Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 50, views: 20.117 •
Submitter: Kiswum

Oppo heeft te kennen gegeven dat het zijn recentelijke aangekondigde smartphone Oppo Find 5 aankomende woensdag internationaal uitbrengt. Een Nederlandse release werd niet gespecificeerd, maar een Belgische release was eerder al bevestigd.

Dat zegt het Chinese bedrijf op zijn Amerikaanse website. Volgens de fabrikant kan de Oppo Find 5 vanaf woensdag op de website van het bedrijf worden besteld. Het gaat daarbij om de 16GB-versie die voor een bedrag van 499 dollar beschikbaar komt. Alhoewel het om een internationale release gaat, is het nog onduidelijk wat de prijzen zijn voor andere landen. Het is ook nog niet bekend wanneer de 32GB-versie van de Find 5 wordt verstuurd.

Oppo heeft niet bekendgemaakt of er ook een Nederlandse release in de planning staat, maar de Chinese fabrikant liet eerder wel weten de Find 5 naar Europa te brengen. Onder andere een Belgische release werd daarbij al bevestigd. Een Nederlandse release is daardoor aannemelijk te noemen.

De Oppo Find 5 werd afgelopen december aangekondigd en beschikt over een 5"-scherm met full hd-resolutie. In de behuizing is een Snapdragon S4-quadcore van Qualcomm ingebouwd en het ram bedraagt 2GB. De telefoon beschikt over een 13-megapixelcamera aan de achterkant, waarmee met 120fps in slowmotion kan worden opgenomen. Ook zou er hardwarematige versnelling aanwezig zijn om hdr-foto's of video te schieten. Er is tevens een 1,9-megapixelfrontcamera ingebouwd. De software van de Oppo Find 5 is gebaseerd op Android 4.1.2.

Oppo Find 5

Reacties (50)

En eigenlijk zijn ze al weer te laat. Er zijn inmiddels al weer een hoop vergelijkbare telefoons aangekondigd/uitgebracht.
ze zijn zo goed als niet te koop...
dus waarom jij vind dat ze te laat zijn is me een raadsel...

het is maar net wanneer ze te krijgen zijn niet wanneer ze aangekondigd zijn.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 25 februari 2013 19:42]

Als ze hier nu eerder mee waren geweest hadden ze iets unieks op de markt gehad. De eerste berichten zijn al zo oud dat ik dit toestel al weer bijna was vergeten. Nu is het weer een 1 in een dozijn smartphone, en als ik nu zou moeten kiezen zou ik niet voor oppo gaan, terwijl dit 1 a 2 maanden geleden wel nog het geval zou zijn geweest.

[Reactie gewijzigd door ToWi1989 op 25 februari 2013 22:33]

Je bedoelt 13 in een dozijn gok ik zo.

Deze telefoon is bij verre het snelst op de markt gekomen na de aankondiging (hal december). Ander toestellen zijn simpelweg nog niet verkrijgbaar.
Als ze hier nu eerder mee waren geweest hadden ze iets unieks op de markt gehad. De eerste berichten zijn al zo oud dat ik dit toestel al weer bijna was vergeten. Nu is het weer een 1 in een dozijn smartphone, en als ik nu zou moeten kiezen zou ik niet voor oppo gaan, terwijl dit 1 a 2 maanden geleden wel nog het geval zou zijn geweest.
Is altijd lachen dat soort opmerkingen van als ze nu eerder waren dan de rest. :D

Dan was de rest ook eerder geweest, is nu tijd dat techniek het toelaat en onderdelen beschikbaar zijn(voor verantwoorde prijs) voor dit soort telefoons. Kan paar weken eerder zijn als je heel hard je best doet maar meer zit er niet in.
Dat dus.

Of ik wel of niet voor de Oppo zal gaan hangt helemaal van de reviews af .

