Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 10.955 •

Triumph Studios, de Nederlandse studio achter de Overlord-games, brengt eind 2013 Age of Wonders III op de markt. De studio werkt niet samen met een uitgever. De game verschijnt als download voor pc. Het is de eerste game van Triumph Studios sinds 2009.

Triumph Studios brengt eind 2013 in eigen beheer Age of Wonders III op de markt. De game verschijnt als download voor pc en de studio maakt de game op basis van een nieuwe grafische engine. Spelers kunnen in de rpg kiezen uit zes speelbare rassen en zes speelbare classes. De classes zijn Sorcerer, Dreadnought, Theocrat, Rogue, Archdruid en Warlord. Welke rassen speelbaar zijn, is niet bekend. De studio laat alleen los dat er Goblins opgenomen zijn in het spel. Triumph wil met de keuze voor rassen en classes breken met heersende conventies. Zo is het mogelijk om met een Goblin Theocrat te spelen, om daarmee een Holy Empire te starten. De studio wil zo breken met de traditie dat Goblins per definitie evil zijn.

De game krijgt een campagne, waarin spelers kunnen kiezen of ze bij het Commonwealth Empire of de Court of the High Elves willen horen. De game is echter ook in multiplayer te spelen, waarbij gestreden wordt op een random gegenereerde ondergrond. Er is ook een skirmish mode, waarin spelers solo tegen de artificial intelligence van de game kunnen spelen. Ook daarbij zijn de maps random gegenereerd. De studio wil verder user created content toelaten. Bij de game wordt een editor geleverd waarmee spelers zelf maps en mods kunnen maken.

Triumph Studios grijpt met Age of Wonders III terug op de serie waar het Delftse bedrijf mee begon. De studio debuteerde in 1999 met Age of Wonders en leverde in 2002 en 2003 vervolggames Age of Wonders 2: The Wizard's Throne en Age of Wonders: Shadow Magic af. De games verschenen enkel voor pc. Daarna sloot de studio een deal met uitgever Codemasters, dat in 2007 Overlord op de markt bracht. Dat spel verscheen niet alleen voor pc, maar ook voor Xbox 360 en PlayStation 3. In 2009 zou Overlord II op dezelfde platformen verschijnen, de meest recente game van de studio.

Eerder vandaag maakte het bedrijf via Facebook duidelijk dat het de afgelopen jaren een aantal speelbare prototypes van games heeft gemaakt, waaronder 'een game die fans van Overlord aan zal spreken'. De tijd is volgens de studio echter niet rijp voor een dergelijke game. De studio heeft de rechten op de serie niet meer in handen. Die liggen bij Codemasters. Daarnaast wacht de studio op een nieuwe generatie consoles.

Aankondiging Age of Wonders III
Age of Wonders III Age of Wonders III Age of Wonders III Age of Wonders III Age of Wonders III

Reacties (24)

ziet er leuk uit, lekker overzichtelijk ook, en leuk dat ze een "oude" klassieke serie weer leven inblazen, nu hopen dat et echt met liefde gebeurt maar afgaande aan de screenshots zit dat wel goed :D
O.M.G. Age of Wonders II was ge-wel-dig!

Eigen map-editor veel spelers, spells en zelf samen te stellen wizards. Online play. Erg lange potjes. Toch echt wel de turn based strategy in het fantasy genre hoor. Had geen opvolger verwacht. Goed nieuws dus.
Vet! De eerste Age of Wonders echt veel gespeeld. AoW2 en Shadow Magic helaas nooit uitgespeeld. Maar ik heb nog tijd. :)
Age of Wonders <3. Het ziet er op screenshots (ook nu nog) prachtig uit, maar de gameplay voelt ietwat ouderwets aan - denk Battle for Wesnoth, turn-based strategy spellen. Maar het is oh zo verslavend.

Ik denk niet dat Triumph hier een AAA-kaskraker titel mee maakt (of probeert te maken), maar net zoals AoW 1 en 2 een tijdloze klassieker die jarenlang mensen onder de pannen kan houden.
Heel vet! Inderdaad behoorlijk onverwachts! Grafisch vind ik minder belangrijk, zolang de gameplay maar van ouds blijft :*)
Goed nieuws! Ik speelde deel 2 vroeger altijd hotseat met mijn vader en broertje. Vooral de mogelijkheid om zelf het terrain aan te passen (destijds nog niet eerder gezien in een turnbased game!) met o.a. spells leidde tot erg grappig situaties.

