Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 247, views: 40.466 •

Apple heeft afgelopen kwartaal een recordaantal iPhones verkocht. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van de fabrikant. Het aantal van 47,8 miljoen verkochte iPhones ligt fors hoger dan het vorige verkooprecord van 37 miljoen uit de laatste maanden van 2011.

Dat Apple zoveel iPhones verkocht, komt mede doordat de iPhone 5 eind september in de verkoop ging in veel landen, waardoor hij gedurende het hele laatste kwartaal te koop was. Een andere factor is dat de prijs van de iPhone 4 door de release van de nieuwe telefoon in de Verenigde Staten in combinatie met een abonnement zakte naar 0 euro. Bij de Amerikaanse marktleider Verizon Wireless was daardoor 'slechts' de helft van de verkochte iPhones een duurdere iPhone 5, meldt CNN. Apple zelf maakt niet bekend hoeveel van de verkochte iPhones van welk model zijn.

Apple verkocht 22,9 miljoen exemplaren van zijn tablet iPad. Dat is inclusief verkopen van de nieuwe iPad Mini, die in november uitkwam. De verkopen van tablets liggen al sinds het begin van de verkoop in 2010 in de laatste maanden van het jaar hoger, omdat veel mensen met de feestdagen zichzelf of anderen een tablet cadeau geven.

Het aantal verkochte Macs lag op 4,1 miljoen, een daling van een kwart ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Dat zijn de verkopen van MacBooks en iMacs bij elkaar. De winst kwam uit op 9,8 miljard euro bij een omzet van 41 miljard euro, een stijging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Verkoopcijfers Apple iPhone, iPad, Macs

Reacties (247)

Reactiefilter:-12470221+1111+28+30
Overigens ben ik aan het dubben over een macbook dus ben niet anti apple. Vraag me alleen af of ik niet op een oude trein spring qua systeem.
tja het kan niets wat een windows latop niet kan en het is ook niet sneller het is alleen een wat strakker design verder heeft windows alleen maar voordelen.
het is maar net wat je wil maat in feite betaal je voor het design.

wil je gewoon preformance kan je net zo goed voor minder een windows laptop kopen daar kan je alles op wat je op een mac ook kan maar dan voor minder geld.
Dat heb ik ook heel lang geroepen. Het is in principe waar dat je op een goedkopere Windows-laptop hetzelfde kan als op een Macbook, maar als je een vergelijkbaar apparaat wil, kom je met de ultrabooks toch vrij dichtbij de prijsklasse van Macbooks. Daarnaast is mijn ervaring dat Macbooks efficiënter met de accu omgaan en het daarom veel langer uithouden.

Dan is er nog de besturing die in het begin vreemd lijkt, maar uiteindelijk gewoon intuïtiever werkt. Als ik nu Windows gebruik, lijkt het allemaal nogal omslachtig en niet gebruiksvriendelijk.

