Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 84, views: 34.279 •

Nieuwe geruchten wijzen erop dat Samsung plannen heeft om vanaf medio april de nog onaangekondigde Galaxy S IV in de winkels te leggen. Er gaan al lange tijd geruchten over het toestel, dat het huidige vlaggenschip Galaxy S III moet vervangen.

Volgens Sammobile, waarvan bekend is dat zij verschillende bronnen binnen Samsung hebben, moet de Galaxy S IV vanaf week 16 leverbaar zijn, wat overeenkomt met 15 april. Daarnaast meldt de Samsung-fansite dat de Galaxy S IV een accucapaciteit van 2600mAh krijgt waarbij tevens draadloos opladen tot de mogelijkheid behoort, via een dock dat apart wordt verkocht. Bovendien heeft de accu aanzienlijk meer capaciteit dan die van de Galaxy S III, die over 2100mAh beschikt.

Alhoewel er geen verdere nieuwe specificaties werden genoemd, kwamen er eerder al details naar buiten over onderdelen die Samsung mogelijk wil gaan gebruiken voor zijn nieuwe vlaggenschip. Daarbij gaat het om een 5" full hd-scherm van een amoled-type. In de behuizing komt mogelijk een Exynos 5 Octa, een soc met acht kernen en een grafische processor uit de PowerVR-lijn. Voor de behuizing zou Samsung gebruik willen maken van aluminium.

Er gaan al geruime tijd geruchten over de opvolger van de Galaxy S III. Omdat bekend is dat Samsung doorgaans opvolgers van Galaxy-toestellen in het tweede kwartaal uitbrengt, wordt over een release van de Galaxy S IV in april of mei al enige tijd gespeculeerd. Overigens liet een distributeur van Samsung eerder wel weten dat de Galaxy S IV niet voor mei uit zou komen, waardoor er dus nog onzekerheid bestaat. Waarschijnlijk wordt bij de aankondiging van het toestel, die ergens na het Mobile World Congress wordt verwacht, meer duidelijk.

Reacties (84)

Mooi al die geruchten, maar wanneer is de grens bereikt dat mensen een nieuwe mobiel nodig hebben. Want echte innovatie blijft de laatste tijd uit.
Echt? Ik kan nog steeds niet mijn full HD scherm op mijn S2 aansluiten en GTA: IV, Battlefield 3 of een andere game spelen. Samen met een toetsenbord en muis natuurlijk.

Daarbij zijn er sinds kort telefoons met 1080p schermen en komen er processors met 8 cores uit.

In welk opzicht blijft innovatie voor jou uit?
Ik vind een scherm met een hogere resolutie nou niet echt innovatief. Ook een paar cores extra is nou niet echt innovatief. Draadloos opladen, NFC, handige gadgets, dat zijn innovaties. Ik heb nu een resolutie van 800*480 en kan de pixels nauwelijks waarnemen dus waarom eigenlijk die pixelrace?
Consument denkt meer = beter. Ik vind de pixelrace vooralsnog wel nuttig, al zet ik mijn vraagtekens wel bij full-HD op 5". Ik zie liever een fysiek toetsenbord, dat is iets wat ik mis. Elke keer toch weer letters te veel typen of missen en dat na zelfs een half jaar. En elke keer weer corrigeren is geen pretje op android.
Swype is het antwoord, wat een briljante uitvinding! Veel mensen willen er geen tijd aan besteden om het te leren en klagen dan dat het niet werkt, maar Swype is voor mij de grootste innovatie op mobiele telefoons in de afgelopen jaren. Bellen, smsen (whatsapp) en internetten kon ik met mijn oude telefoon ook al, maar het probleem met typen is pas een jaar of 4 geleden opgelost.
ik gebruik swypen ook maar je moet als je geen aanpassingen wilt doen toch erg veel onzinnige tijd besteden aan het woordenboek up to date te krijgen. Iedere veel voorkomende naam zit er gewoon niet in en als je je teen stoot en daarvoor een kreet wilt swypen dan kent de telefoon dat woord natuurlijk ook niet. Terwijl de vreemdste soms niet eens bestaande woorden wel in de vocabulaire zitten. Gaat in mijn geval om een Note.

