Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 85, views: 21.162 •
Submitter: SECURITEH

Game-uitgever THQ zal worden opgesplitst in diverse delen. Onder meer Sega en Ubisoft nemen onderdelen van de noodlijdende game-uitgever over. Eerst wilde investeerder Clearlake Capital het geheel overnemen tegen een klein bedrag, maar daar stak een rechter een stokje voor.

VeilingDe veiling van de bedrijfsonderdelen van THQ heeft bijna 72 miljoen opgebracht. Dat is ruim meer dan de 60 miljoen dollar die investeringsmaatschappij Clearlake Capital neer wilde leggen voor het totale bedrijf. Daarmee is voldaan aan de voorwaarde die een Amerikaanse rechter eerder deze maand stelde. Die bepaalde dat de deal die THQ en Clearlake in december sloten verbroken moest worden als de veiling meer op zou leveren dan het bod van Clearlake. De rechter gaf daarmee gehoor aan een groep schuldeisers van THQ die stelde dat hun belangen beter vertegenwoordigd zouden zijn bij een veiling.

Het is ook duidelijk waar de diverse bedrijfsonderdelen naartoe verhuizen. Zo wordt Relic Entertainment eigendom van Sega. De studio, die bijna klaar is met Company of Heroes 2, werd voor 26,6 miljoen dollar verkocht. Volition Inc, de makers van de Saints Row-serie, gaat voor 22,3 miljoen dollar naar het Duitse Koch Media. Koch koopt voor 5,9 miljoen dollar ook de rechten op de Metro-serie en zal dus Metro: Last Light op de markt brengen, dat gemaakt wordt door 4A Games. De studio was geen eigendom van THQ en werd dus niet geveild.

Uitgever Take-Two Interactive legde bijna 11 miljoen dollar neer voor de rechten op Evolve, een titel die in ontwikkeling is bij het zelfstandige Turtle Rock Studios. Ubisoft betaalt 3,2 miljoen voor de licentie op South Park: The Stick of Truth. De Franse uitgever betaalt daarnaast nog 2,5 miljoen dollar voor de studio van THQ in het Canadese Montreal. Daar werd gewerkt aan de games 1666 en Underdog. Of de rechten op die games meeverhuizen naar Ubisoft, is niet duidelijk. Het Duitse Crytek legde een half miljoen dollar neer voor de rechten op Homefront.

Er werd tijdens de veiling geen bod uitgebracht op ontwikkelaar Vigil Games, de studio achter beide Darksiders-games. Dat wil zeggen dat de studio en de rechten op de serie in handen blijven van THQ. Voor het personeel van de studio is dat slecht nieuws, want THQ moet hen per direct ontslaan. De uitgever blijft in sterk afgeslankte vorm bestaan. Op het hoofdkantoor blijft een klein team actief, die zal proberen het restant van het bedrijf alsnog te verkopen voordat het uitstel van betaling verloopt. De leiding van het bedrijf stelt in een brief aan het personeel dat ze hopen binnenkort meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (48)

Reacties (85)

Zeer spijtig, had de originele verkoop doorgegaan was THQ blijven bestaan, nu zullen ze verdwijnen. En dat allemaal omdat de schuldeisers liever snel een deel van hun geld terug zien in plaats van het volledige bedrag terug te krijgen op een langere termijn.
Er is geen enkele garantie dat het geld op lange termijn wel was teruggekomen. Schijnbaar verkochten hun games niet goed genoeg of kosten ze teveel geld om te maken, maar ze hebben tijd zat gehad om dit te fixen (je gaat niet in twee dagen failliet). Hebben ze niet gedaan: jammer maar helaas.
Ik vind het jammar dat Darksiders geen verkoper heeft kunnen vinden, zelf niet goedkoop... Is toch één van de betere games uitgegeven door THQ.
tja jammer, maar in plaats van te ontslaan zouden ze ook de game aan het daar werkende personeel kunnen verkopen, die zouden dan zelfstandig / onafhankelijk verder kunnen mits ze een sponsor vinden ze zouden ook via crowd funding kunnen proberen genoeg geld bijeen te krijgen om een bod te doen ...
tja jammer, maar in plaats van te ontslaan zouden ze ook de game aan het daar werkende personeel kunnen verkopen, die zouden dan zelfstandig / onafhankelijk verder kunnen mits ze een sponsor vinden ze zouden ook via crowd funding kunnen proberen genoeg geld bijeen te krijgen om een bod te doen...
Dan moeten die developers dat ook maar willen.
Dat willen ze vast, maar developers zijn (meestal) financieel afhankelijk van de publisher...
Die schuldeisers zouden in het originele plan 60 miljoen terug krijgen. Nu krijgen ze 72 miljoen. Dat is 20% meer. Ook was THQ in het originele plan ook verkocht en was er dus geen mogelijkheid voor de schuldeisers om op langere termijn alles terug te krijgen. Voor de schuldeisers was dit dus de best mogelijke deal.

