Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties, 16.014 views •

Sony leed in het derde kwartaal opnieuw verlies door een dalende vraag naar zijn producten, wel profiteerde het bedrijf van een zwakkere yen. De vraag naar consoles, pc's, camera's en lcd-tv's daalde ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar geleden.

Met name de verkopen van de tv's, consoles en camera's van het bedrijf zijn gedaald. Ondanks dat het bedrijf minder producten verkocht had de elektronicagigant wel meer inkomsten door een zwakkere yen. Sony stelde ook de verwachtingen voor het vierde kwartaal naar beneden bij omdat het bedrijf verwacht opnieuw minder producten te verkopen. Daarentegen gaf het bedrijf wel aan dat de tv-divisie volgens de huidige trend binnen een aantal jaren eindelijk weer winstgevend zal worden.

In vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder leed Sony flink minder verlies. In het derde kwartaal van 2011 moest het bedrijf wegens de overstromingen in Thailand, verliezen uit joint ventures en een sterke yen een verlies rapporteren van 1,58 miljard euro. Nu komt het verlies uit op 10.8 miljard yen, omgerekend 85 miljoen euro. Door de verkoop van een gebouw in New York waar 810 miljoen euro mee gemoeid is, verwacht Sony dat de winst over heel 2012 uiteindelijk zal uitkomen op 157 miljoen euro.

Het Japanse bedrijf boekt net als concurrenten Panasonic en Sharp al langere tijd slechte resultaten, laatstgenoemde twijfelde zelfs openlijk of het kon blijven voortbestaan. De drie bedrijven kondigde reorganisaties aan waarbij veel mensen ontslagen werden. Ook besloot Panasonic net zoals Sony vastgoed te verkopen om de verliezen te compenseren. Sony is volgens geruchten ook van plan zijn kantoorgebouw in Tokio te gaan verkopen.

Reacties (50)

Reactiefilter:-150044+132+27+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het enige waar Sony zich interesseert zijn DRM achtige zaken. En zo te zien pikken de mensen dat niet, Ook voor mij na 2 PS2's en een PS3 hoogtwaarschijnlijk geen PS4 met al z'n geavanceerde DRM technologie.
Even kijken in welke markten Sony nog domineert:
Camera's > Nee, Nikon en Canon zijn hier de 2 grote reuzen, de NEX serie is goed bevallen maar kan hier nooit tegen opboxen. Ze zijn iets te laat begonnen met al die stomme merkspecifiek accu's en geheugen kaartjes van ze los te laten.

PC's, in een markt waar HP en Dell het al zwaar hebben, en de consument kan kiezen uit 20 verschillende merken vind ik Sony niet de meest voordehandliggende keuze.

Consoles, iedereen heeft al een PS3, xbox360 of een WII en daar beleeft men nog genoeg lol aan volgens mij. De PS4 zal alleen voor de early adopters weggelegd zijn denk ik zo.

En tenslotte de markt voor LCD tv's, liggen ze gewoon mijlenver achter op Samsung en LG, dus dat wordt ook niets meer. De beeldkwaliteit van sommige Sony's passen beter bij een budget merk tegenwoordig dan een high-end of A-klasse elektronica fabrikant. (enkele series uitgezonderd)

Dus ja ik vind het wel logisch. Te lang stil gestaan op het ene vlak, te lang doorgegaan op het andere vlak en vooral te weinig geinnoveerd. Dus die zullen ofwel opgeslokt worden door een andere reus of het lijkt me over en sluiten voor Sony, maar dat duurt nog wel even...

edit: echt grappig hoe hier tegenwoordig gemodereerd wordt, ja mijn post is ver offtopic, ongewenst zelfs!!!. Chapeau, hier zitten gewoon teveel gifkikkers die een ander niets gunnen. Is gewoon de zoveelste reply die naar beneden gemod wordt om geen andere reden dan dat.

[Reactie gewijzigd door loewie1984 op 7 februari 2013 16:46]

Camera's - Die markt ligt op het ogenblik sowieso bijna plat. Nikon & Canon zijn de reuzen, maar Sony timmert daar aardig aan de weg, vooral met de Cybershot en NEX range. Dat gezeur met batterijen en kaartjes heeft daar niet zo heel veel mee te maken. Dat deden meer merken.