Met een goed woordenboek en betere ondersteuning voor leestekens swypen zou het voor mij toch perfect zijn
Ik heb anders elke naam in mijn contactlijst automatisch in mijn Swype woordenlijst staan (S II). Ook kan je makkelijk dingen toevoegen, je hoeft het maar 1x zelf te typen. Nee ik ben het met BRAINLESS01 eens, Swype is echt perfect voor touchscreens.
Swype vond ik persoonlijk helemaal niks eerlijk gezegd. Ik vind T9 zelfs niks, ik bepaal liever zelf gewoon de letters en heb iedere ook maar minimale automatische correctie zoals automatische hoofdletters uitgeschakeld staan, dat werkt meestal nog het beste.

Het meest innovative van de laatste jaren vind ik persoonlijk de Metro interface van Windows Phone. Dat is echt een verademing ivm. de oudbollige Windows 3.11 icoontjes van Android en iOS. Qua interface, design etc. mag er wat mij betreft het nodige gebeuren nog.

Meer megapixels, meer cores, meer pixels, het boeit me allemaal niet zo en het is niet echt innovatief.
probeer eens Swiftkey zou ik zeggen. heeft een "slim" woordenboek met voorspellend geheel. hoe langer je hem gebruikt hoe beter hij verbeterd. na 2 weken wil je niet anders meer....

Microsoft heeft niet voor niks op Windows 8 een soortgelijk toetsenbord gemaakt.
Ik mis telefoons zoals de Desire Z, een volwaardige fysieke toetsenbord in een smartphone en dan nog redelijk dun blijven qua dikte.

Na de generatie van de 1GHz smartphones is er op innovatief gebied niet echt verbazingwekkend veel veranderd. Alleen de specs worden beter, maar hoe kun je een telefoon zoals de HD2 overtreffen? Kijk de HTC Touch Diamond, een telefoon met een design wat gewoon design en goede specs bij elkaar bracht.

Nu moeten we het doen met quad core telefoons met full HD schermen en design wat nooit veranderingen krijgt. Altijd kleine wijzigingen, breng ons innovatieve telefoons!
Dun blijven qua dikte...

Kun je op een andere manier dun blijven dan?
Desire Z,HD2 ik heb ze ook gehad en ja dat waren gewoon wereld telefoons
maar niet te vergelijken met een S3 dit is gewoon het beste toestel die ik ooit hebt gehad tot nu toe.Daarom wil ik gewoon de S4 hebben in april/mei en geen Htc meer want je hebt gelijk het waren goede telefoons maar als je eenmaal een Samsung hebt gehad ga je niet meer snel terug naar Htc.
Althans zo heb ik het ervaren.
Maar dan kan je zoiets gaan gebruiken als Ubuntu Mobile, stop het in een dock en je hebt een volwaardige pc/laptop. Als Apple dit kan met iOS en MacOS, Google met Android for Mobile en Android for PC ofzo en Windows met Windows 9 dan heb je een volwaardige PC in je broekzak!
Deze processor is wel wat luxer. en zal mogelijk in laptops ook gebruikt gaan worden. Er zijn namelijk 4 slome en 4 snelle cores welke elkaar aanvullen. Een mooi staaltje techniek (in theorie).
"waarom die pixelrace"

Omdat het kan? Door steeds verder te pushen komen bedrijven vanzelf uit bij nieuwere technolgiŽen. Wanneer de plafond is bereikt zal de volgende technologie(buigbare/doorzichtige schermen iemand?) zo vergevorderd zijn dat die commercieel haalbaar zijn in een smartphone.
Ik heb nu een resolutie van 800*480 en kan de pixels nauwelijks waarnemen dus waarom eigenlijk die pixelrace?
Werk 1 dag met een telefoon met een beter scherm en je kan de pixels tellen
Ik dacht het ook altijd, maar het is echt gewenning

