Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 11.709 •
Submitter: PhoenixT

Developer id Software heeft voor de game Rage een officiŽle softwarekit voor modders uitgebracht. De omvangrijke ontwikkelkit is beschikbaar via Steam en is bedoeld voor 'avontuurlijke en technisch onderlegde' game-modders.

De Rage Toolkit bevat niet alleen diverse maps en assets, maar ook een building tool om onder andere maps, karakters en voertuigen te bouwen die gebruik maken van de idTech 5-engine. De download, die op Steam in de rubriek 'tools' is te vinden, is echter fors te noemen: het bestand is meer dan 35GB zwaar.

Volgens uitgever Bethesda is de toolkit voor de Rage-shooter niet bedoeld voor beginnende modders, maar is enige ervaring noodzakelijk om de complexe software te kunnen gebruiken. Dezelfde toolkit zou bovendien gebruikt zijn om de in oktober 2011 uitgebrachte shooter te ontwikkelen, evenals de later uitgebrachte dlc The Scorchers.

Rage toolkit

Reacties (19)

Ik heb nog steeds last van texture pop-up. Laatst rage in steamsale gekocht, nou echt een miskoop.
Had Rage ook in de Steam sale gekocht, nog niet aan toegekomen alleen, maar voor die prijs kan het moeilijk een tegenvaller zijn

Hoop dat wanneer ik er aan begin er al heel wat mods / aanpassingen zijn gedaan om het spel beter / leuker te maken

Top actie wat mij betreft om de Mod tools vrij te geven
Je moet dan ook rage approved hardware kopen.

Weer 15 jaar terug in de tijd, games die de hardware dicteren.
De RAGE tools zijn niet bedoeld voor modders, maar voor full-on ontwikkelaars. Ze zijn super gebruikersonvriendelijk.

Carmack heeft bij Rage puur en alleen aan de technologie gedacht, niet aan het gebruikersgemak om er ook iets mee te doen. Bij Rage heeft ie het perspectief een beetje verloren en is er van uit gegaan dat iedereen zo gemakkelijk om kan gaan met zo een soort tools als hij zelf en de id mensen ;p

Wees er op voorbereid dat je nogal grote moeite gaat hebben met het gebruiken van deze software.
ben hier echt heel blij mee, als het ook maar enigzins lijkt op de G.E.CK van fallout. Dan ga ik het spel zeker halen
Heb zelf niet al te veel hoop. Zo ver ik weet is de community snel dood gebloed en zijn alle mensen met de interesse om te modden al lang weg gegaan. Daarbij komt ook nog een ander groot probleem:

TYPICAL BUILD TIMES:

• Initial map loads: 20–60 minutes
• Load times after initial load: 1–3 minutes
• Build an asset mod (does not include any maps): 10–30 minutes
• Build a mod that includes one map about the size of Wellspring: 20–40 minutes

Uit de PDF die ze als install guide hebben uitgegeven. Daarin wordt ook vermeld dat de installatie van de editor 45 Gigabyte kost.

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 10 februari 2013 15:57]

Veel games worden pas echt populair zodra er toffe mods uit komen.
Dat zie je met Half-Life, ARMA 2 en vele andere games.
Uitgevers willen niet dat er mod-tools uitgegeven worden, zodat ze lekker kunnen cashen met DLC.
Maar aan de andere kant hoop ik dat dankzij o.a. DayZ, uitgevers gaan inzien dat mod-tools toch best wel belangrijk zijn.
Na release van DayZ is ARMA2 maandenlang de meest verkochte game op Steam geweest.
Rage heeft nooit echt goed verkocht, wie weet gaat er iemand bezig met een geniale mod en word Rage toch nog een goed verkopende game.

