Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties, 18.886 views •

In de cv van geluidsman Julian Beeston stond dat hij bij ontwikkelaar MachineGames aan een Wolfenstein-game heeft gewerkt. De studio is in 2010 gekocht door ZeniMax Media, het moederbedrijf van id Software, en werkt aan een game op basis van id Tech 5.

Julian Beeston heeft zijn website tijdelijk offline gehaald, maar de pagina waarop zijn werkzaamheden voor het Zweedse MachineGames terug te vinden zijn, kan via de cache van Google nog bekeken worden. De geluidsman geeft daarin aan dat hij in 2013 voor MachineGames gewerkt heeft aan een Wolfenstein-game. Officieel is echter nog geen nieuwe Wolfenstein-game aangekondigd.

De rechten op de serie zijn in handen van uitgever ZeniMax Media, het moederbedrijf van uitgever Bethesda Softworks. ZeniMax Media bezit de rechten sinds het in 2009 ontwikkelaar id Software overnam, de studio die in 1992 shooter Wolfenstein 3D afleverde. Daarna verschenen twee vervolggames, die beide echter niet door id Software zelf gemaakt werden. Gray Matter Interactive leverde in 2001 Return to Castle Wolfenstein af en Raven Software maakte het in 2009 verschenen Wolfenstein. Dat een nieuwe versie van Wolfenstein door een externe studio gemaakt wordt, past in die traditie.

Een jaar na de aanschaf van id Software nam ZeniMax ook MachineGames over, een studio die nog geen enkele game heeft afgeleverd. De studio is opgericht door medewerkers van het Zweedse Starbreeze, de makers van The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay. ZeniMax heeft nog niet laten weten waar de studio aan werkt. De eigenaar heeft enkel losgelaten dat de studio werkt aan een game die gebaseerd is op id Tech 5. Dat is de engine die de Amerikaanse studio ontwikkelde voor Rage, de shooter die in 2011 op de markt verscheen.

Id Software stopte een verwijzing naar Wolfenstein 3D in Rage

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)

Reacties (47)

Reactiefilter:-147047+134+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
op nu.nl hebben ze het er over dat er al een nieuw domein is geregisteerd

bron:
http://www.nu.nl/games/31...n-game-geregistreerd.html
http://www.gamer.nl/nieuw...enstein-merknaam-duikt-op
http://www.gamer.nl/redac...7/wolfenstein-keert-terug
Op dezelfde dag werd door Square Enix ook de website warfornosgoth.com geregistreerd, wat mogelijk gerelateerd is aan de Legacy of Kain-serie. Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics zou aan een reboot van de serie werken.

extra extra:

Het zou gaan om : www.wolfenstein-spiel.com
Bron: http://whois.domaintools.com/wolfenstein-spiel.com

[Reactie gewijzigd door Floks op 11 februari 2013 14:53]

Ik ben bang dat deze nieuwe uitvoering net zo'n flop gaat worden als Wolfenstein (2009) dat was.
Na de trendsettende game Wolfenstein 3D kwamen RTCW en RTCW:ET. Beide deze games waren geweldig qua gameplay en brachten zeer verslavende features met zich mee, zoals het team-based aspect en de lineaere objective maps. Deze games waren zó geweldig, dat ze eindeloos competitief zijn gespeeld, met name natuurlijk RTCW:ET omdat deze multiplayer-only game gratis uitgebracht werd.

De hardcore community verlangt naar ID Soft. games zoals ze die eerst maakten, Quake-engine 3 stijl, strafejumping met bijbehorende physics, fast-paced teamplaying gameplay die bovendien competitief behoort te zijn. In plaats daarvan hebben wij de flop Enemy Territory: Quake Wars gezien, waar de Quake wereld wordt vermengd met een soort van Battlefield stijl mens-karakters. Het was in het begin even leuk, maar flopte daarna vrij snel.

Daarna kwam het Wolfenstein-debacle. Grootse verwachtingen werden geschept waardoor de community het gevoel kreeg dat er naar ze geluisterd werd, maar toen duidelijk werd dat de gameplay niks meer te maken had met RTCW en RTCW:ET (het leek namelijk meer op COD), werd ook deze game zonder excuus verworpen naar de bad-game sectie en dat werd online héél snel duidelijk - geen hond te bekennen.

Dus voor de laatste keer: maak weer eens games zoals jullie die eerst maakten, en hou op met de core-gameplay elementen te veranderen, want dit waren juist de elementen die de oude games tot een groots succes maakten.
Lekker ouderwets knallen met mooiere graphics, ik ben voor! Al zijn de meeste remakes geen succes.
Return to Castle Wolfenstein was toch wel te doen, niet?
Vond hem heerlijk om te spelen. Ik heb ook de opvolger gekocht maar die heb ik niet eens uigespeeld. Het concept van "The Veil" vond ik maar niks.