Eenmaal beter gewent wil je nooit meer terug
Innovatie blijft uit in de zin dat er iedere paar maanden een nieuw type mobiel uit komt. Ja, je kan met je 8-core processor misschien een sneller spelletje spelen op je mobiel, maar het lijkt wel of het de laatste tijd draait om pure bragging rights.
Ik zie graag een smartphone die je van een trap kan laten flikkeren en heel blijft. Een smartphone die gemakkelijk een week lang mee gaat. Een die een andere look heeft. Het is allemaal zo'n tunnelvisie. De snelste CPU en het grootste en scherpste scherm, meer doet er niet toe.

EDIT: @Sorcerer8472: Het is niet ontevredenheid, maar ik heb nu bijna 2 jaar een Galaxy S II, ik zie geen enkel punt om een ander mobieltje te halen wanneer mijn abonnement af loopt.

[Reactie gewijzigd door Dekar1 op 22 januari 2013 18:48]

Koop voor je huidige telefoon gewoon een hoesje met ingebouwde accu...

Hij gaat langer mee, is vrij uniek, en je kan hem laten stuiteren...

Dat kan dus gewoon al, maar geen fabrikant die ze high end toestel gaat verminken op die manier :) Samsung en Motorola hebben trouwens beide toestellen die je van de trap kan gooien zo vaak je wilt en toch niet stuk gaan. Dat de keuze beperkt is is wat vervelend maarja had er maar vraag naar moeten zijn, behalve van een paar tweakers...
Hij gaat langer mee, is vrij uniek, en je kan hem laten stuiteren...
en past in geen enkel accessoire of dock om hem op te laten
desire hd met jelly cover, laten we zeggen dat ie de nodige impact al heeft gehad, maar idd ook hier liever een galaxy siii upgrade naar toetsenbord+4g+ grotere accu... bijv 3600 tot 4k mah... hell ik zou al meer dan blij zijn als er een galaxy sii variant met deze vereisten zou opduiken.

brute kracht is leuk, een week lang mee gaan nog veel leuker
Innovatie blijft niet uit, wij zien het alleen niet meer, Vroegah toen en geen drempels waren en alleen maar kuilen. moest men 4-8 jaar wachten op een nieuw product en dan was er ook maar enkel iets veranderd maar wel wat je kan noemen innovatief. bv tv met picture in picture.....

nu komt er om de 2 maanden een nieuw mobieltje uit en verwachten we dat er allemaal nieuwe frutsels aan zitten die eerder gezien 4 jaar op zich lieten wachten. We zijn gewoon verwend geraakt door de opgang van de afgelopen jaren. als je nu per jaar gaat kijken is er echt wel geinnoveerd en dan is dat al heel wat in vergelijking met de 4-8 jaar van eerder!

innoveren doe je niet in een maandje of 2 daar heb je onderzoek voor nodig en geld, en als bedrijf moet je ook geld verdienen en dus kun je niet eindeloos blijven innoveren.
Ik sluit m'n full HD TV al 1,5 jaar aan op m'n LG Optimus 3D met mini-HDMI
Een soc met 8 cores, gaat dat niet immens veel verbruiken dan? Ik ben benieuwd, alhoewel ik meer geneigd ben om de Xperia Z te kopen. Mijn S2 is aan vervanging toe, als Samsung me op andere ideŽen wilt brengen moeten ze hun flagship snel aankondigen! :)
Het is gewoon een quadcore CPU niet een 8 core CPU, Samsung misleid iedereen hier.
Qualcom trap daar ook niet in namelijk.
nee hoor, fysiek zitten er 8 cores in het pakketje, hij gebruikt er alleen maar 4 tegelijk. Maar het is wel degelijk een 8 core CPU.
Geen misleiding en een goede manier om energie te besparen, je moet alleen wel begrijpen hoe het werkt.
Wat is dan het nut van 8 cores, als je er ten allen tijde er maar 4 max gebruikt? Dan hoef je er ook niet mee te adverteren, want dan zijn er 4 cores voor Piet Snot aan boord.

