Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties, 10.088 views •

De Duitse ontwikkelaar Crytek opent een studio in Texas. Het is de negende studio van het bedrijf en de eerste in de VS. David Adams, een van de oprichters van Vigil Games, staat aan het hoofd van het team. Hij neemt 35 werknemers van de voormalige THQ-studio mee.

Het openen van een studio in de VS voelt volgens Crytek-directeur Cevat Yerli als 'een natuurlijke stap'. De studio in Austin, Texas is de negende van het bedrijf, dat in 1999 door Yerli samen met twee broers werd opgericht. Net als de overige acht studio's van het Duitse bedrijf gaat Crytek USA Corp. games maken op basis van Cryteks eigen CryEngine. Wat het eerste project wordt van de nieuwe studio is nog niet bekend.

De Amerikaanse studio staat onder leiding van David Adams, eerder medeoprichter en general manager van Vigil Games. Adams neemt 35 voormalige werknemers van Vigil mee. Vigil Games, ook in Austin gevestigd, is officieel nog steeds eigendom van THQ. Die uitgever vroeg in december echter uitstel van betaling aan. Als gevolg van die maatregel kwam het personeel van Vigil een week geleden op straat te staan. Toen eerder deze maand de bedrijfsonderdelen van THQ geveild werden, bleek niemand geïnteresseerd in Vigil Games. Er werd niet geboden op de studio, noch op de rechten op de door Vigil ontwikkelde Darksiders-games. In feite neemt Crytek nu Vigil Games over zonder ervoor te hoeven betalen. De studio neemt ook niet de rechten op Darksiders over.

Demo van CryEngine 3

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (32)

Reacties (21)

"De studio neemt ook niet de rechten op Darksiders over."

Darksiders blijft dus in handen van Vigil, die verder geen medewerkers meer heeft?...

Zou zonde zijn van deze serie om zo ten einde te gaan..
Het blijft in handen van Vigil, wat in handen is van THQ. Het bedrijf dat THQ dus leeg koopt krijgt de rechten op Darksiders
Wie weet word dat toch nog van de hand gedaan richting Crytek als ze er anders geen cent voor krijgen. De curator zal hem toch nog wel ergens in de budget bak gooien op het laatst.
Ik neem aan dat Crytek dan toeslaat, Homefront hadden ze al voor een prikkie, nog een paar dagen wachten en ze kunnen Darksiders voor nog minder kopen.

Vervolgens gaat Vigil gewoon verder waar ze gebleven waren. Goede hoop gebaseerd op dit quoteje:
I knew, without a shadow of the doubt, that the project we were working on (Codenamed: Crawler) was going to blow people away. In fact, it DID blow people away. We did, in TWO months, what many companies haven't done in a year.
Als 'Crawler' inderdaad Darksiders 3 is, lijkt het me zonde om enkele maanden aan werk de prullenbak in de gooien. Daarnaast is dat hun expertise, niet het maken van first person shooters waar Crytek om bekend staat.
Wel een mooie nieuwe kans voor het THQ personeel.
Aangezien Crytek ook de IP Homefront heeft opgekocht, zou dit team misschien daaraan kunnen werken?
klinkt aannemelijk. Ik denk niet dat ze gelijk met een nieuw IP beginnen.
Nee, Crytek Nottingham werkt (al heel lang) aan Homefront 2
Hoe kan het al heel lang aan Homefront 2 werken als ze pas net de licentie voor de IP hebben?
Omdat ze dat al jaren geleden contractueel hebben afgesproken:
http://www.pcgamer.com/20...k-to-develop-homefront-2/
THQ was de uitgever, Crytek Nottingham is de studio die sinds het begin aan de productie van HF2 heeft gewerkt. Nu nog steeds, ze hebben alleen geen uitgever meer.
ik hoop echt op een nieuwe darksiders. Want de darksiders serie is gewoon top geweest...
Ik hoop echt dat het Darksiders IP met de studio mee gaat. Ik vond het een geweldige game en ik zou graag een nieuwe versie zien waar je multiplayer kan spelen.
In een later stadium gaat THQ alsnog proberen de resterende IP's te verkopen (waaronder ook Darksiders).
Ik las ook ergens dat Darksiders niet al te veel geld heeft opgehaald en dat Vigil studio nu aan een nieuw IP werkt.. Laten we hopen dat het nog goed komt met de serie.

In ieder geval zijn er weer 35 gamedev's van een werkplek voorzien :D
Tsja jammer dat ze niet gelijk ook de IP gekocht hebben maar de mensen die voor Vigil werken zijn in ieder geval gered.
Over het filmpje: WAT een engine! Ik kan niet wachten om ermee aan de slag te kunnen! Dit soort open werelden, en toch heel krap en close quarters. En dan de details! Ik kan Crytek en de CryEngine alleen maar toejuichen. Dit soort engines op max settings kunnen draaien, daar bouw je toch je pc voor?
Dat is inderdaad waar we onze PC's voor bouwen! Voor dit soort mooie graphs wil je alleen maar een dikke pc die het uiterste eruit haald, voor een AWESOME game-experience!

Edit: nu competable maken met de Oculus rift, dan heb je pas echt een waanzinnig systeem om mee te gamen.

[Reactie gewijzigd door Syrax op 29 januari 2013 13:32]

DAMN I WANT IT!!

Vanavond de beta van Crysis 3 maar eens via Origin binnen trekken.
Wow, die Top Secret Tesselated Toad Tech lijkt me enorm interessant! :+
Ik hoop dat men een Fantasy/RPG game maakt met de Cryengine.
De mods laten zien wat er mogelijk is.

http://youtu.be/0yanP8i0UkY

_/-\o_ :9~
Als ik me niet vergis was er een studio bezig met een mmorpg game op de Cryengine. Ik weet helaas niet meer de naam van de game noch de studio.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True