Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft bekendgemaakt dat er voorlopig geen nieuw Medal of Honor-spel zal verschijnen. Het bedrijf haalt de shooter 'uit de rotatie', wat wil zeggen dat het tweejaarlijkse schema waar de serie op zat losgelaten zal worden.

De beslissing van EA komt voort uit de matige resultaten die Medal of Honor: Warfighter heeft geboekt. Het spel presteerde veel minder goed dan Electronic Arts had verwacht. Om die reden heeft het bedrijf haar verwachtingen voor het lopende boekjaar naar beneden bijgesteld. In de presentatie van de kwartaalcijfers wijst de uitgever de shooter aan als voornaamste oorzaak van de bijstelling.

Medal of Honor: Warfigher werd in oktober door EA op de markt gebracht. De opvolger van het in 2010 verschenen Medal of Honor ontving internationaal echter veel kritiek en stelde daarna ook wat betreft de verkoopcijfers teleur. Dat heeft er toe geleid dat de Medal of Honor-franchise even wat rust krijgt van EA alvorens er een nieuw spel zal verschijnen. Het is niet bekend wat ontwikkelstudio Danger Close in de tussentijd zal gaan doen.

In de rapportage van de kwartaalcijfers maakte EA ook bekend dat er van FIFA 13 wereldwijd inmiddels meer dan 12 miljoen exemplaren over de toonbank zijn gegaan. Ook Battlefield 3 Premium presteert goed, met ruim 2,9 miljoen abonnees. Ook maakte EA duidelijk dat schietspel Fuse niet meer in het lopende boekjaar verschijnt; de game van Insomniac verschijnt op zijn vroegst in april.

Reacties (70)

Reactiefilter:-170068+145+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
heleemaal mee eens.
Ik ga ook niet meer opvolgers kopen
En weer een franchise om zeep. Ben benieuwd wanneer NFS rust krijgt!
Volgens mij is het bij elk bedrijf nog de bedoeling om geld te verdienen en hoeveel eer of respect men ook krijgt van de PC community, op de consoles verdienen ze erg veel geld en het zou bedrijfstechnisch erg dom zijn om deze links te laten liggen! (speel zelf op PC)

Daarnaast is het voor een PC game veel meer werk om alles grafisch, gameplay technisch etc. naar een nieuw niveau te tillen, de restricties van de consoles zijn namelijk al snel gehaald. Over de rest van je mening bent ik het helemaal eens, behalve dat het wel realistisch moet blijven!

Ik heb namelijk liever een game die lekker speelt zonder alle poespas zoals bijv. bomen die blijven liggen :s Moeten alle lijken dan ook blijven liggen? Er moeten altijd concessies gedaan worden en om het speelbaar te houden. EN ja om een grote doelgroep aan te spreken maken ze de leercurve van alle games tegenwoordig heel laag!

Als ze slim waren geweest hadden ze een goede WOII shooter gemaakt van de MOH reeks, maar tegenwoordig is dat natuurlijk niet de hype :s en als er een terug gaat, duurt het niet lang voordat ze allemaal gaan..

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 1 februari 2013 10:15]

The end of an era .... Multiplayer MoH:aa heeft wat mij betreft de lat gelegd wat betreft FPS multiplayer. De ontwikkelaars van MoH:aa zijn uiteindelijk verder gegaan met CoD. Hieruit zijn natuurlijk goede games gekomen (alleen de games uit het oude MoH:aa team in mijn ogen).
Uit de hoed van EA zijn nooit meer goede MoH games gekomen. Spijtig.
ze hebben de afgelopen jaren constant een nieuwe engine gemaakt
zelfs frostbite 2.0 is nieuw die hebben ze helemaal vanaf scratch opgebouwd
1 en 1.5 waaren gebruikt voor BF Bad Company en Bad company 2

ik ben persoonlijk wel voor een engine iedere 2 a 3 jaar dat betekent dat er telkens weer wat nieuwe grafische en bone structures bij kunnen komen die een spel er totaal anders kunnen doen uit zien en laten werken iets wat niet gebeurt bij CoD etc
Het wordt wel erg offtopic maar ik wil dit ik ook nog wel even toelichten (nu houdt het dan wel op, anders stuur je maar een DM :+ ):

"arbitrair
arbitrair bijv.naamw.Uitspraak: [ɑrbi'trɛ:r] bepaald door willekeur"
Agregeren op basis van meerdere reviews is per definitie niet arbitrair. Er is geen willekeur er is een systematiek. Of jij het met de systematiek eens bent is een ander verhaal...