Als, om maar iets te zeggen, de camera significant beter presteert dan wat Sony uit hun 13 megapixel sensors weet te knijpen, of als ze een zeer goede accuduur neer weten te zetten, dan kan mijn keuze zo maar in het voordeel van Oppo uitvallen.
Veel gepresenteerde smartphones komen pas maanden later op de markt. De oppo find 5 is als sinds half dec gepresenteerd en begin feb in China te koop. Ben benieuwd of en wanneer het uitkomt in Nederland.
Een (uitgebreide)gebruikersreview van de Oppo Digital Find 5 16GB is hier al op tweakers te vinden.

Zie -> productreview: Oppo Digital Find 5 16GB Zilver, Zwart review door sn33ky

En zie ook het volgende (uit bovenstaande review)
''De releaseprijs voor de 16GB versie zou in USA $499 zijn en de 32GB verie $569. De internationale versie is vanaf Wo 27 Feb te bestellen op www.oppostyle.com''

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 25 februari 2013 19:18]

wel jammer dat Oppo dus hetzeflde nadeel heeft als de HTC one
maar max 32GB flash en geen micro sd.
Dus dat wordt hem niet

Sony Z heeft weer een wat matig scherm zeker on kijkhoeken (daar kan ik nog wel mee leven) maar de batterij duur is als je hem gebruikt zeer matig (wat ik toch echt een probleem vind als dit zo is)

Dus tot nu toe vallen vele telefoons af voor mij, misschien dan toch maar niet een echte high end maar er tegen aan: Sony SP or wachten wat Samsung doet met de S4
Eindelijk weer eens 120 FPS slowmotion in een telefoon! Kocht mijn LG viewty ook mede om die reden, was een erg leuke extra!
nooit bij nagedacht maar het lijkt me inderdaal wel heel leuk om mee te spelen mits het fatsoenlijke hd resolutie is.

ik ben zelf niet zo van het filmen maar je kan er zoveel leuke dingen mee doen dat ik voor slowmo wel een uitzondering zoumaken.
120 fps 480p. Geen 720p zoals ik gehoopt had.
Het grootste nadeel is denk ik dat het alleen bij veel licht werkt. Je moet een sluitertijd van minder dan 1/120 seconden kunnen gebruiken. Vaak worden beelden dan te donker of hebben veel ruis.

Maar het is wel heel leuk. Ik heb het ook op mn compact camera, bij sportwedstrijden ofzo is het best gaaf.
Ik hoop dat deze telefoon ook in Nederland verkrijgbaar wordt (concurrentie is altijd beter). En ik hoop ook dat het redelijk verkoopt, en dat de telefoon/merk bekend wordt voor de normale westerse consumenten, zodat de volgende generatie eerder naar westerse landen komt.
helemaal mee eens er is een zwaar tekort aan concurentie hier we hebben nu HTC samsung LG en sony met high end toestellen.
4 toestellen is nou niet echt concurentie.
oppo ZTE en huawei erzij zou de prijs zeker met 50 a 75 euro omlaag helpen wat geen kwaad kan ze zijn immers veel te duur geworden de afgelopen jaren.
Ik wil niet een fanboy uithangen, maar hij komt echt een op een over als een Sony Xperia S zonder het doorzichtige balkje. Vind het geen slechte specs.
De fabrikanten hebben het ook niet makkelijk heh, met het ontwerpen van apparaten waarbij het volstrekt onmogelijk is om ze níet op elkaar te laten lijken. Het is een telefoon! Natuurlijk lijken die op elkaar, kom op zeg!
Goede specificaties; maar de prijs is niet erg bijzonder. Had wel wat goedkoper verwacht; immers een Chinees merk dat aan de weg timmert. Wel een mooie toestel.
Prijsstelling is een onontbeerlijk onderdeel van 'aan de weg timmeren'. Mensen halen over het algemeen hun neus op voor producten die te goedkoop (of gratis, zoals bij software) zijn.