Ik heb echt jarenlang Windows gebruikt, maar sinds ik een paar jaar een Macbook heb, hoef ik niet meer terug. OSX is gewoon een grote verbetering ten opzichte van de vorige versies. Heb OS8 en OS9 ook een tijd gebruikt voor m'n studie en dat vond ik echt ronduit kut.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar omdat ik toch geen spellen meer speel op m'n pc/laptop, heeft Windows voor mij geen meerwaarde meer. Misschien dat ik binnenkort ChromeOS ga proberen, dat is tenslotte ideaal voor basisfunctionaliteit.
Dat is blijkbaar ook een kwestie van smaak, want ik heb jaren op Windows gewerkt, toen een MacBook gehaald...het 3 MAANDEN dagelijks de kans gegeven, maar vind OSX gewoon niet intuitief. Ben dus weer terug geswitched naar Windows.
Op mijn MacBook moest ik allerlei betaalde add-ons installeren om handige dingetjes zoals in Windows te krijgen: double click titlebar to enlarge (iets anders dan fullscreen), Finder sorteren op folders en dan files, backspace! etc etc.
Wel relaxed is spotlight en de trackpad, maar spotlight-achtige search zit nu ook in Windows 8 en de trackpads van moderne Samsung laptops zijn ook echt steengoed.
Qua pricing ben je met een mac sowieso duurder uit, alleen al vanwege de tig convertors die je her en der (@werk/@thuis/@vriendin) moet hebben liggen om uberhaupt iets te kunnen doen.
Ik durf te zeggen dat ik het een eerlijke kans heb gegeven, maar mijn MacBook ligt nu stof te vangen in de hoek. Gebruik hem alleen nog als ik nieuwe apps voor iOS wil builden.
Os X Lion ligt vooraan de innovatie en is een uiterst krachtig systeem in combinatie met de daarvoor afgestemde hardware, dit is niet te vergelijken met het achterhaalde iOS. Een MacBook blijft dus wel een aanrader, hoewel je niet je geld moet verbrassen aan uitbreidingen op de instapmodellen
Je bent in ieder geval virusvrij met een MacBook. Syncen met iPhone en iPad is veel eenvoudiger. Maar persoonlijk vind ik (Mac-gebruiker sinds 1989) de nieuwe MacBooks nogal prijzig.
Gaan we écht weer aan dat virusverhaal doen?? Kom op man...
offtopic:
Dan koop je deze week toch een Asus bij de MediaMarkt met 21% korting, zet er Hackintosh op, ik heb nog wel een Apple sticker die ik je kan toesturen, en dan ben je voor ¤ 400 á ¤ 500 klaar. Als het niet bevalt dan ga je verder met Windows 8. Na 2 á 3 jaar ben je toch weer aan een nieuwe bak toe. Of je draait Windows op je MacBook, kan ook, en verkoopt het ding na twee jaar voor een goede prijs, iets wat je met een Asus nooit zou lukken ;)


Hoe kritisch ik dan ook ben over Apple, ik vind toch dat het wel eens afgelopen kan zijn met de bewering dat Apple een hype, trend of oude trein is. Hoe je het ook wendt of keert, deze cijfers liegen er niet om. En de cijfers van de afgelopen (15) jaren op rij laten toch een heel ander beeld zien.

Het is niet alleen die telefoon, maar een heel ecosysteem, iets waar ik juist een beetje bang voor word. De ontwikkelingen van de laatste jaren waarin Apple haar iOS steeds verder naar voren schuift, OSX heel geleidelijk op een tweede plaats komt, en misschien wel gaat integreren met iOS, vind ik ronduit eng. Ik moet dan ook accepteren dat Apple's markt verschuift van de creatieve sector (kleine markt) naar de consument (de grootste markt), en geef ze eens ongelijk.

Microsoft doet hetzelfde met haar W8 en WP8 integratie, met daarnaast steeds meer focus op hardware; Google met Android + Chrome en haar hardware; op een bepaald moment hebben we drie supergesloten ecosystemen, waarin alles in de cloud zit en software uitsluitend SaaS is of afgesloten. De goede oude tijd van anonimiteit, softwarepiraterij via verborgen backdoortjes op Pr0n-sites, cracks, serials, torrents, je eigen content via het web bijelkaar "stelen" en op je eigen devices zetten ligt al bijna definitief achter ons.

Dus trend, hype, oude trein, nee, juist een steeds groter groeiend "monster" dat ons allemaal gaat opslokken.
9.8mjrd winst op een omzet van iets meer dan 40 mjrd - da's 25% marge! Da's ver boven het gemiddelde van de markt dat tussen 5 en 10% zit - maw. iemand betaalt die marge - ik niet dus...

En hoeveel vangt de fiscus?

Niet veel zo blijkt - tja - ons systeem staat duidelijk op instorten...
Jij denkt dus dat Asus, Samsung of Intel uit liefdadigheid hun producten veekopen?

Die fabrikanten maken ook vette winsten en zouden geen enkele kans laten liggen om 1 cent meer te vragen.

Alleen dat lukt ze niet en volgens mij kan je beter zeuren over oliebedrijven, autobedrijven die zijn steken in gedachtengang van 100 jaar geleden en banken die woekerwinsten maken dan een computermerk die probeert te innoveren of je het daarmee eens bent of niet.