Zo zette ik steevast alles onder water om met airships een tactisch voordeel te behalen en omringde mijn broertje zijn steden geregeld met bergen, waar zijn units uiteraard doorheen struinden alsof het grasland was. Ook het kunnen slopen en opzetten van steden was een erg cool mechanisme.
Wow!! Eindelijk!

Age of wonders II Shadow Magioc is voor mij het beste spel ooit.
Alle liefhebbers van spellen als: Civilization, Heroes of Might & magic, Master of magic, King's Bounty etc. kunnen hun hart ophalen.

En dat van een nederlands softwarehuis!
Gigantisch veel gespeeld, moest ik toen al steam hebben, de teller van AoW2 (en de uitbreiding) zou tot mijn top behoren. Nachten door gespeeld, singleplayer en hot-seat, tot het weer licht werd. Met een woedende vader die weer eens kwam roepen dat we moesten gaan slapen.

1 map duurde al zeer lang, zeker als je ieder gevecht handmatig deed (Als je er wat goed in was zorgde dat steevast voor minder slachtoffers aan je eigen kant).

Ik krijg nu al terug zin om Shadow Magic te installeren. <3
dat komt vast wel goed denk ik het zal weer een topper worden of niet dan?
Ik heb Age Of Wonders echt kapot gespeeld... Age Of Wonders 2 weer wat minder, maar heb ik nogsteeds erg van genoten.

Hoe dan ook, het ziet er goed uit. En ik ben benieuwd of je leider net zo aanpasbaar is als bij deel een.
Ik hoop dat Michiel van den Bosch weer zorgt voor de soundtracks.
Toch even slikken toen ik las dat AoW alweer uit 1999 was... Ben ik dan al zo oud? haha

Samen met HoMM voor mij de turnbased toppers van die tijd. Erna eigenlijk nooit meer langer dan een weekje eenzelfde TB game kunnen spelen. Misschien deze nieuwe versie eens een kans geven als de prijs wat meevalt.
Kan iemand me vertellen hoe Triumph de afgelopen jaren überhaupt heeft overleefd? Ze hebben lang geen game uitgebracht, Overlord 2 was geen succes, de studio draait al een tijd vooral op stagiairs en ik geloof dat alleen het management er nog vast zit. Bizar.

Maar ik wens ze wel al het geluk, ik hoop dat het een mooie game wordt en het weer goed met Triumph zal gaan :)
Nice! Age of Wonders 1 heb ik erg veel gespeeld, dus kan niet wachten op een nieuw deel!

Bij screenshot 5 valt me op dat een stad "grenzen" heeft die lijken op CIV V. (er zijn meer elementen in de screenshot die overeenkomen met CIV V)
Dit vind ik natuurlijk geen probleem :)
Ik hoop ook dat Triumph echt nog een nieuwe Overlord uit gaat brengen, heb allebei de delen echt veel gespeeld geweldige sfeer en leuke humor. Volgens geruchten zijn dit beelden van een next gen Overlord, we zullen het zien. AoW ziet er ook leuk uit, maar een nieuwe Overlord kan ik meer waarderen! :)
Triumph studio's heeft geen rechten meer op Overlord maar codemasters

[Reactie gewijzigd door glangeveld op 6 februari 2013 14:48]

Zat toevallig gisteren te denken om Triumph Studios te mailen om te vragen of er nog een derde deel in de pipeline zat.
Die grens geeft het "domain" van je Wizard aan. Ik weet niet of dat mechanisme ook al in deel 1 zat. In ieder geval in deel 2.

Binnen je domain kan je wizard spells casten en passive enchantments hebben alleen effect binnen je eigen domain. Dat heeft ook gevolgen voor combat; als je buiten je domain aan het knokken bent kan je wizard dus niet ondersteuning verlenen met spells. Je kon je domain vergroten door meer of grotere Wizard towers te bouwen in je steden.

Edit: ik bedoel natuurlijk te zeggen dat ik vermoed dat in dat screenshot het ook een domain en niet een stadsgrens betreft. Kan natuurlijk zijn dat ze in deel 3 weer iets anders hebben verzonnen.

[Reactie gewijzigd door Teejoow op 6 februari 2013 15:21]

Maar dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe Overlord game meer komt.
Michiel van den Bos verzorgt wederom de muziek. Zegt'ie zelf op Facebook, dus dan zal het wel ;-)
Ik heb hier echt vele jaren op zitten wachten!
Heb zelfs de studio nog eens gemailt hier over O+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013