Dat riekt naar misleiding, want iemand die de telefoon koopt vanwege het feit dat er 8 cores aan boord zijn, kan deze never nooit gebruiken. Want in de advertentie zal zeker niet verteld worden dat er slechts max 4 cores actief zijn.
Echt? Ik kan nog steeds niet mijn full HD scherm op mijn S2 aansluiten en GTA: IV, Battlefield 3 of een andere game spelen. Samen met een toetsenbord en muis natuurlijk.
In deze wil ik aangeven dat je GTA III en GTA Vice City al op je mobiel kunt spelen. Het is geen GTA 4, maar op dit tempo zal het geen 5 jaar meer duren.

Via een MHL kabel kon ik mijn S2, en nu mijn Note 2 gewoon voorzien van een HDMI kabel en dus aan een beeldscherm/tv/beamer hangen.

En de besturing kan je middels bluetooth zonder problemen hangen aan een toetsenbord + muis of een controller zoals de Wii-mote of de xbox/ps controller.

Dat het allemaal niet in 5 seconden geregeld is mag wel in de 'vooruitgang' geregeld worden, maar mogelijk is het allang.


En voor me eigen verhaalte;

Ik denk dat Samsung op deze manier snel het onderspit delft. Aan de ene kant moet je natuurlijk marktleider blijven door gewoon altijd het beste beschikbaar te stellen, maar je kunt ook nog prima uit de voeten met een Samsung S2 die tegenwoordig door nieuwe toestellen ook niet altijd wordt ingehaald.

Waarom zou je dus upgraden?

Met de iphone 5 zien we dat om het jaar een upgrade nou niet altijd even succesvol uitpakt.

Ik heb net een Note 2 vanuit een S2, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dan over een paar maanden een S4 aan te schaffen omdat het 2 seconden sneller opstart...
Wat is er innovatief aan een 8 core processor? Of zelfs aan een 1080p scherm? Dat valt bij mij een beetje onder "wie heeft de grootste". Echte innovatie zou bijvoorbeeld zijn wat Unbuntu doet: Sluit scherm, toetsenbord en muis aan en je hebt een PC. Verder is de mogelijkheid tot innoveren van telefoons minimaal. Groter dan 5 inch en 1080p zal het niet (moeten) worden. Winst kan gehaald worden in langere gebruikduur op een batterijlading, handzamer met smallere bezels, lichter, sterker en water bestendig. Maar dit is meer evolutie.
De innovaties zullen wellicht meer zitten in de apps, die hebben meer baat bij snellere hardware.
http://www.phonearena.com...an-play-right-now_id28303

Wel bijna van een jaar geleden maar het zijn er niet zo veel.
Hoe vaak verwacht je dan dat er iets totaal revolutionairs uitkomt? Bedrijven doen hun best, zoals Apple met Siri, en Samsung met hun "smart stay", maar het publiek reageert er lauw op...

Soms is iets gewoon goed... zoals beeldschermpjes toen ze 4.3" waren, en accu's zodra ze 2 dagen heavy use aankunnen... Maar "gewoon goed" is niet goed genoeg meer voor het publiek tegenwoordig.

Da's niet alleen vervelend voor de fabrikant, die zich in allerlei rare bochten wringt om maar innovatief te proberen te zijn, maar da's ook vervelend voor de consument, die op die manier nooit tevreden is...

Probeer eens een beetje tevreden te zijn dus, en wees niet ongeduldig, want een revolutie komt altijd op het moment dat je het niet verwacht en dat je er niet op wacht ;)
Vind draadloos opladen, zoals Nokia dat nu doet, NFC, etc. toch best innovatief.
Wat is er innovatief aan NFC?
Het gaat bij dit soort toestellen niet meer om het nodig hebben. Veel mensen kopen elk jaar een nieuw toestel, omdat ze mee willen gaan met de nieuwste trend.
Ik neem zelf elk 2 jaar een nieuw toestel, meestal omdat deze dan defecten begint te vertonen. Dit soort electronica gaat doorgaans niet langer dan 2 jaar mee, daar wordt het op gebouwd. En niet te vergeten het gebrek aan updates na verloop van tijd.