[Reactie gewijzigd door unfor op 10 februari 2013 16:20]

Uitgevers willen niet dat er mod-tools uitgegeven worden, zodat ze lekker kunnen cashen met DLC.
Waarom geven ze die dan toch uit? Voor zover ik weet worden de Unreal Dev. Kit, CryEngine 3, deze tool voor Rage en eigenlijk alle verschenen mod tools gewoon door de uitgever zelf uitgebracht.
Populaire engines, die links en rechts goed verkocht worden. Hele engines met toolkits en workflow en alles is al geregeld, lekker makkelijk, dat trekt toch wel mensen.

Voor een mod is dit prima geschikt en gratis, wil je er echter iets commercieels mee uitbrengen dan zul je toch geld moeten ophoesten, dus belangeloos zou ik het ook niet noemen.
Omdat Epic snapt dat zij puur van hun engine leven, en niet Unreal Tournament.
Zelfde geld voor Crytek en Valve.
Maar laten we games als CoD of Battlefield er bij halen, waarom denk je dat daar geen mod tools voor released worden?
Precies! Lekker DLC cashen. En laten de voorbeelden die jij noemt nou net geen DLC focus hebben.

[Reactie gewijzigd door unfor op 10 februari 2013 16:34]

Omdat sinds consoles ook online gaan men die target audience zo heefd opgevoed met Xboxlive en PSN.
en dan dan is het uiteraard iederen over een kam scheren. PC moet dan ook betalen.
Gabe Newell speaks at DICE-summit
Valve co-founder Gabe Newell just gave a 30-minute keynote at the DICE 2013 Summit in Las Vegas. He didn’t make any huge product or game announcements — sorry, Half-Life 3 fans — and rather focused on how Valve is re-thinking what games are and how you sell them.
ik vond 't verhelerend om zijn betoog en visie te horen omtrent toekomst gamen, intergratie in de huiskamen en user-generated-content. volgens hem was er iemand die 500K had verdiend via Teamfortress
Kijk, nu ga ik interesse krijgen in Rage :)
Hopelijk krikt dit de grootte van de Rage community een beetje op. Het spel heeft al een lastige start gehad (en een vrij late DLC dacht ik)
Ik denk eerder dat men de megatexturing bedoel. Als modder krijg je ook daar mee te maken. De reden dat de Download ook zo groot is. De assets zijn rauw en zullen wel op bepaalde manier als ingame content libary worden gegenereerd.
Nee? Gewoon een soort van advanced editor. Cryengine 3 editor is toch ook geen ripoff van Crysis 2...
Nee? Gewoon een soort van advanced editor. Cryengine 3 editor is toch ook geen ripoff van Crysis 2...
Overigens is de editor voor cryengine 3 editor nu geŁpdatet tot het niveau van crysis 3.
het idee dat de SDK erg verschilt van de versie die de developers gebruiken is overigends incorrect, bij sommige editors is dat waar, maar bij dit soort engines is dat niet het geval, dit zijn gewoon dezelfde tools de de developrs gebruikt hebben (alleen zonder bijv version control enzo)

verder erg gaaf, dit is toch een erg vernieuwende engine of je nu van de game houdt of niet er mee spelen voor een gamedeveloper is zeker een goed idee, al is het alleen maar om een idee te krijgen van de mogelijkheden..

verder draaide RAGE erg smooth op lage specs, dus ik vraag me af hoeveel er uit deze engine te halen valt op hogere specs. dat zou nog best eens interessant kunnen zijn, zowieso het idee dat elke omgeving echt een andere mood en sfeer heeft is erg interessant en vind ik goed, ok texturepop was jammer, maar als je dat wegdenkt en met materials detail textures inblend kan deze tech erg interessant zijn.

en wat met DX11 bijv, waar displacementmaps dan ook uniek op objecten toegevoegd kunnen worden (ja dat zit nu nog niet in de engine maar je moet altijd denken aan wat voor toepassingen dit later kan hebben)

ik ga zeker aan de slag met deze tech om te kijkenw at hier mee kan, hoe het werkt, en simpelweg te kijken of ik in deze tech zal inzetten later, of juist niet.
super van ID en erg goed nieuws voor de industrie!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013