Voor het personeel is het een beetje gemengd, sommige studio's zijn nu beter af dan wanneer ze onder een investeerder zouden vallen maar andere werknemers kunnen per direct op zoek naar een andere baan.

Maar uiteindelijk is dit niet de schuld van de schuldeisers maar van het management van THQ.
Maar, in het originele plan bleef THQ bestaan en konden de schuldeisers dus later hun schulden alsnog innen. Die 60 miljoen was gewoon om de hoogste noden tegen te gaan en ervoor te zorgen dat THQ terug financieel stabieler zou staan.

En zelfs voor de studios die nu zijn overgenomen heb ik niet al te veel hoop op de toekomst. We hebben het de laatste jaren maar al te vaak gezien dat een studio word overgenomen, de huidige projecten afwerkt en dan de deuren sluit.
Maar dan zeg je eigelijk: verklaar ons niet failliet maar geef ons meer tijd. Voordat er een faillissementaanvraag komt wordt dat doorgaans al (meerdere keren) gedaan. Een faillissement is vaak goed omdat de schuldenlast dan weg is en men in afgeslankte vorm kan doorgaan met de winstgevende bedrijfsonderdelen.

Wel jammer voor schuldeisers en personeel natuurlijk. Alhoewel veel van het personeel vaak direct weer bij de rechtsopvolger aan de slag kan.
ClearLake Capital is een investeerdersmaatschappij, THQ een verliesleidend bedrijf.

Wat denk je dat een investeerdersmaatschappij met een verlieslijdend bedrijf doet? Doorgaans is dat saneren & onderdelen verkopen. Het is niet alsof een dergelijke investeerder THQ koopt 'om het nog een kans te geven' .
Voor Relic hoef je je geen zorgen te maken, Sega is meester in RTS spellen, Relic die zelf bekend is door RTS is in heel goede handen terechtgekomen.
Heb je hier een bron voor? want bij een faillissementsverkoop is het normaal gesproken een eenmalig koopje, en vervallen daarna alle rechten.

Sterker nog, vaak hebben banken van latere leningen een soort premium schulden die eerst afgelost moeten worden, waardoor de 'echte' schuldeisers (leveranciers e.d.) alsnog achter het net vissen.
Dit is een link naar het oorspronkelijke persbericht: THQ News Release.

Er was duidelijk sprake van een verkoop van alle bedrijfseigendommen en dat is iets heel anders dan een overname of doorstart. De bieder achter de schermen ('stalking horse bidder') die Clearlake vertegenwoordigde was waarschijnlijk Ubisoft.

Als het oorspronkelijke plan door was gegaan dan was de situatie praktisch hetzelfde geweest als nu. Hoe dan ook hadden de schuldeisers geen enkele kans gehad om na de verkoop van de bedrijfsonderdelen hun geld nog terug te krijgen. In het persbericht wordt nog de suggestie gewekt dat THQ er sterker voor zou staan na de verkoop van de eigendommen maar het ontslag van de werknemers van 'Vigil Games' bewijst dat zelfs met de opbrengst van 72 miljoen geen enkele toekomst hebben.

Of het voor de werknemers anders uit zou hebben gepakt is onmogelijk te zeggen. Je kan er alleen naar raden wie de partij was die Clearlake vertegenwoordigde en wat hun plannen waren. Het had er echter veel van weg dat ze er vooral op uit waren om voor een vriendelijk prijsje het IP in handen te krijgen. Zeker als het inderdaad een partij was geweest als Ubisoft die zelf al de nodige studio's heeft had dat weinig goeds voorspeld voor het personeel.

