Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 10, views: 8.754 •

Ontwikkelaar Epic Games sluit Impossible Studios. Bij Impossible Studios werkt het grootste deel van het personeel van Big Huge Games, de studio die in 2012 rpg Kingdoms of Amalur: Reckoning afleverde. Die opzet werkte niet voor Epic, stelt oprichter Tim Sweeney nu.

Veel tekst en uitleg geeft de Epic Games-oprichter niet in de blog op de website van de studio. Epic sluit Impossible Studios omdat 'het uiteindelijk niet werkte voor Epic'. Sweeney maakt echter niet duidelijk wat er niet werkte. De studio uit Baltimore werkte aan Infinity Blade: Dungeons. De ontwikkeling van de iPad-game is voorlopig stopgezet.

De sluiting heeft wellicht te maken met de onervarenheid van Impossible, dat voorheen enkel werkte aan games voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Impossible Games werd in 2012 opgericht, in eerste instantie onder de naam Epic Games Baltimore. Bij de studio werkt het grootste deel van het team van Big Huge Games, vooral bekend van de in 2003 verschenen rts Rise of Nations. De studio werd in 2009 gekocht door 38 Studios en zou vanaf dat moment werken aan rpg Kingdoms of Amalur: Reckoning. Die werd begin 2012 op de markt gebracht door Electronic Arts.

Vlak nadat de game verscheen, kreeg 38 Studios financiële problemen en ging het failliet. Daardoor kwam ook het personeel van Big Huge Games op straat te staan. Epic Games kwam het team te hulp door Epic Games Baltimore op te richten, dat korte tijd later werd omgedoopt tot Impossible Studios. Er is misschien opnieuw redding voor een deel van het team van Impossible Games. Ken Levine, de creative director van Irrational games, liet via Facebook weten groot fan te zijn van de games van de studio en verwees daarbij naar de jobs-pagina van Irrational.

Fate & Destiny in Kingdoms of Amalur: Reckoning

Reacties (10)

Ik vind de titel verwarrend, aangezien Impossible Studios niet de ontwikkelaar van KoA:R was, maar is opgestart met een groot deel van de ontwikkelaars die KoA:R hebben ontwikkeld. Dit schrijven jullie zelfs in de inleiding!
Ik krijg op dit filmpje, zowel als op het filmpje van Wolfenstein een "secority Error: #2048". Iemand enig idee? :D

Edit: Waarom is dit een -1? Ik meld alleen dat er een probleem is en dat ik het filmpje niet kan kijken...

[Reactie gewijzigd door toar4ever op 11 februari 2013 15:45]

Als ik moet gokken: omdat het tegenwoordig onder elk filmpje staat.

tips die ik je kan geven:
- Adblocker uit
- Flash uit en reloaden
- 2 keer achter elkaar op play drukken
een van deze 3 en dan werkt het voor de meesten wel.
Hier hetzelfde, maar het filmpje speelt wel af.
Balen dat Infinity Blade: Dungeons wederom stil ligt. Ik kijk echt uit naar dat spel. Wel bijzonder sneu dat deze mensen wederom op straat zijn. Amular was een goeie game, zeker het kopen waard maar in de games wereld telt waardering niet meer, of potentie - slechts de absolute aantallen van de verkoop.
Kingdoms of Amalur was een fantastisch spel, zwaar ondergewaardeerd. Bijzonder spijtig dit.
En het is dan ook zeer jammer dat zijn sequel nu waarschijnlijk ook niet meer zal verschijnen :S

Heb zelf alleen maar de demo van Reckoning gespeeld maar die zag er al schitterend uit ! Dus ik keek wel uit naar wat het vervolg ging brengen ...

Had vorig jaar over het vervolg gehoord maar ja, spijtig.
De echte maker van kingdoms of amalure is al een half jaar geleden over de kop gegaan.
Epic heeft een deel van de zut overgenomen.
Dit is dus de sluiting van dat deel van 38 studio's.

Ze waren al stuk er komt geen nieuw amalure spel meer.
Jammer, ik heb me toch prima vermaakt met Amalur. Het is natuurlijk geen kaskraker zoals Call of Duty maar toch ook zeker geen slecht spel.

Ik denk dat er een prima markt is voor spellen met een iets minder budget dan AAA spellen die dan voor §30,- of zo verkocht worden. Als je alles maar §60,- maakt raken mensen ook sneller door hun geld heen, plus dat zo'n bedrag het soms niet waard is. De verkopcijfers hoeven dan ook niet in de miljoenen te lopen om winstgevend te zijn.

Hopelijk groeien indie studio's en bepaalde AAA studio's naar elkaar toe om dit mogelijk te maken.

(Ja ik realiseer me dat 38 Studio's ook mede om zeep is geholpen door de overheid van Rhode Island, maar ik denk dat deze strategie ook spellen als Rayman of Darksiders zou kunnen helpen).
Moeten dan toch getalenteerde mensen zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Processors Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013