Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 37, views: 16.116 •

Na verlies in het laatste kwartaal van 2012 haalt Zynga drie games offline die het in datzelfde kwartaal online heeft gebracht. De games worden geschrapt omdat ze niet genoeg opleveren, maakt het bedrijf duidelijk in een telefoongesprek met investeerders.

ZyngaTijdens het telefoongesprek, dat plaatsvond na de presentatie van de kwartaalcijfers van Zynga, maakte de ontwikkelaar duidelijk dat het drie games offline haalt die in het in het laatste kwartaal van 2012 op de markt bracht. Zowel CityVille 2, The Friend Game als Party Place brachten niet genoeg geld op en worden dus offline gehaald.

Zynga leed 48,6 miljoen dollar verlies in de laatste drie maanden van 2012. Daarmee deed het bedrijf het beduidend beter dan een jaar daarvoor, toen het laatste kwartaal een verlies opleverde van 436 miljoen dollar. Zynga heeft vooral in de uitgaven weten te snijden, want de omzet bleef nagenoeg gelijk. Zowel in 2011 als in 2012 was de omzet in het laatste kwartaal 311 miljoen dollar. In een poging de kosten te drukken besloot Zynga in oktober 2012 al om dertien games offline te halen. Het bedrijf sneed toen bovendien flink in het personeelsbestand.

Reacties (37)

ja en dat hebben ze toch echt helemaal aan zichzelf te wijten .
ik speel een paar zynga games maar die zitten gewoon vol met bugs en als je op forums wat zegt dan krijg je een waarschuwing ipv dat ze je support geven .
forums staan jaren vol met dezelfde sorten bugs en ze doen er gewoon geen reet aan . ze brengen quests die niet getest zijn en gewoon vol zitten met bugs en als de quest voor bij is heeft zowat niemand die quests gehaald en zijn er al nieuwe buggy quests toegevoegd..
quests worden zo goed als onmogelijk gemaakt voor mensen die geen echt geld uitgeven .
totale rotzooi. en dat is al een dik jaar aan aftakelen .rewards zijn een lachertje en support is zeeeeeeeeer slecht dus ja ik vind het echt koekje van eigen deeg . het enige waar ze om geven is geld binen harken maar als er iets van support bij komt moet je dokken . gewone vragen worden nauwelijks beantwoord en live chat support krijg je alleen als je een premium membership hebt ..
de spellen zijn niet meer dan een beg fest. je moet wil je een game fatsoenlijk kunnen spelen echt een hele berg faceboek mensen uitnodigen die het spel ook spelen om enigszins wat te kunnen doen ..

[Reactie gewijzigd door style2k op 6 februari 2013 13:26]

Dit zijn toch niet toevallig de games waarvoor EA ze aangeklaagd heeft? Die vrijwel 1-op-1 gekopiŽerd zijn van de Sims en zo? In dat geval snap ik wel waarom ze ineens niet meer winstgevend zijn, ja.
Ik denk dat Rovio het ze ook niet makkelijk maakt...

Niemand van mijn vrienden speelt een Zyngaspelletje.. AB Friends daarentegen... Dat is een hele week kei-harde competitie onderling
Zie hier een uitgebreid stuk over de cijfers:

http://www.bloomberg.com/...ile-users.html?cmpid=yhoo

Ik heb het idee dat de markt wat 'verzadigd' raakt met spellen zoals bijv. Cityville. Ik speel zelf 4 (iPad) spellen met deze strategie, en naarmate de spellen meer tijd/effort kosten worden ze minder interessant. Het is een uitdaging voor de spelmakers om deze games ook op hoge levels boeiend en speelbaar te houden.
Ben een tijdje met CityVille bezig geweest toen het net nieuw was (eind 2010, begin 2011). In het begin is het leuk, maar al snel merk je dat Zynga geen games maakt, maar geldmachines. Het gaat er Zynga niet om of je een leuke tijd hebt met het spelen van een spel, maar of je genoeg koopt.
Dat mag natuurlijk nooit het uitgangspunt van een game zijn.
Wat gebeurd er met de in-game purchases van spelers? Ik kan me toch niet voorstellen dat spelers die items gekocht hebben in deze spellen hun geld zomaar kwijt zijn.
De markt van online spellen is gefragmenteerd. Daarnaast is het zo dat veel mensen stoppen met spelen op het moment dat de curve te hoog wordt qua tijd en investering. Als er steeds meer druk komt in de hogere levels tot financiele investering wordt het spel gedropped of als de vriendenkring uit ddroogt.

