Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties, 11.225 views •

BioWare heeft bevestigd dat de er nog twee pakketten downloadable content voor Mass Effect 3 worden uitgebracht. Er komt nog een pakket voor de singleplayer-modus en een voor de multiplayer. De dlc voegt nieuwe locaties, wapens en bondgenoten toe aan het spel.

De singleplayer dlc: Citadel zal op 5 maart voor de pc en Xbox 360 en PS3 uitkomen. Op 6 maart komt de Europese versie voor de PS3 uit, meldt BioWare op zijn blog. De dlc zal 15 dollar kosten, of 1200 Microsoft punten op de Xbox 360.

Citadel laat de speler een nieuw gebied verkennen, ook al is de verhaallijn al uitgespeeld. Dat er geen nieuwe gebieden in de Omega-dlc die in november 2012 werd uitgebracht zaten, was een groot gemis. Je kunt met het nieuwe pakket echter naar het Silver Coast Casino, de Armax Combat Arena of je kan de leefruimte van  Shepard verkennen. De uitbreiding is zo groot dat Xbox 360-spelers het in twee delen moeten downloaden. De grootte van het pakket is 4GB, maar de maximale dlc-grootte die Microsoft ondersteunt is slechts 2GB.

Mass Effect dlc Citadel Mass Effect dlc Citadel Mass Effect dlc Citadel Mass Effect dlc Citadel

Bioware brengt voor de multiplayer-modus het pakket Reckoning uit. Nieuwe bondgenoten zoals de Cabal Vanguard, Talon Mercenary en Alliance Infiltration Unit uit zijn toegevoegd. Ook zijn er nieuwe maps toegevoegd en zullen er 7 nieuwe wapens beschikbaar zijn. Dit pakket wordt gratis aangeboden en is vanaf 26 februari te downloaden en voor de Europese PS3-gebruikers een dag later, op 27 februari.

Mass Effect dlc Reckoning Mass Effect dlc Reckoning Mass Effect dlc Reckoning

Bioware is ook bezig met Mass Effect 4, maar zei eerder dat ze niet verwachten dat dit spel eerder uit zal komen dan eind 2014 tot half 2015. Mass Effect 4 wordt niet meer met de oude engine gemaakt, maar met de Frostbite 2.0-engine. Ook staat vast dat het hoofdpersonage van de Mass Effect-trilogie, Commander Shepard, niet terugkeert voor deel vier.

Reacties (32)

Reactiefilter:-132032+117+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Oh? Ik vond Omega anders prima te verdragen. Sommige stukken van Omega waren erg mooi; vooral de 'buiten' scenes, waar je een overview over de hele Omega structure kon krijgen. En die barriers, ach, ze zagen er zeker gelikt uit.

Ik vond ook de verhaal-verdieping tussen Aria en haar getrouwen wel interessant. Je krijgt zo een veel beter beeld van hoe het kan dat iemand als Aria zo'n station kan runnen. Zeker als je kijkt naar hoe Nyreen haar clan runde.

Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt.
Gezien het spel nog vers in je geheugen staat.. :

http://gathering.tweakers...message/39657859#39657859

Ik ben benieuwd naar jou mening/ervaring!


OT: Zaten al die 'Indoctrination Theory' mensen niet te verkondigen dat de 'laatste' ME3 DLC hoogstwaarschijnlijk een definitief antwoord zou gaan geven op IT? :P

Ziet er nl. niet echt naar uit... :+
Als je er 2x zoveel voor vraagt als voor de Xbox360 variant , 2,5x zoveel voor vraagt als voor de PS3 variant en zelfs 3.33x zoveel voor vraag als voor de PC variant..
Dan is toch te verwachten dat je geen grote aantallen gaat verkopen.
Als je dan ook nog is een DLC gaat uitsluiten dan zal dit zeker geen goed signaal uitzenden. ..... Zeker niet aan de mensen die toch voor de WiiU variant hadden aangeschaft. Omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Je betaald meer maar de service achteraf is minder....
Eigenlijk zou je dan de optie moeten hebben de Salarians op te eten (werkt ook wanneer je als Prothean speelt).
Overigens vind ik het idee om een MMORPG op basis van het Mass Effect universum te maken helemaal niet zo gek.
Persoonlijk zou ik dan voor Garrus Vakarian als avatar spelen...
"It's not a brilliant plan, but it's a plan".
En dat orginele einde had ik nou graag gezien !
Ik zou gewoon een Krogan maken en schieten op elke Turian en/of Salarian die ik zie. Bastards...
Ik zal dit pakketje ongetwijfeld aanschaffen.
Mass Effect is (en blijft waarschijnlijk) een van mijn favoriete game series met een erg potentie rijke gameuniverse (letterlijk en figuurlijk :P).
Ik blijkf stiekem hopen op een MMO in het ME universe, dat lijkt me echt de bom.
Kom je als eigen ontworpen Turian biotic farmer charactertje ergens op een kolonie ergens toch ineens stiekem Commander Shepard tegen... gaaf :P
Ik vind het jammer dat dit niet meteen al in de game zat. Ondertussen heb ik ME3 dus allang uitgespeeld. DLC blijft altijd een gevalletje too little, too late.
Jammer, ik vond deeltje 1 en 2 wel vermakelijk op de 360.
John Sheppard? Die van mij heette Def Sheppard. Gelukkig had hij wel beide armen nog.
Ongewenst, nee. Off-topic, ja. BioWare is niet de maker van Deus Ex: Human Revolution. Eidos Interactive heeft een naam hoog te houden. Als er nog een DLC missie uit komt dan zal het ongetwijfeld net zo intrigerend worden.