Overigens heb ik zelf niks in huis van Apple.
9.8mjrd winst op een omzet van iets meer dan 40 mjrd - da's 25% marge! Da's ver boven het gemiddelde van de markt dat tussen 5 en 10% zit - maw. iemand betaalt die marge - ik niet dus...
Zo'n lage marge is geen probleem als het gecompenseerd wordt door volume maar zodra de verkopen teruglopen vallen de klappen.
En hoeveel vangt de fiscus?
Vangt? Je bedoelt heeft al gevangen want de BTW (betaald door de consument) is al afgedragen.
Niet veel zo blijkt
21% (in Nederland) over de omzet lijkt me meer dan voldoende.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 24 januari 2013 14:19]

Volgens mij kan Apple beter ook iOS op de mac lijn gaan zetten, ben benieuwd hoe de verkopen er dan uitzien :)
Gaat niet gebeuren. Heeft CEO Tim Cook al aangegeven. Het zal dichter naar elkaar groeien (gebeurd nu al met zelfde soort applicaties) maar mergen gaat niet gebeuren.Ik zit ook niet te wachten op een tablet interface op een Mac als ik eerlijk ben (zie Windows8).
Maar ze hebben al meer geroepen dat iets niet ging gebeuren. Een iphone wordt absoluut niet groter. Dat wordt die wel langzaam let maar op. Eerst iets langer maar mark my words, hij wordt zeker ook breder let maar op. Dat is de trend van de jeugd, groot en indrukwekkend. He not my choise, maar het gaat geleidelijk aan gebeuren. Een kleine Ipad zou er ook niet komen volgens Steve, en veel apple fans riepen "onzin een kleine tablet dit is perfect"en wat schetst mijn verbazing. Heel veel mensen zijn wederom van hun mening afgestapt en vinden het nu briljant. Dus zeg niet "gaat niet gebeuren" bij Apple kan tegenwoordig alles.
Wel duidelijk dat het retina gebeuren op macs niet echt aanslaat. Dat is ook niet zo gek waneer je er 2200+ voor neer moet leggen.
De retina MBP is mijn inziens een niche product. Ik ben het er mee eens dat 2200+ erg veel geld is, maar dergelijke producten hebben vaak een eigen fanbase. Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is alvorens een retina scherm standaard en betaalbaar is. Kijk maar naar de Macbook Air. De 1e generatie was krankzinnig duur, terwijl tegenwoordig de prijs redelijk in de buurt van de instapper MBP ligt.

Wel denk ik dat Apple een goede instapper < 1000 EUR nodig heeft. Voorheen was deze rol voor de Macbook White weggelegs, en ik denk dat ze weer een dergelijke machine nodig hebben.
Retina is geen niche product, maar vooral lastig mee werken. De schermen met Retina spiegelen als een dolle. Voor thuis leuk, maar om mee te werken hopeloos.
Verkocht? Aan wie? Als je je opgeeft voor een cursus vissen krijg je al een iPad cadeau. Het zijn dus mooie cijfers maar laten we het volgende kwartaal afwachten nu de productie iPhone 5 wordt teruggeschroefd.

Ik heb trouwens een iPhone 3Gs en sinds een paar weken een HTC 8X (WP8). Gisteren pakte ik de iPhone weer even maar wat een klein lullig schermpje is dat vergeleken met de HTC. En dat wordt nog eens versterkt, denk ik, doordat je op een WP8 scherm maar kunt blijven scrollen en bij de iPhone blijf je in dat kleine kadertje.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 23 januari 2013 23:10]

De mensen die de cursus vissen organiseren moeten toch echt de iPad bij Apple inkopen, daarbij wordt de iPad vaak alleen gegeven bij abonnementen waar je toch al de hoofdprijs betaald zoals bij Eneco.
Dan kan je een eindeloze lijst samenstellen van bedrijven die massaal producten verkopen aan bedrijven in bulk.

Bijvokrbeeld Heineken die getapt wordt in zoveel cafe's of Blackberry die massaal wordt gebruikt door bedrijven, of Volkswagen busjes die door de overheid wordt gekocht voor de politie.
Verschil is dat een aantal aankopen in bulk gedaan worden na aanbesteding.
Wie dus met de beste deal komt.

