiteerd tot 'llama', in plaats van 'cheetah'.
Ook maar een halve oplossing dus, nog steeds kunnen mensen dus niet 100% van het spel genieten zoals het bedoeld is. Vraag me af hoe lang het duurt voor ze echt alles op orde hebben.
Beter een workaround en het spel dan alvast kunnen spelen met een paar limitaties, dan helemaal niet kunnen spelen lijkt me.

Doet trouwens niet af aan het feit dat EA gewoon eerst goed moet testen voor ze een spel op de markt gooien...

[Reactie gewijzigd door Neko Koneko op 8 maart 2013 16:21]

Wat jammer dat er steeds meer spellen verschijnen waar het Online zijn verplicht is...
Ik vind dat de keuze om online te zijn een keuze moet zijn van ons en niet van de onwikkelaar.
Maarja het heeft natuurlijk allemaal met DRM te maken
Wat jammer dat er steeds meer spellen verschijnen waar het Online zijn verplicht is...
Ik vind dat de keuze om online te zijn een keuze moet zijn van ons en niet van de onwikkelaar.
Maarja het heeft natuurlijk allemaal met DRM te maken
Die keuze heeft 'ons' (de doelgroep) ook: koop het spel niet. Als niemand Sim City speelt, dan speelt niemand online. Dat geeft meteen een goede boodschap naar de uitgever.
Na Diablo3 heb ik tegen mezelf gezegd NOOIT meer een singleplayer spel te kopen dat Always Online DRM vereist. Ik gebruik geen auction en heb alleen maar nadelen ondervonden van die "feature".
Dit is het begin van een soort DRM dat de gamesindustrie drastisch kan veranderen indien het populair wordt. Zorg dat het niet zover komt en koopt geen games met "Always online" DRM als je er niet mee eens bent met hun manier van handelen!
DRM? Ze willen er een spel van maken waarbij de nadruk ligt op het samen beleven van het spel. Leaderbords, steden bezoeken, samen regio's opzetten, grondstoffen uitwisselen,... daarvoor is het gewoon het makkelijkst om een altijd online systeem te hebben. En je zal zien dat, zodra de release problemen over zijn, niemand er meer over klaagt en juist blij is dat ze steden kunnen bezoeken van anderen, met elkaar een regio kunnen bouwen en niet meer alleen hoeven gamen.

Kijk alleen al hoeveel Tweakers een eigen regio hebben opgezet om samen te spelen, toont wel aan dat er toch een heel groot pluspunt aan vast zit.
Neen. Ze willen het spel always online maken, en verzinnen er vervolgens allerlei functies bij om dat maar te kunnen verkopen. SimCity is primair een single-player game, en Always Online is dus nergens voor nodig, behalve voor de DRM.

Je moet de zaken niet om gaan draaien.
je moet zelf ook niet alles omdraaien natuurlijk. dit is gewoon van alle 2 de kanten een mogelijke waarheid. wat tsurany zegt is 100% waar, en daar zijn ook de bewijzen voor zoals je zelf al kun zien aan de vele communitys die een eigen server claimen om daar samen met een grote groep een steden complex te bouwen.

wat jij zeg KAN ook 100% waar zijn, maar enig nadeel daaraan is dat je er geen enkel bewijs van heb. wat jij zeg over dat simcity primair een single player is klopt ook gewoon niet. het WAS met voorgaande delen een single player, en nu is het primair een multiplayer geworden die je ook volledig solo kan spelen.
Als het alleen om de feature ging, was er ook wel een offline mode ingebouwd. Niet iedereen heeft behoefte aan zo'n online omgeving. Maar voor de DRM is het wel zo lekker om alles online te laten lopen, dus is dat verplicht.
Was er een offline modus ingebouwd, dan was er nu helemaal niets aan de hand geweest. Ten eerste waren de servers dan minder belast en zou je bij storingen gewoon offline verder kunnen gaan.
Dit, tel daar nog bij dat EA er een sport van maakt om servers ook redelijk snel af te sluiten en dan zit je daar met je dure game. Als er een offline modus voorzien is dan is dat wel jammer dat de servers offline zijn, maar geen ramp want de game zelf is nog speelbaar. Niet iedereen heeft behoefte aan een online community om mee te spelen of sommige willen gewoon in een lange treinrit gezellig Simcity spelen. Erg jammer dat de evolutie zo moet lopen.
Daar komt dan nog bij dat ze gezien de hype en de enorme aantallen met pr-orders wel hadden kunnen voorspellen dat ze betere/zwaardere/meer servers nodig gingen hebben, zelfs tijdens hun live stream met de developers viel het spel uit door serverproblemen.
Maar goed, het is mijn eigen schuld, ik had maar niet zo naef moeten zijn om te denken dat EA er deze keer wel op ging letten...
Dan heeft hij toch gelijk dat de game niet always online nodig had? Sim City stond al bekend voor z'n single player gameplay. Multiplayer is een goede en leuke toevoeging als ze het eindelijk goed aan de praat kunnen krijgen.

