Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 17, views: 11.706 •

De Tsjechische ontwikkelstudio Bohemia Interactive werkt aan een strategiespel voor Nvidia's Project Shield. Het turn-based strategiespel kan ook op andere Nvidia Tegra-apparaten gespeeld worden en verschijnt in het tweede kwartaal van 2013.

Hoewel ArmA III nog steeds in ontwikkeling is, werkt Bohemia Interactive ook aan ArmA Tactics. Dat maakte de Tsjechische ontwikkelstudio woensdag bekend. ArmA Tactics wordt ontwikkeld voor apparaten met de Nvidia Tegra-chip, waaronder het door Nvidia op de CES aangekondigde Project Shield. Bohemia verwacht het spel later dit jaar ook geschikt te maken voor andere platforms, waaronder iOS en Android.

In ArmA Tactics speelt de speler met een Special Forces-team dat bestaat uit vier leden. De missies die het team krijgt, kunnen deel uitmaken van een campagne, maar kunnen ook willekeurig gegenereerd worden met random missiedoelen. Het spel helpt spelers niet bij de aanpak van een missie en duwt ze niet in een bepaalde richting; spelers zijn vrij om zelf te bepalen hoe ze een missie aanpakken en moeten daar zelf bij nadenken. De tegenstand varieert van ongeorganiseerde militia tot goedgetrainde huurlingen, dus enig denkwerk en het gebruik van geavanceerde wapens is een vereiste.

Het spel is geoptimaliseerd voor de controller van Project Shield en voor Nvidia Tegra 4. Dat betekent onder meer dat Tegra 4-apparaten op betere zwaartekrachtsimulatie en visuele effecten kunnen rekenen. Daarnaast ondersteunt het spel de mogelijkheid die Project Shield biedt om verbinding te maken met een televisie. In dat geval toont het beeld op de tv een ander perspectief dan de speler op zijn eigen scherm ziet. Spelers zijn vrij om de Project Shield-controller te gebruiken om te spelen of alleen het touchscreen.

Tijdens het spelen verzamelen spelers experience points, waarmee in-game-personages naar een hoger niveau kunnen groeien, wapens verbeterd kunnen worden en speciale voorwerpen vrijgespeeld kunnen worden. Het spel beschikt verder over een instelbare moeilijkheidsgraad en zal door Bohemia Interactive doorlopend van nieuwe campagnes worden voorzien.

ArmA TacticsArmA TacticsArmA TacticsArmA Tactics

Reacties (17)

Ik hoop dat dit dan eindelijk een echt spel is dat op een mobiel platform draait is. En niet een mobieltjesspel wat gekoppelt is aan een grote release. Zelfs met de overdaad aan rekenkracht op mobieltjes heb ik nog maar weinig games gevonden die ook echt goed aanvoelen en besturing hebben, terwijl de PSP bijvoorbeeld laat zien dat dat best wel kan. (Android met PS3 controler)
Lijkt me wel interessant. Ik zal het zeker voor iOS spelen.
Maak eerst Arma3 even af a.u.b, daar zit ik echt op te wachten! :)
Dat spel zou eind vorig jaar al in de schappen moeten hebben liggen. Ok twee developers hebben 3 maanden vast gezet op een of ander Grieks eilandje, maar toch.
Doet me een beetje denken aan XCOM! Maar het ziet er leuk uit moet ik zeggen.. Ik hoop dat er meer van dit soort games komen qua opzet.
Lijkt me steeds interessanter worden die portable game devices. Nu dat de grafische chips en CPU's beter worden is het ook interessanter om er voor te ontwikkelen! Hopelijk gaat er een nieuwe markt voor ze open i.p.v. het PS Vita effect.
Gezien de belabberde status van hun (engines voor) arma 1 en 2 kan rustig verder werken en goed doortesten geen kwaad.
Edit: Ik had even niet in de gaten dat Project Shield natuurlijk gewoon een controller heeft. Mijn reactie slaap daarom ook een beetje nergens op.

Inderdaad. Het probleem bij zulke spellen, en ook race games, vind ik altijd de besturing. Je krijgt dan links en rechts enkele 'joysticks' of knoppen op het scherm. Maar je hebt totaal geen feedback, dus zit je steeds te kijken of je nog wel met je vinger op de knop zit.

