Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties, 9.600 views •

Via tijdschrift GameInformer kondigt het Poolse CD Projekt Red rpg The Witcher 3: Wild Hunt aan. De game verschijnt in 2014 voor de pc en de volgende generatie consoles. De game zou dertig keer zo groot zijn als zijn voorganger en wordt gemaakt met de nieuwe REDengine 3.

De maarteditie van het Amerikaanse tijdschrift GameInformer heeft The Witcher 3: Wild Hunt, de nieuwe rpg van het Poolse CD Projekt Red, aangekondigd. Wie een digitaal abonnement heeft op het tijdschrift, kan het artikel over de game nu al lezen. Volgens het tijdschrift verschijnt de nieuwe rpg in 2014 voor de pc en voor 'all top of the line consoles', waarmee waarschijnlijk bedoeld wordt dat de rpg ook te spelen zal zijn op de opvolgers van de Xbox 360 en PlayStation 3.

De Poolse studio heeft voor The Witcher 3: Wild Hunt een nieuwe engine gemaakt, die REDengine 3 gedoopt is. Die maakt het mogelijk om een open spelwereld te maken die dertig keer zo groot is als die in voorganger The Witcher 2: Assassins of Kings uit 2011. Hoofdrolspeler Geralt keert terug in Wild Hunt.

The Witcher 3: Wild Hunt

Reacties (41)

Reactiefilter:-141041+133+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Hier kijk ik echt naar uit! The Witcher 2 was de game die mij in het RPG-genre introduceerde.

Hier is overigens veel info uit GameInformer te vinden:
http://www.vg247.com/2013...3-goes-open-world-report/
en
http://gamingeverything.c...eatured-in-game-informer/
Dus... In tegenstelling tot Witcher 2 is dit meer Elder Scrolls achtig?
In de trend; Je volgt een linear verhaal lijn maar je mag gaan en staan waar je wilt?

En dat ook nog eens groter, mooier en hopelijk ook leuker dan Skyrim?
Geef het aan mij!

@Cameleron73
Dat beard... :D

EDIT: Sorry als The Witcher 2 dit ook is, ik heb simpelweg niet ver genoeg gespeeld om dit te ervaren zoals Skyrim.

[Reactie gewijzigd door akatsui op 5 februari 2013 12:11]

The Witcher 2 heeft per chapter een gebiedje waar je kan gaan waar je wilt (als dat fysiek mogelijk is), maar die zijn niet vergelijkbaar met Skyrim qua oppervlakte. Het is toch veel meer Neverwinter Nights of Baldur's Gate dan Skyrim wat het spelverloop betreft (niet de combat, maar verhaaltechnisch en wat betreft de exploratie)
Wat ik gelezen heb over REDEngine 3 is dat het de open wereld zoals Skyrim kan doen, en tegelijkertijd de non-lineare verhaal stijl van de Witcher series doen.
Ik weet jammer genoeg niet meer waar, of dat de Cyberpunk 2077 trailer of ergens anders vandaan kwam die tekst.
Belangrijkste vernieuwing: Geralt heeft een baard :+

Even zonder dollen -- Witcher 2 was een bijzonder goed spel. Ik kijk zeker uit naar dit vervolg!
CD Projekt is wel goed bezig, Witcher 3 en Cyberpunk. Hoeveel werknemers hebben ze?

Btw heb vorig maand beide Witcher games gekocht van de Steam Winter sales, jammer dat Witcher 1 geen controller support heeft. :(
CD Projekt is wel goed bezig, Witcher 3 en Cyberpunk. Hoeveel werknemers hebben ze?

CD Projekt heeft 112 werknemers.
bron: wikipedia
Can't agree more

Als ik Skyrim ernaast leg heb ik persoonlijk (veel) meer plezier beleeft aan the Witcher 2.

Na het einde van 2 kon ik echt niet wachten op 3, echt aangenaam verrast.
Ik ben toch wel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. Het is vaak kiezen bij games, of een hele grote open wereld ala Elder Scrolls waarin je je uren en uren kan verdiepen tot dat je het hele verhaal kwijt bent en de wereld je geen ruk meer interesseert. Of veel minder vrijheid ala Witcher, maar een zeer meeslepend verhaal die je blijft boeien tot het einde.

Als ze die 2 kunnen combineren dan zijn ze de eerste developers die daar in slagen.
ben ook zeer benieuwd, want wat je daar typt is zeker waar. TES verlies je je in, ten koste van het verhaal op den duur. Ik betwijfel of je dat kan combineren
Ik vind dat Mass Effect daar aardig in slaagt, die combinatie van optionals en een pakkend verhaal. Alleen is dat inderdaad niet een open world sandbox.