Van een overname is verder nooit sprake geweest. Dat is gewoon een verkeerde interpretatie van het verkoopplan voor alle bedrijfseigendommen.
Het is te hopen voor de werknemers dat de rust en stabiliteit nu een beetje terug keert. Vooral in deze tijd is dat toch ook wel wat waard. Het merendeel is zo te zien nu goed terecht gekomen en dan valt er voor ons ook nog wat te vieren. Met een beetje mazzel komen en dan toch nog wat mooie titels uit deze "puinhoop".

Die schuldeisers, meestal een hoop speculatie van investeerders, die idd alleen op korte termijn kijken. Dat is ook vaak de doodsteek voor dit soort bedrijven, gebrek aan visie en tijd.
Die schuldeisers, meestal een hoop speculatie van investeerders, die idd alleen op korte termijn kijken. Dat is ook vaak de doodsteek voor dit soort bedrijven, gebrek aan visie en tijd.
Dat is een beetje kort door de bocht. Zeker in deze tijd hebben de schuldeisers ook hun geld nodig. Het gaar hier namelijk niet alleen om banken maar ook om leveranciers die ook werknemers hebben die betaald willen worden.

Daarnaast heeft THQ gewoon afspraken gemaakt met de schuldeisers, en die moeten ook nagekomen worden.
Rust heb je als werknemer in de games industrie niet snel hebben. De deadline, de crunch periode , ik ken er diverse die minimaal 12 uur per dag werken voor een periode van 3 maanden.

Overuren? Echt niet.
Nee, maar als je dan ook nog steeds met het gevoel moet werken dat je baan op de tocht staat waar doe je het dan allemaal voor. Niks is zeker in die industrie maar toch...
Dat is reguliere werkdruk in menig baantje, het gaat om de rust binnen de toekomst van het bedrijf, wat al hele lange tijd de nodige extra druk meebracht.
Rust omdat je toekomst 'zeker' is binnen het bedrijf, is er nooit bij een Amerikaans bedrijf, ze kunnen je ten alle tijden zonder pardon ontslaan (zolang er geen discriminatie in het spel is). Altijd precies voor de kerst is als werknemer het hartje vasthouden bij de (grote) Amerikaanse bedrijven...
Bij de originele verkoop was meer dan waarschijnlijk net hetzelfde gebeurd, alleen over iets langere termijn en voor meer geld. Een bedrijf als Clearlake heeft geen interesse in games uitbrengen, die zien gewoon een bedrijf dat ze goedkoop kunnen kopen, opsplitsen en in stukken met winst verkopen...
Hoewel ik het ook heel spijtig vind, kon THQ al niet meer gered worden. Nu gaat het geld tenminste nog naar de schuldeisers (waaronder ook een aantal ontwikkelaars trouwens) in plaats van een andere firma die vooral van de ellende van anderen profiteert...
Er was geen enkele garantie dat THQ dan op de lange termijn wel het hoofd boven water had kunnen houden. Clearlake is een investeringsmaatschappij en die willen ook rendement zien.
quote: Blokker_1999
Zeer spijtig, had de originele verkoop doorgegaan was THQ blijven bestaan, nu zullen ze verdwijnen. En dat allemaal omdat de schuldeisers liever snel een deel van hun geld terug zien in plaats van het volledige bedrag terug te krijgen op een langere termijn.
Weet jij iets dat wij niet weten of heb je niet goed nagedacht???

Als een externe partij het bedrijf overneemt dan nemen ze jou aandeel over voor bedrag x. Terugverdienen is er niet meer bij... Het andere bedrijf is voortaan eigenaar en de schuldeisers hebben er niks meer mee te maken. Als iemand iets gaat terugverdienen dan is het de partij die 60 miljoen ophoest... Dat is immers de reden dat ze de investering doen ;) .

Je denkt toch niet dat een investeringsmaatschappij 60 miljoen gaat weggeven (aan de schuldeisers) om vervolgens geen eigenaar te zijn... Het voorstel was geen lening maar een overname.

Zoals in het artikel wordt vermeld is het vooral jammer voor de werknemers (van de onverkochte studio).

