Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties, 27.700 views •

Activision heeft het Call of Duty Championship aangekondigd. Teams van vier spelers van Call of Duty: Black Ops II kunnen meedoen aan het toernooi en 32 teams kunnen uiteindelijk in Hollywood strijden om een miljoen dollar aan prijzengeld.

Call of Duty ChampionshipHet gaat om een van de grootste esports-toernooien tot nu toe. Volgens Activision-ceo Eric Hirshberg is het evenement een formele manier om te bepalen wie de beste Call of Duty-spelers ter wereld zijn, maar alleen Xbox 360-spelers kunnen zich inschrijven. Een Call of Duty Elite-account is noodzakelijk. Het februari-seizoen van League Play, Call of Duty: Black Ops II op Xbox Live moet uitmaken welke van de teams met vier spelers doorgaan naar het eindtoernooi in Hollywood, dat van 5 tot 7 april gehouden wordt. In totaal gaan acht teams op die manier door.

Daarnaast gaan ook acht teams via het MLG 2013 Pro Circuit en evenzoveel teams via de Europese finale van ESL, die op 16 en 17 maart in de ESL Arena live eSports Studios in Keulen plaatsvindt, door. De laatste acht plekken voor het eindtoernooi worden ingevuld door teams uit Azië, Australië en Brazilië. De specifieke details voor de regionale deelname worden de komende weken bekendgemaakt. De finale van het evenement zal live uitgezonden worden.

 

Reacties (110)

Reactiefilter:-11100103+140+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
ik vind het weer een beetje slap dat ze dit toernooi niet gewoon opsplitsen zodat er naast Xbox ook PS3 en PC is.
PC zou kunnen, maar de competitie in BO2 op PC is ver te zoeken volgens mij. Sterker nog, atm zijn Shootmania en CS:GO de enige FPS'en die nog toernooien hebben atm. De PS3 hoef je er niet bij te betrekken, de console guys hebben allang bewezen dat de console niet uitmaakt. Op beide waren dezelfde spelers in de top 3 terug te vinden.

Op het MLG Pro Circuit in 2011 werd BO1 op de PS3 gespeeld met de stock controller. Daar waren bijna exact dezelfde resultaten als tijdens MW2 het jaar ervoor op de 360. Jaar erna (2012) was er geen CoD toernooi op MLG events en zijn die teams hun heil in Europa gaan zoeken. Ook daar hebben ze heel wat prijzen gepakt (dit maal op de 360). Oftewel, de controller/console die gebruikt wordt, maakt niks uit. De meesten preferen de 360 omdat het online system voor party, voice etc. een stuk beter is, niet eens zozeer vanwege controllers of betere FPS/minder lag. Dus waarom zou je een kleine esports community binnen 1 game nog verder fragmenteren. Alle grote toernooien zijn op de 360 atm en daar zijn die teams dus ook op te vinden. In 2011 zaten ze op beide consoles en was er wereldwijd bijna helemaal geen competitie (EU bleef in EU, US in US etc.). Enige grote event toen was het CoD XP toernooi voor de release van MW3.

En idd, marktaandeel speelt ook een rol.
Xbox: 11 miljoen copies sold
PS3: 9 miljoen copies sold
PC: <1 miljoen copies sold
Bron: http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=black+ops

[Reactie gewijzigd door scim op 2 februari 2013 15:59]

Leuk cod2 toernooi komt eraan:
http://www.tek-9.org/news..._-_announcement-4690.html
http://www.tek-9.org/foru...yments_opened-119880.html

Jammer dat je hier nooit iets van hoort op tweakers, er zijn namelijk heel veel inside game nieuwtjes die voor heel veel fans van games interessant zijn maar die de casualtweaker nooit hoort. Hoe vet zou het zijn als er per game een vrijwilliger of 2 zou zijn die wat headlines zouden verzamelen of bijv wat RSS feeds per game gelinked aan een newsboard?

Ontopic;
Tja, dit is een leuke stunt voor activision.. maar iedereen weet dat shootertournaments op de console minder goed werken. Dit mede doordat je met een controller toch minder controle hebt over je zichtveld en er geen tweaks zijn op het gebied van graphics om het overzichtelijker te maken. Dit is er deel wel op de pc, maar ook maar slecht aanwezig in BlackOps2.
Waarom alleen Xbox360 spelers? FPS hoort nog steeds op de PC thuis imho. Geen aim-assistance en wat voor craphola nog meer. Hoe dan ook is het wel een mooi toernooi, al heb ik niet het idee dat de eSports nou zo groot zijn geworden als 5 jaar geleden verwacht werd. Het is nog steeds "slechts" 1 miljoen aan prijzengeld.
Omdat voor PC-shooters (of ps3 met muis en tobo) skills nodig zijn die je met een controller niet kunt evenaren en iedereen weet dat cod geen skillshooter is ;)
Ik ga liever naar een competetief potje quake 2/3 kijken dan naar de finale van BO2 op een xbox.