Maar het gebrek aan de offline modus is gewoon dom. Mods zullen waarschijnlijk niet ondersteund worden (want cheats) en je kan niet meer experimenteren met je steden zoals we dat gewend zijn in de vorige delen. Want saven gaat niet meer. Alles wordt gesynced met de servers zelf. Dus als je besluit Godzilla voor de grap los te laten op je stad, dan kan je niet meer terug.
Helemaal mee eens. En voeg daarbij toe dat het weliswaar EA is, maar ook Maxis. Dat zou ik toch niet evil willen noemen...
samen dingeen bouwen is maar een gimmick
vraag alle echte simcity liefhebbers hoeveel tijd ze erin stoppen. dat ga je echt niet allemaal samen doen
en achievements etc zijn maar een excuus om het online te maken
En waarom is er nou een parmanente verbinding nodig?
Dit maakt het spel in mijn ogen toch best wel weer onbespeelbaar in diverse situaties:
Gamen in de trein, gamen terwijl je internetverbinding eruit ligt, gamen op een trage verbinding...

In mijn ogen is dit gewoon een foute zet van EA. Houd het Online Gamen altijd optioneel, maar verplicht niemand er toe. Nu zie je de consequenties nu alle Sim-liefhebbers het spel hebben gekocht...

[Reactie gewijzigd door AW_Bos op 8 maart 2013 15:46]

dit is omdat een groot deel van de simulatie op de servers draait,
dit wss omdat de game dan niet gepirate kan worden, maar op technische wijze ligt het daar dus aan.
leuk en aardig maar ik verwacht van ea dan ook dat ze de game blijven supporten voor een hele lange tijd. want je betaald voor een game, geen licentie om te spelen
Maar deze worden vaak toch binnen enkele dagen gekraakt....
Onzin, game is gewoon speelbaar, ook al ligt de verbinding er 2 uur uit (zoals bij mij gister). Alleen de regio uitwisseling werkt dan (logischerwijs) niet, maar je volledige stad werkt prima.
Wie gamet er nou in de trein? Succes met je RSI binnenkort.

Ik ben zelf niet een voorstander van die always on zooi, maar zelf heb ik er geen last van. VErder begrijp ik wel dat ze piracy tegen willen gaan. En multiplayer zou een leuke aanvulling kunnen zijn.
Wederom zijn de mensen die het spel legaal willen kopen en spelen de sigaar. Je zou denken dat men inmiddels wel beter weet, over een paar dagen wordt dit spel toch gekraakt en kunnen de illegale downloaders zonder internetverbinding wel spelen.

Triest.
Lijkt me niet te gaan lukken, aangezien de wereldverwerking op de servers van EA plaatsvindt. Een simpele no-online hack is dus niet genoeg.
Het speelt allemaal af op de servers van EA. Tenzij een "kraker" het voor elkaar krijgt om zelf een server op te zetten of een virtuele server host te maken zie ik het eigenlijk niet gebeuren dat het spel illegaal te spelen is.
Het enige wat op de EA servers gebeurt is het opslaan van savegames en "cheetah mode". Je kan je internetkabel eruit trekken midden in een potje en hij geeft pas een notice na 15-20 minuten. Alles gaat gewoon door.
Trek je conclusies maar daaruit.
Dan nog heeft mkools24 een goed punt. Ook al kan je het ook "offline" spelen, dan nog zijn de restricties die opgeworpen worden voor betalende gebruikers altijd vervelender dan bij een illegale kopie. Wat voor films geldt (Blu-ray met reclame en BREIN-meldingen vs download die je gewoon kan kijken waar en wanneer je wilt), geldt ook voor games (helaas).
Ik heb dit zelf meegemaakt met Diablo III, en vroeger World of Warcraft. Je betaalt geld voor een produkt, en vervolgens kun je het niet gebruiken?
Grote onzin ook, dat altijd online moeten zijn. Als dit meer en meer gebruikt gaat worden zie ik het somber in voor de gamesindustrie...
Wat ik niet goed begrijp is dat jij een MMORPG opnoemt hier. Van Diablo III kan ik het wel begrijpen, maar World of Warcraft? :?
En bij WoW kreeg je vaak nog playtime terug. Waardoor je dus niet betaalde voor die dagen.
Door de altijd-online eis kan ik het spel al vast niet spelen op ruim 75% van de locaties waar ik speel.. dus hoe zeer ik ook naar dit spel uit keek, ik koop het toch maar niet.
Goed gedaan EA, klant weggejaagd. Ben ik de enige?
Helemaal niet, ik weiger ook always online games te kopen (als het geen echte multiplayer games zijn uiteraard).
Nee, waarschijnlijk niet.

