Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties, 9.566 views •

Via tijdschrift GameInformer kondigt het Poolse CD Projekt Red rpg The Witcher 3: Wild Hunt aan. De game verschijnt in 2014 voor de pc en de volgende generatie consoles. De game zou dertig keer zo groot zijn als zijn voorganger en wordt gemaakt met de nieuwe REDengine 3.

De maarteditie van het Amerikaanse tijdschrift GameInformer heeft The Witcher 3: Wild Hunt, de nieuwe rpg van het Poolse CD Projekt Red, aangekondigd. Wie een digitaal abonnement heeft op het tijdschrift, kan het artikel over de game nu al lezen. Volgens het tijdschrift verschijnt de nieuwe rpg in 2014 voor de pc en voor 'all top of the line consoles', waarmee waarschijnlijk bedoeld wordt dat de rpg ook te spelen zal zijn op de opvolgers van de Xbox 360 en PlayStation 3.

De Poolse studio heeft voor The Witcher 3: Wild Hunt een nieuwe engine gemaakt, die REDengine 3 gedoopt is. Die maakt het mogelijk om een open spelwereld te maken die dertig keer zo groot is als die in voorganger The Witcher 2: Assassins of Kings uit 2011. Hoofdrolspeler Geralt keert terug in Wild Hunt.

The Witcher 3: Wild Hunt

Reacties (41)

Reactiefilter:-141041+133+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Goed lezen, de GAME wordt 30x zo groot. Dat kan op verschillende manieren, 30x zoveel ruimte op hdd, 30x zo lang qua gameplay, 30x zoveel content, 30x zoveel quests, 30x grotere wereld...Afijn lijkt me duidelijk ;)

Ik kan uiteraard alleen maar vol verwachting reikhalzend uitkijken naar deze game. _/-\o_
Nah, next-gen zal games als de witcher 3 op full-hd 1080p kunnen draaien zoals een pc dat kan. Alleen dan zonder de overhead die bij pc's gangbara is.

Een Wii-U is 1,5x krachtiger dan een 360 en dat is verre van genoeg om dit spel te kunnen draaien. Maar het zal me niet verbazen als de Wii u een gedowngrade versie krijgt.
moest mijn crossfire uitzetten ivm stabiliteits probleempjes :(

next gen consoles... hoort wii u daarbij?
Van wie hoorde jij dat?
Mwah, ik denk met de nieuwe generatie consoles zal het verschil miniem zijn hoor.

Toch koop ik hem voor PC.
Xbox title must-have LOL :+ :O 8)7 |:( ? Als er 1 spel is wat je echt op een PC moet spelen om de totale grafische pracht en power te ervaren is het The Witcher series en dan vooral deel 2, na die gratis giga update naar Enhanced edition kan geen enkele console aan de PC tippen en dat zullen consoles nooit ook! 8-)
Kan niet wachten!
Neem aan dat dit ook weer een lekkere PC Benchmark game wordt
Ik hoorde dat de graphics echt bruut worden met deze nieuwe engine.
Wat ik gelezen heb over REDEngine 3 is dat het de open wereld zoals Skyrim kan doen, en tegelijkertijd de non-lineare verhaal stijl van de Witcher series doen.
Ik weet jammer genoeg niet meer waar, of dat de Cyberpunk 2077 trailer of ergens anders vandaan kwam die tekst.
Can't agree more

Als ik Skyrim ernaast leg heb ik persoonlijk (veel) meer plezier beleeft aan the Witcher 2.

Na het einde van 2 kon ik echt niet wachten op 3, echt aangenaam verrast.
Van de cyberpunk 2077 trailer.
Er staat juist niet dat de game 30x zo groot wordt... "Die maakt het mogelijk om een open spelwereld te maken die dertig keer zo groot is als..."

De engine zal vrij weinig directe betrekking hebben op de lengte van de gameplay en quests. Ik kan het op geen andere manier lezen dan dat de speelkaarten tot 30x zo groot zouden kunnen worden. Dus welzeker meer in lijn met Skyrim.
Ik verwacht zeker dat dit een sequel gaat worden. Ik heb deel 1 niet gespeeld, maar ik begrijp dat daar de Wild Hunt al een beetje in voorkomt; en in deel 2 wordt alles weer duidelijk zoals je zegt, dus Geralt weet nu waar 'ie de Wild Hunt moet zoeken.