En innovatie: Waarom zouden fabrikanten als een malle gaan innoveren, als de toestellen als warme broodjes over de toonbank gaan? Geleidelijk aan komen er nieuw snufjes en features, zoals nu het draadloos opladen. Het blijft een gimmick, maar mensen zien dit soort dingen graag.
Deze redenatie wil ik niet volgen. Ik heb voor mijn SGS2 een Sony Ericsson C905 gehad, die tot wel 2 maal buiten de garantie gerepareerd is zonder kosten. De reden hiervan is dat zelfs buiten de garantieperiode je nog altijd te maken hebt met een bepaald soort rechten.
Je mag verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, vind ik niet dat je voor de kosten moet opdraaien. Allerminst volledig.
Het zal wel niet veel uit maken. Ik weet dat ik persoonlijk niet sta te popelen om te smijten met mijn geld voor iets waarmee ik wat sms, bel en internet. Dan houd ik het het liefst zo lang mogelijk uit met mijn SGS2.
Tjonge jonge zijn ze niet een beetje te snel met hun nieuwe high end mobiel, aangezien de Samsung Galaxy S III 29 mei 2012 beschikbaar kwam in Europa.

Waarom zou je elke jaar a 10 maanden een nieuwe mobiel willen koppen, ook aangezien hij §600+ koste toen hij uit kwam en nu nog steeds § 461,95 kost, het is nog steeds een erg snelle telefoon en alles draait soepel, en helemaal op de net uitgekomen (op deze toestel) JB.
Je gaat er nu van uit dat ze dat nieuwe toestel speciaal voor jou hebben gemaakt. Die kans is natuurlijk aanwezig, maar lijkt mij niet bijzonder groot.
Er zijn zat mensen die niet een S3 hebben en over een half jaar op zoek zijn naar iets anders. Voor hun kan het een goeie upgrade zijn vanaf hun iPhone 4 ofzo. Voor jou als S3 eigenaar is het wellicht minder interessant.
De aankondiging was ook eerder. Elke jaar rond mei een nieuwe Galaxy Sx.
Omdat Sony Xperia Z al in Maart in de winkel liggen.
anders gaan mensen voor de sony xperia z of zl :P
De komst van Qi (draadloos laden) is mijn inziens een graag geziene innovatie. Ik wacht hier al jaren op. Op een paar strategische plekken in huis zo'n oplaadmat neerleggen en nooit meer een lege telefoon.
Want echte innovatie blijft de laatste tijd uit.
We zijn inderdaad over het hoogtepunt heen, maar er is nog heel wat innovatie te bedenken. Het probleem is dat men meestal zoiets heeft van "hmm ja leuk maar is geen markt voor" en dan blijkt het tegendeel waar te zijn of komt een concurrent een paar jaar later met iets soortgelijks dat met enige aanpassingen of verbeteringen 'm wel wordt.

Innovatie op hardwaregebied vindt je echter in Azie (Japan met name), niet Europa of VS. Vandaag nog op Tweakers NEC toont uitklapbare smartphone met twee schermen.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 22 januari 2013 21:38]

De kunst van succesvolle innovaties zijn niet zo zeer de techniek maar het juiste moment op de markt brengen. Te vaak nieuwe dingen uitbrengen gaat niet werken want dan haken grote groepen domweg af, omdat zehet niet meer kunnen volgen. Ik denk dat we nu even in een fase zitten waar qua functionaliteit even pas op de plaats moet worden gemaakt zodat de massa kan wennen aan wat er nu mogelijk is.