Ik heb verschillende spellen geprobeerd op bijv. de iPad en iPhone, maar ik zit om de haverklap met m'n vingers naast de knoppen, omdat je niet aan kan voelen of je goed zit. Vooral als het een intensiever stukje wordt, en je meer uit 'reflex' handelt, is het gewoon niet leuk is om te spelen. Je gaat dood of rijd tegen een muur, omdat je weer eens naast de knop zat. Zulke spellen moeten echt ontworpen worden voor touchscreen, en niet wat on-screen knoppen en joysticks toevoegen. Ik hoop dat ze daar wat voor gevonden hebben.

[Reactie gewijzigd door ThomasG op 30 januari 2013 16:17]

Ik moet het nog bezien. Op de tegra tablet waar ik nu op typ (nexus 7) ben ik al vaak genoeg teleurgesteld door games. Zeker op Tegrazone zijn er veel met leuke screenshots, een boeiende descriptie maar gewoon oftewel vol met bugs zitten of zooooveel microtransacties dat je er ziek van wordt. Een bepaald spel maakt het al helemaal bont door de basegame gratis aan te bieden en dan drie levelpacks te verkopen voor 6.67 per stuk. Nee, voor games moet je echt niet naar android kijken, behalve als het gaat om te emuleren. De sixaxis controller werkt er helemaal perfect mee en zeker touch profiles maken dat het voor elke app werkt.

Enige goede native androidgames die ik gespeeld heb zijn bad piggies en jetpack joyride overigens. En dan ook maar mediocre goed.

Het zou mooi zijn als nintendo net als sega onder zou gaan in hun hardwarelijn, en slechts hun spelletjes nog uitbrengen voor andere platformen. Dat zal wel niet snel gebeuren echter als je die megaverkopen ziet.
Klopt, maar geef dan geen release datum, die je elke keer moet bijstellen. Dat staat zo knullig.
Jaren lang doen bijna alle grote studio's niet anders. Bohemia kan zich dat best permitteren dan, lijkt me. Als je eindproduct, wanneer het uitkomt, goed genoeg is vergeven je klanten je best wel.
Is er op dit moment een releasedate voor Arma3 dan? Ik krijg vooral nieuws te zien dat ze druk bezig zijn, maar nog niet klaar zijn. Ook dat ze goed hun best doen om zo'n goed mogelijke Open Alpha uit te brengen. Dat is toch al ander dan menig developper die keihard rushen om die game maar uit te brengen. Dat ze al veel moeite doen om een ALPHA uit te brengen geeft mij toch wat hoop. Ach, ik hoop op heel veel dingen voor Arma3 (Vooral een verbetering van de controls. Zie ook dit topic vol met goede ideen), maar ik verwacht eigenlijk bar weinig.
Ik dacht precies hetzelfde!
Lol die gasten lopen helemaal binnen, maar de enige reden dat iedereen opeens Arma II is gaan kopen is DayZ. Hebben ze zelf geloof ik nog niet helemaal door..
Natuurlijk hebben ze dat wel door, het is dan ook geen toeval dat ontwikkelaar Dean 'Rocket' Hall een volwaardig team en resources tot zijn beschikking heeft gekregen om aan de standalone versie van DayZ te werken. Dat was zonder al die populariteit niet mogelijk.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste smartphone met Tegra 4 onthuld wordt, hopelijk wat zuiniger en koeler want anders ben je na 20 minuten spelen van dit soort games wel klaar. Het ziet er al behoorlijk mooier uit dan de huidige generatie tegra games.

[Reactie gewijzigd door Micha89 op 30 januari 2013 17:27]

Hebben ze zelf geloof ik nog niet helemaal door..
Daarom zijn ze ook bezig met een standalone versie van DayZ op de Arma III engine...

[Reactie gewijzigd door Sinester op 30 januari 2013 17:27]

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt als je zoiets zegt en die stelling kan alleen maar gebaseerd zijn op aannames. Gesprekken betreffende een standalone vonden al plaats voordat de zomer begon. En ja, al met al beschouw ik mijzelf een betrouwbare bron betreffende het onderwerp DayZ...
prachtig om te zien hoe Bohemia ontwikkelaars bezig zijn met hun passie en naast DayZ dus ook al dit spel ontwikkelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013