Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties, 12.411 views •

De Franse uitgever Ubisoft heeft bekendgemaakt dat de Prince of Persia-franchise tijdelijk op pauze is gezet. Het bedrijf ziet voor de nabije toekomst geen brood in een nieuwe PoP-game, maar benadrukt dat de serie onderdeel blijft van zijn portfolio.

"Brand management is een lastig iets, waarvoor veel aandacht nodig is", verklaarde Ubisoft Montréal-directeur Yannis Mallat tegenover IGN. "Je zou kunnen zeggen dat Prince of Persia even op pauze staat, maar dat hebben we eerder gezegd over andere franchises, die toch ineens weer de kop op staken omdat een ontwikkelteam zin had er een nieuwe game voor te maken", aldus de topman van de Canadese ontwikkelstudio.

Dat er even geen nieuwe games komen, betekent volgens Mallat niet dat fans van de Prince of Persia-franchise zich zorgen moeten maken. "Daar ben ik niet bang voor. We vinden in de toekomst zeker iets om ze te vermaken. Prince of Persia is onderdeel van onze portfolio. We geven franchises wel vaker wat ruimte om even adem te halen, om te groeien of om te rusten. Prince of Persia is voor Ubisoft net zo belangrijk als andere franchises. Zodra we iets hebben om te laten zien, doen we dat."

De reactie van Mallat volgt ongeveer vijf maanden na het uitlekken van een vroege trailer van een nog niet aangekondigd project, dat in de video Osiris wordt genoemd. De video toont gelijkenissen met een in augustus uitgelekt screenshot dat wellicht een nieuwe, nog in ontwikkeling zijnde Prince of Persia-game toonde. Of dat project nog steeds in ontwikkeling is of in de koelkast is gezet, is niet bekend.

Reacties (31)

Reactiefilter:-131031+18+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Kijk naar SimCity, Hitman, Tomb Raider. Allemaal games die gewoon even een paar jaar lang niet zijn uitgebracht en keihard terug komen.
Keihard terugkomen? In het geval van Simcity en Hitman in ieder geval niet. Simcity wordt een MMO gedrocht en met Hitman heeft men besloten de casual kant op te gaan.
Simcity hadden ze beter met rust kunnen laten. 4 was nog een waardige simcity. Soms kun je een reeks beter laten voor wat het is, zodat het herinnerd wordt op een goede manier.

[Reactie gewijzigd door In Search of Sunrise op 31 januari 2013 10:58]

Lijkt me inderdaad niet zo erg dat ze dit doen, het is na de film en het spel dat ernaast stond doodstil geworden, ik denk dat over 't algemeen niemand erg zit te wachte op "PoP" momenteel.
Dus het zal een positief effect hebben als ze straks weer met een goed spel opduiken net als hopelijk 'Tomb Raider' een goede terugkomst zal maken. (En deze keer echt goed.)
Er is ook zo veel concurrentie nu met vergelijkbare spel-series, ik zou het ook even afwachten tot titels als 'Tomb Raider, 'Uncharted', 'Assassin's Creed' en 'Splinter Cell' wat gedoofd zijn, en ook de stank van "CoD" een beetje weggetrokken is. Alles op z'n tijd toch. Anders krijg je alleen maar halfslachtige spellen, als ze het de deur uit gaan haasten, dat willen we ook niet.
Consumenten hebben er een tijd op moeten wachten. Het is duidelijk dat er een andere weg is gekozen en dat vergt ontwikkelingstijd, dat snap ik.
Tja, Ik wil Half life 2 ep 3. Maar die komt ook niet als ik dat zeg. Je moet geduld hebben, PoP zou ooit wel weer een keer uitkomen.
Afgerond ook niet echt. Open einde. Dat betekent natuurlijk niet direct een sequel maar daar werd wel op gehint naderhand.
Ik vond Warrior Within juist vetter, het had zo'n toffe duistere sfeer met metal. Doomed alleen op een eiland over enorme diepe afgronden vluchten voor een duistere Demon die door de tijd achter je aan zit en toch de houding hebben van "bekijk het, ik bepaal mijn eigen lot". Dat spel was echt een uitdaging om op hard met alle life upgrades de Dahaka te verslaan.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 30 januari 2013 16:47]

Je hoeft mij niets te vertellen over de Tomb Raider games, ik werk eraan sinds de development in handen is van Crystal Dynamics :) (Legend dus, diegene na AoD).

