Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties, 18.060 views •

Ontwikkelstudio Bungie heeft de eerste beelden en informatie van zijn nieuwe project Destiny vrijgegeven. De game wordt een onlineschietspel. Er verschijnen in de komende tien jaar ten minste vier games binnen het Destiny-universum.

Bungie, de studio die ooit aan de wieg stond van de Halo-franchise, heeft de eerste beelden en informatie van zijn nieuwste game vrijgegeven. Destiny wordt een onlineshooter, die logischerwijs een continue internetverbinding nodig heeft. Het spel verschijnt op de PlayStation 3, Xbox 360 en de next-gen-consoles. Over een eventuele pc-versie maakt Bungie later nog iets bekend. Een Wii U-versie lijkt niet in de planning opgenomen te zijn.

Het concept lijkt op dat van een massively multiplayer online game, maar volgens Bungie en uitgever Activision is Destiny geen mmog. Bij een mmog speelt een speler met honderden andere spelers op een server en dat is bij Destiny niet het geval. Hoeveel spelers dan wel deelenemen op een server heeft de studio nog niet bekendgemaakt. Wel is duidelijk dat de spelwereld van Destiny een 'persistente spelwereld' is, wat betekent dat de spelwereld doordraait als de speler offline is.

In Destiny speelt de speler als Guardian, een berschermheer van wat in de toekomst nog van de mensheid over is. Voordat het spel begint, moeten spelers een klasse te kiezen, waarvan Bungie tot nu toe alleen de Tita, de Hunter en de Warlock heeft aangekondigd. Het beginpunt van het spel is de laatste nog veilige stad op aarde, maar Destiny speelt zich niet alleen op aarde af. Spelers krijgen een eigen ruimteschip en zijn vrij om de rest van het zonnestelsel te ontdekken.

Hoewel de eerste details bekend zijn gemaakt, blijft nog veel onduidelijk over Destiny. Zo heeft Bungie nog geen gameplay getoond en blijven veel vragen onbeantwoord, bijvoorbeeld over het levelsysteem, de opbouw van het verhaal en de eventuele mogelijkheid om te vechten met ruimteschepen. Evenmin is duidelijk of Destiny alleen coöperatief te spelen is of dat spelers het ook tegen andere spelers kunnen opnemen.

Reacties (27)

Reactiefilter:-127025+115+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
klinkt allemaal geweldig nu maar hopen dat ze het ook een beetje waarmaken
de trend is tegenwoordig geweldige reclame te maken en hoog van de toren te roepen en dan een half bakke spel afleveren . we zullen zien :)
laten we dat ook maar hopen, en hopelijk komen d'r een paar nieuw shooters die de concurrenten neer kan blazen
Alleen is dit dus geen EA game.
Halo meets Killzone is, qua setting, mijn eerste gedachte.

Het klinkt veelbelovend. Zoals hierboven genoemd is het hopen dat Bungie de verwachtingen waar weet te maken. Het lijkt in ieder geval niet een standaard shooter te gaan worden, al ontkom je dan, volgens de huidige 'maatstaven' toch niet aan een maprotation met bepaalde kaarten.

Met name de SP (of coop) modus van dit spel gaat me erg interessant lijken!
Het heeft inderdaad wel een Halo x Killzone vibe zoals het eruit ziet.
Wat gameplay concept doet hem dan weer een beetje aan Phantasy Star Online of Guildwars denken. Hubwerelden en daarbuiten instances. Het verschil is dan alleen dat je nu wel af en toe een instance deelt met random andere spelers.

Ik ben best benieuwd naar het spel, maar ik vind wel dat ze erg veel hype hebben opgebouwd voor zo'n magere aankondiging. Ze hebben journalisten van de meeste grote sites uitgenodigd voor een 'kijkje' en er was ook een week van te voren al een 'puzzel' op http://alphalupi.bungie.net/ waarbij stukken (achtergrond/sfeer) verhaal unlocked konden worden... en dan is de trailer een en al marketing praat en 30sec gameplay....
Ik had er voor de trailer meer zin in dan nu, maar ze hebben nog tot release om dat weer goed te maken ;)
Ze maken een nieuw spel, het is een online shooter en een MMOG maar toch ook niet.
Wat is het nou? :S

Leuk om te weten dat ze iets nieuws doen, maar idd er blijft een hoop onduidelijk.
Ben benieuwd naar een nieuwe update hierover! :D
zeg maar... het lijkt wel op "online solo or team playing", volgens mij zie je vele online spelers zoals we in mmorpgs kennen niet zien. dat bedoelen ze waarschijnlijk.
Zou het systeem op een manier als Diablo 3 werken dat je speelt in een online wereld, maar niet per se samen speelt?
Ik moet zeggen dat ik een single-player gamer ben en ik deze manier van MMO wel leuk vindt. Het is single-player maar dan met een grote online community.
Unprecedented variety of FPS gameplay, including story, cooperative and competitive multiplayer modes combined with public and social activities.

Is het niet gewoon een FPS zoals bijv. halo? De klassen zijn net als met BF3 en de "multiplayer" is gewoon coop en 8vs8.