Voor de jonge tweakers onder ons, Zo ziet een skillshooter eruit qua gameplay http://www.youtube.com/watch?v=iPfaQJuWGvU
of meer recent
http://www.youtube.com/watch?v=5_kZWg-xSW4

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 2 februari 2013 15:40]

Daar heb je helemaal gelijk in. Als je de filmpjes kijkt van quake 3 of painkiller op youtube zie ik daar meer skill in terug dan filmpjes van COD progamers op consoles.

Misschien als je een muis en toetsenbord aan zou sluiten op de xbox360, dat het dan een ander verhaal zou worden. Maar ik denk dat die keuze bewust is geweest want muis/tobo >>>>>>>> controller bij dit soort spelletjes, waarna het online multiplayer gedeelte niet echt meer eerlijk zou worden.

[Reactie gewijzigd door M2M op 2 februari 2013 15:42]

Hier een mooi plaatje om een beeld te geven van al het prijzen geld in de eSports scene
Target audience.

CoD word nu eenmaal het meest gespeeld op consoles.
Hoe triest dat ook is, het is wel de waarheid.
Is er iemand die interesse heeft om hieraan mee te doen? Ik ben op zoek naar 2 mensen met gruwelijke BO2 skills en dus natuurlijk een Xbox 360?

Reageer z.s.m. dan kunnen we gaan knallen en dat geld mee naar NL nemen!
Ik meld me aan :)

Gt : Nova Remz
Absoluut dieptepunt... COD toernooien op de Xbox... Is er uberhaupt een competitie op de Xbox dan? Wat een fail..

Zet er een paar PC gamers naast en laat ze het tegen elkaar opnemen... ik kan je nu al vertellen wie er wint.
Op de console gelden geen *kuch* skills. En het feit dat je nu nog een team moet zoeken geeft al te kennen dat je een pubhero bent ;)

Een beetje team, zoals back in the days op de PC series, speelt 3/4/5 matches per dag in competitieverband..
Mooi om een volgende stap in de esport te zien. Kan ik alleen maar toejuichen. Al zou ik liever Battlefield 3 zien, tactisch is dat toch wat diepgaander en dus vermakelijker om te zien.
Helaas is na cod4 geen editie meer uitgekomen die me lang heeft weten te trekken en ben na BO1 ook opgehouden met de aanschaf hiervan.
Cod4 (promod) heeft me tot een paar maand terug voor zo'n 3000+ uur in 5 jaar weten te trekken en dan dan ook op redelijk niveau.
Helaas dat nu allemaal onzin als roccat aimassist enz uit is gekomen en de games tegenwoordig hierdoor dood beginnen te raken.
Helaas dat ze hier nooit aandacht aan besteden.
De echte Cod community zit nog steeds te wachten op een echte opvolger voor cod4.
Wat een discussies altijd, over wie er beter is op welk platform. PC gamers roepen altijd maar: "xbox noobs pak eens een muis en toetsenboard dan zijn je xbox skills niets waard".. Maar ze vergeten dat zij zelf met hun PC skills op de Xbox 3x zo houterig bewegen omdat ze geen gevoel voor controllers hebben. Het zijn niet voor niets twee totaal verschillende platforms, je kan het dan ook niet vergelijken. De 1 is beter op de PC en kan niet op een Xbox spelen en de ander speelt beter als de rest op een Xbox en speelt niet goed op de PC...
Bull**** Ik heb hier zelf ook een ps3 staan en voor mij boeit het echt geen drol of ik nou op een xdoos of playstation speel- de linker analoge stick zit hoger bij de xbox controller, daar wen je na 1/2 potjes ook wel aan.

Het is gewoon een feit dat PC, xbox en ps3 gamers allemaal hun eigen "level" hebben, al moet ik toch wel echt zeggen dat het gewoon sneu is hoe het zit met het gemiddelde reactie vermogen van mensen op de ps3 vergeleken met de pc, je hebt ze al 3x doodgeschoten voordat ze Łberhaupt doorhebben dat ze geraakt worden.

Hoe dan ook, jammer dat ze het niet zowel xbox als ps3 hebben gemaakt, dat de pc er dan niet bij kan is te begrijpen omdat pc gamers de console gamers zouden vernietigen puur omdat ze veel makkelijker en preciezer kunnen mikken.