Overigens had ik persoonlijk ubisoft een betere match gevonden voor relic dan SEGA. Ubisoft heeft nog best wel aardige strategie games (ruse, settlers, anno, etc).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 24 januari 2013 11:27]

Gelukkig nog dat Sega Relic Entertainment op koopt, had erger kunnen zijn als EA er met de buit van door zou gaan.
En kort daarna zou het gedaan geweest zijn met Relic... EA heeft de niet-zo-goede reputatie van opkopen en kort daarna sluiten van studios.
En dit was wat THQ wou verkomen.. als alles werd gekocht door 1 onderneming hadden ze als 1 bedrijf door gekunt. Nu is THQ verkocht puur voor de rechten op de franchises dood zonde.
Had nog een stille hoop dat een bedrijf zoals nintendo, microsoft, Activision blizzard of ea ja zelfs die laatste twee het geheel zouden kopen en het als 1 bedrijf met rust zouden laten.

Naast dit is darksiders ook afgemaakt. Het verkocht niet goed genoeg denk ik dan maar en zal ook nooit meer een vervolg zien.

Zeer mooie quote van een van de lead combat designer van vigil today on neogaf:

"The walls look bare," "It's quiet. The seats are empty." - http://www.neogaf.com/for...6817540&postcount=325

[Reactie gewijzigd door schipperz op 24 januari 2013 07:44]

Als een game niet verkoopt, dan wordt het lastig qua bestaansrecht. In goede tijden kom je er nog mee weg, in slechte tijden wordt je genadeloos afgerekend. Ik denk dat dit nog de beste optie is voor de THQ onderdelen. De goede onderdelen (Company of Heroes 2, Saints Row) worden voor de hoogste prijs verkocht en blijven bestaan. De slechte onderdelen blijven achter in THQ en zal op termijn failliet gaan/verdwijnen. Het enige jammere hieraan is dat de naam THQ waarschijnlijk verdwijnt terwijl dat toch een vrij grote naam is.
Inmiddels is er al een klein sprankje aan hoop voor het voortbestaan van de Darksiders franchise:
Lead combat designer Ben Cureton wrote a sad account on NeoGAF of the studio's predicament. Of the game the team was making codenamed Crawler (maybe Darksiders 3), he said Vigil had done in two months what other teams couldn't do in a year. Cralwer, he wrote, "was going to blow people away".

But is this the end? Bayonetta, Vanquish and Anarchy Reigns mastermind Platinum Games appears to be interested in the Darksiders licence.

Then Atsushi Inaba, head of Platinum Games, tweeted this (translated by Kotaku): "In THQ studio and IP selling off auction, Darksiders is unsold? [We] wanna buy it...on the cheap...
Platinum Games is o.a. bekend van Bayonetta, Madworld, Vanquish en MGS: Rising. Wel allemaal console titels, wat me het voortbestaan van de PC versie doet twijfelen. Maar goed, er is hoop.
CoH gaat met Sega mee, Southpark naar Ubisoft en Crytek neemt Homefront over. Warhammer wordt niet specifiek genoemd maar gaat waarschijnlijk ook met Sega mee. (Via nu.nl, het originele artikel en kotaku.)

(Was een reactie op LOTG)

[Reactie gewijzigd door Gody op 24 januari 2013 08:02]

De Warhammer 40K licentie gaat terug naar Games Workshop. De kans is wèl vrij groot dat SEGA die gaat proberen te verkrijgen omdat ze al de Warhammer Fantasy licentie hebben, en nu met Relic de ontwikkelaar van Dawn of War & Space Marine in huis hebben...
Het is zonde een bedrijf zoals THQ te zien gaan zo. Gelukkig zijn de meeste afdelingen wel goed terecht gekomen. Sega vertrouw ik wel met Relic
Ik niet. Geziet het vlaggenschip van Sega, de Total War reeks, hebben deze mensen geen kaas gegeten van games, en kunnen beter in de film bussness stappen: prachtige beelden, zonder enige diepgang. Dat is bij bijvoorbeeld company of heroes wel anders, een pareltje van een spel.
Ik mis nog meer dan alleen Darksiders.