PC's - Sony is met zijn VAIO machine een voor de hand liggende keuze voor mensen die iets meer willen dan alleen een vierkant zwart doosje. Het is geen grote dozenschuiver, maar volgens mij wel voldoende niche om daar te kunnen overleven

Consoles - Yep, iedereen heeft al een console. Maar als de PS4 uitkomt zullen er velen weer naar de winkel rennen. Alleen wordt er meestal verlies gedraait op de hardware zelf en moet de winst op software gemaakt worden. Of ze hier een klapper halen? Who knows.

Qua tv's heb ik mij verder niet zo verdiept in producten. Sony heeft qua uiterlijk wel altijd net wat mooiere modellen, maar dat is maar een klein deel van het totale plaatje. Maar goed, ook de gehele tv markt staat onder druk.

Dus om Sony nu af te serveren op al die vlakken gaat een beetje te ver. Misschien hadden ze het vast beter kunnen doen, maar de argumenten die je noemt zijn alleen niet een verklaring voor de grote verliezen. En Sony opgeslokt worden door een een andere reus? Sony is zelf een van de reuzen, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ze doen tenslotte nog meer dan alleen maar de consumentenproducten die jij nu opnoemt.
De enige takken die Sony echt overeind houden zijn Sony Pictures en Music (alhoewel die laatste na de recente overnames ook verwacht was meer te stijgen) en de financiŽle dienstverlening tak. Deze takken hebben een goede inkomstenstroom.

Gaming is ook fors aan het krimpen. Waar de PS2 nog 140 miljoen verkocht, heeft de PS3 er nu in hetzelfde tijdsbestek rond de 75 miljoen (en nog steeds achter op de Xbox 360 anders had Sony dat wel duidelijk gemaakt in dit rapport ipv weer de cijfers met de PS2 te combineren).
De Vita is bovendien gewoon DOA. Als je ziet dat Sony's originele verkoopverwachting van 16 miljoen telkens is bijgesteld naar 14 dan weer 10 en nu weer 7 miljoen is de Vita gewoon hopeloos want volgens VGChartz gaan die 7 miljoen zelfs nooit gehaald worden in het jaar. Na de flops van de PSP Go (eigenlijk de hele PSP als geheel als je kijkt naar de barre software support) en de Xperia Play is het misschien eens tijd voor Sony om handheld en mobile gaming op te geven. Die eerste markt is sowieso krimpende en wordt gedomineerd door Nintendo en de rest door andere spelers nu. Lijkt me beter dan investeren en verlies draaien voor Sony zelf.
De PS4 met verlies verkopen zoals de PS3 zal voor Sony ook een onmogelijke taak worden als MS voor een veel lagere prijs de volgende Xbox aanbiedt. De PS3 heeft voor meer dan $5 Miljard aan verlies gezorgd en de software verkopen die dat weg moesten werken gingen voor het overgrote deel naar de Xbox, die ruim 100 miljoen stuks aan games meer heeft verkocht. Je ziet het ook terug in de winsten van beide bedrijven. Waar de games divisie van MS $600 miljoen winst maakte, heeft Sony maar $6 miljoen winst gemaakt.

In de overige takken maakt Sony zeker ook geen slechte producten (of het nu camera's, telefoons of televisies zijn), maar vaak zijn ze voor hun kwaliteit te duur en ze zijn volgens hun rapporten zeker niet winstgevend. Ook de proprietaire prularia eromheen weerhoudt mensen dikwijls om een product van Sony aan te schaffen.
Wat betreft televisies zal 4K geen grote boost in televisieverkopen geven want de ideale resolutie is voor velen met 1080p al bereikt, maar wie weet dat OLED wat kan opbrengen (als de concurrentie daar te lang in achter blijft).

Sony moet zich ook een keer goed achter hun oren krabben of de competitie kopiŽren en alles willen aftroeven zo'n goed idee is. Ze moeten niet alleen innoveren met hun eigen producten maar die ook goed ondersteunen en niet klakkeloos op de markt zetten.
We kennen allemaal Betamax en de andere gefaalde Sony formaten in het verleden, maar recent heeft Sony ook erg vaak op het verkeerde paard gewed.
Consumenten 3D is, om het maar te zeggen, een flop. Blu-Ray is, hoewel het wel wat stijgt in adoptie nu, na zoveel jaar nog verre van het marktaandeel van mass adoption (rond de 15-20% van alle optical discs wereldwijd).
PS Move komen bijna geen games voor uit, etc, etc, etc.

