Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 9, views: 9.351 •

Uitgever NCsoft en ontwikkelaar Carbine Studios maken bekend dat mmog WildStar in 2013 op de markt zal verschijnen. De bètatest van de game moet echter nog beginnen. Hoe de uitgever geld denkt te verdienen aan de mmog is nog niet bekend.

In een lange blogpost maakt producer Jeremy Gaffney duidelijk dat mmog WildStar in 2013 op de markt zal verschijnen. Er gaat nog wel een testfase aan de introductie vooraf. De producer hoopt binnenkort een gesloten bètatest te kunnen houden en wil daarna de feedback van de testers verwerken in de game. Pas als dat gebeurt is, kan de game op de markt verschijnen. In welke vorm dat gaat gebeuren laat Gaffney niet los. Zo is niet bekend of WildStar gratis speelbaar wordt, of dat NCsoft voor een model met abonnementen kiest. De Koreaanse uitgever zou ook kunnen kiezen voor het model dat het bedrijf bij beide Guild Wars-games hanteert. Daarbij dient de game aangeschaft te worden, waarna het spelen gratis is.

In WildStar strijden twee facties tegen elkaar, de Exiles en de Dominion. De strijd vindt plaats op de planeet Nexus, de thuisbasis van de Exiles. De planeet wordt aangevallen door de Dominion. Net als in de meeste mmog's laat Carbine Studios spelers kiezen uit diverse rassen. Verder kunnen spelers kiezen uit vier 'paths'; Explorer, Soldier, Scientist en Settler. In hoeverre deze paths afwijken van de classes die in de meeste andere mmog's gehanteerd worden, is niet bekend. Duidelijk is wel dat Carbine voor elk path speciale soorten quests gemaakt heeft. Zo kan de Soldier kiezen uit Swat, Rescue Ops, Demolition, Assassination, Conquer en Protect-missies. De Explorer heeft Claim Territority, Vista, Power Map en Scavenger-missies. Wat voor type missies Carbine voor de Scientist en Settler bedacht heeft, is nog niet bekend.

Verder wil de studio Momentum Mechanics inbouwen in het vechtsysteem van de game, om ervoor te zorgen dat vechten meer op vaardigheid gebaseerd is en minder op uitrusting. Details over de Momentum Mechanics heeft de studio echter nog niet losgelaten.

WildStar - Meet the Exiles

Reacties (9)

GC2012 al even mee mogen spelen, eigelijk de ouderwetse MMO principes (click-skill) in een nieuw cartoony jasje, al waren veel animaties en skills tijdens GC2012 nog niet 'lekker' werkend. Ze lijken wel wat achter te lopen op schema inmiddels.

Wel vond ik de insteek van het 'class gebonden' qeust systeem erg interessant, maar ze waren erg onduidelijk hoe dit nu in teamverband zou moeten werken.

Maar NCsoft heeft nu een erg zure smaak, plots afschieten van CoH heeft NCsoft aardig wat mensen tegen zich opgezet, als ze dan alle hoop zetten op deze game (naast B&S van NCkorea, die komt later), betwijfel ik of ze wel de juiste richting op gaan.
quote: SinergyX
Maar NCsoft heeft nu een erg zure smaak, plots afschieten van CoH heeft NCsoft aardig wat mensen tegen zich opgezet, als ze dan alle hoop zetten op deze game (naast B&S van NCkorea, die komt later), betwijfel ik of ze wel de juiste richting op gaan.
NCWest doet heel veel verkeerde dingen momenteel. Ze patchen bijvoorbeeld hun Lineage II servers met buggy ongeteste dingen die ze aangeleverd krijgen vanuit Korea. Maar geziene het feit dat NCSoft bezig is met het opzetten van een nieuw bedrijf om hun games buiten Azië te draaien verwacht ik dat, helaas, NCWest binnenkort verdwijnt.

Neemt niet weg dat ik voorstander ben van elke Korean MMORPG die aangekondigd wordt. T.E.R.A. was helaas niet het gene wat ik verwacht had en ik ga een poging doen met Wildstar.
De Koreaanse uitgever zou ook kunnen kiezen voor het model dat het bedrijf bij beide Guild Wars-games hanteert.
Waarschijnlijk iets in de trant van NCoins, aangezien ze alleen al op de US/EU servers van NCWest (dus niet Innova) een kleine 5,000 tot 10,000 US$ per week verdienen.

Ik ben overigens wel benieuwd of ze hiervoor GameGuard weer gaan gebruiken als anti-hack programma of eindelijk eens overstappen op Frost. Niet dat Frost veel beter is, maar Frost doet tenminste wat als er een packet gescant wordt. GameGuard is zo lek als een zeef. Als ze GameGuard gaan gebruiken zal ook WildStar binnen 3 maanden na launch een mooie bottende populatie hebben.