- Saints Row licentie? Gaat die met het team mee naar Koch?
- South Park: The stick of thruth: Komt deze game nog uit? Op steam staat nog maart met THQ als uitgever.
- Company of Heroes licentie? Gaat die met Relic mee naar Sega?
- HomeWorld licentie? Gaat die met Relic mee naar Sega?
- WarHammer 40K licentie?

Een hoop onduidelijkheid. Vooral heel erg vervelend voor het personeel wat nog bij THQ zit in onzekerheid. Op straat of toch nog op de valreep een andere baas.
Saints row is opgekocht door Rockstar gamers/ Take-Two Interactive volgens mij.


EDIT nee Voilition is opgekocht door KOCH media dat betekent dat the saints row daar wellicht ook bij zit
bron: http://icrontic.com/article/the-end-of-thq/
Here’s what it means for games that were currently under development with THQ:

Company of Heroes 2 just went to SEGA. We’re not sure what this means for the team working on it yet.
Metro Last Light and Saints Row goes to Koch Media, parent company of Deep Silver, publishers of Dead Island
Homefront goes to Crytek
South Park: Stick of Truth goes to Ubisoft, as well as the THQ Montreal team
“Evolve” goes to Take 2

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 24 januari 2013 08:10]

Volgens mij gaat Warhammer 40K mee naar Sega, ze hebben ook de Warhammer Fantasy licentie waar ze een Total War game mee gaan maken dus dat zal wel goed komen.
Misschien krijgen we dan nog een keer Warhammer 40K Total War :)
helaas is tweakers niet volledig. op nu.nl stond gistere al meer waar wat heen ging ook over homefront.
- SR & Volition gaan allebei naar Koch
- South Park zal zeker nog uitkomen aangezien het spel al af is, wie de uitgever zal zijn is nog niet 100% zeker aangezien de makers van South Park claimen dat dit spel niet verkocht kon worden en terug naar hun moest gaan.
- CoH blijft bij Relic en komt dus in handen van SEGA
- Homeworld is (voorlopig) nog niet verkocht
- Warhammer 40K gaat terug naar Games Workshop maar zal daar wel terug aangevraagd worden door SEGA (die ook al de Warhammer Fantasy licentie hebben) omdat ze nu Relic hebben ( = Dawn of War & Space Marine)
Ik mis vooral de Red Faction licentie in dit hele verhaal. Red Faction 1 en Red Faction Guerilla waren gewoon goede games, niet spetterend maar meer dan hersenloos vermaak.
Getuige dit bericht op Tweakers heeft THQ zelf ruim anderhalf jaar geleden de stekker al uit de Red Faction franchise getrokken. Dat biedt weinig hoop voor de verkoop er van.
Homeworld is uitgegeven door Sierra, niet door THQ, dus nog van voordat Relic bij THQ werd ingelijfd. Homeworld hoort dus niet bij de IP's van THQ. Hetzelfde geldt voor Freespace (van Volition): uitgegeven door Interplay en dus niet van THQ.

WH40K licenties blijven bij Games Workshop; wel een grote kans dat Sega een nieuwe deal kan sluiten.
Dit is niet waar. THQ heeft al in 2007 de licentie van homeworld terug gekocht.

http://www.gamespot.com/n...homeworld-license-6182452
http://tsdr.uspto.gov/doc...p;docId=RAA20070926120233

Er waren toen al veel geruchten over homeworld 3. jammer genoeg heeft relic er geen tijd voor gehad, of THQ zag het nog niet zo zitten.

Greetzzz
dit is dus het einde van Darksiders? zeer spijtig vond deel 1 & 2 zeer vermakelijk..
Laten we hopen dat ze dat (studio + licentie) nog weten te verkopen. Darksiders 2 was een van de beste spellen van 2012 voor mij. Daarnaast is dat verhaal nog niet af, het zou enorm zonde zijn om er geen mooi einde aan te breien.
Sega heeft Universe at war uit gebracht en doet ook de bekende total war series

dus dit is zeer zeker wel goed voor de CoH series _/-\o_

sega begrijpt wel wat er in een RTS thuis hoort
meta gameplay en een vaste playerbase!