Xbox VS Ps3 zou nog gewoon moeten kunnen maarja microsoft zal wel het een en het ander te zeggen hebben gehad.
Waarom is het bulls***? Ik zeg toch ook nergens dat een PS3 controller anders werkt als een Xbox controller? Ik heb uberhaupt nergens controllers met elkaar vergeleken.. enkel de PC muis vs Xbox controller..
Ik speel shooters op de ps3 en pc. In het begin was de besturing op de ps3 erg wennen aangezien ik de pc besturing gewend was. Het heeft me uiteindelijk een paar dagen geduurd voordat ik de ps3 controls volledig door had. Wel blijft het een feit dat een shooter op welk platform dan ook, in essentie hetzelfde is. De trucs en strategy die je gebruikt blijven hetzelfde. De controls zijn wennen uiteraard. Maar ik durf best cross platform via mijn ps3 tegen een pc gamer te spelen. Qua reactie snelheid scheelt het niet veel bij mij in ieder geval. Kortom speel lekker op het platform wat jij lekker vindt spelen :)
Je snapt dat je op een PC ook je controller kan inpluggen.
Je snapt dat je op een PC ook je controller kan inpluggen.
Waarom zou je in godsnaam een controller op je pc inpluggen? Als je een console exclusive/oude console game wilt emulaten dan ok, maar voor een tournooi?
Als je thuis zit- wie gaat dat controleren? En nog belangrijker: gaan ze dat controleren?
Hoe wil je dat eerlijk spelen met al die lag-"compensation"?

[Reactie gewijzigd door Fusajiro op 2 februari 2013 15:17]

Het is net eerlijker met die lag compensation |:(
compenseert voor de lag zodat iedereen gelijke kansen heeft. (wat in de praktijk veel moeilijker is dan op papier)
In het geval van BO2 zorgt het er eerder voor dat iedereen evenveel (enorme) vertraging heeft :P
oftewel een tournooi voor bOOntjes met behulp van aimbotjes naar de top...

on topic, jammer dat het alleen voor de Xbox versie is, ik zou toch graag wel een een tournooi zien waar xbox,pc en ps3 in 1 tournooi tegen elkaar spelen, dan weten we gelijk wie de beste is.
Wat ik eerder hierboven heb gezegd, waarom zijn xbox CoD spelers meteen noobs? Ik heb genoeg vrienden die hetzelfde zeggen en toch extreem hard dood gaan als ze een keer op de xbox spelen. Aimbot? Het is een aim assist en iedereen heeft het dus er is geen extreem voordeel voor iemand. En natuurlijk wint pc, betere hardware en sneller/precieser richten. Dus dan win je niet omdat je daadwerkelijk beter bent. Maar nice try.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Saak op 2 februari 2013 17:28]

bOOns is een geweldige uitlokker..
Iemand gaat er altijd wel een keer op in.
En niemand is een bOOn want wij allen zijn bOOns...

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik echt met smart zit te wachten op de dag dat er gewoon een spel komt dat we pc vs xbox vs ps3 krijgen dan zijn al deze discussies weg.
ik vind het gewoon jammer dat er alleen maar een xbox tournooi komt.

En ja iedereen heeft op de xbox of ps3 hetzelfde voordeel vanwege de "aim assist" voor mij is dat gewoon een aimbot want het basisprincipe is hetzelfde....
Ik moet ook goed aimen met muis en toetsenbord.
Trouwens op een xbox en ps passen toch ook een muis en toetsenbord??
Het zijn geen noobs, maar wat het wel zijn weet niemand. Omdat als ze tegen iemand staan met muis en toetsenbord ze doormidden geschoten worden.

Een WK doen met controllers, is als zeilen met lekke boten. Leuk, maar we gaan nooit weten hoe hard ze werkelijk kunnen.
Dat valt ook wel mee.

Na 10 jaar console gaming ben ik met de release van Diablo 3 overgestapt naar PC, ook voor FPS.

Ik sta in Black Ops 2 gewoon op een nette 1,76 k/d nu.
Leuk voor de mensen die mee doen en die op de Xbox spelen. Daartegen is dit wel een grote stap achteruit voor de E-Sports. Aim-Assist zit erin om het spel meer user(noob) friendly te maken. Helemaal zo sterk als het in BO2 is.

http://www.youtube.com/watch?v=lT2fuXnmNbQ

En dan ga je terwijl dit (zie video) erin zit een toernooi houden waar het puur om skills zou moeten gaan.

CS is aan het dood bloeden en dit gedrocht (E-Sports wise) groeit :(
Dat niet alleen, in BO2 heeft de handgun, shotgun en Sniper te veel voordeel en zeer onrealistisch. Daarbij leg je het af met machinegeweer als je tegenstander een handgun heeft. Kortom it sucks bigtime!
Dit is op pc niet, goede snipers zijn er bijna niet door afwezogheid van aim assist
Ik begrijp nog steeds hoe mensen fatsoenlijk shooters kunnen spelen zonder muis + keyboard combo. Uiteraard kun je oefenen met een controler, maar dat kan in mijn ogen niet tippen aan muis + keyboard.
Op de Xbox 360 kan je een muis en toetsenbord aansluiten !


Bijvoorbeeld:
http://kotaku.com/5715140...keyboard-on-your-xbox-360
While most Xbox 360 games make using a control pad enjoyable, there are still a lot of people who prefer using a mouse and keyboard, especially on shooters. This peripheral lets you combine the best of both worlds.
Volkomen mee eens en waarom alleen xbox en geen playstation? Toch is een miljoen prijzengeld wel erg verlokkend.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True