Maar ik denk wel dat het daarin zit. Alle optionals in ME zijn sterk gerelateerd aan het verhaal en de spelwereld. De optionals in TES games zijn te los-vast verbonden, niet aan het verhaal, maar alleen aan de spelwereld en setting. Daar zit 'm de kneep.
GTA San Andreas kwam aardig in de buurt naar mijn mening.

Al ben ik wel biased, ik ben nooit een fan geweest van de Elder Scrolls (ben erin gestapt met Morrowind, halverwege Oblivion gestopt omdat het saai werd. Skyrim.. Lol)
Een open wereld die 30x!!! zo groot is?!

Klinkt erg, erg goed. Een beetje Skyrim gameplay maar in de volwassen en zeer gedetailleerde Witcher wereld is een goede combinatie.
Zeker, Skyrim wereld+Witcher combat=droom RPG. Hoop wel dat er dit keer wat meer mods komen voor de Witcher, maar verwachten doe ik het niet.
Goed lezen, de GAME wordt 30x zo groot. Dat kan op verschillende manieren, 30x zoveel ruimte op hdd, 30x zo lang qua gameplay, 30x zoveel content, 30x zoveel quests, 30x grotere wereld...Afijn lijkt me duidelijk ;)

Ik kan uiteraard alleen maar vol verwachting reikhalzend uitkijken naar deze game. _/-\o_
Er staat juist niet dat de game 30x zo groot wordt... "Die maakt het mogelijk om een open spelwereld te maken die dertig keer zo groot is als..."

De engine zal vrij weinig directe betrekking hebben op de lengte van de gameplay en quests. Ik kan het op geen andere manier lezen dan dat de speelkaarten tot 30x zo groot zouden kunnen worden. Dus welzeker meer in lijn met Skyrim.
*gooit geld naar het scherm, maar er gebeurt niets*

Als game developper hebben deze mensen een enorme hoeveelheid respect gekregen van mij, en vele anderen.

- Gratis DLC
- Gratis "Enhanced Edition"

Ookal was ik in het begin een beetje teleurgesteld in de hoge moeilijkheidsgraad van The Witcher 2, t.o.v. The Witcher 1, heb ik er altijd vertrouwen in gehad dat deze mensen een aanpassing zouden maken zoals ze ook al hadden gedaan met The Witcher 1. En jawel, nadat ze de Enhanced Edition van The Witcher 2 uitbrachten was dit echt een juweeltje hoor. Grafisch ongeloofelijk goed, heerlijke gameplay, een volwassen verhaal en replayability voor ten minste twee, bijna compleet verschillende, playthroughs. En voor mij persoonlijk, een makkelijker begin + tutorial.

Ik kan niet wachten totdat dit spel op de markt komt, ookal ga ik misschien wachten totdat ze een Enhanced Edition maken voor dit derde deel voordat ik het ga spelen. Mijn geld krijgen ze zeker!
je bedoeld dat sommige vijanden je met 500+ damage raakten zelfs met maximale armor en dat je dus zonder quen in 1x dood was? :P
(op dark, heeft hier iemand dat niveau daarboven geprobeerd? dat lijkt me nogal ziek :P... misschien met een magic build?)
Nah, op het intro stukje ging ik 20+ keer achter elkaar dood op het vuur van de draak. Toen rage-quitte ik vrij hard. Dat was zelfs op het allermakkelijkste niveau. Wellicht dat wat jij zegt het probleem was, want een draak is ook een vijand natuurlijk :p

Maar ik heb het spel daarna wel op de hoogste moeilijkheidsgraad uitgespeeld, niet degene waar je maar een leven hebt trouwens.

Quen was, en misschien is, veels te sterk. Als je daar je character op baseert, dan kan je bijna niet verliezen.

De bossfights waren op de hoogste moeilijkheidsgraad wel genadeloos moeilijk, 1 hit en je was dood. In dat bos/moeras, die heb ik ook tig keer opnieuw moeten doen.

Mijn probleem was gewoon dat het begin unforgiving was. Natuurlijk deed ik wat verkeerd. Elke keer moest ik het spel opnieuw te starten, met lange laadtijden. Die trustratie wordt alleen maar erger als je door een bepaald punt niet door komt. Maar dit was in de eerste 15 minuten speeltijd. Dit vond ik zelf geen puzzel die ik wilde oplossen.