De genoemde CoD is overigens het aller eerste deel wat voor die tijd een redelijk revolutionaire game was.

Die 4.7 miljard heet de market capitalisation. Bij een overname (je hebt het zelf over verkopen) moet je altijd meer bieden dan de huigde beurswaarde. Gezien de huidige waarde van rond de 14 dollar is 20 dollar al redelijk optimistisch (kan hoger). Vandaar dus meer dan 6 miljard.

Iemand hoeft overigens geen daghandelaar te zijn om een aandeel niet voor het dividend te kopen... Zoals gezegd had je in een jaar tijd 30% winst kunnen maken op je belegging EA.

EA heeft overigens helemaal geen partij die meer dan 50% bezit (wat grote invloed heeft op je bedrijf). Ea is dus ook niet te vergelijken met ActivisionBlizzard. Bovendien staat EA bekend om de grote hoeveelheid overnames (37 de afgelopen 21 jaar).

Tot slot zegt niemand dat EA niet failliet kan gaan, ik geef aan dat het totaal niet te vergelijken is met THQ.


Conclusies blijven hetzelfde
-metacritic scores zijn niet arbitrair
-THQ is niet te vergelijken met EA (veel kleiner)
-investeerders kopen geen aandeel EA om te delen in de winst, het is dus de koers die interessant is.

edit
Let's say the private equity firms agree to the USD 20 share price EA is reportedly demanding. With 600 million per year of earnings growing at around 5-10%, which is a rough estimation of the industry and the company's growth, the company's earnings could be valued at a price to earnings multiple of around 10-15 by the market, giving it a valuation of around USD 6 to 9bn (18-30$ per share) or a maximum increase of around 100% from the current market price.

If all goes well, a USD20 per share price for EA might turn out to be a bargain.
http://www.tradingfloor.c...rth-a-lot-maybe-476993407

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 1 februari 2013 01:55]

volgens de geruchten zou bf3 maar 20% van de frost-bite engine gebruiken en bf4 80%,maar dat moeten we dus afwachten!
die film was al in de planning en komt binnen kort op bluray uit genaamd REDDAWN
Ik denk wel dat het DICE wel lukt om een 2-jaarlijkse rotatie aan te houden als aangezien ze een getalenteerde en groot team heeft. En ze hoeven niet een compleet nieuwe engine te schrijven dus kunnen ze wel degelijk een elke 2 jaar een nieuw spel releasen als het team er goed aan werkt. Het lijkt me echter dat ze elke 2 jaar een nieuw spel gaan releasen en dan over 3 jaar bad company 3 en dan er tussen werkt een ander deel van hun team aan ME2.
Niet halverwege. Ze zijn al jaren geleden begonnen met het make van het spel. Het is pas de laatste 3 maanden overgewisseld naar console omdat daar nog weinig aandacht aan besteed was.
1943 was een soort mod met een paar maps van Badcompany, nee ik bedoel een volwaardige game ook geen remake. Vooral die pacific maps zullen met de BF3 engine goed tot zijn recht komen.
Dat is toch een rts? Ik wil gewoon weer een goede ww2 fps zien, maar blijkbaar denken de game franchise er anders over.
Bij de vorige MOH (2010) werd de multiplayer ook effectief door DICE gemaakt. Die draaide frostbite 1.5, terwijl de Singleplayer door Danger Close werd gemaakt, maar op een totaal andere engine draaide. In feite had je op het schijfje van de vorige Medal Of Honor 2 verschillende spellen staan. Ook al vond ik die multiplayer best wel leuk. AArdig wat uurtjes inzitten. Warfighter valt me een beetje tegen, maar ik amuseer me er wel mee :)
Ja wordt tijd voor een nieuwe club die, zoals Splash Damage toendertijd, een klapper uitbrengt (ET). Te lang hebben subpar Activitions en EA's de shooter honger mogen stillen.
Dit heb ik precies het zelfde. Zodra er een nieuwe gave WW2 shooter uit komt zonder teveel fratsen ben ik weer van de partij.
halverwege kwamen ze in tijdnood, toen hebben ze de consolecode leading gemaakt.

daarom zat er ook aim assist in de bf3 beta.
Ja en ik wil geen wo2 shooter waar ik de wapens kan aanpassen en etc etc.

Tis imo wel genoeg geweest.
Welkom in de gamewereld anno 2010 en verder.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Microsoft Windows 10 Pro EN

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True