Een groot deel van het prestige van bv. Apple houdt verband met de prijs - als je je zo'n spul aanschaft signaleer je indirect aan je omgeving dat je je 't kan permitteren.
Denk dat er weining zijn 2GB ram aan bieden.Dus zeker een plus voor de toekomst waar de meeste bij 1GB blijven.
bijna alle nieuwe aangekondigde full hd en hd telefoons hebben 2gb ram.
Aangekondigd ik zie zoveel aangekondigd maar als je een will bestellen epic fail zowel nexus 4 als anderen niet verkrijgbaar!
nexus 4 is dan ook niet voor de nederlandse markt bedoeld.
en alle andere zijn simpelweg nog iet uit.
Nexus 4 is geen full HD telefoon maar heeft 768x1280 maar heeft vooral een crappy camera+microfoon combo die hem minder maakt dan deze Oppo.

Overigens is een display van 720p of beter al wel uitstekend voor een telefoon.
1080p voegt niet zo veel toe qua resolutie maar is wel een forse extra belasting op je cpu/gpu en je geheugen en daarmee ook op je batterij.

[Reactie gewijzigd door hAl op 26 februari 2013 10:01]

Leuke telefoon, high end, maar niet bepaald onderscheidend. Kennelijk hebben de topmodellen van dit komend jaar:
  • Full HD scherm
  • 2 GB RAM
  • Qualcomm quad-core
  • 16/32 GB intern geheugen
  • 2000+ mAh accu
  • 5" scherm of groter
  • 13 MP camera
Het onderscheid lijkt dan te komen met de software schillen zoals Sense, Touchwiz of het ontbreken ervan: Nexus. Daarnaast de extra features als NFC, draadloos opladen en dergelijke. Ik vind het zelf weinig vernieuwend, al zien de high end er super uit. In vergelijking met de andere high end modellen die rond de 600+ euro hangen is deze voordeliger geprijsd (maar nog steeds fors).

[Reactie gewijzigd door South_Styler op 25 februari 2013 22:44]

Kennelijk hebben de topmodellen van komend jaar daar zeg je allles komend jaar.Deze is er morgen http://oppostyle.com/!
Een langzame site ,
Geen enkel probleem hier www.oppostyle.com :Reply from 75.98.175.45: bytes=32 time=115ms TTL=52
Reply from 75.98.175.45: bytes=32 time=114ms TTL=52
Reply from 75.98.175.45: bytes=32 time=117ms TTL=52
Reply from 75.98.175.45: bytes=32 time=116ms TTL=52
Het kan niet eeuwig door blijven gaan met dingen die toegevoegd worden. Ooit zitten we op het maximum....
Vernieuwen om te vernieuwen is slecht imo
tja ik vind HD en 2 gig ram en een goede quad core al echt wel genoeg.

het enigste dat ze vanaf dan nog kunnen verbeteren is misschien de rand iets dunner maken 4 gig ram ipv 2 gig grotere accus en als key alles zuiniger maken.

verder zijn we echt wel aan het einde van nuttige toevoegingen beland.
Al was de software niet zo 'kinderlijk' had ik em zeker genomen, neem nu waarschijnlijk een xperia z :)
Volgens een Amerikaanse review was hij standaard al geroot, dus een andere, niet "kinderlijk" rom moet zo te downloaden zijn!

Ik zou zelf deze eerder nemen over de xperia z, daar vallen de kijkhoeken van het scherm toch wel tegen.
Dit toestel was in de VS al een tijdje langer uit, toen heb ik een review gezien van een persoon dat elke dag recente telefoons reviewt en zijn conclusie was ook dat deze telefoon er gewoon netjes uit ziet met niet te veel toeters en bellen, maar ook dat hij gewoon echt stevig is en dat de behuizing heel erg goed in elkaar zit.

Bron:

http://www.youtube.com/watch?v=XkqiFOvF8v0