De vraag is hoe snel kan Sony die $150 Miljard aan schulden weg krijgen met een krediet status op "Junk" terwijl ze zich rap verder in de schulden kopen en producten uitbrengen die dit niet wegwerken. Dat is hun grootste probleem want hun debt/equity ratio is nu al rond de 85% en je kan maar zoveel van je vastgoed en waardekwitanties verkopen om liquiditeit te krijgen voordat dat ook niet meer viabel is.

De waarheid zit een beetje tussen jouw mening en die van loewie1984, maar na 4 jaar aan een stuk ernstige schulden en verliezen is het ergens een keer op.
Ik denk alleen niet dat er een andere "reus" is die een bedrijf als Sony, die zover in de schulden zit, zou willen overkopen. Het is erop of eronder voor Sony.

Een prachtig artikel over de teneergang van Sony is deze: http://www.notenoughshaders.com/2012/09/08/the-ten-year-decline-of-sony/

[Reactie gewijzigd door Thief op 7 februari 2013 20:03]

In cameras op zich doet Sony het best aardig, maar vergeet de sensoren niet. Bij mijn weten komen heel veel beeldsensoren uit de keuken van Sony, met name die in Canon camera's. Dus als Canon goed verkoopt verdient Sony er ook aan :)
Sony maakt de (meeste) sensoren voor Nikon, Pentax en Olympus (en misschien wel die van de nieuwste Panasonic). Overigens met de chip machines van NIkon (concurrent in die markt van het Nederlandse ASML). Canon maakt z'n eigen sensors.

Sony sensors hebben op dit moment een betere reputatie dan die van Canon (op het lijstje van hoogste overall scores komt de beste Canon op plaats 15...<http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings>).

Hoewel de totale serieuze fotomarkt ongetwijfeld de komende jaren ongetwijfeld onder druk zal komen te staan (wat niet?), heeft Sony goede kaarten. Canon en Nikon zullen zeker niet blij zijn met een full-frame NEX, en de Speed Booster vinden ze vast ook helemaal niet leuk. <http://www.dpreview.com/articles/2667195592/first-impressions-metabones-speed-booster>
Imaging products and solutions toonde een verlies van 33 miljoen dollar, voornamelijk door minder verkopen.
Het kan best dat ze aan jan en alleman sensoren verkopen, maar de tak is zo niet winstgevend.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/fr/12q3_sony.pdf

[Reactie gewijzigd door Thief op 7 februari 2013 19:41]

En Sony is momenteel toch ook echt aan de weg aa het timmeren qua mobiele telefoons en de onderlinge integratie van alle Sony apparaten.

Als mensen wat verder kijken dan hun neus lang is zouden ze zien dat Sony echt prima producten op de markt brengt. Mij zul je dan ook niet snel een ander merk zien kopen da Sony voor een laptop, tv, mobiel
Ben het niet echt met je eens.

Camera's: De Cybershots zijn leuke en compacte camera's, maar daar is inderdaad geen echte winst in te halen. De NEX serie is inderdaad erg goed bevallen voor de meeste mensen en bied veel meer waar voor het geld dan bijvoorbeeld de Nikon 1 serie. En met DSLRs hebben ze nog het voordeel dat het aantal FPS vele malen hoger ligt dan bij gelijkwaardige DSLRs van Nikon en Canon. Deze toestellen worden veelal in sport gebruikt is dan ook mijn ervaring.

PC's: Sony heeft al lange tijd hogere resolutie schermen beschikbaar voor hun laptops zoals de VAIO Z die volgens mij vanaf 2009 al Full HD schermen had. Daarnaast ben ik persoonlijk erg te spreken over de gebruikte componenten die ze erin stoppen en de configuratie mogelijkheden die ze bieden. Je hebt wel gelijk dat de meeste consumenten niet echt hier voordeel aan hebben en dat ze gewoon een electronica winkel binnenlopen en daar af en toe met de grootste troep uit lopen.

Consoles: Deze zijn al weer even verouderd en veel mensen wachten op de nieuwe generaties. Maar dit is vaak pas een jaar na release een interessante business wanneer de prijzen van de componenten zijn gezakt en de prijzen van de consoles zelf ook iets is gezakt. Echter is §400,- voor een nieuwe console best interessant.