Verder denk ik dat smartphones en tablets qua hardware "af" zijn. De innovaties moeten van de app developers komen. Je hebt dan hoogstens nog wat meer processorcapaciteit nodig om functionaliteit aan te kunnen waarvoor de hardware nu nog wat tekort schiet. Maar snellere smartphones zie ik niet alls innovatie, maar als doorontwikkeling van wt er al is.
Timing is belangrijk. Alsmede de combinatie van factoren (nieuwe features) en het moet geen regressies hebben (voorbeeld: de originele iPhone kon veel dingen die Symbian telefoons al vele jaren konden; de opvolger fixde veel van die euvels).

Zoals ik al zei het gevaar is dat je denkt dat het niet beter kan.

Ik denk zelf aan convergence tussen apparaten.

Pebble bijv, dat horloge. Google bril. Huis tuin en keuken apparaten die op Android gaan draaien.

Die babbelen met/via de telefoon.

Augmented reality. Deels met software te maken, tuurlijk, maar ook met hardware.

Vziw zijn alle innovaties uit Japan op hardwarematig gebied.

Een half uurtje kijken op Kickstarter en wow.
Waarom maken meerdere kernen bij mobiele processoren zo snel furore, terwijl dat bij desktops niet het geval was/is? Zorgt architectuur van deze mobiele chipsets mss voor meer prestatiewinst ten opzichte van multicore bij dekstop chipsets?
Omdat het verbruik grotendeels afhankelijk is van de kloksnelheid en het daarbij behoorende voltage...

Dus de mhzen moeten itt computers zo laag mogelijk zijn en dat kan onder andere door meer cores te gebruiken...

Daarbij zullen er bij deze octacore maximaal 4 cores actief zijn, afhankelijk van de load kunnen dat 4 snelle of 4 zuinige zijn, of zelfs door elkaar, maar wel met een max van 4. Effectief dus maar een quadcore...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 januari 2013 18:53]

Elk jaar hetzelfde rond deze tijd, van verschillende fabrikanten zijn al toestellen aangekondigd met daadwerkelijke specificaties [Sony Xperia Z/ZL, LG Optimus G Pro) of geruchten en gelekte foto's (HTC M7), maar van Samsung is nog zeer weinig tot niks bekend.

Op zo'n moment lekken ze wat informatie om mensen aan het twijfelen te brengen. Wachten op de Galaxy S IV of nu al een toestel aanschaffen. Ze zeggen nu medio april, maar dat wordt ongetwijfeld eind mei voor het toestel er daadwerkelijk is. Daarnaast moet ik het nog zien of die octacore processor er in komt, vorig jaar deden ook de wildste geruchten de rond over A15 processoren, maar werd het 'gewoon' een quadcore A9.

Ze hebben wel een probleem, ze kunnen niet meer van quadcore af, dat zou immers een achteruitgang zijn, maar 2 x A15 + 2 x A7 cores schijnen ze niet in ontwikkeling te hebben. Alleen deze octacore met 4 x A15 en 4x A7. Als die 4 A15 cores op vol vermogen gaan draaien, is het vlug over met je batterij. Het is te hopen dat het overgrote deel door de A7's gedaan kan worden. Mochten ze het voor elkaar krijgen deze octacore in een telefoon te stoppen, ben ik zeker geÔnteresseerd, al ben ik niet echt een Samsung fan, zowel op het gebied van vormgeving als software (Touchwiz/Nature UX). Voorlopig neig ik echter nog steeds naar de HTC M7, al kan ik me dan weer dood ergeren dat ze zoiets ontzettend bruikbaars als een notificatieled achterwege gaan laten.

Maar goed, we gaan het zien. Elk jaar zijn de geruchten veel wilder dan de uiteindelijk gepresenteerde telefoon.
HTC M7, al kan ik me dan weer dood ergeren dat ze zoiets ontzettend bruikbaars als een notificatieled achterwege gaan laten.
Helemaal mee eens. Maar HTC heeft dat ledje toch niet helemaal gesnapt. Met standaard software op de One X gaat deze bijvoorbeeld fel branden tijdens het laden (lekker handig als deze in een donkere kamer naast je bed ligt op te laden) en bij een notificatie stopt deze na een minuut of 5 (of iets meer) met knipperen (lekker handig als je net na 6 minuten weer eens op je telefoon kijkt).
HTC moet nog wel wat leren op ledjes gebied. :)
Klopt, ik heb zelf ook een One X. Je verzint het niet hoe ze dat afstellen idd. Na 5 minuten stopt het ledje met knipperen. Voor het stroomverbruik kan het niet zijn, want zodra je low power hebt knippert het ledje wel opeens continu.
Als het wel knippert moet je trouwens ook al redelijk goed kijken. Ik heb het idee dat het bij het opladen een stuk feller brandt.