[Reactie gewijzigd door nst6ldr op 22 februari 2013 14:02]

Toevallig deze game gister uitgespeeld komt goed uit dus :)
/clicks "Like" button!

ME3 eindigde beroerd. Toch leuk dat we nog een beetje van de oude glorie kunnen herleven.
Persoonlijk zit ik eigenlijk (waarschijnlijk tevergeefs) te hopen op een 2e DLC voor Deus Ex: Human Revolution. Ik heb erg van dit spel en de huidige DLC genoten :)
Beetje laat voor een DLC, ben al tijden geleden gestopt met ME3, was een leuk spel maar om het nu nog te gaan spelen... jammer maar deze ga ik niet meer halen.
Maar dat had je ook wel een beetje aan kunnen zien komen. Bij deel 1 realiseerde ik me al dat, gezien het aantal keuzes dat je kunt maken, het aantal permutaties simpelweg veel te groot zou wezen om die 'belofte' echt waar te kunnen maken (denk eraan: keuze mogelijkheden schalen facultair: 5 keuzes levert al 5! permutaties op; aka 120).

Het einde was vooral gewoon bijzonder zwak vanwege die welhaast 'kinderachtige' kleuren-keuzes. En dat gedoe met dat Citadel-kind hielp ook niet echt.

En ook met de aankomende DLC blijf ik het nog steeds bizarre vinden dat je door kunt spelen terwijl... je dood bent. Dat blijft voor mij toch een huge 'illusion-breaker.' Anders dan dat zie ik er wel naar uit.
Het is de Renegade ending en niet alleen omdat het een rood kleurtje heeft.
Als je de "destroy" ending kiest dan sterven de Geth ook (en krijgen de Quarians het een stuk moeilijker) en EDI.
Je kiest in de destroy ending dus tussen jouw leven en de levens van EDI en alle Geth.

In de control ending gebruik je de reapers om alles weer opnieuw op te bouwen ofwel "voor het goede doel". Daarom paragon.

Synthesis is de beste oplossing voor iedereen buiten jezelf (en je partner :P )
Is Destroy wel het Renegade ending? Want het alternatief (Synthesis daargelaten) is Control, hetgeen the Illusive Man de hele tijd ambieert. Niet bepaald paragon toch?

Spoilers hieronder!

Die hele Indoctrination Theory leunt ook op deze abrupte inversie van het kleurenschema. Het idee is dat Shepard gaat geloven dat Control het "goede" einde is. It fooled me. Gelukkig ff rechtgezet middels savegame en dan overleeft Shepard inderdaad.
Smaken verschillen, maar goed:

Ik ben eerlijk gezegd geen minuut ge´nteresseerd geweest in DLC voor ME3. (Terwijl ik die van deel 1 en 2 toch stuk gespeeld heb.)

[Spoiler alarm!!]


Het einde (ook het ietwat gereviseerde einde) was en is voor mij zo'n enorme domper dat ik echt niet meer in de verhaallijnen getrokken word. Al die keuzes die je met je Shepard in je playthroughs maakt maken uiteindelijk geen zier uit. Wat me aantrok in ME waren de keuzes, de andere ervaringen die verschillende playthroughs opleverden, hoe dat alles zich ontwikkelde. Het einde met een suf sterrekind en een ultieme keuze voor drie kleuren als ultieme oplossing waren voor mij de serie compleet onwaardig. Dat einde leek los van de serie te staan, los zelfs van ME3 voordat dat einde zich voltrekt, als aparte game die er aan gebroddeld was door weinig getalenteerde auteurs..

[edit.]
At ArmadaOne:

MEHEM lijkt me wat te zoetsappig. MEHEM maakt het einde happy, maar van mij hoeft het perse geen happy end te hebben. Die mod verandert eerlijk gezegd niets aan m'n grootste issue met het einde: dat alles wat je tot dan toe gedaan hebt en de keuzes die je gemaakt hebt er in het geheel niet toe doen. Het plot van het einde blijft flinterdun imho.

Soit, je bent van het suffe sterrenkind af. Dat is in ieder geval al iets.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 23 februari 2013 00:31]

Het was absoluut slecht ja. Na de laatste battle was mijn eerste gedachte: That's it?! Heb ik 10+ euro gedokt voor een eendimensionaal verhaal, lineair leveldesign, glitchy cutscenes (heel genant, Aria's speech, een van belangrijkste scenes, ging helemaal stuk van de glitches) en geen blijvende impact op het hoofdplot??!!

Ben bang dat ik deze toch wel weer ga halen, hoe slecht Omega ook was. Waar het op Mass Effect DLC aankom ben ik doorgaans erg trouw. Plus, dit klinkt nog wel weer interessant, met wat extra gebieden, interactie met je squadmates en love interest. Hopen dat ze daar bij Bioware kunnen leren van hun fouten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True