Het enige wat ik echt anders verwacht is de story.
Zijn de characters, wapens en omgevingen een tribute aan Halo, of is Bungie gewoon niet in staat om een andere stijl te crëeeren? Want zelfs de geshowde gun heeft een ammo teller die verdacht veel op die van de assault rifle lijkt...
Niet dat het uitmaakt, want vooral de interactie met de telefoon (hopelijk niet alleen voor iOS) lijkt me erg tof.
Daarnaast gaat het gewoon lekker, goed en soepel spelen want het is en blijft Bungie, zij proberen in ieder geval wel te luisteren naar de community... al vraag ik me af of ze die vrijheid nog krijgen van onze grote boze wolf; Activision.

Voor nu ben ik in ieder geval niet ge-hyped. Ziet er naast dat telefoon werk en redelijk standaard uit.
zolang het een play to win en niet pay to win spel wordt heb ik in eerste instantie wel intresse het genre staat me in eerste idee wel aan en voor mijn gevoel zijn er nog weinig 'goede' games in dit opzicht.

al vrees ik dat je al snel bij wow terecht komt en voor mij is dat geen compliment.
en dan bedoel ik naast het spel concept ook het betaal en eindeloos levelen concept.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 18 februari 2013 12:48]

Ziet er zeer interessant uit, vleugje halo,maar ook vleugje mass effect kwa gevoel wat ik er bij krijg.
Buiten dit ziet het er ook geweldig uit maar we weten allemaal dat een eindproduct toch wat anders kan zijn dan de beelden die hier voor werden vrijgegeven, this said vind ik de sfeer pakkend en dat is iets wat in mijn ogen erg belangrijk is.
Zelf heb ik wel een PS3 maar dit soort games zou ik liever op de pc gaan spelen, dus hopelijk dat deze toch naar de pc gaat komen!


Edit:

De benaming van de game doet me weer denken aan Stargate Universe( de naam van het schip waar de bemanning op zit)
De naam vind ik wel goed gevonden voor deze game
Ik vind het grappig dat het filmpje na 15 seconden de tekst "pathways out of darkness" toont. Wellicht dat het verhaal van Destiny verband houdt met de eerste echte hit van Bungie, "Pathways into Darkness"?

PiD was geïnspireerd door Wolvenstein, maar onderscheidde zich op een groot aantal manieren:
- Interessante backstory: slapende "god" millennia terug neergestort op aarde, waar nu Yucatan Peninsula ligt. Duitsers kwamen hier in WO2 achter en hadden een missie gestuurd in de hoop een wapen te vinden (je vind de duitse lijken in de piramide en kan met ze praten). De "god" staat op het punt te ontwaken en dat manifesteert zich door de monsters die verschijnen. De VS heeft je met een team militairen naar de piramide gestuurd om een nucleaire bom af te laten gaan, waardoor de "god" weer inslaapt.
- Beperkte tijd om missie te voltooien (5 dagen oid?) - schade door monsters kan alleen ongedaan gemaakt worden door te slapen, maar dat kost dus veel tijd; het was dus erg belangrijk om slaap te minimaliseren.
- Items met unieke eigenschappen (monsters bevriezen, praten met doden, tijd versnellen, infrarood visie, etc...)
- Mac UI: op de Mac was het destijds niet gebruikelijk dat spellen het hele scherm overnamen.
- Er is één level die elke keer dat je die bezoekt "random" gegenereerd wordt.
- Puzzels zoals een kamer die zich afsluit. Deur gaat pas weer open na 8 uur realtime o.i.d., maar zuurstof gaat langzaam op. Slim gebruik van items kan je helpen deze kamer te overleven.
-Naarmate je vaker raak schiet met wapens "level" je met het wapen. Je doet meer schade. Je kan ook met levenspunten stijgen.

Jason Jones was de ontwikkelaar van dit spel en hij is nog steeds werkzaam bij Bungie. Als het goed is, is hij hoofdontwikkelaar of projectmanager voor Destiny. Hier is de "Let's Play ..." serie voor PiD, voor wie geïnteresseerd is.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 18 februari 2013 17:06]

Snap niet goed waarom men aan 1 filmpje 3 posts gaat wijden? Maakt het enkel maar onoverzichtelijk om comments te volgen ed....
Eens. Daarnaast vind ik het bizar dat er drie topics gewijdt worden aan zo weinig informatie. Het zijn niet eens beelden van het spel, maar bewegende concept art en wat vage borstklopperij over hoe uniek het is. Is dit nou journalistiek of PR?
dat mijn beste ... heet marketing.

net als de echte beelden van het spel (als ze al echt zijn (wie herinnert zich A CM niet?))
rond 3:10 en 3:20 zien er horkerig uit en niet echt geavanceerd uit.

ik denk dat nog velen gaan roepen dat dit het epische spel van de eeuw gaat worden en dat nog meer er in gaan trappen.
Yep,

-1 filmpje
-1 preview
-1 normale post


Voor een filmpje van 4 minuten, waar misschien 30 seconden aan "alpha" gameplay inzit...

Ik snap dat Bungie voor sommigen helemaal geweldig is, maar dit is een beetje overdreven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True