Die gratis tabletten zijn lokkertjes en dan lok je met wat jij denkt dat hip is.

Een kroeguitbater vraagt meerdere brouwers, De Blackberry`s liepen toen voor en waren heel veilig + een fysiek toetsenbord, de overheid vraagt meerdere autofabrikanten, dus altijd met een lijstje voorwaarden waaraan het product moet voldoen, wat niet alle producenten kunnen.

Voor zakelijke/onderwijs PC`s gaat daarbij bijna altijd op dat Apple eigenaar blijft van de hardware, je krijgt dus Apples in licentiegebruik, met daaraan vast het (dure) ecosysteem.
Waar lees je dat de productie van de iPhone 5 wordt teruggeschroefd?
De iPhone en iPad zijn nog altijd prima producten, dus geen wonder dat ze goed verkopen. Gewoon fijn in het gebruik, snel en veelzijdig. Maar de mate van doorontwikkeling van iOS valt mij enorm tegen. Alle features van het toestel in losse apps plaatsen, met alleen pictogrammen op het hoofdscherm zie ik niet meer als je van het. Er valt meer uit te halen en echt wezenlijke verschillen tussen iOS1 en 6 zijn er nauwelijks. Daarnaast zijn de prijzen nog altijd erg hoog terwijl dat nu minder gemakkelijk te verdedigen is dan een paar jaar geleden.

Ik ben nog altijd fan van de iPhone en iPad (van de macBooks en iMacs zie ik de meerwaarde wat minder), maar ik hoop wel dat ze het gaspedaal gaan intrappen wat betreft innovatie. Deze positieve cijfers zouden Apple lui kunnen houden, want het loopt toch wel. Veel grote bedrijven hebben periodes van grote vernieuwing, gevolgd door jaren van tragere evolutie en veel geld verdienen. En dit begint toch wat te lijken op Microsoft die IE6 jarenlang niet verving omdat ze dachten dat het allemaal wel los zou lopen. Dat heeft ze uiteindelijk de kroon gekost op de browsermarkt.

Benieuwd naar iOS 7. Als ze daarmee weer aankomen met slechts één of enkele nieuwe features zoals een Siri of een Apple Maps, dan wordt het toch wel schrijnend.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 23 januari 2013 23:25]

Ik wilde het niet doen, maar benoem het toch even:

Apple:Netto winst is 13,1 miljard in 1 kwartaal. Over 2012 hebben ze 41,7 miljard winst gemaakt.

Het afgelopen jaar (2012) heeft Samsung over het gehele jaar een nettowinst behaald van omstreeks de 22 miljard. En in q4 heeft Samsung in 1 kwartaal 4,7 miljard dollar winst behaald

Beide getallen zijn in us dollars.

Samsung doet het goed, maar dat zet alles wel even in het juiste perspectief.
Samsung heeft veel meer producten , ook in de budgetregionen en is op veel meer markten actief( tv, camera' s, Ht, huishoudelijke apparaten, etc) . Dan vallen de resultaten voor een dergelijk groot bedrijf behoorlijk tegen irt Apple.

Apple zal waarschijnlijk nieuwe markten gaan betreden (tv?) en ze kunnen dmv een uitgeklede iPhone ook andere markten gaan betreden ( iPhone mini in bijv China, India).
Samsung is daar al flink actief en kan eigenlijk alleen maar groeien door steeds meer van Apple af te gaan snoepen op de westerse markten. Ik denk eigenlijk dat Samsung het steeds moeilijker gaat krijgen en dat er bij Apple nog behoorlijke groei kansen zitten op andere markten.
Apple krijgt het ook steeds moeilijker hoor, Apple zal andere markten moeten gaan betreden en met innovatieve , Apple specifieke , veranderingen moeten gaan komen op het gebied van iOS . De groei neemt af en ze zullen moeten gaan handelen om in top te blijven. Ik vind de HW kant van Apple zeker ok en de bouwkwaliteit ook. Nu weer eens komen met iets dat de concurrenten graag na zullen willen maken :)
Ik hoor iets over vingerafdruk identificatie op de iphone 5s dat inlognamen en passwords invoeren overbodig zou moeten maken en mooi geïntegreerd zou kunnen worden met betalingen met je telefoon. Dat zou op zich al een mooie start zijn.....
Voor Samsung moet je eigenlijk de cijfers van de Smartphone devisie los zien, dan doen ze het echt heel erg goed.