Moet zeggen dat Samsung dat bij de S3 een stuk beter voor elkaar heeft. De S2 had het helemaal niet, maar sinds ze de Galaxy Nexus hebben gemaakt, hebben ze volgens mij hetzelfde ledje in de S3 gedaan. Deze is redelijk groot en duidelijk. Blackberries zijn daar ook sterk in, met verschilllende kleuren voor verschillende notificaties. Ook m'n oude Desire was daar beter in, geroot en met CM erop kon ik verschillende kleuren kiezen.
De 8 kernen moeten hier ook wel in perspectief gezet worden: het is een opstelling naar het big.LITTLE-principe van ARM. Hier worden 4 A15-kernen gecombineerd met oudere kernen. De vier A15-kernen doen hun werk als er veel rekenkracht nodig is; bij lagere eisen nemen de 4 oudere kernen het werk over. Dit is gunstig voor de accuduur.
Even ter informatie, de oude kernen zijn de A7 van ARM (ofcourse), deze zitten qua prestaties tussen de A8 (van de Allwinner chips) en de A9 (Tegra 3, Tegra 2, Exynos 4412) maar zijn stukken zuiniger.
Het probleem om die 4 cores goed te benutten is minstens net zo moeilijk bij mobieltjes als bij desktops, maar er is niet zoveel keus, het is de makkelijkste/goedkoopste manier om rauwe cpu performance toe voegen. Twee extra cores kosten niet veel extra, ook al gebruik je ze niet zo efficient.

Je ziet aan Intel's Medfield chip dat je met een relatief snelle architectuur toch met een enkele core toe kan, en toch erg goede performance kan behalen. Maar heb je zo'n architectuur niet, dan moet je gaan stapelen met cores. Uiteindelijk boeit het niet zoveel of je een single core chip nou technisch efficienter belast, het gaat om het totaalverbruik en de prijs.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 januari 2013 18:58]

Een grotere accu en een zuinige Exynos, dat zal de gebruikstijd wel drastisch verhogen :)
Wel een onzuiniger scherm en meer benodigde GPU-capaciteit + CPU-rendertijd die daarmee gepaard gaat (zie bijv. de iPad 3 t.o.v. de 2). Plus het extra vermogen dat 4G wellicht gaat kosten. Ben benieuwd dus... :)
Amoled is ook verbeterd waardoor het verbruik tegen over een even groot scherm van vorig jaar omlaag is gegaan. Tevens was er bij de vorige geruchten sprake van een superzuinige modus voor het scherm zie de link uit het artikel of ernaast bij relevante artikelen...

Renderen zal inderdaad wel zwaarder worden dus meer verbruiken...

4G zal inderdaad meer gaan verbruiken mits je 4G wil gebruiken dan ;) Ik hoef het niet iig...
4G kost minder energie. Ik heb een vriend die heeft meegeholpen om het te ontwikkelen en dan heb ik hier even een vraag:

Wat kost meer moeite?

1) Iets uit je geheugen halen
2) Iets uit de cloud halen

Het antwoord is 2 en de 4G verbinding maakt hier gebruik van, 3G van antwoord 1, 4G is dus al zuiniger.
Je stelt dat 2 meer moeite kost en dat 4G daar gebruik van maakt.
Daarmee stel je dus dat 4G meer moeite kost en onzuiniger zou zijn.