Ik keek al een jaar uit naar dit spel, dit was serieus de enige reden waarom mijn bijna ongebruikte Windows desktop nog in de zijkamer staat.

Ik was al teleurgesteld door de te kleine mappen waardoor ik besloot te wachten op de eerste reviews van het spel en nu dit ge****.
Ik wil niet zo'n spel hebben met zo'n zwaar DRM systeem.

Geen Simcity voor mij dus, ondanks dat ik alle voorgaande versies hier origineel heb liggen.
Lekker op Steam SimCity 4 aanslingeren dan maar?

Of een andere goede city sim waarbij je wel iets kan bouwen wat groter is dan Urk zonder brakke servers?

Ik wilde ook SimCity kopen, maar om dezelfde redenen zie ik er nu van af... Dan maar een ander product kopen waarmee ik mijzelf kan vermaken. Suggesties? :9
je zul niet de enige zijn, maar als je nu echt denk dat EA zich druk maakt om die enkeling die werkelijk dit spel links laat liggen, (dus niet nu even maar 4ever). merendeel neemt de problemen gewoon voor lief en gaat het gewoon lekker spelen, omdat het toch een spel is wat gezien mag worden als een spel met behoorlijk hoog plezier level. uiteindelijk heb je natuurlijk ook jezelf ermee door het niet te kopen terwijl je het wel graag zou willen spelen. EA maakt toch wel miljoenen omzet, jij zit stiekem jezelf op te vreten als je naar de reviews van simcity kijk.
@huntedjohan: das waar, dat is het nadeel van principes i guess ;(
Onbegrijpelijk dat EA haar zaakjes zo slecht op orde heeft. Dit zou toch moeten blijken uit beta's etc?

Daarnaast vind ik deze vorm van DRM een beetje eng, wat nou als EA over 4 jaar denkt: 'de stekker er uit?' Spelen is dan niet meer mogelijk, je hebt namelijk een verbinding naar de servers nodig. Ik mag toch hopen dat tegen die tijd de mogelijkheid van offline gamen beschikbaar is...
Onbegrijpelijk dat EA haar zaakjes zo slecht op orde heeft. Dit zou toch moeten blijken uit beta's etc?
Dit bleek ook uit de beta, maar EA heeft daar gewoon fecalin aan ...
Daarnaast vind ik deze vorm van DRM een beetje eng, wat nou als EA over 4 jaar denkt: 'de stekker er uit?'
Dat doen ze ook. Overigens zijn sommige van die games lang geen 4 jaar oud... Mercenaries 2 is pas eind 2008 uitgekomen en wordt gesloten in begin 2010...

[Reactie gewijzigd door useruser op 8 maart 2013 15:58]

En hoe is dat anders dan de verplichte activatie van Windows?
De activatie van Windows kan ook via telefoon. Daarnaast kan je na activatie gerust je toestel offline brengen voor de rest van z'n dagen, terwijl je wel Windows verder kan gebruiken.
Simcity vereist dat je online blijft gedurende de volledige speelduur. Da's dus heel wat anders...
heel anders,
windows kan gerust 2 maanden werken zonder ooit geactiveerd te zijn.

edit: je kan zelf offline via telefoon activeren.

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 8 maart 2013 16:09]

Het verschil tussen "online" en "telefoon" vind ik niet zo heel groot. Maar mijn punt was meer dat Microsoft morgen kan besluiten die dienst stop te zetten voor oudere software. Of misschien gaan ze failliet.