Maar de verkopen in auto's, schepen etc. "heavy industries" lopen voor geen meter. Een bedrijf met mega omzet wordt feitelijk in de lucht gehouden door de verkoop van de Galaxy S2/S3 :-)
Hahaha, mooi gezegd Hobbit.
Samsung is ook: http://www.shi.samsung.co.kr/eng/

Niet te vergelijken met Apple.
Niet te vergelijken met Apple.
Samsung is niet één bedrijf maar een conglomeraat, maw elk bedrijf (Samsung Heavy Instustries, Samsung Electronics etc) binnen het conglomeraat staat op zich!
Samsung is daar al flink actief en kan eigenlijk alleen maar groeien door steeds meer van Apple af te gaan snoepen op de westerse markten. Ik denk eigenlijk dat Samsung het steeds moeilijker gaat krijgen en dat er bij Apple nog behoorlijke groei kansen zitten op andere markten.
Samsung is idd actief in China, maar de meeste consumenten hebben daar het geld niet voor een high-end iPhone, dus als Apple die markt wil veroveren zullen ze dat met heel lage marges moeten doen. Voor Samsung is dat een stuk makkelijker, het is een Aziatisch bedrijf en zij kunnen heel de markt bedienen.
Dat kan ik bevestigen. Mijn schoonbroer kocht een tijd geleden, een iPad2. Nu tegenover tweakers, met de correcte RMB - Euro conversie, zag je dat hij 100¤ minder betaalde voor dezelfde iPad2. En het was een echte, geen vervalste toestel.

Dit terwijl de meeste westerse toestellen je eigenlijk de volle pot betaalde. Blijkbaar zit men daar al in hun marges te knippen, om markt aandeel te halen.
Topper, dat komt door onze btw, in de VS kosten ze ongeveer net zoveel als in bijv Maleisië. Is gewoon een belastingtechnisch verhaal.
Samsung is idd actief in China, maar de meeste consumenten hebben daar het geld niet voor een high-end iPhone, dus als Apple die markt wil veroveren zullen ze dat met heel lage marges moeten doen. Voor Samsung is dat een stuk makkelijker, het is een Aziatisch bedrijf en zij kunnen heel de markt bedienen.
Mischien de meeste niet, maar dan nog zijn degenen die overblijven meer dan interessant. Die groep is nog altijd groter dan een andere grote wereldeconomie: Japan.

Daarnaast zal het wel meevallen met die marges. Apple producten worden daar lokaal geproduceerd, dus je hebt al geen transport kosten meer. En Aziaten kicken wel op dure producten, dus goedkoper maken zou contraproductief kunnen werken

De laatste 1 a 2 jaar is er een trend gaande dat Amerikaanse, maar zelfs Koreaanse bedrijven hun top managers vervangen door Chinese managers. Dit blijkt de resultaten significant te verbeteren. Zij kennen de markt nu eenmaal beter en een Chinees handelt nu eenmaal liever met een Chinees. Net zoals hier overigens je beter geen Nederlander als manager aan kunt stellen in Belgie of Duitsland. Producten kun je niet zomaar in het Westen produceren en dan verwachten dat een Aziaat het net zo mooi vindt als een Westers persoon. Design wordt nu ook steeds meer in Azie gedaan.