TV's: Sony was volgens mij ook de eerste met een OLED scherm? Een kleine TV uit 2008, die voor de professionele markt was bedoeld. Kwa beeld lopen ze in mijn opinie ver voor op de concurrentie, of juist achter aangezien de schermen steeds lelijker worden door overdreven kleurgebruik. Het beste beeld is nog een Plasma, maar dan een NeoPDP van Panasonic. Als je gaat kijken naar een normale LCD TV, heb ik toch echt het liefst een HX850 van Sony. Gewoon 200Hz net als de top series van Samsung. Het enige waar Samsung echt in voor loopt is het internet gebeuren, maar als je gaat kijken dat ze de beelden die ze maken met de TV over het internet wegsluisen, valt het voor mij af.
In principe doet Samsung wat Sony had kunnen doen, bijna hun complete aanbod op elkaar afgestemt. Danwel via multimedia (allshare/sync), danwel indirect via naam en reclame (galaxy).

Sony heeft nog aardig goedmakertje nodig voor de PS3, afhankelijk hoe MS zijn Xbox gaat inzetten mbt Windows 8 (glass, profile en Live - hier heeft MS een potentiele gouden markt voor z'n voeten liggen), gaat dat voor de PS4 nog een aardige race worden, zeker als zij radicale keuzes gaan maken qua features of design.
Is ook niet zo gek, Sony's beste engineers hebben Samsung op de kaart gezet.
http://kotaku.com/5960411...apan-and-around-the-world
Console kunnen ze wel weer flinke verkopen op halen, mits ze uberhaubt positieve marge hebben op de consoles (zoals MS ze met verlies verkocht) ťn ze kunnen het opnemen tegen de nieuwe Xbox.
Alles kan weer heel anders zijn in 2-3 jaar, ze zijn nu ook volledig eigenaar van de mobiele tak en ze zijn de goede weg in geslagen met bijvoorbeeld de Xperia Z.
Je hoeft niet perse marktleider te zijn om een goede business te draaien. Ze hebben wereldwijde distributie dus de aantallen zijn altijd groot..
Misschien heb je wel gelijk op de meeste punten, maar de oorzaak ligt toch bij Howard Stringer lijkt mij.
Nu dat Kaz Hirai CEO is gaan ze weer een goede kant op, dus zo snel afschrijven dat Sony dood is lijkt mij ook weer verkeerd.

On-topic: Ik denk dat ze een goede kant opgaan als je kijk naar hun recent TV's, smartphones, tablets, PS4 (makkelijker te programeren, goedkoper te bouwen etc etc).
Dus zou me niets verbazen als ze volgende jaar nog meer winst zien te boeken.
Tijd zal het zeggen, but as it stands this is somewhat positive news for Sony instead of losses from all departments.
Ik ben zelf erg tevreden met mijn Sony producten (vrijwel al mijn electronica is van Sony). Met name het kwaliteits verschil tussen mijn Vaio (die ik nu bijna 4 jaar heb en nog als nieuw is) en andere laptops die ik in het verleden heb gehad of om me heen zie bij andere zie is groot, terwijl het prijsverschil echt wel meevalt.

De Bravia's hebben een stuk mooier design (natuurlijk persoonlijk, maar het voelt allemaal gewoon hoogwaardiger aan) dan die Samsung ( en consorten) glimdingen , daar betaal ik graag een paar tientjes extra voor.