Persoonlijk heb ik dergelijke spellen geprobeerd en vaak weet je nog wel een stuk of 7 tot 12 mensen in je vriendenkring mee te slepen en zo bonussen te krijgen (land uitbreiding, andere gebouwen) maar uiteindelijk lukt dat niet meer en dan loopt het spel vast tenzij je geld investeerd (en dat doen veel mensen niet (enigzins terecht). Anderzijds kun je een vriendenkring aan nemen die speciaal dat spel speelt, maar dat kun je dan beter met een tweede nep FB account of zo doen, alhoewel je dn wel heel ver gaat in het online spellen plezier.
Kan niet zeggen dat ik het erg vind maar wel wat vreemd om games die zo kort online zijn nu alweer offline te halen. Mensen moeten wel de gelegenheid krijgen om de game te ontdekken lijkt me.
Niet gek dat ze de kosten weten te drukken maar toch verbaas ik me steeds weer over de games.

Huisjes bouwen, konijnen fokken, bomen knuffelen, elfjes vangen...
What's next? Smurfen? :P

Maar zomaar games offline halen?
Ergens voel je je dan toch wel bekocht!
Dan ben je net voor veel §§§ een klein beetje opgeschoten, heb je mooie kleertjes gekocht of iets anders onzinnigs gedaan en dan stoppen ze ermee.

Ik denk niet dat ik nog ga investeren in dit soort games. 8)7
Je zal het waarscbijnlijk niet verwachten maar ja, er is zelfs al een smurfengame op Android. Je ziet tegenwoordig zoveel city-games dat zelfs themas als deze door het management goedgekeurd worden. Of het echter rendabel is om zulke games te ontwikkelen is de grote vraag. Zynga is een van de eerste slachtoffers dus dat betekent dat de rek er ongeveer wel uit zal zijn. Het probleem is dat er gewoon een standaard model van zulk type games bestaat maar dat er niet wordt nagedacht over aanpassing in de gameplay. Daardoor heb je als gamer geen echte reden om zo'n game te speler behalve als je die-hard fan bent van de smurfen! :p Op een gegeven moment hebben gamers daar natuurlijk genoeg van en van zulke games zullen we komende maanden nog wel meer voorbeelden zien.
What's next? Smurfen? :P
*kuch*

Dit soort spellen zijn meer een soort van efficientie-curve voor het extraheren van geld uit gebruikers. De spellen zelf hebben weinig intrinsieke waarde, maar zijn interessante studies in verslavigsmechanisme en het uitbuiten van psychologische trucjes.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 6 februari 2013 11:01]

Eigenlijk zijn al die Facebook spelletjes gewoon World of Warcraft voor huisvrouwtjes..Uitdaging, beloning, herhaling, beloning.

Alleen geven de huisvrouwtjes er niet zo snel geld aan uit en blijft de aandacht maar heel kort in tegenstelling tot gamers.
Eh, Zynga en Facebook zijn grotendeels uit elkaar. Zynga gaat nu voor het grotere geld..
The San Francisco-based company has been undergoing a transformation, breaking its ties with Facebook, which previously hosted its games, and setting up its own gaming platform.

Zynga is also applying for a gaming licence in Nevada, home of Las Vegas, in order to offer players a new suite of casino-style games on which they can bet real money, in conjunction with the online gambling firm Bwin.Party.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013