Ik zou het probleem eerder in een andere hoek zoeken, namelijk de Chinese producenten zelf. Die zijn een groter 'gevaar' voor Apple, maar ook Samsung. Binnen 10 jaar zal er vast een luxe producent opstaan in China die het beide bedrijven moeilijk gaat maken. Als eerste zal Samsung aangevallen worden op het lagere en midden segment. Denk aan oa Huawei en ZTE. Dan rest de vraag of Samsung het alleen op het hogere segment kan volhouden. Apple zal indien het weer gaat innoveren beter vol kunnen houden doordat ze vooralsnog een goed imago hebben

Bovenstaande natuurlijk alleen als je ervanuit gaat dat China zich als een normale markt zal ontwikkelen. Helaas hebben we de laatste tijd gezien dat dat niet het geval is. China heeft bij 13 buurlanden een claim op hun grondgebied gedaan. Houdt (ei)land van buurlanden militair bezet en Tibet wordt je ook niet vrolijk van. Oorlogen breken blijkbaar nog steeds met gemak uit. Maakt niet uit of je rijk (VS) of arm (Afrika) bent. Reken ook handels oorlogen mee (China vs Japan). Je kan alleen maar hopen dat de wereld opschiet met het creeren van meer EU's. Of wordt de oorlog dan alleen maar groter.....zucht..
Lol, crisis...
Enfin, vooral in de VS is iOS heel groot, ik denk dat Apple voordeel heeft gehad van de rechtszaken daar en het patriotisme in dat land.
In europa zijn ze een stuk kleiner.
Want Android en Samsung is Europees?
Neen, maar Apple ook niet. Wat horizon zegt, in de VS kopen ze nog al snel iets omdat het van eigen bodem is, volledig terecht ook! Hier in Europa liggen we daar minder van wakker.
Iedereen kan hier wat vinden van de cijfers en dat ze zo goed zijn. Vlak voor de cijfers was de koers 525 en nu inmiddels 470 usd. Even 10 procent beurswaarde eraf. De trend is belangrijk. Hoeverl jaar geleden spoorde je niet als je geen nokia had? Niet lang geleden. Van absolute nummer 1 naar zo goed als failliet in een jaar of 7. Het is snel gebeurd met je.
Precies, door niet te willen vernieuwen. En dat vind ik van Apple dus ook. Windows 8 WP8 is the next big thing.
Ik ben het met je eens dat Apple moet innoveren. De groei stagneert en de markt verzadigd. Maar om te zeggen dat Windows 8 the best big thing is gaat mij persoonlijk te ver. Windows 8 is fijn, maar veel consumenten zijn er nog wat huiverig voor. Het wijkt nogal af, waardoor ze bang zijn dat ze het niet meer snappen. Iets wat zeker niet het geval is, maar zie het maar eens weg te halen. WP8 is wel innovatief, ben er helemaal enthousiast van maar het marktaandeel is simpelweg te klein om jouw benaming te mogen dragen. Het zal nog jaren duren voordat het een goed marktaandeel zal hebben dus miss is versie 10 wel de next big thing. Nu, dat denk ik niet. Denk dat BlackBerry nog wel eens met hun OS hoge ogen kunnen gaan gooien.
Misschien op de telefoonmarkt maar denk eens aan de PC. Hoe eenvoudig(er) kun je het nog maken voor oudere mensen? Windows 8 is zo simpel ontworpen dat iedereen er mee kan werken.

Ik voer op mijn PC een verjaardag in van mijn nichtje en als ik dan op mijn WP8 telefoon in de agenda kijk, staat de verjaardag er ook al in.

Dus, geef oma een Win8 telefoon en dan kun jij, gewoon waar en wanneer het jou uitkomt, dat soort gegevens voor oma in haar telefoon zetten. Of als jij op vakantie bent geweest en mooie foto's hebt gemaakt. Pleur ze in Skydrive van Oma en ze kan ze met 1 toetsaanslag bekijken op haar telefoon.

TOP.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 24 januari 2013 00:12]

er is niks nieuws aan je voorbeelden. Dat W8 eenvoudig is ben ik het totaal niet met je eens, zou het zonder touch screen eerder contra-intuïtief noemen. Hetzelfde geldt voor de klassieke desktop op een tablet en het wisselen tussen meerdere omgevingen.
Ik voer op mijn PC een verjaardag in van mijn nichtje en als ik dan op mijn WP8 telefoon in de agenda kijk, staat de verjaardag er ook al in.
Dus als ik jou goed begrijp... Apple is niet vernieuwend genoeg, WIndows 8 is the next best thing... En dat beargumenteer je met een Windows feature die al jaren in iOS en OS X zit?
Hoe eenvoudig(er) kun je het nog maken voor oudere mensen? Windows 8 is zo simpel ontworpen dat iedereen er mee kan werken.
Sorry, maar ik heb tot Windows 8 nog nooit hoeven googlen waar de shutdown zit. Kan ik niet "simpel ontworpen" noemen.