Maar blijkbaar zijn er veel mesnen die graag voor een dubbeltje op de de eerste rij willen zitten... Jammer.
Dit ben ik met je eens, het gevoel van kwaliteit en vormgeving is ( in mijn ogen ) nog steeds subliem.
Maar zoals in het verleden meerdere malen met producten van Sony is gebeurd afgelopen week nog weer, wanneer je buiten de garantie een vraag hebt, kan het maar zo zijn dat je een nietszeggende reactie krijgt.
En zelfs binnen de garantie kregen wij geen info die ons als klant tevreden stelde.
KWALITEIT IS NIET ALLEEN HET PRODUCT maar ook zeer zeker de SERVICE en die blijft de laatste 5 jaar ver achter het peil wat wij van Sony gewoon waren.
Maar afijn ik zal het voorlopig nog wel even met wat Sony artikelen moeten doen.
Met gevoel heb ik toch "iets" minder mee van doen dan de realiteit.
De realiteit is gewoon dat wij de laatste 2 a 3 jaar wat problemen met Sony hadden zowel op het randje van de 2 jaar garantie of na enkele maanden na de garantie ( circa 3 a 4 maand ) er niet gezocht werd naar een oplossing, maar naar het omzeilen van het probleem, zonder dat ze SERVICE hoefden te verlenen.
De Bravia doet het hier nog steeds perfect na 5 jaar intensief gebruik.
In de morgen het nieuws, ca 1 uur in totaal , pak het even beet ca 7 uur per dag met de avond erbij.
Ze gedragen zich inderdaad erg hoogverheven als het om service gaat. Beetje vergelijkbaar met dure automerken. Het lijkt erop dat ze alleen topservice kunnen leveren in hun thuisland. Ze denken ook dat als ze maar mooi design leveren dat ze daarmee klaar zijn helaas. Ze zouden zich onderscheiden als ze bijv. bij laptops een USB recovery stick zouden meeleveren.

Edit; soms gaan ze te ver in hun streven naar design. bijv. de best verkopende smartphones Iphone en Galaxy hebben allemaal een fysieke home button. Dan zou je zeggen, goh, misschien willen mensen dat wel graag?!? Maar Sony vergeet dat het een gebruiksvoorwerp is en denkt alleen aan strak design. Vaio's, leuk een dun scherm, carbon bla bla, maar een spotgoedkope plastic Acer netbook is uiteindelijk steviger. etc

Kwaliteit is opzich redelijk verder en ze maken producten die vaak iets unieks hebben. Zit hier achter een Vaio van 5 jaar oud maar wel FullHD met 1200 pixels in de hoogte en 2 HD bays waardoor ik met dit oude ding toch een SSD ťn een opslagschijf aan boord heb.

Probleem is nu dat Koreanen de markt overnemen. Niet alleen Samsung maar ook Kia, Hyundai etc. Het wachten is dat ook die werknemers meer salaris gaan eisen en net zo duur worden als Japanners. Dan gaat India het nadoen en moeten de Koreanen ook een nieuwe hobby zoeken

[Reactie gewijzigd door stefanv op 8 februari 2013 09:12]

Op 20 februari kunnen ze een boost meemaken als ze de PS4 aankondigen. De PS4 zorgt wellicht ervoor dat de TV verkoop meeliften met de verkoop van de PS4.
Ze zullen de PS4 pas later gaan verkopen dus op korte termijn zal de PS4 niks goeds doen, het zal er alleen maar voor zorgen dat de verkoop van de PS3 daalt. Ze hebben ook niet voor niks de verwachtingen voor het 4e kwartaal naar beneden afgesteld.
Hoezo kampt Sony met dalende vraag zijn producten? Volgens de 3de slide in het pdf document hebben ze totaal meer sales en omzet geboekt dan vorig jaar voor hetzelfde periode.(Q1-Q3). http://www.sony.net/SonyI...ncial/fr/12q3_sonypre.pdf

Sony verkoopt niet enkel consoles, cameras of tvs. Hun financiŽle producten hebben zelfs voor het grootste operationele winst gezorgd voor dit boekjaar.
Het is tijd om een PS3 op te eten Turkish.
Dat had je aan mensen op VGChartz beloofd en zelfs op NeoGAF hebben ze het erover.
Will it blend?
Moeten ze die wel meteen met winst gaan verkopen en niet net als de PS3 eerst jaren met verlies en hopen dat te compenseren met de verkoop van de games.

Daarnaast zie ik de voordelen er niet van in om een Sony TV te halen als je een PS hebt. En als die er zijn dan is het marginaal...
Waarom zou Sony ze niet met verlies verkopen? Dat is de enige manier om die consoles aan de man te krijgen en er veel van te verkopen. Het was ook niet voor niets dat Sony op het begin erg achter liep op de Xbox, dat kwam gewoon door het prijsverschil. Daarna werden er steeds meer Playstations verkocht puur omdat de prijs minder was.

Sony incasseert dan ook het geld door de licentiekosten van de console, per verkochte spel krijgt Sony een aandeel daarvoor.

Overigens heeft Microsoft hetzelfde verdiensysteem, maar hun hardware kostte op het begin een stuk minder dan dat van Sony.