Dit soort verplichte activatie is voor mij dkwijls voldoende reden om software niet te kopen.
Windows activatie is 1malig. Dit is altijd als je wil spelen. Groot verschil.
En hoe is dat anders dan de verplichte activatie van Windows?
Niet heel veel anders, daar heb je gelijk in. Al maakte ik nergens de vergelijking met Microsoft, zij hebben wel een betere reputatie op dit gebied dan EA.
SimCity met internetverbinding vereist waar gaat het heen.
Ze proberen illegale software versies op deze manier te weren.
Op deze manier maakt EA het zich zelf moeilijk en ook de speelbaarheid voor de Consument gaat er niet op vooruit.
nog maar de vraag of EA het zichzelf heel erg moeilijk maakt. als uitgevers merken dat allways online toch een leuke vorm van drm is gaan echt wel meer uitgevers erin mee.

vergeet daarnaast niet dat de gamers onder ons met illegale software en games er zelf de oorzaak van is dat ze alle mogelijke vormen van drm opzoeken.
misschien zou het gekraakte game downloads tegengaan als er goede demo's verkrijgbaar waren voor spellen ?
ik download liever 500mb als 15gb om een spel te testen voor aankoop...

bijvoorbeeld "the walking dead" (het spelletje) leek me best geinig als afwisseling, had ik rustig willen kopen, toch maar eerst even gedownload...
bleek dat je camera niet kan bewegen en je dus altijd hetgeen mist wat je wilt zien en je controls zijn ronduit bagger, k heb een kwartiertje/half uurtje gespeeld en toen gefrustreerd het spel verwijderd, had ik hem gekocht dan had ik hem niet meer kunnen ruilen en zat ik met een waardeloos spel opgescheept, dit geld wel voor meer spellen.
was dat bijv. niet blur die letterlijk de xbox360 controlls had en waarbij de settings niet veranderd konden worden ? oftewel nog niet eens de moeite genomen een spel fatsoenlijk te porten naar pc maar wel het volle bedrag vragen :/

en zo kan ik wel 100 voorbeelden noemen waarom ik eerst een spel wil spelen voor ik hem koop, ik ga niet 50,- betalen voordat ik weet wat ik nu eigenlijk koop. zeker niet als ik het niet kan ruilen

misschien is dit bewust, zodat sommige games toch nog verkocht worden (iets als "the walking dead" zou niemand ooit kopen na een demo gespeeld te hebben)
maar zo snijden de uitgevers zichzelf in de vingers, als je 14gb hebt gedownload om even te testen dan heeft het al nauwelijks zin meer om het spel te kopen (het draait immers al...) of je moet een uitgever willen supporten en dat zou ik doen bij een uitgever die fatsoenlijk werk levert maar iets als EA heeft elke gamer ondertussen al wel een keer benadeeld en bij de meeste titels is het gewoon 13 in een dozijn dus om die nog 60,- te betalen voor een spel dat toch niet fatsoenlijk draait en al verouderd is tegen de tijd dat EA halverwege de bugfix is is gewoon onlogisch.

ik wacht wel tot er een gekraakte versie is van dit spel of in ieder geval een oplossing om dit spel offline te spelen voor ik er aandacht aan schenk.
word er trouwens op spellen wel aangegeven dat het niet meer werkt zogauw EA vind dat je nieuwe games moet kopen (lees de servers offline haalt) of is zoiets gewoon toegestaan ?
ik vind dat developers na het offline halen van servers toch wel een patch mogen vrijgeven zodat de spelers na het offline halen van de server niet met een waardeloos plastic schijfje zitten of gaat bmw na x jaar ook weigeren je sleutels up te daten ?

doet me er trouwens aan denken er was een hele tijd geleden blackshades (remote admin trojan) die had ook verbinding met een server nodig.
dit was simpelweg te omzeilen met een tooltje dat zich voordeed als een server. (voeg je eigen hwid toe aan de database van je gespoofde server en win :D)
zou zoiets hier niet werken ?

[Reactie gewijzigd door the-dark-force op 8 maart 2013 19:23]

Het spel kan alleen online worden gespeeld omdat bijvoorbeeld de regio's gerendered worden op de servers van EA. Denk dus niet dat zomaar te kraken is, tenzij de broncode van de game aangepast wordt...
Dat schijnt onzin te zijn er zijn mensen die meer dan 2 uur zonder verbinding hebben kunnen spelen.
Heb ik gisteravond ook gehad, kon ik in ieder geval doorspelen :) . Totdat ik de regio view opende en het spel stopte en mij naar het hoofdmenu doorverwees. Ik verwacht dat mijn stad nu ook niet is opgeslagen op de server. (aangezien ik geen connectie had)

Maar fijn dat er nu minder problemen zijn, vanavond weer eens even proberen.
De stad zal synchen zodra je weer internet heb. Er wordt niet echt veel op de server gedaan. Meer saves enzo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013