Als je er eenmaal aan gewend bent zal het best prima werken, maar de leercurve is allesbehalve smooth. Zeker voor wie vorige versies van Windows gewend is.
Die features heb ik in 3 jaar iOs nog nooit ontdekt maar was het eerste wat mij opviel bij Win8.

De filosofie van Steve Jobs was dat software eenvoudig moest zijn maar van dat hele iTunes heb ik nog nooit iets begrepen.

Ik noem maar even iets simpels: Ik heb een iPhone 3Gs, mijn dochter een iPod. Beide opgenomen in iTunes. Mijn dochter had allemaal irritante spelletjes op de iPod. (Moet zij weten natuurlijk). Maar sloot ik mijn iPhone aan op de PC met iTunes, kreeg ik die troep ook allemaal op mijn iPhone.

Geen idee wie of wat daar opdracht voor heeft gegeven.

Haal ik apps van mijn iPhone. Sluit ik de iPhone aan op de PC, zet iTunes ze er weer op.

Geen idee waarom en hoe je dat uitzet.

Als Apple iets vernieuwt dan is het van het ene iOs naar de volgende en werken de helft van de apps niet meer. Kun je weken tot maanden wachten tot de apps het weer doen.

Trouwens, waarom moet ik bij elke app die ik wil downloaden mijn Apple ID invoeren?

[Reactie gewijzigd door GerCor op 24 januari 2013 07:58]

Wat jij daar doet is een typisch gevalletje PEBKAC, hetis niet zo moeilijk uit te vogelen hoe je dat kan voorkomen. En als je voor allebei hetzelfde account gebruikt ipv een aparte voor die van je dochter, is het logisch dat iTunes denkt dat ze allebei voor jou zijn.
Haal ik apps van mijn iPhone. Sluit ik de iPhone aan op de PC, zet iTunes ze er weer op.

Geen idee waarom en hoe je dat uitzet.
Optie "Automatische download" in de "iTunes -> Voorkeuren -> Store" voor Apps uitzetten.

Maar ik ben het wel met je eens, iTunes is door de jaren heen veel te complex geworden.
Trouwens, waarom moet ik bij elke app die ik wil downloaden mijn Apple ID invoeren?
Voor app updates en apps die je eerder (gratis of betaald) hebt gedownload hoef je geen password op te geven!

Voor betaalde en gratis apps wel, dat laatste is om te voorkomen dat b.v. zoon of dochterlief je iPad of iPhone volplemt met gratis apps.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 24 januari 2013 15:52]

Tja, Nokia. Het is triest wat daarmee is gebeurd. Maar ik zou Apple daar niet mee willen vergelijken. Apple heeft toch wel een behoorlijk fanatieke userbase en steady fanbase.
Maar de groei stagneert, dat klopt wel. Ze zullen dus iets moeten gaan doen. Ik verwacht binnen korte tijd toch wel een nieuw product op een nieuwe markt(tv?) en een lager geprijsde iPhone en een grotere iPhone en ipad , vingerafdruk indentificatie en op iets langere termijn een flinke verandering in iOS. Of dat voldoende gaat zijn????
Die lager geprijsde iPhones zijn er al, die heten nu de 4 en de 4S.

Vingerafdruk identificatie? Waarom? Ze hebben nog geen eens userprofielen op hun iPads.

iOS ziet er echt gedateerd uit nu, net zoals bvb TouchWiz. WP8 en Android 4.0+ zien er fris, scherp en modern uit. iOS doet nu zo net een beetje te veel "fisher price" aan.
En had Nokia 100 miljard dollar op de bank?

Daarnaast was Nokia in veel minder markten actief.

Maar ja alles kan, Samsung, Microsoft en Google kunnen net zo goed failliet gaan.
hoewel het vreselijk off topic is wil ik nog even ingaan op nokia. Het is nog verre van failiet, en on the rise.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013