Het zal in potentie zuiniger kunnen zijn, maar dan moet je je argumenten anders formuleren ;-)
Volgens mij begrijp je het niet helemaal of je formuleert het wel erg bijzonder misschien moet je die vriend even vragen of-ie het wil komen uitleggen.

Want op het moment dat je iets uit de cloud haalt, dan laadt je dat in het geheugen maar op het moment dat je iets op je SD kaart hebt staan, dan laadt je dat in het geheugen. Dus tja.... ik volg je niet.
De Mobile World Congress zal het ongetwijfeld niet duidelijker gaan maken. Ik vermoed dat Samsung wederom een privť-event zal gaan organiseren waarbij men de nieuwe S IV of wellicht de S V (aangezien 4 een ongeluksgetal in AziŽ is) zal presenteren. Met een beetje geluk zelfs met een live stream indien er vooraf voldoende gehypet is.
Sammobile meldt een bericht later dat er mogelijk een event op 22 maart komt:
'Samsung is having plans to hold an Mobile Unpacked event in the U.S. According to some Korean newspaper this is about the Galaxy S IV. The Mobile unpacked date would be March 22'
http://www.sammobile.com/...ed-event-march-22-in-u-s/

[Reactie gewijzigd door Flooo op 22 januari 2013 18:46]

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, zeker als er waarheid zit in deze geruchten. Waar ik dan vooral onder de indruk van ben is de materiaalkeuze: aluminium. Dat geeft een premium gevoel (persoonlijke mening). Daarnaast is Amoled altijd een sterk punt bij Samsung en is de hardware zeker voldoende. Wat dan van mij niet hoeft is de twee quad-cores (geen octacore dus!) die zeker wat energie zullen slurpen. Van de accu ben ik dan wel weer zwaar onder de indrul: 2600 mAh. Voor een toestel dat de top zal gaan vormen is dat veel. Het zou fijn zijn wanneer o.a. HTC dat voorbeeld eens gaan volgen. Ik ben nu wel extra benieuwd!
Die octacore zou veel zuiniger zijn dan enkel cortex a15 quadcore hoor daar is die 2de quadcore dan ook voor ;)
True, maar is het dan nodig om er vier kernen in te zetten? Mij klinkt het namelijk als een spec om te showen. Kijk, Tegra 3 die zou schakelen, dat klopt niet. Tenminste bij de One X niet. Alleen al het activeren van het scherm activeert twee gewone kernen. Een dual core A9 zou eventueel ook een stuk zuiniger (kunnen) zijn of zelfs 1. Ik zie dan ook niet de meerwaarde voor een tweede quad-core al hoor ik graag wat je dr op te zeggen hebt :). Het is in ieder geval nog niet zo dat Android super geoptimaliseerd is voor 4 kernen qua apps.
Een 2de quad lijkt inderdaad overdreven, en is dat misschien ook dat weet ik helaas ook niet. Echter als die 4 A7 cores voldoende blijken te zijn voor het dagelijkse werk gaat dat je wel veel schelen tegenover een soc die er maar 2 heeft en die slurpende A15 cores aan moet spreken...

Het zal moeten blijken of het nut heeft, ik snap wel dat ze 4 om 4 wouden dat is veel makkelijker met taken verdelen immers kan taken makkelijk heen en weer schuiven tussen de A7 en A15...
Zou erg mooi zijn kunnen de andere vlaggenschippen (Nokia 920, Iphone 5, e.d.) in prijs zakken :)
Ben erg benieuwd naar de S4 en vooral naar het scherm. 5" 1080p klinkt erg mooi maar dan moeten ze niet weer een pntile indeling gebruiken.
Waarom niet dan? Het blijft een grote verbetering over het scherm van de s3 en met dat scherm is al weinig mis...
die komt zeker niet in april, eerder juni....
Bovendien heeft de accu aanzienlijk meer capaciteit dan die van de Galaxy S III, die over 2100mAh beschikt.
Leuk, die opmerkingen over batterij capaciteit, maar daar is pas iets zinnigs over te zeggen als ook het verbruik bekend is, anders is het pure marketing.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013