Tussen Legend en AoD zit slechts 3 jaar. Veel voordehandliggender was dat Project_Newt doelde op de "pauze" tussen Underworld en de nieuwe, want die is namelijk 5 jaar! Maar nog steeds is dat geen pauze geweest, de game is al die tijd gewoon in ontwikkeling geweest. Niet al die tijd met een voltallig team uiteraard, maar dat geldt voor geen enkele game.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 30 januari 2013 16:15]

Het is niet zozeer gepauseerd geweest, maar het is over gegaan naar een andere ontwikkelaar, zeker met de politiek die daar ongetwijfeld bij kwam kijken duurt het dan gewoon wat langer voordat er een game geproduceert is.
snap niet dat je gedownmod word de film was erg vermakelijk voor een game verfilming helemaal
stukken beter dan street fighter en tekken films
En het bijbehorende spel was ook erg goed the forgotten sands was weer een stuk in de richting van sands of time
Jammer maar als er na een paar jaar er een super vette PoP uitkomt mogen ze van mij ;)
Heb alle vorige PoP's met veel plezier gespeeld dus hopelijk duurt de pauze ook weer niet al te lang.
Misschien nog een tweede PoP film Ubisoft? (Tegelijk met een AC film zou top ziijn O-) )
Na Tomb Raider Angel of Darkness(AoD) is het wel even gepauzeerd.
Dit spel was gewoon zo bagger dat mensen het zelfs niet eens zien als een Tomb raider game.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomb_Raider

Tussen AoD is 3 jaar tussen zijn omvolger en als je deze game negeert 6 jaar.
De cell-shaded PoP had nog wel een DLC-pakket gekregen. Hoewel ik hem zelf nooit gespeeld heb, dacht ik in reviews gelezen te hebben dat het verhaal daarin afgerond werd.
Prince of Pause heet het nu ;)
ik zet regelmatig een game op pauze om ff te gaan pisse.
Het gaat nog wel even duren denk ik. Ubisoft Montreal is ook de maker van Assasins Creed. AC komt in feite uit PoP voort en aangezien AC een behoorlijk flagship franshise voor Ubisoft is zullen die games wel even prioriteit krijgen.
Jammer dat de beloofde sequel nooit is gekomen voor Prince of Persia (de cell-shaded versie). Aan het einde van het spel wordt letterlijk gezegd "To be continued", maar daar is verder nooit meer iets over gezegd.

Ik vond die cell-shaded PoP trouwens erg lekker spelen! Het niet dood kunnen gaan maakte me echt helemaal niets uit. Daarnaast was het spel veel meer gefocust op het klimmen en klauteren en zo puzzels oplossen, dan het vechten in de Sands of Times series.

Zonde dat ze het nu even op pauze hebben gezet!
Hitman en Tomb Raider zijn beide niet gepauzeerd hoor. Daar is gewoon jaren aan gewerkt.
Ja, ik ben het met je eens. Sands of Time is een van mijn favoriete spellen ooit. Ik heb Warrior Within daarna gelijk gespeeld, maar de focus op vechten en combo's was niet voor mij weggelegd. Streetfighter IV had nog minder combo's dan dat spel. Juist de acrobatiek, puzzels en vooral de dynamiek tussen de twee hoofdpersonen maakt voor mij van The Sands of Time een klassieker.
Ik vind het jammer dat met AC wederom altijd weer in de tijd vooruit moet gaan, nog even en het is in de moderne tijd of zelfs de toekomst.
iIk denk dat ze later gewoon een comback willen maken met PoP omdat de laatste 2 games niet super verkochten, misschien dat ze achter de scene een nieuwe maken voor over een paar jaar.

en over AC, dat gaan ze ook doen, het verhaal van Desmond is voorbij en AC 4 zal ook een nieuwe verhaal lijn krijgen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True