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 24 januari 2013 07:51]

Vervelende toestand. Overigens is het lot van South Park: The Stick of Truth nog niet zeker aangezien South Park Studios voorafgaande aan de veiling nog een bezwaar heeft ingediend met betrekking tot de rechten van de game. Het kan heel goed dat South Park Studios hier een zaak van gaat maken; dat de verkoop alsnog niet door gaat en de releasedatum in maart ineens niet meer zo haalbaar kan blijken. Laten we hopen dat ze het snel oplossen, want ik kijk erg uit naar deze game.

Overigens ook mijn steun aan de THQ medewerkers die hun baan nu kwijt zijn. De gaming industrie is nog best een lastige om een goede stabiele baan te vinden, dus ze zullen de steun van andere bedrijven zeker nodig hebben.

Edit: Overigens ook opmerkelijk dat Activision en EA geen enkele aankoop hebben gedaan.

[Reactie gewijzigd door Ganonmaster op 24 januari 2013 07:57]

Het bericht is niet volledig ben ik achter gekomen: EA heeft wel 1 ding gekocht:

EA: de WWE-licentie
Ubisoft: South Park: The Stick of Truth
Sega: Relic van Company of Heroes
Koch Media: Volition van Saints Row/Red Faction
Crytek: de Homefront-licentie
Take Two: het Turtle Rock-project, volgens een medewerker van BioWare

http://www.gamer.nl/achte...e-nieuws-vanaf-de-veiling
Opmerkelijk. Vraag me af waar ze vandaan halen dat EA de WWE licentie koopt. Op andere sites lees je dat WWE niet verkocht is OF dat Take Two de licentie overneemt. Hopen dat het stof snel neer daalt zodat we een goed overzicht krijgen van de werkelijke stand van zaken.
De deal tussen EA en THQ over WWE werd al halverwege 2012 gesloten. Zie nieuws: THQ sluit San Diego-studio
Dit is onwaar; de WWE-licentie ligt momenteel nog voor het oprapen. Daar is nog geen deal over bekendgemaakt. De verwachting is echter dat Take Two of EA de WWE licentie zal aanschaffen. Maar waarschijnlijk volgt in de komende week meer duidelijkheid.
Dit is om te huilen. De Darksiders, Warhammer 40k en Saints Row franchises behoren tot mijn favorieten.
Eigenlijk had ik dat al een beetje aan zien komen. Erg jammer... Misschien dat Joe Madureira (de strip-tekenaar / art developer) nog een leuke comic wijt aan de Darksiders serie, of beter gezegd, de comics 'afmaakt'. Ik ben toch erg benieuwd hoe het verhaal afloopt!
Het is te hopen, maar Joe Mad staat nou niet bekent om het afmaken dan wel op tijd afleveren van werk :+
Battlechasers, anyone? :'(

Maar nee, ik ben inderdaad ook bang dat het gedaan is met de Darksiders franchise. Ik vond beide spellen uiterst vermakelijk en weer eens heel wat anders dan de meeste actie-adventure spellen.
Twee van de drie studios die deze games maken zijn nu al "veilig", dus daar zal je heus nog wel games van zien verschijnen... Darksiders zal ook nog wel door iemand opgepikt worden gok ik.
Nou ja zolang de licentsie niet verkocht word mag niemand er wat mee doen dus er zal toch echt een koper moeten komen voor die licentsie.
Dat ze de studio's in handen hebben is alleen maar handig voor het ervaren team wat er zit maar momenteel kunnen ze daar niks mee voor Darksiders
jammer dat thq kapot is gegaan. ze hadden echt hele goede spellen. zoals homefront. het verhaal en de multi player vond ik veel beter dsn de destijdse cod etc. maar ook compa.y of heroes was toch echt een super spel. hopelijk worden de spellen goed verder ontwikkeld. met name homefront. dat die een plekje rond de bf3 en cod krijgt. dat zou wel tof zijn.
Het is grappig dat je Homefront aanhaalt als voorbeeld van een echt goed spel daar dit spel vooral bestaansrecht had vanwege heel hoge verwachtingen en een soort van hype. Al snel na de release kwamen er zeer negatieve recenties en reacties en bleken de verkoopcijfers erg tegen te vallen. Homefront is juist een voorbeeld van een spel dat zijn hoge verwachtingen niet kon waarmaken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013