[Reactie gewijzigd door Genosha op 8 februari 2013 11:20]

Waarschijnlijk iets in de trant van NCoins, aangezien ze alleen al op de US/EU servers van NCWest (dus niet Innova) een kleine 5,000 tot 10,000 US$ per week verdienen.
Dat is natuurlijk peanuts en gelijk aan verlies maken. Stel dat ze 10/maand zouden vragen is dit gelijk aan een whopping 2000-4000 betalende spelers. Praktisch verwaarloosbaar dus.
Frost van Innova lijkt voor APB behoorlijk succesvol, waar APB EU/US van gamersfirst vol loopt met aimbots en noem het maar op (punkbuster), heeft Innova de RU versie met Frost nog steeds behoorlijk schoon weten te houden.

Er waren vanuit de 'cheat scene' wel geruchten dat ze Frost konden omzeilen, maar concreet heb ik er nog erg weinig van gezien, mogelijk omdat het omzeilen van Frost momenteel nog niet interessant genoeg is.

Andere kant, als de gamemechanics blijven zoals ze waren, zouden ze zelfs zonder anti-cheat kunnen gaan werken, City of Heroes heeft ook bijna 8 jaar zonder enige anti-cheat gedraaid en afaik hebben ze daar nog echt cheats gehad.

Maar ze hebben natuurlijk NCWest al aardig omgegooid vorig jaar, lijkt erop dat ze aan het klaarstomen zijn om straks heel EU/US NCSoft kant om zeep te helpen en enkel nog via publishers te gaan werken (zoals Aion nu al via Frogster bv loopt).

Tera zie ik als tegenhanger van B&S, WildStar voor mijzelf meer een alternatief op FireFall (insteek is redelijk hetzelfde). Maar aangezien B&S nog niet een een launch/beta datum heeft, gverwacht ik van die game nog weinig goeds dit jaar.
5-10k / week klinkt wel heel weinig, ik weet dat ze verlies maken maar zo erg kan het niet zijn. Er zijn spelers opzich die er 1k+ per maand door heen jagen met Ncoin...
Als je kijkt na de cijfers van paar maanden terug toen ze begonnen met de Wheel of Fortune haalde ze op de eerste dag 150,000 us$ binnen. En zo ging het door voor twee weken.

NCWest is gewoon dom geweest ten opzichte van Innova. Ze hadden ook Premium Accounts moeten aanbieden die dubbele exp geeft. Dan hadden ze veel meer kunnen verdienen dan een volledige F2P.
Maar NCsoft heeft nu een erg zure smaak, plots afschieten van CoH heeft NCsoft aardig wat mensen tegen zich opgezet, als ze dan alle hoop zetten op deze game (naast B&S van NCkorea, die komt later), betwijfel ik of ze wel de juiste richting op gaan.

Inderdaad, na het afsluiten van CoH met een reden dat kan samengevat worden als "Just because we can!" (officieel "a realignment of company focus") kunnen ze voor mijn part al hun games houden.
Nog maar te zwijgen over de vervalsingen die ze bij Richard Garriot geflikt hebben... http://www.joystiq.com/20...uit-against-ncsoft-again/
Een bende leugenaars die heel duidelijk maken dat hun klanten absoluut niks betekenen voor hun.
Sorry NCSoft, maar als ik een Korean style MMO wil spelen zal ik wel bij de concurrentie gaan! :D

Nog een artikel van bij hun thuis in Korea http://koreatimes.co.kr/www/news/biz/2012/12/602_126197.html
Een van de quotes: "According to local industry analysts, the game has been bringing in 3 billion won ($2.76 million) every quarter. “It is hard to comprehend what NCsoft means when they said they closed it for strategic reasons,” one analyst said."

[Reactie gewijzigd door KnightX op 8 februari 2013 11:50]

Ik vind het wel een veelbelovende trailer, maar of het inderdaad als game gaat werken ben ik zeer benieuwd naar. Zeker de moeite waard om te proberen.
Ik heb wat gameplay gezien, was eerder een promo-filmpje, en ook de recente trailers zien er interessant uit. Vooral de speelomgeving vind ik levendig en redelijk dynamisch overkomen.

Ze hebben het wel continue over ontdekken en van alles dat er in omgeving gedaan kan worden. Iemand enig idee hoe groot het gaat worden? Als het echt storm loopt, heb je aardig wat terrein nodig om elke ontdekking uniek te maken. :)
Die huizen zijn ook grappig trouwens, zijn het statische dingen of drijven ze ergens rond of naartoe?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013