Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 18, views: 7.719 •

De Franse ontwikkelaar Quantic Dream blijkt domeinnaam singularityps4.com te hebben vastgelegd. De studio noch PlayStation-bouwer Sony bezit echter de rechten op het gebruik van de naam Singularity. Die zijn in handen van uitgever Activision.

Heavy Rain-ontwikkelaar Quantic Dream blijkt domeinnaam singularityps4.com al in mei 2012 vastgelegd te hebben, ontdekte Kotaku. Wat de Franse studio met de domeinnam wil, is niet geheel duidelijk. Het domein lijkt te duiden op een game onder de naam Singularity, die verschijnt voor de PlayStation 4. Dat kan echter niet zomaar, want de rechten op het gebruik van de naam Singularity voor een game zijn in handen van uitgever Activision, die in 2010 een game onder die naam op de markt bracht. De shooter werd gemaakt door Raven Software.

De naam verwijst naar het boek 'The Singularity is Near' van Ray Kurzweil. Quantic Dream toonde bijna een jaar geleden een techdemo van een nieuwe game engine. De demo werd uitgbebracht onder de naam Kara, maar David Cage, directeur van de studio, gaf destijds toe dat de demo geïnspireerd is op het boek van Kurzweil. Als Quantic Dream werkt aan een game rond het boek, zal het een iets andere naam voor de game moeten verzinnen, bijvoorbeeld door er een achtervoegsel achter te plakken. De schrijfwijze van de url past bij de opzet die zowel Sony als Quantic Dream aanhouden voor hun games. Zo heeft de studio de url's heavyrainps3.com en beyondps3.com.

Kara van Quantic Dream

Reacties (18)

Iemand moet dit verhaal gebruiken om een film te maken.. I don't care who (behalve disney)
dit kan echt een best seller worden als dit de trailer wordt
Dit filmpje doet me watertanden voor meer van dit verhaal! Wordt dit concept echt vertaald naar een game?
Dit filmpje was oorspronkelijk bedoelt om de techniek achter Beyond 2 Souls te tonen. Maar wie weet zullen ze inderdaad iets doen wat we hier in de techdemo zagen, zoals een game hier omheen bouwen.
Al zou het mogelijk kunnen zijn dat dit filmpje weldegelijk gebaseerd is op een spel.
"The technological singularity is the theoretical emergence of superintelligence through technological means. Since the capabilities of such intelligence would be difficult for an unaided human mind to comprehend, the technological singularity is seen as an occurrence beyond which events cannot be predicted."

Het geen wat in het filmpje gebeurt is dus bijna precies een beschrijving van technologische singulariteit. Androids, die zelf kunnen denken, etc. En aangezien het spel Singularity kan heten.
Singularity is gewoon een natuurkundige term van een oneindig klein punt met een oneindig grote massa.

lijkt me dus sterk dat iemand de rechten op die naam heeft, als het gewoon een totaal andere game is zie ik niet in waarom ze de naam singularity niet mogen gebruiken,
Het is niet alsof activision die naam bedacht heeft
Ik kan mij anders een zeer recent indcident herrineren wat nog een stapje verder ging, namelijk Scrolls. Bethesda vond dat het verwarring met The Elder Scrolls kon verzorgen, en vond dat het dan ook niet zo mocht heten.

Dus een spel met exact dezelfde naam uitbrengen kan dan nog wel wat problemen opleveren.

Overigens ben ik het volledige eens met je dat een spel gewoon vernoemd moet kunnen worden naar een overheerdsend concept in het spel.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (je spel Tomb Raider noemen gaat wat ver), maar je spel Scrolls noemen en dan Bethesda voor de deur hebben staan slaat nergens op.

Als je Singularity als naam neemt, dan vind ik ook dat je niet moet zeuren als een TOTAAL ander spel dat ook wil doen, omdat het ook om dat het nogal wat wetenschappelijke betekenissen heeft. Als je een spel maakt met de naam Apple (Apple als bedrijf is een andere zaak) en het draait om appels, dan kun je ook verwachten dat iemand anders dat ook wilt doen als appels een overheersend thema is, of iets wat daar na vernoemd is in het spel.

Generieke termen zouden niet als naam moeten kunnen worden vast gelegd. Dan moet je maar wat specifieker zijn, zoals The Elder Scrolls. En dan moet Scrolls gewoon ook kunnen, die dan vervolgens niet kan zeuren over een ander spel met de naam Scrolls. Dan had je wat beters moeten verzinnen.
Offtopic:

Hoho, Over het hele Scrolls en The Elder Scrolls gebeuren, dat was nogal een opgeblazen hype omdat Notch zichzelf in de slachtoffer rol had geplaatst.
Het punt was niet dat Mojang het spel Scrolls aan het maken was, het probleem was dat Notch probeerde om de term "Scrolls" te registreren. Dat is wanneer en waarom Bethesda had ingegrepen.
Maarja, de (in mijn mening) arrogante Notch heeft er een mooie PR stunt van gemaakt en Bethesda neer gezet als "the big evil company".
Ik vind het nog steeds echt geen fijne streek van de heer Notch.
Hopen dat het niks met die derde rangs shooter te maken heeft.
Niet dat het veel uitmaakt, maar de domein is geregistreerd op 5 november (5/11) en niet op 11 mei (11/5). De Amerikanen draaien dit wel eens om. Zie hier de juiste datum: http://reports.internic.n...typs4.com&type=domain
Wauw, dat filmpje is echt geweldig! Zeer pakkend, als er een game uitkomt met deze setting ga ik er zeker eens naar kijken!
deze trailer is alleen van een echt demo gebaseerd op de engine van beyond.
David cage wil namelijk niets van het verhaal van die game onthullen.
*wat ik bewonderingswaardig vindt

als dit je wat lijkt probeerd dan zowieso eens heavy rain uit, gaat ook over dit soort emotionele kwesties, en is van een van de weinige developers die het echt over een andere boeg gooit en vraagt om emotionele input van de speler.
Ik dacht exact hetzelfde! Ze zouden hier zo een speelfilm van kunnen maken, ik wil in ieder geval meer zien nu. :)
Overigens vond ik singularity (de game van Raven) best wel een toffe shooter, en zeker voor een tientje.
Ja het zit er wel dik in dat de eerste devkits voor de PS4 al de deur uit zijn. Je wil toch wat mooi hebben bij de launch van je nieuwe console. En een AAA titel, daar zit best wat tijd in.
Denk niet dat Quantic Dream een launch game voor de PS4 aan het voorbereiden is. Hun andere game Beyond: Two Souls komt dit jaar nog uit ene het lijkt me sterk dat ze 2 games in 1 jaar gaan uitbrengen.
Volgens mij bestaat QD nu uit twee teams, ik dacht dat ook via Kotaku te hebben gelezen. Net zoals Naughty Dog, zijn na Uncharted 2 ook uitgebreid en gesplitst.

edit: doet ook niet echt terzake, al heb je twee teams dan nog is het begrijpelijk dat ze de games niet te snel na elkaar willen uitbrengen. Overigens verwacht ik de PS4 pas medio/eind 2014, Beyond komt dit jaar uit, en een PS4 game begin 2015 wil ik nog wel als launchgame tellen. Dan zit er alweer bijna 2 jaar tussen.

[Reactie gewijzigd door VonBraunschweig op 23 januari 2013 17:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013