Bron: http://www.nu.nl/games/31...et-wilde-samenwerken.html
Ze willen nog wel eens leuke aanbiedingen hebben dat je een playstation en een TV samen koopt met korting...
Daarnaast lijken ze op de mobiele markt nu eindelijk mee te kunnen komen met HTC/Samsung (zie Xperia Z en ZL). Misschien dat ze nu ook op de mobiele markt wat in de melk te brokkelen krijgen.
Als ze erg veel telefoons voor een hoge prijs kunnen verkopen wel. 77% van de winst in de smartphonemarkt gaat naar Apple, terwijl die qua aantal telefoons lang niet de grootste zijn. Samsung moet het met 29% doen en de resterende procentjes zijn de overige fabrikanten tezamen

http://bgr.com/2012/08/06...try-profit-share-q2-2012/
77% + 29 % = 106% dus de rest heeft - 6 % winst...
77% + 29% = 106%...
Jammer dat het ze nog tegenzit.
Panasonic en Sharp hebben het laatste kwartaal weer winst gemaakt. (panas $668 miljoen, sharp $28 miljoen)
http://www.reuters.com/ar...fit-idUSBRE91007620130201
http://www.nytimes.com/20...after-cost-cuts.html?_r=0
Misschien ben ik te slapperig of ik mis iets in dit artikel, afgezien: http://www.reuters.com/ar...ngs-idUSL4N0B60ON20130207

Maar wat ik uit kon maken uit de Reuters artikel is dat Sony juist winst heeft geboekt over de 3Q 2012.
Door de verkoop van een gebouw in New York waar 810 miljoen euro mee gemoeid is, verwacht Sony dat de winst over heel 2012 uiteindelijk zal uitkomen op 157 miljoen euro.
denk dat er wel weer een boost zal zijn zodra het WK in brazillie plaats vind zullen niet veel Europeanen (zuid amerikanen wel) naar toe gaan denk ik zo althans niet in vergelijking met zuid afrika/europa

zal dus nog ff wachten worden voordat ze echt weer een boost in TV verkoop kunnen krijgen
duurt echter nog een jaartje zelfde geld denk ik ook voor de PS4 (daar zullen ze het trouwens ook moeilijk krijgen met de ouya steambox en andere consoles

en op mobiele telefoons tjah daar doet samsung het gewoon veeeeuuuuuul beter
Jammer, ik denk dat Sony niet meer de durf heeft om zelf met originele dingen te komen.

Apple is het Sony van de jaren 80, toen maakte iedereen the walkman na. De eerste CD speler, Handycam, ze bepaalde de markt. Zelf hun Micro Computer de Sony Hit Bit was een klein succes, al was dat na MSX2 wel snel afgelopen.

Als ze echt iets goed met OLED gaan doen in, Orginele TV's, iPad schermen, telefoons dan kunnen ze nog terug komen. Ga samen met Honda een autonome elektronische auto maken ofzo, doe iets, anders is het te laat.
Dit is - als ik de nieuwe strategie ter voorbeeld mag pakken - te verwachten, Sony heeft besloten zich te gaan concentreren op de high-end markt, terwijl ze nu nog in zowel mid- als high end zitten. Zodra Sony dus de complete strategie hanteert zal de afname van producten gaan toenemen, immers niet iedereen heeft het kapitaal om steeds high end producten af te nemen.
Ik denk dat volgend jaar de resultaten heel anders kunnen zijn, mede dankzij de PS4 en eventueel andere producten. Dit jaar zal vooral de verliezen minimaliseren zijn en de strategie doortrekken. Bijvoorbeeld bij telefoons zijn ze op de goede weg met de Xperia Z.
Ze hebben dan ook goede merken waar menig persoon zeker associaties mee heeft, denk aan:
- Xperia als telefoons
- Vaio - laptops en pc's
- Bravia - tv's
- PS - consoles
Het worden spannende tijden :)
En dan te bedenken dat wij in de winkel klanten hebben die al meer als 3 weken wachten op hun bestelde Sony televisie.

M.a.w. de vraag die er is voldoen ze niet aan.
Dit dus! Sony producten worden zeer slecht geleverd. Bij mij in de winkel zou ik er ook meer kunnen verkopen maar de helft van de tijd krijg je bestelde artikelen niet uitgeleverd.
Dat komt wel weer goed als de Xperia Z en de ps4 uitkomen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True