Dan maar wachten op de Enhanced Edition, en jawel! Een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.
The Wild Hunt kwam voor in de animatie-filmpjes tussen het spel door waarin Geralt zijn herinneringen beetje bij beetje herstelden. Dan vraag ik me af of dit een prequel gaat zijn (de filmpjes vertelden hoe Geralt uiteindelijk aan het begin van deel 1 terechtkwam), of toch een vervolg op deel 2 en The Wild Hunt nog een rol gaat spelen bij de oorlog met Nilfgaard die er waarschijnlijk zal komen.
Ik verwacht zeker dat dit een sequel gaat worden. Ik heb deel 1 niet gespeeld, maar ik begrijp dat daar de Wild Hunt al een beetje in voorkomt; en in deel 2 wordt alles weer duidelijk zoals je zegt, dus Geralt weet nu waar 'ie de Wild Hunt moet zoeken.

Kan echt niet wachten hierop.......next-gen consoles, 30x zo groot :P . Ik hoop alleen wel dat de console-versie snel komt, anders haal ik um toch direct maar voor de pc (al game ik daar niet zo vaak op).
Doe mij toch maar het echte role-playen van TES/Fallout dan de semi-scripted lineaire gameplay van TW & ME. Persoonlijk maak ik liever mijn eigen legende ;)
Desalniettemin zal dit goed nieuws zijn voor de liefhebber. Wellicht dat ik TW3 wel meer dan een paar uur volhoudt. (battle-systeem in voorgangers was zo ruk dat ik nog niet eens tegen de beperkingen van de lineaire gameplay/wereld aanliep).
En ik heb net het omgekeerde. Drop mijn in Skyrim en/of Fallout en dan vraag ik: "Waar moet ik nu naartoe?" Ik weet dat het niet uitmaakt en dat je gewoon je ding moet doen. Open world, geniet van de omgeving, exploreer,... Euhm, maar dat doe ik in Mass Effect en The Witcher ook. Ik ga in ieder huis binnen, praat met iedereen, kam ieder hoekje van de spelwereld uit en dat terwijl ik een duidelijk doel heb binnen het verhaal en niet een vage mainquest die ergens op de achtergrond sluimert. Het is ook niet te doen om iedere vierkante cm in Skyrim te onderzoeken. En het systeem van "ha, een dungeon, laat ik daar snel naar binnen gaan om alles de keel over te snijden" leidt bij mij snel naar de vraag waarom en met welk doel ik in die dungeon ben? Spellen zoals The Witcher zijn veel duidelijker wat je aan het doen bent op ieder moment tijdens de game. Ik heb die begeleiding nodig om meer van een spel te kunnen genieten.

[Reactie gewijzigd door DarthDavy op 5 februari 2013 14:33]

Net deel 2 uitgespeeld.
Kijk hier alvast naar uit!

Update: (weet niet of links mogen)
Hier is een screen van REDengine 3 te vinden.
Blijkbaar komt er een modkit die ingewikkelde questline e.d. mogelijk maakt
http://www.overclockersclub.com/news/33646/

[Reactie gewijzigd door KrusT op 5 februari 2013 12:45]

Als men een Witcher serie kan maken met wat meer uitgebreide omgeving. dan wordt dit zeker wel een xbox1080 must have titel voor mij ;)
Ik vond de Witcher 2 mooi , maar ik vond de grootte van de omgevingen wat matig.

[Reactie gewijzigd door Metallize op 5 februari 2013 12:15]

Xbox title must-have LOL :+ :O 8)7 |:( ? Als er 1 spel is wat je echt op een PC moet spelen om de totale grafische pracht en power te ervaren is het The Witcher series en dan vooral deel 2, na die gratis giga update naar Enhanced edition kan geen enkele console aan de PC tippen en dat zullen consoles nooit ook! 8-)
Mwah, ik denk met de nieuwe generatie consoles zal het verschil miniem zijn hoor.

Toch koop ik hem voor PC.
moest mijn crossfire uitzetten ivm stabiliteits probleempjes :(

next gen consoles... hoort wii u daarbij?
Nah, next-gen zal games als de witcher 3 op full-hd 1080p kunnen draaien zoals een pc dat kan. Alleen dan zonder de overhead die bij pc's gangbara is.

Een Wii-U is 1,5x krachtiger dan een 360 en dat is verre van genoeg om dit spel te kunnen draaien. Maar het zal me niet verbazen als de Wii u een gedowngrade versie krijgt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True