Kan echt niet wachten hierop.......next-gen consoles, 30x zo groot :P . Ik hoop alleen wel dat de console-versie snel komt, anders haal ik um toch direct maar voor de pc (al game ik daar niet zo vaak op).
Zal mij inderdaad benieuwen of TW3 een echte open wereld wordt. Ik verwacht eigenlijk van niet, want TW1 en TW2 waren dat ook niet. dit vond ik bij TW2 wel een teleurstelling, want het landschap komt op je over als zijnde open. Maar zodra je van de gebaande weggetjes afwijkt, merk je dat je niet verder kunt en word je gedwongen de gebaande weg te blijven bewandelen. Echt een Game-on-rails dus, helaas, en niet te vergelijken met skyrim, wat een echte open wereld is, wat mij toch meer aanspreekt.
En je in zo'n open wereld verliezen... daar heb je toch je quests voor??? je weet dus altijd waar je heen moet en wat je te doen staat, daar is geen twijfel over mogelijk.

Het detail in de screenshot van Gameinformer hierboven kun je tegenwoordig trouwens ook in Skyrim hebben, daar is een gratis HD mod (3GB groot) voor te downloaden, die skyrim van veel meer detail voorziet. Voorwaarde is wel, dat je een stevige videokaart hebt om al dit grafische geweld vloeiend weer te kunnen geven. :)

[Reactie gewijzigd door poktor op 5 februari 2013 17:40]

Zeker, Skyrim wereld+Witcher combat=droom RPG. Hoop wel dat er dit keer wat meer mods komen voor de Witcher, maar verwachten doe ik het niet.
Gelukkig deze keer ook voor de (volgende generatie) consoles.
Heb deel 2 helaas niet kunnen spelen op de ps3.
Deze game is een goede rede om een PS4 aan te schaffen.
Ik vind dat Mass Effect daar aardig in slaagt, die combinatie van optionals en een pakkend verhaal. Alleen is dat inderdaad niet een open world sandbox.

Maar ik denk wel dat het daarin zit. Alle optionals in ME zijn sterk gerelateerd aan het verhaal en de spelwereld. De optionals in TES games zijn te los-vast verbonden, niet aan het verhaal, maar alleen aan de spelwereld en setting. Daar zit 'm de kneep.
Nah, op het intro stukje ging ik 20+ keer achter elkaar dood op het vuur van de draak. Toen rage-quitte ik vrij hard. Dat was zelfs op het allermakkelijkste niveau. Wellicht dat wat jij zegt het probleem was, want een draak is ook een vijand natuurlijk :p

Maar ik heb het spel daarna wel op de hoogste moeilijkheidsgraad uitgespeeld, niet degene waar je maar een leven hebt trouwens.

Quen was, en misschien is, veels te sterk. Als je daar je character op baseert, dan kan je bijna niet verliezen.

De bossfights waren op de hoogste moeilijkheidsgraad wel genadeloos moeilijk, 1 hit en je was dood. In dat bos/moeras, die heb ik ook tig keer opnieuw moeten doen.

Mijn probleem was gewoon dat het begin unforgiving was. Natuurlijk deed ik wat verkeerd. Elke keer moest ik het spel opnieuw te starten, met lange laadtijden. Die trustratie wordt alleen maar erger als je door een bepaald punt niet door komt. Maar dit was in de eerste 15 minuten speeltijd. Dit vond ik zelf geen puzzel die ik wilde oplossen.

Dan maar wachten op de Enhanced Edition, en jawel! Een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.
En ik heb net het omgekeerde. Drop mijn in Skyrim en/of Fallout en dan vraag ik: "Waar moet ik nu naartoe?" Ik weet dat het niet uitmaakt en dat je gewoon je ding moet doen. Open world, geniet van de omgeving, exploreer,... Euhm, maar dat doe ik in Mass Effect en The Witcher ook. Ik ga in ieder huis binnen, praat met iedereen, kam ieder hoekje van de spelwereld uit en dat terwijl ik een duidelijk doel heb binnen het verhaal en niet een vage mainquest die ergens op de achtergrond sluimert. Het is ook niet te doen om iedere vierkante cm in Skyrim te onderzoeken. En het systeem van "ha, een dungeon, laat ik daar snel naar binnen gaan om alles de keel over te snijden" leidt bij mij snel naar de vraag waarom en met welk doel ik in die dungeon ben? Spellen zoals The Witcher zijn veel duidelijker wat je aan het doen bent op ieder moment tijdens de game. Ik heb die begeleiding nodig om meer van een spel te kunnen genieten.

[Reactie gewijzigd door DarthDavy op 5 februari 2013 14:33]

je bedoeld dat sommige vijanden je met 500+ damage raakten zelfs met maximale armor en dat je dus zonder quen in 1x dood was? :P
(op dark, heeft hier iemand dat niveau daarboven geprobeerd? dat lijkt me nogal ziek :P... misschien met een magic build?)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True