RTCW had (m.i.) een prettige sfeer en een aardig "verhaal".
"Aah mein Leben!"
Goeie ouwe tijd. Misschien moeten ze die herinnering laten rusten.
Ach, als ze de herinnering hadden laten rusten hadden we ook geen RTCW (of enemy territory) gehad.
Dus ja, ik zou zeggen: afwachten, wie weet komen ze met iets leuks.
idd.

RTCW en ET waren echt briljante MP spellen welke ik ook nog echt jaren heb gespeeld (naja ET dan)
Ik ben het met je eens met RTCW. Wát een spel :D Speel het nog steeds (ja, online ja, op private servers van vrienden ;)).

ET vond ik overigens geen klap an.
Ik vind die spellen, behalve de naam, anders niet echt veel met het origineel te maken hebben. Gewoon een oorlog FPS zoals alle games uit die tijd (Call of Duty, Medal of Horor).

Al is de gemiddelde gamer het 'van kamertje naar kamertje lopen' spel wel ontgroeid, maar dit ziet er wel uit alsof het een koppeling heeft met de oude game.

Het ziet er in ieder geval uit alsof het op een controller wordt gespeeld, dus zal vast wel een consoledemo zijn geweest.

Maar als het er zo pauper uitziet met raar lopende mannetjes zal het wel niks worden. Zo moeilijk kan het niet zijn om een goedlijkende remake te maken die er modern uit ziet maar wel de charme van het origineel behoud.
haha goeie ouwe tijd ik werd echt mega misselijk van dat spel.
En niet om de inhoud maar op de manier van lopen ofzo.

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 11 februari 2013 12:55]

"The bomb has been planted!"
En dan een airstrike er overheen :P
Huh? Was toch in Counterstrike, zonder airstrikes? :?

Maar Duke Nukem toonde al aan dat nostalgische herinneringen in grafisch oud vernieuwd jasje geen garantie voor succes en speelplezier hoeft te zijn...
je bedoelde
"they have Planted Dynamite"
Jawohl!!! ctrl+v 54
Zo lang er maar geen aliens in worden gepropt. De grootste misser van de hele reeks. Zeer interessante WW2 shooter tot je ineens halve mummies op je af komen slenteren. Balen! Ben erg benieuwd wat hun gaan brengen! Ik sta namelijk sinds CoD2 helemaal WW2 droog. Van mij mogen ze die kant wel weer op gaan.
Zo lang er maar geen aliens in worden gepropt. De grootste misser van de hele reeks. Zeer interessante WW2 shooter tot je ineens halve mummies op je af komen slenteren. Balen! Ben erg benieuwd wat hun gaan brengen! Ik sta namelijk sinds CoD2 helemaal WW2 droog. Van mij mogen ze die kant wel weer op gaan.
dat waren geen aliens maar gemuteerde doden van 't Eisenfaust project oid? (iig in de originele wold3d :P) miss zijn ze wat doorgeschoten daarin?
De eerste wolfenstein was legendarisch. Controversieel, beperkt in zijn mogelijkheden en stond op iedere 386-er van zijn tijd. Geweldig spel. De nieuwere wolfenstein zal ongetwijfeld goed zijn geweest. Toch vind ik de oude wolfenstein met zijn beperktheid in omgeving vele malen leuker en sneller spelen. Geen gesprekken of extreme diepgang. Geween gang na gang, kamer na kamer zonmder ramen en alleen maar deuren. Een snelle speelstijl, zonstante actie en eenvoudiger maar mogelijk toch ook enigzins tactischer te maken door een goede wisseling van tegenstanders en intelligente tactieken.
Hoe ging het ook alweer, L,I en M tegelijk indrukken toch? Anders is de hele tijd je ammo op enzo O-)

Wel geniaal dat die hidden levels later weer te vinden waren in Doom 2. Ik geloof dat ID toen gesommeerd werd alle hakenkruizen en andere referenties naar het 3e rijk eruit te halen.

[Reactie gewijzigd door blorf op 11 februari 2013 13:20]

Toch, als ze een game van dezelfde kwaliteit kunnen neerzetten als return to castle wolfenstein...
Wat heb ik daar veel nostalgische uren in doorgebracht :P

Ben benieuwd :)
Heel wat uren RTCW gespeeld, ben toch stiekem wel een beetje benieuwd, al is het soms beter om herinneringen te laten rusten.
Prachtige oude game, veel uren aan besteed vroeger. Maar ik zit niet op een remake te wachten want dat zal nooit het oude overtreffen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True